Рішення
від 09.07.2012 по справі 5027/360/2012
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"09" липня 2012 р. Справа № 5027/360/2012.

За позовом Приватного будівельного підприємства «Старко»

до відповідача Веренчанської сільської ради

про стягнення заборгованості за договором підряду -118734,39 грн.

Суддя Тинок О.С.

Секретар судового засідання Кошман А.В.

Представники:

від позивача -Старко В.Я. -представник

від відповідача -Бойчук В.Д. -сільський голова

СУТЬ СПОРУ: Приватне будівельне підприємство «Старко» звернулося з позовом до Веренчанської сільської ради про стягнення заборгованості за договором підряду у сумі 118734,39 грн.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач посилається на те, що відповідно до умов укладеного між сторонами договору про закупівлю товарів (робіт або послуг) від 05 вересня 2011 року виконав капітальний ремонт окремих приміщень Веренчанської дошкільної установи на загальну суму 115224,00 грн., що підтверджується актом приймання виконаних підрядних робіт за вересень 2011 року. Далі позивач стверджує, що відповідач оплату за виконані роботи не провів, в результаті чого у останнього існує заборгованість у сумі 115224,00 грн., а також нараховані три процента річних у сумі 2358,15 грн. та індекс інфляції у сумі 1152,24 грн., які позивач просить стягнути на його користь.

09 липня 2012 року у судовому засіданні представник позивача надав суду письмову заяву про відмову від позову в частині стягнення з відповідача трьох процентів річних у сумі 2358,15 грн. та індексу інфляції у сумі 1152,24 грн. Також, в означеній заяві позивач просить суд покласти судові витрати на нього.

Відповідач 09 липня 2012 року у судовому засіданні подав суду відзив на позов, в якому зазначив, що договір від 05 вересня 2011 року та акт виконаних робіт були підписані по факту виконання робіт, однак на даний час здійснити оплату заборгованості немає можливості по причині відсутності коштів в місцевому бюджеті на дані витрати.

Одночасно, у судовому засіданні представник відповідача подав до суду письмову заяву про визнання позовних вимог про стягнення заборгованості у сумі 115224,00 грн. Також, в означеній заяві відповідач просить суд відстрочити виконання рішення строком на один місяць.

Подані позивачем та відповідачем заяви не суперечать законодавству та не порушують чиї-небудь права і охоронювані законом інтереси, а тому суд приймає їх.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення їх представників, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про часткове задоволення позову виходячи з наступного:

05 вересня 2011 року між сторонами укладено договір про закупівлю товарів (робіт або послуг) за державні кошти, згідно умов якого позивач зобов'язався у 2011 році виконати капітальний ремонт окремих приміщень Веренчанської дошкільної установи, а відповідач прийняти і оплатити такі роботи. Ціна цього договору становить 115224,00 грн.

Так, позивачем на підставі вказаного договору виконано капітальний ремонт окремих приміщень Веренчанської дошкільної установи, а вартість виконаних позивачем робіт відповідно до локального кошторису, об'єктивного кошторису, зведеного кошторисного розрахунку будівництва, а також акту приймання виконаних підрядних робіт (типова форма № КБ-2в) за вересень 2011 року складає суму у розмірі 115224,00 грн. Означені локальний кошторис, об'єктивний кошторис, зведений кошторис розрахунку будівництва, а також акт приймання виконаних підрядних робіт за вересень 2011 року підписані позивачем та відповідачем без заперечень та скріплені їхніми печатками.

Частина 1 статті 193 Господарського кодексу України передбачає, що суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання -відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Як вбачається з матеріалів справи, укладений між сторонами 05 вересня 2011 року договір про закупівлю товарів (робіт або послуг) за державні кошти являється договором будівельного підряду.

Відповідно до частини 2 статті 317 Господарського кодексу України, загальні умови договорів підряду визначаються відповідно до положень Цивільного кодексу України про договір підряду, якщо інше не передбачено цим Кодексом.

Так, частина 1 та пункт 2 частини 2 статті 11 Цивільного кодексу України встановлюють, що цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Згідно статті 509 Цивільного кодексу України, зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послуги, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку. Зобов'язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу. Зобов'язання має ґрунтуватися на засадах добросовісності, розумності та справедливості.

Статтею 526 Цивільного кодексу України визначено, що зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Стаття 837 Цивільного кодексу України встановлює, що за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов'язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу.

Відповідно до статті 875 Цивільного кодексу України, за договором будівельного підряду підрядник зобов'язується збудувати і здати у встановлений строк об'єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов'язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов'язок не покладається на підрядника, прийняти об'єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх.

У відповідності до частини 4 статті 882 Цивільного кодексу України, передання робіт підрядником і прийняття їх замовником оформляється актом, підписаним обома сторонами. Замовник має право відмовитися від прийняття робіт у разі виявлення недоліків, які виключають можливість використання об'єкта для вказаної в договорі мети та не можуть бути усунені підрядником, замовником або третьою особою.

Постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2005 року № 668 затверджено Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі -Загальні умови), які відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції будівель і споруд та технічного переоснащення діючих підприємств, а також комплексів і видів робіт, пов'язаних із капітальним будівництвом об'єктів, і є обов'язковими для врахування під час укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві незалежно від джерел фінансування робіт, а також форми власності замовника та підрядника (субпідрядників).

Пунктами 99, 101, 102 Загальних умов передбачено, що розрахунки за виконані роботи проводяться на підставі документів про обсяги виконаних робіт та їх вартість. Документи про виконані роботи та їх вартість складаються і підписуються підрядником та передаються замовнику. Замовник перевіряє ці документи і в разі відсутності зауважень підписує їх. Після підписання документів замовник зобов'язаний оплатити виконані роботи.

Оплата робіт, виконаних субпідрядниками, проводиться на підставі складених ними та підписаних генеральним підрядником документів про прийняття виконаних робіт та їх вартість і може проводитися безпосередньо генеральним підрядником або замовником, якщо це передбачено договором підряду та договором субпідряду.

У разі виконання робіт із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств питання розрахунків за виконані роботи (надання авансу, проміжні розрахунки, строки платежів тощо) визначаються договором підряду з дотриманням вимог актів законодавства, що регулюють ці питання.

Пунктом 4.2 договору про закупівлю товарів (робіт або послуг) за державні кошти від 05 вересня 2008 року встановлено, що кінцева оплата здійснюється після пред'явлення позивачем акту виконаних робіт та підписання його сторонами.

Отже, як вбачається з вищевикладеного, відповідач зобов'язання щодо оплати за виконаний капітальний ремонт окремих приміщень Веренчанської дошкільної установи у відповідності до умов договору належним чином в повній мірі не виконав, а тому повинен сплатити на користь позивача заборгованість у сумі 115224,00 грн.

При цьому, суд припиняє провадження у справі в частині позовних вимог щодо стягнення з відповідача трьох процентів річних у сумі 2358,15 грн. та індексу інфляції у сумі 1152,24 грн. в зв'язку із тим, що позивач відмовився у цій частині від позову і відмову прийнято господарським судом.

Також, суд відстрочує виконання рішення на один місяць.

Судові витрати покласти на позивача.

Керуючись пунктом 4 частини 1 статті 80, статтями 4 2 , 4 3 , 22, 33, 34, 43, 49, 78, 82, 82 1 , 83, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ :

1. Позов задовольнити частково.

2. Стягнути з Веренчанської сільської ради -с. Веренчанка, Заставнівський р-н, Чернівецька обл., код 04418535 на користь Приватного будівельного підприємства «Старко»-вул. Гагаріна, 30, смт. Кострижівка, Заставнівський р-н, Чернівецька обл., код 35039780 -заборгованість у сумі 115224,00 грн., відстрочивши виконання рішення на один місяць.

3. Припинити провадження у справі в частині позовних вимог щодо стягнення з відповідача трьох процентів річних у сумі 2358,15 грн. та індексу інфляції у сумі 1152,24 грн.

4. Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

У судовому засіданні 09 липня 2012 року було оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Рішення підписане та оформлене відповідно до статті 84 Господарського процесуального кодексу України 12 липня 2012 року.

Суддя О.С. Тинок

СудГосподарський суд Чернівецької області
Дата ухвалення рішення09.07.2012
Оприлюднено27.07.2012
Номер документу25182682
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5027/360/2012

Рішення від 09.07.2012

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Тинок Олександр Сергійович

Ухвала від 27.06.2012

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Тинок Олександр Сергійович

Ухвала від 15.06.2012

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Тинок Олександр Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні