Постанова
від 07.06.2012 по справі 2а-4613/12/0170/3
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

07 червня 2012 р. Справа №2а-4613/12/0170/3

(12:04) м. Сімферополь

Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуючого судді Шкляр Т.О., при секретарі Желудковій О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Обслуговуючого кооператива "ГБК "Добриня 1"

до Управління державного комітету по земельних ресурсах в м. Ялта АР Крим

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Ялтинська міська рада

про визнання неправомірними дій та спонукання до виконання певних дій

за участю представників сторін:

від позивача - Барсуков Р.Є., витяг, Мирон О.М., дов.,

від відповідача - не з'явився,

від третьої особи - не з'явився.

Суть справи:

Обслуговуючий кооператив "ГБК "Добриня 1" звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Управління державного комітету по земельних ресурсах в м. Ялта АР Крим про: визнання неправомірними дій в частині видачі 21.02.2012 р. умов відводу земельної ділянки, п. 1.4 - оренда, п. 1.5 - форма оплати за землю - орендна плата, п. 7 - внесення змін у рішення Ялтинської міської ради № 717 від 23.04.2010 р. в частині надання земельної ділянки згідно ст. 41 Земельного кодексу України; зобов'язання видати умови відводу земельної ділянки за адресою: АР Крим, м. Ялта, вул. Лівадійська, в р-ні буд. № 11, орієнтовною площею 0,3500 га, цільове використання ділянки - для розміщення та обслуговування індивідуальних гаражів з умовами відводу - у власність, з формою оплати на землю - податок на землю.

Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 10.05.12 р. про закінчення підготовчого провадження і призначення справи до судового розгляду залучено до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача, Ялтинську міську раду.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на положення Земельного кодексу України, зазначаючи при цьому на рішення Ялтинської міської ради № 717 від 23.04.2010 р.

Відповідачем письмових заперечень проти позову не надано.

Представники позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримали, просили позов задовольнити.

Представники відповідача та третьої особи у судове засідання не з'явились, про час, дату та місце судового розгляду справи повідомлені належним чином.

Вивчивши матеріали справи, з урахуванням положень ст.ст. 128, 122 КАС України, заслухавши представників позивача, дослідивши надані докази та оцінивши їх у сукупності, суд

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до ст.ст. 2, 3, 17 КАС України, згідно з якими визначальним критерієм віднесення справи до справ адміністративної юрисдикції є наявність стороною у справі суб'єкта владних повноважень та виконання ним у спірних відносинах владних управлінських функцій у сфері публічно-правових відносин, дана справа є справою адміністративної юрисдикції.

Обслуговуючий кооператив "ГБК Добриня 1" є юридичною особою, ЄДРПОУ 36599279, зареєстрований 29.07.2009 р. Виконавчим комітетом Ялтинської міської ради АР Крим за адресою місцезнаходження: 98685, АР Крим, м. Ялта, с. Оползневе, вул. Погранична, буд. 2, про що видано свідоцтво про державну реєстрацію серії А01 № 663059 та свідчить Витяг з ЄДР, копія якого наявна в матеріалах справи.

23.04.2010 р. рішенням № 717 Ялтинської міської ради ОК "ГБК "Добриня 1" надано дозвіл на розробку проекту землеустрою з відводу земельної ділянки орієнтовною площею 0,3500 га для розміщення та обслуговування індивідуальних гаражів за адресою: м. Ялта, вул. Лівадійська, в р-ні буд. № 11, з наступною передачею у власність, на землях Ялтинської міської ради.

16.09.2010 р. Управлінням Головного архітектора Ялтинської міської ради наданий висновок № 01.2-5/1887 про можливість цільового використання земельної ділянки ГБК "Добриня 1" для будівництва і обслуговування індивідуальних гаражів за адресою: АР Крим, м. Ялта, вул. Лівадійська, в р-ні буд. № 11.

21.02.12 р. вих. № 344-2/10-25-1 Управлінням Держкомзему у м. Ялта АР Крим ОК "ГБК "Добриня" надані умови відводу земельної ділянки:

1.1. орієнтовна площа земельної ділянки: 0,3500 га;

1.2. мета використання: для розміщення та обслуговування індивідуальних гаражів;

1.3 код цільового використання згідно УКВЦВЗ: код 02.06 "Для колективного гаражного будівництва";

1.4. Умови відводу: оренда;

1.5. Форма сплати за землю: орендна плата;

1.6. категорія земель, за рахунок якої проектується відвод земельної ділянки згідно з ст. 19 ЗКУ: землі житлової та громадської забудови.

Вказаним умовами відводу земельної ділянки у п. 7 вказано про необхідність внесення змін у рішення Ялтинської міської ради № 717 від 23.04.10 р. в частині надання земельної ділянки згідно ст. 41 Земельного кодексу України.

30.03.12 р. вих.№ 832-2/10-25-1 Управління Держкомзему у м. Ялта АР Крим повідомило ОК "ГБК "Добриня" про те, що згідно Земельного кодексу України житлово-будівельним (житловим) та гаражно-будівельним кооперативам за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування земельні ділянки для житлового і гаражного будівництва передаються безоплатно у власність або надаються в оренду у розмірі, який встановлюється відповідно до затвердженої містобудівної документації. Згідно свідоцтва про державну реєстрацію юридичних осіб № 663059 ОК "ГБК "Добриня" є обслуговуючим кооперативом та в рішенні Ялтинської міської ради вказана мета використання "для розміщення та обслуговування індивідуальних гаражів", тому управління в умовах відводу земельної ділянки ОК "ГБК "Добриня" рекомендує внести зміни в рішення сесії Ялтинської міської ради № 717 від 23.04.10 р. в частині форми надання земельної ділянки.

Відповідно до ч.1 ст. 3 Земельного Кодексу України земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Відповідно до ч. 1 ст. 116 Земельного кодексу України в редакції на час виникнення спірних правовідносин громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування та державних органів приватизації щодо земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації, в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.

Відповідно до ч. 2 ст. 116 Земельного кодексу України набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Пунктом 34 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування" передбачено, що до виключної компетенції відповідної ради належить вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин, які розглядаються виключно на пленарному засіданні ради - сесії.

Вказане кореспондується з положеннями п. "а", "б" ч. 1 ст. 12 Земельного кодексу України, згідно з якими до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: а) розпорядження землями територіальних громад; б) передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу.

З урахуванням вищевикладеного умовою передачі у власність земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, є наявність позитивного рішення відповідної ради про передачу земельної ділянки у власність.

Відповідно до ч. 1 ст. 41 Земельного кодексу України житлово-будівельним (житловим) та гаражно-будівельним кооперативам за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування земельні ділянки для житлового і гаражного будівництва передаються безоплатно у власність або надаються в оренду у розмірі, який встановлюється відповідно до затвердженої містобудівної документації.

ОК "ГБК "Добриня 1" 23.04.2010 р. отримано дозвіл Ялтинської міської ради на розробку проекту землеустрою з відводу земельної ділянки з наступною передачею у власність.

Відповідно до абз. в) ч. 1 ст. 20 Закону України "Про землеустрій" № 858 від 22.05.2003 р. землеустрій проводиться в обов'язковому порядку на землях усіх категорій незалежно від форми власності в разі надання, вилучення (викупу), відчуження земельних ділянок та інш.

Відповідно до ч. 1 ст. 29 Закону України № 858 від 22.05.2003 р. документація із землеустрою включає в себе текстові та графічні матеріали і містить обов'язкові положення, встановлені завданням на розробку відповідного виду документації.

Відповідно до ст. 50 Закону України № 858 проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок складаються у разі надання, передачі, вилучення (викупу), відчуження земельних ділянок.

Порядок складання проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до абз. 1 п.3 Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2004 р. N 677 (далі - Порядок № 677), проект відведення земельної ділянки розробляється на підставі рішення сільської, селищної, міської ради, районної, Київської або Севастопольської міської держадміністрації, до повноважень яких належить надання у користування або передача у власність земельних ділянок.

З урахуванням вищевикладеного вбачається, що умови відводу земельної ділянки при складанні проекту землеустрою надаються відповідним органом владних повноважень на підставі рішення відповідної сільської, селищної, міської ради про передачу у власність земельних ділянок.

В умовах відводу спірної земельної ділянки 21.02.12 р., наданих вих. № 344-2/10-25-1 Управлінням Держкомзему у м. Ялта АР Крим ОК "ГБК "Добриня", вказано умови відводу - оренда (п. 1.4), форма сплати за землю: орендна плата (п. 1.5), що суперечить рішенню № 717 Ялтинської міської ради від 23.04.10 р. про надання позивачу дозволу на розробку проекта землеустрою з наступною передачею у власність земельної ділянки за адресою розташування: м. Ялта, вул. Лівадійська, в р-ні буд. № 11, для розміщення та обслуговування індивідуальних гаражів.

Крім того, у вказаних умовах відводу земельної ділянки, у п. 7, вказано про необхідність внесення змін у рішення Ялтинської міської ради № 717 від 23.04.10 р. в частині надання земельної ділянки згідно ст. 41 Земельного кодексу України.

Чинним законодавством не передбачено повноваження територіального органу земельних ресурсів надання умов відводу земельної ділянки при складанні проекту землеустрою на умовах, які відмінні від умов, вказаних у відповідному рішенні міської ради в частині визначення правового статусу земельної ділянки.

Чинне законодавство не містить положень щодо права територіального органу земельних ресурсів щодо внесення змін до рішення міської ради в частині надання земельної ділянки.

Крім того, посилання відповідача у умовах відводу земельної ділянки від 21.02.12 р. на внесення змін до рішення Ялтинської міської ради № 717 від 23.04.10 р. на ст. 41 Земельного кодексу України в частині надання земельної ділянки не відповідають вимогам чинного законодавства.

Так, в розумінні ст.41 Земельного кодексу земельні ділянки для житлового і гаражного будівництва передаються безоплатно у власність житлово-будівельним (житловим) та гаражно-будівельним кооперативам.

Частина 2 ст. 6 Закону України "Про кооперацію" № 1087 від 10.07.2003 р. встановлює, що відповідно до завдань та характеру діяльності кооперативи поділяються на такі типи: виробничі, обслуговуючі та споживчі. За напрямами діяльності кооперативи можуть бути житлово-будівельними, садово-городніми, гаражними, торговельно-закупівельними, транспортними, освітніми, туристичними, медичними тощо.

Тобто з урахуванням вказаної норми права вбачається, що обслуговуючий кооператив може здійснювати будь-яку діяльність, що відповідає вимогам чинного законодавства, в тому числі може бути житлово-будівельним (житловим) та гаражно-будівельним.

Отже дії відповідача в частині видачі позивачу умов відводу земельної ділянки за умовами: п. 1.4 - оренда, п. 1.5 - форма сплати за землю: орендна плата, п. 7 - внесення змін в рішення Ялтинської міської ради № 717 від 23.04.10 р. в частині надання земельної ділянки згідно ст. 41 Земельного кодекса України - не відповідають вимогам чинного законодавства.

Позовні вимоги підлягають задоволенню.

У судовому засіданні 07.06.12 р. проголошено вступну та резолютивну частини. У повному обсязі постанову складено 11.06.12 р.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

Керуючись ст.ст. 160-163, 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Визнати протиправними дії Управління державного комітету по земельних ресурсах в м. Ялта АР Крим по видачі Обслуговуючому кооперативу "ГБК "Добриня 1" 21.02.2012 р. умов відводу земельної ділянки в частині п. 1.4 - оренда, п. 1.5 - форма оплати за землю - орендна плата, п. 7 - внесення змін в рішення Ялтинської міської ради № 717 від 23.04.10 р. в частині надання земельної ділянки згідно з ст. 41 Земельного кодексу України.

Зобов'язати Управління державного комітету по земельних ресурсах в м. Ялта АР Крим видати Обслуговуючому кооперативу "ГБК "Добриня 1" умови відводу земельної ділянки за адресою: АР Крим, м. Ялта, вул. Лівадійська, в районі буд.№ 11, орієнтовною площею 0,3500 га, цільове використання ділянки - для розміщення та обслуговування індивідуальних гаражів, з умовами відводу - у власність, з формою сплати на землю - податок на землю.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Обслуговуючого кооператива "ГБК "Добриня 1" (ЄДРПОУ 36599279) 220,00 грн. судового збору.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Шкляр Т.О.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення07.06.2012
Оприлюднено20.08.2012
Номер документу25174198
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4613/12/0170/3

Постанова від 07.06.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

Ухвала від 10.05.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні