Ухвала
від 26.06.2012 по справі к-24562/10-с
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"26" червня 2012 р. м. Київ К-24562/10-С

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:

Головуючого: Маринчак Н.Є.

Суддів: Костенка М.І., Усенко Є.А.,

розглянувши в попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Державної податкової інспекції в м. Євпаторії Автономної Республіки Крим

на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 27 листопада 2009.

та ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 09 червня 2010р.

у справі №2а-10972/09/4/0170

за позовом Дочірнього підприємства «Санаторій «Перемога»для дітей з батьками Закритого акціонерного товариства лікувально-оздоровчих закладів профспілок України «Укрпрофоздоровниця»(надалі -ДП «Санаторій «Перемога»)

до Державної податкової інспекції в м. Євпаторії Автономної Республіки Крим (надалі -ДПІ в м. Євпаторії АР Крим)

про визнання протиправним та скасування рішення, -

встановив:

Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з позовом, в якому, з урахуванням уточнення позовних вимог, поставлено питання про визнання протиправними дії відповідача по нарахуванню пені з податку з доходів фізичних осіб в розмірі 9420,13грн., згідно акту перевірки №1715/23-2 від 28.08.2009р., та визнання протиправною і скасування першої податкової вимоги №1/367 від 16.09.2009р. на суму податкового боргу в розмірі 9420,13грн., в т. ч. 2168,00грн. основного платежу та 4336,00грн. штрафних санкцій і 2916,13грн. пені.

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 27 листопада 2009. залишеною без змін ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 09 червня 2010р., позов було задоволено. Визнано протиправними дії ДПІ в м.Євпаторії АР Крим по нарахуванню ДП «Санаторій «Перемога»пені з податку з доходів фізичних осіб в розмірі 9420,13грн. згідно із актом перевірки №1715/23-2 від 28.08.2009р. Зобов'язано ДПІ в м. Євпаторії АР Крим вчинити дії щодо виключення із картки особового рахунку ДП «Санаторій «Перемога»пеню за платежем «податок з доходів найманих працівників», нараховану за актом перевірки №1715/23-2 від 28.08.2009р. у розмірі 9420,13грн. Визнано протиправним і скасовано першу податкову вимогу ДПІ в м. Євпаторії АР Крим №1/367 від 16.09.2009р., надіслану ДП «Санаторій «Перемога»на суму 9420,13грн. Стягнуто з Державного бюджету України на користь ДП «Санаторій «Перемога»3,40грн. судових витрат.

Не погодившись з рішеннями судів попередніх інстанцій, вказуючи на порушення норм процесуального права та неправильне застосування норм матеріального права, відповідач звернувся із касаційною скаргою до Вищого адміністративного суду України, в якій ставить питання про скасування постанови суду першої інстанції та ухвали суду апеляційної інстанцій і прийняття у справі нового рішення про відмову у задоволенні позову в повному обсязі.

Заслухавши доповідь судді, перевіривши матеріали справи та обговоривши доводи наведені у скарзі, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.

Як встановлено попередніми судовим інстанціями позивач є юридичною особою, ідентифікаційний код 13786657, яка зареєстрована Виконавчим комітетом Євпаторійської міської ради Автономної Республіки Крим 21.03.1995р. та перебуває на обліку в ДПІ в м. Євпаторії АР Крим.

Матеріали справи свідчать, що за наслідками проведення контролюючим органом планової виїзної документальної перевірки позивача з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.04.2008р. по 31.03.2009р., було складено акт від 28.08.2009р. №1715/23-2.

Висновками перевірки, зокрема, встановлено, що в порушення позивачем вимог п.п.8.1.2 п.8.1 ст.8 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб»в бюджет утримані суми податку з доходів фізичних осіб перераховувались з порушенням термінів, встановлених законодавством та не в повному обсязі.

Отже, за несвоєчасну сплату податку з доходів фізичних осіб та на підставі ст.16 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», позивачеві нарахована пеня у розмірі 9420,13грн.

На суму боргу у розмірі 9420,13грн. відповідачем сформовано першу податкову вимогу від 16.09.2009р. №1/367, в якій зазначено, що із суми 9420,13грн. пеня становить 2916,13грн.; основний платіж -2168,00грн. і штрафні (фінансові) санкції -4436,00грн.

Крім того, за наслідками зазначеної вище перевірки прийнято податкове повідомлення-рішення від 02.09.2009р. №0002951701/0 про визначення суми податкового зобов'язання на загальну суму 6504,00грн. При чому, за даними картки особового рахунку позивача, станом на день винесення спірної податкової вимоги, сума заборгованості у розмірі 6504,00грн. погашена за платіжним дорученням №272 від 07.09.2009р. і направлена відповідачем на погашення заборгованості з пені.

Так, відповідно до п.п.8.1.2 п.8.1 ст.8 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб», податок підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки не мають права приймати платіжні документи на виплату доходу, які не передбачають сплати (перерахування) цього податку до бюджету. Якщо оподатковуваний дохід нараховується, але не виплачується платнику податку особою, що його нараховує, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для місячного податкового періоду.

Відповідно до п.20.1 ст.20 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб»розмір штрафних (фінансових) санкцій за порушення норм цього Закону та підстави для їх застосування визначаються законом, що регулює такі питання, якщо інше не встановлене нормами цього Закону.

При цьому, статтею 16 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», якою врегульовано нарахування пені на суму податкового боргу нараховується за узгодженими податковими зобов'язаннями встановлено, що нарахування пені розпочинається:

- при самостійному нарахуванні суми податкового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання, визначеного цим Законом;

- при нарахуванні суми податкового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні згідно з нормами цього Закону.

Нарахування пені закінчується у день прийняття банком, обслуговуючим платника податків, платіжного доручення на сплату суми податкового боргу. У разі часткової сплати суми податкового боргу нарахування пені зупиняється на таку сплачену частку.

У разі погашення суми податкового боргу шляхом стягнення коштів або відчуження інших активів боржника у порядку, передбаченому цим Законом, нарахування пені зупиняється у день такого стягнення або відчуження активів з права власності (повного господарського відання) боржника в рахунок погашення, незалежно від строків оплати вартості таких активів їх покупцем.

Пеня нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.

Зазначений розмір пені діє щодо всіх видів податків і зборів (обов'язкових платежів), крім пені щодо порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності, що встановлюється окремим законодавством.

Матеріалами справи підтверджується, що пеня нарахована на підставі висновків акта перевірки від 28.08.2009р. №1715/23-2 у зв'язку із несвоєчасною сплатою суми податку з доходів фізичних осіб, нарахованого позивачем за перевірений період на суму оподатковуваного доходу платників цього податку (фізичних осіб).

Разом з тим, згідно п.3.1 Інструкції про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України, затвердженої наказом ДПА України від 18.07.2005р. №276, обумовлено, щоз метою обліку нарахованих і сплачених сум платежів до бюджету органами державної податкової служби на кожний поточний рік відкриваються особові рахунки за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками (п. 3.1 Інструкції).

Згідно із п.4.2.3 цієї Інструкції нарахування пені в картках особових рахунків платників податків здійснюється засобами програмного забезпечення у день фактичного погашення податкового боргу (його частини) у порядку, встановленому наказом ДПА України від 11.06.2003р. №290 «Про затвердження Інструкції про порядок нарахування та погашення пені за платежами, що контролюються органами державної податкової служби», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 27.06.2003р. за №522/7843.

Також слід зазначити, що оперативний облік платежів до бюджету в особових картках платник а податку проводиться в хронологічному порядку на підставі первинних документів такого платника та визначених в них призначень платежів, а направлення коштів платника на погашення податкового боргу всупереч зазначеному таким платником призначення платежу на час правовідносин було неправомірним.

Отже, оскільки в ході розгляду справи податковим органом не надано доказів погашення податкового боргу на момент нарахування пені в картці особового рахунку позивача, що є обов'язковою умовою такого нарахування, суди попередніх інстанцій дійшли обґрунтованого висновку стосовно наявності підстав для задоволення позову.

Доводи касаційної скарги не спростовують зазначених висновків суду.

За таких обставин, судами першої та апеляційної інстанції, виконано всі вимоги процесуального законодавства, всебічно перевірено обставини справи, вирішено справу у відповідності з нормами матеріального права, постановлено обґрунтовані рішення, в яких повно відображені обставини, що мають значення для справи. Висновки суду про встановлені обставини і правові наслідки є вичерпними, відповідають дійсності і підтверджуються доказами, дослідженими у судовому засіданні, а тому підстав для їх перегляду з мотивів, викладених в касаційній скарзі не вбачається.

Керуючись статтями 220, 220 1 , 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, -

ухвалив:

Касаційну скаргу Державної податкової інспекції в м. Євпаторії Автономної Республіки Крим -залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 27 листопада 2009 року та ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 09 червня 2010 року -залишити без змін.

Ухвала вступає в законну силу з моменту проголошення. Заява про перегляд судового рішення в адміністративній справі Верховним Судом України може бути подана з підстав, в порядку та у строки встановлені ст.ст.236-238 КАС України.

Головуючий:


Н.Є. Маринчак

Судді:


М.І. Костенко


Є.А. Усенко

Суддя Н.Є. Маринчак

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення26.06.2012
Оприлюднено16.08.2012
Номер документу25221767
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —к-24562/10-с

Ухвала від 26.06.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 22.06.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні