Постанова
від 25.06.2012 по справі 2а-5550/12/0170/2
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

25 червня 2012 р. (11:14) Справа №2а-5550/12/0170/2

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Яковлєва С.В.

при секретарі Проніні Є.С.

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом ОСОБА_1,

ОСОБА_2

до Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю в АР Крим

про визнання протиправною відмову та спонукання до виконання певних дій

за участю представників:

від позивачів - не з'явились

від відповідача - не з'явився

Суть спору: ОСОБА_1, ОСОБА_2 (далі позивачі) звернулись до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом, в якому просили визнати протиправною відмову Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю в АР Крим (далі відповідач) у реєстрації декларації на початок будівельних робіт з реконструкції нежилих приміщень з господарсько-побутовими будівлями за адресою: АДРЕСА_3, з причини не заповнення п.п. 13, 14 Декларації; зобов'язати відповідача повторно розглянути питання щодо реєстрації декларації на початок будівельних робіт з реконструкції нежилих приміщень з господарсько-побутовими будівлями за адресою: АДРЕСА_3. Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач, посилаючись на те, що позивач не заповнив п.п. 13, 14 декларації протиправно відмовляє у реєстрації декларації на початок виконання будівельних робіт.

Позивачі у судове засідання, яке відбулось 25.06.2012 року, не з'явились, про час, день та місце розгляду справи повідомлені належним чином, 25.06.2012 року від них надійшло клопотання про розгляд справи за їх відсутності та задоволення позовних вимог у повному обсязі.

Відповідач явку свого представника у судове засідання, яке відбулось 25.06.2012 року, не забезпечив, про час та день розгляду справи повідомлений належним чином, 22.06.2012 року від нього надійшло заперечення, в якому він з позовними вимогами не погодився та просив розглянути справу за його відсутності.

Суд, враховуючи належним чином повідомлення сторін про час, день та місце судового розгляду, клопотання позивачів про розгляд справи за його відсутності, надання відповідачем заперечення на позов, керуючись ст. 128 КАС України, ухвалив розглянути справу на підставі залучених до неї документів.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до свідоцтв про право власності, виданих Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради ОСОБА_2 та ОСОБА_1 на праві приватної спільної часткової власності належить по Ѕ частки нежилих приміщень з господарсько-побутовими будівлями, що знаходяться за адресою: АР Крим, АДРЕСА_3.

Витягами Кримського республіканського підприємства «Сімферопольське міжміське бюро реєстрації та технічної інвентаризації» підтверджується право приватної спільної часткової власності позивачів на нерухоме майно - нежилі приміщення з господарсько-побутовими будівлями, що знаходяться за адресою: АР Крим, АДРЕСА_3. .

Для проведення реконструкції зазначеної квартири Приватним підприємством «АПК АРТ - Проект» складений робочий проект реконструкції нежилого приміщення і сараю (літ. В) за адресою: АДРЕСА_3.

Позивачами від Кримського державного медичного університету імені С.І. Георгієвського отримано погодження на реконструкцію нежитлового приміщення та гаражу по АДРЕСА_3, про що свідчить довідка № 05-1014 від 31.03.2012 року.

Також, в матеріалах справи є згода сусідів-суміжників ОСОБА_4, що проживає за адресою: АДРЕСА_4, ОСОБА_5, який проживає за адресою: АДРЕСА_5, ОСОБА_6, що проживає за адресою: АДРЕСА_5, на реконструкцію нежитлового приміщення та гаражу позивачів по АДРЕСА_3.

Позивачі 10.05.2012 року надали Інспекції ДАБК декларацію про початок виконання будівельних робіт з реконструкції нежилих приміщень з господарсько-побутовими будівлями, що належать їм на праві приватної спільної часткової власності.

Відповідач 10.05.2012 року (№ 7/1-3076/вих.) повідомив позивачів про те, що подана ними декларація оформлена з порушенням Порядку виконання будівельних робіт, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 року № 466, а саме не заповнено п. 13 «Інформація про містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки», не заповнено п. 14 «Інформація про земельну ділянку». За таких обставин відповідач відмовив у реєстрації декларації позивачів на початок будівельних робіт.

Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Ст.19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти на підстава, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Оцінюючи правомірність дій та рішень органу владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст.2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинен він дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб'єкта, встановлюючи чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Ст. 36 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» передбачено, що право на виконання будівельних робіт, на об'єктах, що належать до I-III категорій складності, надається після реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт. Реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт проводять відповідні інспекції державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом п'яти робочих днів з дня надходження декларації.

Відповідно до статті 32 зазначеного Закону віднесення об'єкта будівництва до тієї чи іншої категорії складності здійснюється проектною організацією і замовником будівництва.

У п.2 ст. 32 Закону зазначено, що категорія складності об'єкта будівництва визначається відповідно до державних будівельних норм та стандартів на підставі класу наслідків (відповідальності) такого об'єкта будівництва.

Порядком виконання підготовчих робіт та Порядком виконання будівельних робіт затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 466, визначені механізм виконання підготовчих робіт та процедура виконання будівельних робіт. Згідно цих Порядків реєстрація декларації здійснюється з дотриманням вимог Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності». Декларація приймається у дозвільному центрі за місцезнаходженням об'єкта. Реєстрацію декларації проводить Інспекція за місцезнаходженням об'єкта на безоплатній основі. Замовник (його уповноважена особа) заповнює і подає особисто або надсилає рекомендованим листом з описом вкладення до Інспекції два примірники декларації за формою згідно з додатком 2. У разі подання декларації до дозвільного центру він передає її до Інспекції не пізніше наступного робочого дня. Один примірник після проведення реєстрації повертається замовнику, другий - залишається в Інспекції, яка її зареєструвала. Замовник згідно із законом відповідає за повноту та достовірність даних, зазначених у поданій ним декларації. Інспекція протягом п'яти робочих днів з дня надходження декларації перевіряє повноту даних, зазначених у декларації та реєструє її. У разі коли декларація подана чи оформлена з порушенням установлених вимог, Інспекція повертає її замовнику з обґрунтуванням причин повернення у строк, передбачений для її реєстрації. Після усунення недоліків, що спричинили повернення декларації, замовник може повторно звернутися до Інспекції для реєстрації декларації. У разі коли Інспекція не зареєструвала декларацію або не повернула її в установлений строк, заявник набуває право на виконання будівельних робіт на одинадцятий робочий день з дня, коли декларація повинна бути зареєстрована, чи повернута. У такому разі декларація вважається зареєстрованою.

Згідно з п.8 ч. 1 ст. 1 Розділу I Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», яким встановлюються правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів, містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об'єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.

Матеріали справи підтверджують дотримання позивачами вимог законодавства щодо наявності документів про призначення відповідальних виконавців робіт та відомостей про здійснення авторського та технічного нагляду, дотримання вимог щодо складання робочого проекту реконструкції, відображення відповідних відомостей у декларації на початок будівельних робіт, отримання позивачами згоди сусідів-суміжників, які не заперечують проти реконструкції нежилих приміщень з господарсько-побутовими будівлями позивачів.

Відповідно до ч.ч. 1,4 ст.41 Конституції України кожен має право володіти, користуватися та розпоряджатися своєю власністю. Право приватної власності є непорушним.

Матеріали справи свідчать про те, що нежилі приміщення, які належать позивачам знаходиться у багатоквартирному будинку.

Згідно з ч.1 ст. 42 Земельного кодексу України (далі ЗК) земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні житлові будинки, а також віднесені до них будівлі, споруди, прибудинкові території державної або комунальної власності, надаються у постійне користування підприємствам, установам та організаціям, що здійснюють управління цими будинками.

Відповідно до довідки № 05-10140 від 30.03.2012 року Кримський державний медичний університет імені С.І. Георгієвського є балансоутримувачем багатоквартирного будинку та фактичним землекористувачем, на якому розташований багатоквартирний житловий будинок АДРЕСА_3, у зв'язку з чим позивачі, являючись власниками нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку, в силу діючого законодавства не можуть бути власниками або користувачами земельної ділянки на якій розташований цей будинок.

За таких обставин, аналізуючи вищезазначені вимоги діючого законодавства, суд дійшов висновку, що п. 13 «Інформація про містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки» та п. 14 «Інформація про земельну ділянку» можуть бути заповнені лише власниками або користувачами земельної ділянки.

Приймаючи до уваги вищевикладене, суд вважає, що відповідач, відмовляючи позивачам у реєстрації декларації на початок будівельних робіт з реконструкції нежилих приміщень з господарсько-побутовими будівлями за адресою: АДРЕСА_3, з причини не заповнення п.п. 13, 14 декларації, враховуючи наявність згоди фактичного землекористувача, на якому розташований багатоквартирний житловий будинок АДРЕСА_3, діяв невмотивовано, не надавши належної оцінки всім фактичним обставинам, в наслідок чого не можна визнати такими, що відповідають вимогам чинного законодавства дії щодо відмови у реєстрації такої декларації.

За таких обставин суд вважає, що позовні вимоги належить задовольнити в повному обсязі.

На підставі викладеного, керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Визнати протиправною відмову Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю в АР Крим у реєстрації ОСОБА_1, ОСОБА_2 декларації на початок будівельних робіт з реконструкції нежилих приміщень з господарсько-побутовими будівлями за адресою: АДРЕСА_3, з підстав не заповнення п.п. 13, 14 Декларації, про що зазначено в листі № 7/1-3076/вих. від 10.05.2012 року.

3. Зобов'язати Інспекцію Державного архітектурно-будівельного контролю в АР Крим (95006, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Крейзера, 6, ЗКПО 37543274) повторно розглянути питання щодо реєстрації декларації ОСОБА_1 (95000, АДРЕСА_1), ОСОБА_2 (95000, АДРЕСА_2) на початок будівельних робіт з реконструкції нежилих приміщень з господарсько-побутовими будівлями за адресою: АДРЕСА_3.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Яковлєв С.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення25.06.2012
Оприлюднено22.08.2012
Номер документу25174192
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5550/12/0170/2

Постанова від 25.06.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Яковлєв С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні