Постанова
від 13.11.2006 по справі 20/5343-а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

20/5343-А

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 79-57-10, факс 79-58-82

          


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

"13" листопада 2006 р.                                                            Справа №20/5343-А

за позовом  Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів,

м. Хмельницький    

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Декома", м. Хмельницький

про стягнення 1493,45 грн.

                                                               Суддя  Гладій С.В.          

                                                               Секретар судового засідання Микитюк О.А.

Представники:                        

Від позивача -        Мороз Т.М. - за дов. № 01-04/33 від 13.01.2006р.

Від відповідача -   Омельчук В.М. - за дов. № 4-01-02 від 27.07.2006р.

У судовому засіданні приймається постанова, так як у судовому засіданні 10.11.2006р. оголошувалась перерва.

Позивач у позовній заяві просить стягнути з відповідача 1429,17 грн. адміністративно-господарських санкцій за недодержання нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів та 64,28 грн. пені за порушення термінів сплати штрафних санкцій відповідно до ст.ст.19,20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”.

У судовому засіданні представником позивача заявлено клопотання про зменшення позовних вимог, просить стягнути з відповідача 1429,17 грн. адміністративно-господарських санкцій та 59,70 грн. пені . Заявлене клопотання судом прийняте та підлягає задоволенню.

Відповідачем у судовому засіданні та у відзиві на позов заявлену суму адміністративно-господарських санкцій визнає у сумі 1429,17 грн. та  59,70 грн. пені.

Заслухавши осіб, які з'явились у судове засідання, та дослідивши матеріали справи, суд встановив.

Відповідачем подано позивачу звіт форми №10-ПІ про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2005 рік, відповідно до якого відповідачем показана середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу за рік –12 осіб, кількість працюючих інвалідів (штатних працівників, яким за висновками медико-соціальних експертних комісій встановлена інвалідність) –не визначена; чисельність інвалідів –штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях створених відповідно до 4-х відсотковому нормативу – 1 особа, фонд оплати праці штатних працівників зазначено в сумі 34,40 тис. грн., середньорічна заробітна плата штатного працівника – 2867 грн.

На підставі даних звіту позивачем проведено розрахунок адміністративно-господарських санкцій в розмірі 1429,17 грн., виходячи з розміру середньої річної заробітної плати на підприємстві за 1 робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.

Крім того, за порушення строків сплати адміністративно-господарських санкцій ( до 15.04.06 ) позивачем нараховано пеню  в розмірі 120 відсотків річних облікової ставки Національного Банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк, яка становить 64,28 грн.

У зв'язку з несплатою відповідачем адміністративно-господарських санкцій та пені позивач звернувся з позовом до суду.

Проте позивачем зменшено позовні вимоги, просить стягнути з відповідача 1429,17 грн. адміністративно-господарських санкцій та 59,70 грн. пені .

Аналізуючи надані по справі докази та пояснення представників сторін, оцінюючи їх в сукупності, до уваги приймається наступне.

Статтею 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" в редакції, чинній у 2005р. встановлено для підприємств (об'єднань), установ і організацій нормативи робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів, зокрема, для підприємств з кількістю працюючих від 8 до 25 чоловік - у кількості одного  робочого  місця.

Робоче місце інваліда, згідно з п. 1 Положення про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.05.1995 року № 314, зі змінами та доповненнями, - це окреме робоче місце або ділянка виробничої площі на підприємстві (об'єднанні), в установі та організації, незалежно від форм власності та господарювання, де створено необхідні умови для праці інваліда.

Робоче місце інваліда вважається створеним, якщо воно відповідає встановленим вимогам робочого місця для інвалідів відповідної нозології, атестоване спеціальною комісією підприємства за участю представників МСЕК, органів Держнаглядохоронпраці, громадських організацій інвалідів і введено в дію шляхом працевлаштування на ньому інваліда (п. 3). Підприємства розробляють заходи щодо створення робочих місць для інвалідів і включають їх до колективного договору (п. 5).

Відповідно створеним робочим місцем є те, яке введено в дію шляхом працевлаштування інваліда. Закон зобов'язує відповідача, відповідно до нормативу, створити робочі місця для праці інвалідів, зазначити їх у колективному договорі і інформувати центри зайнятості, місцеві органи соціального захисту населення та відділення Фонду соціального захисту інвалідів, а органи  працевлаштування - підібрати робоче місце і працевлаштувати інваліда.

Як вбачається з наданих в матеріали справи доказів, позивач вимоги закону виконав. Згідно звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів на 2005р. відповідач передбачив 1 робоче місце для штатного працівника - інваліда, створеного відповідно до вимог ст.19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні“. При цьому, відповідач не створив на підприємстві робочі місця для інвалідів з відповідною їх атестацією. Крім того, відповідач не проінформував місцеві органи соціального захисту населення та центр зайнятості про створені ним робочі місця та вакантні посади для інвалідів, про що свідчать відповідні довідки даних організацій.

Згідно ст.20 Закону „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” підприємства (об'єднання), установи і організації, крім тих, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів, незалежно від форми власності і господарювання, де   кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим частиною першою статті 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких визначається для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форми власності та господарювання, на яких працює більше 15 осіб в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (об'єднанні), у відповідній установі, організації за робоче місце, не зайняте інвалідом

У Порядку сплати підприємствами (об'єднаннями), установами і організаціями адміністративно-господарських санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.01 №1767 передбачено, що адміністративно-господарські санкції сплачуються підприємствами самостійно не пізніше 15 квітня року, що настає за звітним.

Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій згідно ст. 20 Закону тягне за собою нарахування пені на суму заборгованості по сплаті адміністративно-господарських санкцій в розмірі 120 % річних облікової ставки Національного банку України за кожний календарний день її прострочення, включаючи день сплати.

Тому позивачем правомірно нараховані адміністративно-господарські санкції в розмірі 1429,17 грн. за недодержання нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів та 59,70 грн. пені (з врахуванням уточнення).

Судом враховується клопотання позивача про зменшення суми позовних вимог до 1488,87 грн. адміністративно-господарських санкцій та пені.  

За таких обставин позовні вимоги (з врахуванням зменшення позовних вимог) визнаються обґрунтованими, відповідають чинному законодавству та підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст.4, 14, 69-71, 86,  104,  158-163, 167, 254-255, п.6 Розділу 7 „Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України , СУД  

П О СТ А Н О В И В   :

Позов  Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів м. Хмельницький до Товариства з обмеженою відповідальністю "Декома", м. Хмельницький про стягнення 1488,87 грн. адміністративно-господарських санкцій та пені задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Декома", м. Хмельницький / вул. Зарічанська, 16, код 14164353 / на користь Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів м. Хмельницький / вул. Грушевського, 87, код 14149591 / 1429,17 грн. / одну тисячу чотириста двадцять дев'ять гривень 17 коп. / адміністративно-господарських санкцій та 59,70 грн. / п'ятдесят дев'ять гривень 70 коп. / пені.

Згідно  ст.ст. 185-186 КАСУ  сторони та  інші  особи, які   беруть участь у  справі  мають право оскаржити  в    апеляційному  порядку Постанову повністю або частково. Заява про  апеляційне    оскарження подається протягом  10 днів дня проголошення, апеляційна скарга подається протягом 20 днів після подання заяви по апеляційне оскарження. Подаються  до   Житомирського  апеляційного   господарського  суду   через  суд  першої інстанції.

Згідно ст.  254 КАСУ  Постанова , якщо інше не встановлено КАСУ  набирає законної сили  після   закінчення    строку  подання   заяви  про апеляційне   оскарження , якщо таку    заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя                                                                      С.В. Гладій

         

          

         

Віддрук.  прим. :

 - до справи,

 - позивачу,

 - відповідачу.

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення13.11.2006
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу252011
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —20/5343-а

Постанова від 13.11.2006

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Гладій С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні