Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 липня 2012 р. Справа № 2а/0570/2960/2012
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови:
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Скріпніка А.І.
при секретарі Чумаріній Д.В.
за участю представника позивача: Шот К.С. - згідно довіреності; розглянувши у відкритому судовому засіданні позовну заяву Шахтарського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі управління пенсійного фонду України в м. Шахтарську та Шахтарському районі до державного підприємства «Дирекція з реструктуризації шахтного фонду» в особі відокремленого підрозділу «Постниківська-2» про стягнення заборгованості за несплачені внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та нараховані фінансові санкції та пеню за несплату єдиного внеску у загальному розмірі 272900,99 грн.,
В С Т А Н О В И В :
05 березня 2012 року Шахтарський міжрайонний прокурор в інтересах держави в особі управління пенсійного фонду України в м. Шахтарську та Шахтарському районі звернувся до Донецького окружного адміністративного суду із вищевказаним позовом.
Ухвалою суду від 04 травня 2012 року справу було прийнято до провадження.
В обґрунтування позову зазначив, що відповідач має заборгованість зі сплати заборгованості за несплачені внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та нараховані фінансові санкції та пеню за несвоєчасну сплату єдиного внеску у загальному розмірі 272900,99 грн., яку відповідач добровільно не сплачує. У зв'язку з чим інтересам держави завдається шкода у вигляді ненадходження коштів до бюджету. Просив стягнути з відповідача вищезазначену заборгованість.
Прокурор до суду не з'явився, був повідомлений належним чином.
Представник позивача в судовому засіданні наполягав на задоволенні позовних вимог.
Представник відповідача до суду не з'явився, був повідомлений належним чином, причин неявки суду не повідомив. Заяв про відкладення розгляду справи або про розгляд справи за його відсутності представник відповідача не надавав.
Згідно з п. 2 ст. 121 Конституції України на органи прокуратури України покладені функції представництва інтересів держави в суді.
Відповідно до статті 36-1 Закону України "Про прокуратуру", представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом.
Шахтарський міжрайонний прокурор представляє інтереси держави в особі Управління Пенсійного фонду України в м. Шахтарську та Шахтарському районі, оскільки його дії спрямовані на захист інтересів держави шляхом пред'явлення вимог про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків та нараховані фінансові санкції та пеню за несплату єдиного внеску.
Пунктом 2.1. Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30 квітня 2002 року №8-2, серед основних завдань управління визначено збирання та акумулювання в районі (місті) внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та інших коштів, призначених для пенсійного забезпечення, ведення їх обліку.
Відповідно до статті 17 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» (далі - Закон) страхувальник зобов'язаний, зокрема, нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.
Частинами 4-6 статті 20 Закону визначено, що сплата страхових внесків здійснюється виключно в грошовій формі шляхом внесення відповідних сум страхових внесків до солідарної системи на банківські рахунки виконавчих органів Пенсійного фонду.
Страхові внески сплачуються страхувальниками шляхом перерахування безготівкових сум з їх банківських рахунків.
Страхувальники - фізичні особи, які не мають банківських рахунків, сплачують страхові внески шляхом готівкових розрахунків через банківські установи.
Страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду.
Згідно з частиною 12 статті 20 Закону страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків.
Відповідно до Закону постановою правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року № 21-1 затверджено Інструкцію про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України.
Пунктом 11.11 вказаної Інструкції передбачено, що платники, зазначені в підпункті 2.1.1 пункту 2.1 цієї Інструкції, щомісяця складають у двох примірниках розрахунок суми страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, у якому зазначають самостійно обчислені суми страхових внесків, за формою згідно з додатком 23 цієї Інструкції (рядок 8 розрахунку).
Відповідно до частини 2 статті 106 Закону суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (далі - недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.
Положенням статті 106 Закону зазначено, що право приймати рішення про сплату недоїмки по страховим внескам надано саме територіальним органам Пенсійного фонду.
Частиною 15 статті 106 Закону визначено, що строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується.
Оскільки відповідач протягом встановленого законом строку суму страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування не сплатив, тому виходячи з вимог законодавства вона підлягає стягненню.
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначаються Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (надалі - Закон).
Згідно п. 2 ч. 1 ст. 1 Закону, єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Недоїмкою відповідно до даного Закону вважається сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена територіальними органами Пенсійного фонду України у випадках, передбачених цим Законом.
У відповідності до п. 1. ч. 1. ст. 4 Закону, платниками єдиного внеску є: роботодавці - підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у свідоцтві про державну реєстрацію її як підприємця), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Обов'язком платника єдиного внеску, згідно Закону, являється своєчасність, повність нараховування, обчислення та сплата єдиного внеску. Єдиний внесок нараховується для платників, зазначених у пунктах 1 (крім абзацу сьомого), 2, 3, 6, 7 і 8 частини першої статті 4 цього Закону, - на суму нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України "Про оплату праці", та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.
Відповідач - державне підприємство «Дирекція з реструктуризації шахтного фонду» є юридичною особою (ЄДРПОУ 36061246), платником єдиного внеску, у зв'язку з чим зобов'язаний самостійно здійснювати нарахування та сплату єдиного внеску.
Згідно ч. 8 ст. 9 Закону, платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом.
У відповідності до ч. 12 ст. 9 даного Закону єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.
Відповідно до ч.ч. 2, 3 ст. 25 Закону, у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники єдиного внеску зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею.
Суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, судові витрати з відповідача не підлягають стягненню.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 17, 18, 19, 20, 51, 69, 70, 71, 72, 86, 94, 121, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 167, 186, 254 КАС України, суд,
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Шахтарського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі управління пенсійного фонду України в м. Шахтарську та Шахтарському районі до державного підприємства «Дирекція з реструктуризації шахтного фонду» в особі відокремленого підрозділу «Постниківська-2» про стягнення заборгованості за несплачені внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та нараховані фінансові санкції та пеню за несплату єдиного внеску у загальному розмірі 272900,99 грн. - задовольнити.
Стягнути з державного підприємства «Дирекція з реструктуризації шахтного фонду» в особі відокремленого підрозділу «Постниківська-2» (ЄДРПОУ 36061246) на користь управління пенсійного фонду України в м. Шахтарську та Шахтарському районі (ЄДРПОУ 21955482) заборгованість у загальному розмірі 272 900 (двісті сімдесят дві тисячі дев'ятсот) грн. 99 (дев'яносто дев'ять) коп.
Вступну та резолютивну частини постанови виготовлено у нарадчій кімнаті і проголошено 09 липня 2012 року у присутності представника позивача.
Повний текст виготовлено 13 липня 2012 року.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга на постанову Донецького окружного адміністративного суду подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Скріпнік А.І.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.07.2012 |
Оприлюднено | 22.08.2012 |
Номер документу | 25174716 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Скріпнік А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні