ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа №11/4582а
"14" жовтня
2008 р., 12 год. 30 хв.
м. Черкаси
Господарський
суд Черкаської області в складі: головуючого -судді Довганя К.І., при секретарі
-Захаровій А.Г., за участю представників сторін: позивача -Шабанов С.В. за довіреністю,
відповідача -не з'явився, розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.
Черкаси справу за позовом Уманської
об'єднаної державної податкової
інспекції до суб"єкта
підприємницької діяльності - фізичної особи ОСОБА_1 про стягнення 1575 грн. 75 коп.,
ВСТАНОВИВ:
Заявлено
позов про стягнення з відповідача 1575 грн. 75 коп. фінансових санкцій за
порушення п.п. 1, 2, 9 ст. 3 Закону України „Про застосування реєстраторів
розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” від
06.07.1995р. №265/95-ВР із змінами та доповненнями (далі по тексту -Закон
№265/95-ВР).
В
обґрунтування заявлених вимог позивач послався на те, що в ході перевірки
дотримання позивачем правил проведення розрахункових операцій у сфері
готівкового та безготівкового обігу, що була здійснена посадовими особами ДПА у
Черкаській області, було встановлено порушення позивачем п.п. 1, 2, 9 ст.3
Закону №265/95-ВР про що було складено акт №020327/1004 від 27.06.2008р. На
підставі вказаного акту позивачем було прийняте податкове повідомлення-рішення
№0001522330 від 14.07.2008р., яким до відповідача було застосовано штрафні санкції
за порушення названого вище закону.
Представник
позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав викладених у
позові.
Відповідач
був належним чином повідомлений про час
і місце проведення судового засідання. Однак в судове засідання не з'явився
свого представника не направив, про причини неявки суд не повідомив.
Суд
вважає можливим розглянути справу за відсутністю представника відповідача.
Суд,
заслухавши пояснення представника позивача, оцінивши наявні у справі докази
приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.
Відповідач
зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності.
02.12.2003 року взятий на облік до Уманської
ОДПІ та являється платником податків, обов'язкових зборів і платежів до
бюджету, що підтверджується довідкою Уманської ОДПІ від 08.06.2007р.
27
червня 2008р. позивачем було проведено перевірку відповідача щодо контролю за
здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового
обігу суб'єктами підприємницької діяльності
за результатами якої складено акт №020327/1004.
З
акту перевірки вбачається, що о 09 год. 41 хв. 27.06.2008р. в павільйоні,
розташованому по вул. Одеська, 2а, м. Жашків, де здійснює підприємницьку
діяльність відповідач, встановлено факт реалізації товару, а саме: пачки
цигарок „Кемел” за ціною 04 грн. 25 коп., пачки цигарок „Монте Карло” за ціною
02 грн. 20 коп., пачки цигарок „Честерфілд” за ціною 03 грн. 20 коп., пачки
цигарок „Класік” за ціною 01 грн. 50 коп., семи пляшок цигарок „Хортиця” (пшенична)
за ціною 24 грн. 00 коп. за пляшку на загальну суму 179 грн. 15 коп. Продавець ОСОБА_2 отримала
готівку в сумі 200 грн., видала товар та здачу, проте розрахункову операцію
через РРО не провела, не видала розрахунковий документ ( чек ), що є порушенням п.п. 1, 2 ст. 3 Закону №265/95-ВР.
Крім
того, при перевірці книги ОРО перевіряючими встановлено невиконання щоденного
друку фіскальних звітних чеків за 03.01.08 р., 16.01.08 р., 23.01.08 р.,
14.05.08 р. та не зберігання фіскальних звітних чеків №1687 за 27.12.07 р.,
№1732 за 22.02.08 р., №1788 за 06.05.08 р., №1799 за 20.05.08 р. в книзі ОРО,
що є порушенням п. 9. ст. 3 Закону №265/95-ВР;
Від
надання пояснень та підпису акту продавець відмовився, про що було складено акт
про відмову від підпису №020327 від 27.06.08 р.
За
результатами проведеної перевірки позивач прийняв рішення №0001522330 від
14.07.2008р. про застосування до відповідача фінансових санкцій:
- за порушення п. 1,2 ст. 3 Закону
№265/95-ВР нараховано штрафних санкцій в сумі 895 грн. 75 коп. передбачених п.
1 ст. 17 Закону №265/95-ВР в п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів за
не проведення розрахункових операцій через РРО та не друкування
відповідного розрахункового документа
(179,15х5=895 грн. 75 коп.);
- за порушення п. 9 ст. 3 Закону
№265/95-ВР ( невиконання щоденного друку фіскального звітного чеку на РРО
) нараховано штрафних санкцій в сумі 340
грн. 00 коп. передбачених п. 4 ст. 17 Закону №265/95-ВР двадцять неоподатковуваних
мінімумів доходів громадян (20х17=340 грн.);
- за порушення п. 9 ст. 3 Закону
№265/95-ВР ( не зберігання фіскальних звітних чеків в книгах обліку РО) нараховано штрафних санкцій в сумі 340 грн.
00 коп. передбачених п. 4 ст. 17 Закону №265/95-ВР двадцять неоподатковуваних
мінімумів доходів громадян (20х17=340 грн.);
Всього
нараховано штрафних санкцій на загальну суму 1575 грн. 75 коп.
Рішення
було направлено відповідачеві, ним не оскаржувалось, штрафні санкції до
теперішнього часу не сплачені.
Стаття
11 Закону України від 04.12.1990р. №509-ХІІ „Про державну податкову службу в
Україні” передбачає право органів державної податкової служби у випадках, в
межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, здійснювати
контроль за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари
(послуги) у встановленому законом порядку, наявністю свідоцтв про державну
реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, ліцензій на провадження видів
господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, з
наступною передачею матеріалів про виявлені порушення органам, які видали ці
документи, торгових патентів та застосовувати до платників податків фінансові
(штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми
недоїмки, пені у випадках, порядку та розмірах, встановлених законами України.
Стаття
1 Закону №265/95-ВР передбачає, що реєстратори розрахункових операцій
застосовуються фізичними особами -суб'єктами підприємницької діяльності або
юридичними особами (їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими
підрозділами), які здійснюють операції з розрахунків в готівковій та/або в
безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків,
жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі,
громадського харчування та послуг, а також уповноваженими банками та суб'єктами
підприємницької діяльності, які виконують операції купівлі-продажу іноземної
валюти.
Відповідно
до пунктів 1, 2, 9 ст. 3 Закону
№265/95-ВР суб”єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові
операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних
карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у
сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов”язані:
- проводити розрахункові операції на
повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у
встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори
розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів,
що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених
цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку
розрахункових книжок;
- видавати особі, яка отримує або
повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий
документ встановленої форми на повну суму проведеної операції;
- щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за
виключенням автоматів з продажу товарів
(послуг) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх збереження в книгах обліку розрахункових операцій;
Пунктами 1, 4 ст. 17 Закону №265/95-ВР передбачено, що за
порушення вимог цього Закону до суб”єктів підприємницької діяльності, які
здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних
органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у
таких розмірах:
- у п'ятикратному розмірі вартості
проданих товарів (наданих послуг), на які виявлено невідповідність, - у разі
проведення розрахункових операцій на неповну суму вартості проданих товарів
(наданих - послуг), у разі непроведення розрахункових операцій через
реєстратори розрахункових операцій, у разі нероздрукування відповідного
розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або
проведення її без використання розрахункової книжки;
- двадцять неоподатковуваних мінімумів
доходів громадян - у разі невиконання щоденного друку фіскального звітного чеку
або його незберігання в книзі обліку розрахункових операцій;
З
огляду на вищевикладене позивач вправі вимагати стягнення із відповідача
заявленої у позові суми фінансових санкцій.
Керуючись ст.ст. 94, 160-163 Кодексу
адміністративного судочинства України суд,
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити
повністю.
Стягнути
з суб"єкта підприємницької діяльності - фізичної особи ОСОБА_1, 20341,
АДРЕСА_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1 на користь державного бюджету України
через Уманську ОДПІ -1575 грн. 75 коп. штрафних санкцій.
Постанова
може бути оскаржене до Київського апеляційного адміністративного суду.
Про
апеляційне оскарження постанови може бути подана до Київського апеляційного
адміністративного суду через господарський суд Черкаської області заява про
апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня проголошення постанови і апеляційна
скарга протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про
апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання
заяви про апеляційне оскарження.
Суддя
К.І.Довгань
Суд | Господарський суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 14.10.2008 |
Оприлюднено | 19.12.2008 |
Номер документу | 2527324 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Черкаської області
Довгань К.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні