Постанова
від 22.03.2012 по справі 2а-14880/11/0170/26
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

2а-14880/11/0170/26 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ вул. Севастопольська, 43,  м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна,  95013          ПОСТАНОВА Іменем України 22 березня 2012 р.  Справа №2а-14880/11/0170/26    Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуючого судді Петренко В.В.,  за участю секретаря Трофімової О.В., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу    Прокурора Київського району м. Сімферополя в інтересах держави в особі Відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Кримському регіоні» до Спеціалізованого ремонтно-будівельного управління №5 Дочірнього підприємства Відкритого акціонерного товариства «Кримрембудтрест»     про стягнення, за участю представників: від прокурора - не з'явився; від позивача - не з'явився; від відповідача - не з'явився. Суть спору: Прокурор Київського району м. Сімферополя в інтересах держави в особі Відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Кримському регіоні» звернулось до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до Спеціалізованого ремонтно-будівельного управління № 5 Дочірнього підприємства Відкритого акціонерного товариства «Кримрембудтрест» про стягнення 8500,00 грн. штрафу.    Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ст. 27 Закону України «Про електроенергетику» № 575/97-ВР від 16.10.1997р. зі змінами та доповненнями та Постановою Кабінету Міністрів України № 1312 від 21.06.1999р. «Про затвердження положення про порядок накладення на суб'єктів господарського діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику» передбачена відповідальність за відхилення від виконання або несвоєчасне виконання припису. Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 25.11.2011 року відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду. Сторони явку своїх представників у судове засідання 22.03.2012 року не забезпечили. Відповідач явку свою або свого представника у судове засідання не забезпечив, про день, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином – рекомендованою кореспонденцією. Надіслане на адресу відповідача, зазначену в позовній заяві (а.с.2-3) та у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців (а.с.4-42), повідомлення повернулось з відміткою: «Выбыли» (а.с.116, 40), так відповідно до п. 11 ст. 35 КАС України особа, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим на підставі статті 128 КАС України розглядати справу за відсутністю представників позивача та відповідача. Розглянувши матеріали справи, дослідивши докази, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд                                                     ВСТАНОВИВ: Відповідно до ч. 1 ст. 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним формуванням суб'єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму. Пунктом 7 частини 1  статті 3 КАС України  дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. Правові, економічні та організаційні засади діяльності в електроенергетиці та регулювання відносин, пов'язаних з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, забезпеченням енергетичної безпеки України, конкуренцією та захистом прав споживачів і працівників галузі передбачені Законом України «Про електроенергетику» від 16.10.1997, № 575/97-ВР (далі - Закон). Одними з головних засад державної політики в сфері електроенергетики відповідно до ст. 5 Закону є створення умов безпечної експлуатації об'єктів електроенергетики, додержання єдиних державних норм, правил і стандартів всіма суб'єктами відносин, пов'язаних з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, забезпечення відповідальності енергопостачальників та споживачів. Відповідно до ст. 9 Закону Державний нагляд (контроль) в електроенергетиці здійснюється центральним органом виконавчої влади з державного енергетичного нагляду. Предметом державного нагляду (контролю) в електроенергетиці є господарська діяльність, пов'язана з виробництвом, передачею та постачанням енергії, а також з використанням енергії для власних потреб суб'єктами електроенергетики та споживачами енергії в частині технічної експлуатації електричних станцій і мереж, технічної експлуатації енергетичного обладнання споживачів енергії та суб'єктів електроенергетики, випробування та ремонту енергоустановок і мереж, режимів постачання та споживання електричної і теплової енергії, виконання робіт з проектування енергоустановок і мереж. Способом здійснення державного нагляду (контролю) в електроенергетиці є проведення центральним органом виконавчої влади з державного енергетичного нагляду відповідних обстежень, перевірок, оглядів, інспектування щодо енергетичного обладнання суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії у порядку, визначеному Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності». Центральний орган виконавчої влади з державного енергетичного нагляду здійснює державний нагляд (контроль) за електричними, тепловими, тепловикористальними установками і мережами суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії щодо дотримання вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання споживачів енергії та суб'єктів електроенергетики, випробування та ремонту енергоустановок і мереж, режимів постачання та споживання електричної і теплової енергії, виконання робіт з проектування енергоустановок і мереж та підтвердження їх готовності до роботи, що є допоміжними заходами для забезпечення сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України. ВП «Держенергонагляд у Кримському регіоні» створено відповідно до «Положення про відокремлений підрозділ «Держенергонагляд у Кримському регіоні» Державного підприємства НЕК «Укренерго», затвердженого наказом НЕК «Укренерго» від 20.02.2006 року № 63 «Про утворення відокремлених підрозділів НЕК «Укренерго» і здійснює свою діяльність у складі ДП НЕК «Укренерго». Відповідно до Положення метою і завданням ВП «Держенергонагляд у Кримському регіоні» є сприяння забезпеченню належного функціонування об'єднаної енергетичної системи України, сфери теплопостачання, енергетичної безпеки держави й здійснення контролю за дотриманням суб'єктами електроенергетики, суб'єктами відносин у сфері теплопостачання і споживачами електричної енергії, вимог нормативно – правових і нормативно – технічних актів у сфері виробництва, поставки й споживання електричної та теплової енергії. Таким чином, судом встановлено, що ВП «Держенергонагляд у Кримському регіоні», реалізуючи свої завдання та функції у відносинах з фізичними та юридичними особами, є органом виконавчої влади та, відповідно, суб'єктом владних повноважень. Захист прав споживачів електричної енергії, а також механізм реалізації захисту цих прав регулюються Законами України «Про електроенергетику», «Про захист прав споживачів», «Про захист економічної конкуренції», «Про енергозбереження», іншими нормативно-правовими актами. Обов'язки і відповідальність споживачів електричної енергії передбачені ст. 26 Закону України «Про електроенергетику» № 575/97-ВР від 16.10.1997р. зі змінами та доповненнями. Споживач енергії зобов'язаний додержуватись вимог нормативно-технічних документів та договору про постачання енергії. Безпечну експлуатацію енергетичних установок споживача та їх належний технічний стан забезпечує сам споживач. Споживач енергії несе відповідальність за порушення умов договору з енергопостачальником та правил користування електричною і тепловою енергією та виконання приписів державних інспекцій з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії згідно із законодавством України. Правила користування електричною і тепловою енергією для населення затверджуються Кабінетом Міністрів України. Споживач забезпечує безперешкодний доступ відповідальних представників енергопостачальника, підприємства, що здійснює передачу електричної енергії, до власних електричних установок для контролю за рівнем споживання електричної енергії, а також для виконання відключення та обмеження споживання відповідно до встановленого порядку. В разі перешкоди у доступі зазначених представників до електричних установок споживача посадові особи такого споживача несуть відповідальність відповідно до закону. Правопорушення в електроенергетиці тягне за собою встановлену законодавством України цивільну, адміністративну і кримінальну відповідальність (ст. 27 Закону). Суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці у тому числі: за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Національної комісії регулювання електроенергетики України, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Національна комісія регулювання електроенергетики України, державні інспектори з експлуатації електричних станцій і мереж, державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на підставі акта перевірки, оформленого в установленому порядку, за наявності порушень, передбачених цією статтею, видають у межах своєї компетенції суб'єктам господарської діяльності постанови про накладення штрафів за встановленою формою. Порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання передбачений відповідним положенням, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України 21 липня 1999 року № 1312 (далі – Положення). Згідно з п. 7 Положення рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами НКРЕ, та акта перевірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою НКРЕ, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядженням) Держенергонагляду. Постанова або розпорядження про накладення штрафу складається у двох примірниках. Перший примірник постанови або розпорядження залишається в органі, який її оформив. Другий примірник у 3-денний термін після оформлення постанови або розпорядження надсилається (видається повноважному представнику) для сплати штрафу суб'єкту господарювання. Судом встановлено, що Спеціалізоване ремонтно-будівельне управління №5 Дочірнього підприємства Відкритого акціонерного товариства «Кримрембудтрест»  зареєстроване у якості юридичної особи 20.05.1997 року виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим, ідентифікаційний код 03334948 (а.с.44). Матеріали справи свідчать про те, що приписом Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Кримському регіоні № 04/03-28-014 від 27.04.2011 року на підставі ст. 9 Закону України «Про електроенергетику» та акту перевірки № 04/03-28-024 від 27.04.2011 року Спеціалізоване ремонтно-будівельне управління №5 Дочірнього підприємства Відкритого акціонерного товариства «Кримрембудтрест» зобов'язано усунути порушення вимог чинного законодавства в сфері електроенергетики в строки, вказані в приписі (а.с.5). В приписі зазначено, що письмову інформацію про виконання кожного його пункту необхідно подавати не пізніше трьох робочих днів після закінчення терміну виконання. Про виконання розпорядження в цілому інспекцію необхідно повідомити до 24.05.2011 року. Відповідача було попереджено про відповідальність у вигляді штрафу за невиконання чи несвоєчасне виконання припису відповідно до ст. 27 Закону України «Про електроенергетику». 24.05.2011 року державним інспектором з енергетичного нагляду Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Кримському регіоні було проведено позапланову перевірку Спеціалізованого ремонтно-будівельного управління №5 Дочірнього підприємства Відкритого акціонерного товариства «Кримрембудтрест» щодо виконання вимог Припису № 04/03-28-014 від 27.04.2011 року, в результаті якої було встановлено ухилення від виконання цього Припису. За результатами перевірки було складено акт № 04/03-28-11 від 24.05.2011 року (а.с.6). На підставі зазначеного акту перевірки № 04/03-28-11 від 24.05.2011 року позивачем 20.07.2011 року винесена постанова № 176/1кр про накладення на відповідача штрафу у розмірі 8500,00 грн. за порушення ст. 27 Закону України «Про електроенергетику» в частині невиконання Припису Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії (а.с.4). Згідно з п. 10 Положення суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку. Відповідно до п. 11 Положення рішення про накладення на суб'єктів господарювання штрафів може бути оскаржене в установленому законом порядку. До матеріалів справи не додано доказів того, що постанова про накладення штрафу № 176/1кр від 20.07.2011 року була оскаржена відповідачем, внаслідок чого штраф за порушення законодавства в сфері електроенергетики відповідач повинен був сплатити протягом 30 днів з дня прийняття постанови. Однак, матеріали справи свідчать про те, що у встановлений законодавством строк постанова ВП «Держенергонагляд у Кримському регіоні» виконана не була. Відповідно до п. 10 Положення у  разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку. Приймаючи до уваги, що відповідачем у порядку ст. 71 КАС України не було надано жодного доказу на підтвердження того, що постанова про накладення штрафу винесена з порушенням вимог чинного законодавства, суд приходить до висновку, що прокурор правомірно звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача заборгованості в сумі 8500,00 грн. Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Враховуючи, що позивач не здійснював судових витрат по справі, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають. Керуючись ст. ст. 160-163, ст. 167 КАС України, суд                                           ПОСТАНОВИВ: 1. Позовні вимоги задовольнити. 2. Стягнути з Спеціалізованого ремонтно-будівельного управління №5 Дочірнього підприємства Відкритого акціонерного товариства «Кримрембудтрест» (ідентифікаційний код 03334948) штрафні санкції в розмірі 8500,00 грн., застосовані за порушення Закону України «Про електроенергетику» постановою № 176/1кр від 20.07.2011 року (код платежу 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції»,  на р/р 31116106700268, одержувач коштів: Державний бюджет м. Сімферополь, банк одержувача: Головне управління Державного казначейства України в АР Крим м. Сімферополь, МФО 824026, ЄДРПОУ 34741037). Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового  провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.      Суддя                                                                          Петренко В.В.            

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення22.03.2012
Оприлюднено22.08.2012
Номер документу25174191
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-14880/11/0170/26

Постанова від 22.03.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Петренко В.В.

Ухвала від 25.11.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Петренко В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні