Ухвала
від 25.01.2012 по справі 2а/1770/2287/2011
ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



Справа № 2а/1770/2283/2011

Головуючий у 1-й інстанції: Комшелюк Т.О.

Суддя-доповідач:Зарудяна Л.О.

УХВАЛА

іменем України

"25" січня 2012 р. м. Житомир

Житомирський апеляційний адміністративний суду складі колегії:

головуючого судді Зарудяної Л.О.

суддів: Кузьменко Л.В.

Пасічник С.С.,

розглянувши в письмовому провадженні апеляційну скаргу ОСОБА_1 - Суб"єкта підприємницької діяльності на постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "08" серпня 2011 р. у справі за позовом ОСОБА_1 - Суб"єкта підприємницької діяльності до Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в особі Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Рівненській області, Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в особі Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Волинській області про визнання дій неправомірними та скасування постанови ,

ВСТАНОВИВ:

Рівненський окружний адміністративний суд постановою від 08 серпня 2011 року в задоволенні позову ОСОБА_1 відмовив.

Не погоджуючись з прийнятою постановою позивач у справі звернувся до суду з апеляційною скаргою, в якій просить постанову скасувати та прийняти нову, якою в задоволенні позовних вимог відмовити. В апеляційній скарзі позивач зазначає, що суд при вирішенні справи не врахував, що державні інспектори не вимогу водія даного транспортного засобу не здійснили запис в Журналі проведення перевірок, що в свою чергу призвело до того, що водій не надав документи для перевірки. Крім того, інспекторами ГДІАТ при початку перевірки було пред"явлено завдання на перевірку, в якому не зазначено обов"язкові реквізити, а саме: прізвище, ім"я та по-батькові перевізника ОСОБА_1.

Сторони своїх представників в засідання суду не направили; про дату, час і місце розгляду справи повідомлені належним чином, про що свідчать повідомлення про вручення поштового відправлення.

Відповідно до п.2 ч.1 ст. 197 КАС України суд апеляційної інстанції розглядає справу в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, судова колегія вважає, що скарга задоволенню не підлягає, враховуючи таке.

З матеріалів справи суд вбачає, що позивач звернувся до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в особі Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Рівненській області та Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в особі територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Волинській області про визнання дій неправомірними та скасування постанови.

Обгрунтовуючи позовні вимоги, позивач вказав, що 11.04.2011 року державними інспекторами Територіального управління Головавтотрансінспекції у Волинській області проведено перевірку відносно нього на предмет додержання вимог законодавства України про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, про що було складено відповідний акт. На підставі даного акту начальником територіального управління Головавтотрансінспекції у Рівненській області винесено постанову про застосування фінансових санкцій №0364 від 26.04.2011 року за неоформлення документів, передбачених ст. 39 Закону України «Про автомобільний транспорт». Позивач дії працівників територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Волинській області щодо проведення відносно нього 11.04.2011 року рейдової перевірки вважає неправомірними, оскільки останніми на пропозицію водія не зроблено відповідної відмітки про проведення рейдової перевірки в журналі проведення перевірок. Вказав, що під час проведення рейдової перевірки всі документи на здійснення нерегулярних пасажирських перевезень були наявні у водія. Також зазначив, що в завданні на перевірку не було вказано, що перевіряється саме він як суб'єкт господарювання, чим порушено Порядок здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 листопада 2006 р. № 1567.

Суд апеляційної інстанції в процесі розгляду справи встановив, що 11.04.2011 року посадовими особами територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Волинській області проведено перевірку додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів в результаті якої встановлено, що автомобілем марки Мерседес-Бенс, державний номер НОМЕР_1, який належить позивачу, здійснювалися нерегулярні пасажирські перевезення за відсутності свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, ліцензійної картки, посвідчення водія відповідної категорії, договору із замовником транспортних послуг, документа, що засвідчує оплату транспортних послуг, поліса обов'язкового особистого страхування від нещасних випадків на транспорті, чим порушено вимоги ст. 39 Закону України "Про автомобільний транспорт".

За наслідками проведеної перевірки складено акт додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом №243470.

На підставі зазначеного акту Територіальним управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Рівненській області винесено постанову №0364 від 26.04.2011 року про застосування до позивача фінансових санкцій за порушення вимог абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт".

Відповідно до ст. 39 Закону України "Про автомобільний транспорт" для здійснення нерегулярних пасажирський перевезень необхідні такі документи:

- для автомобільного перевізника - ліцензія, документ, що засвідчує використання автобуса на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України;

- для водія автобуса - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, ліцензійна картка, дорожній лист, договір із замовником транспортних послуг, документ, що засвідчує оплату транспортних послуг, інші документи, передбачені законодавством України.

Відповідно до п. 61 Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 1997 р. N 176 під час здійснення нерегулярних перевезень водій повинен мати копію договору перевізника із замовником послуг і копію договору обов'язкового особистого страхування від нещасних випадків на транспорті.

Пунктами 12-15 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 листопада 2006 р. № 1567, передбачено, що рейдова перевірка додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства та інших нормативно-правових актів щодо забезпечення безпеки перевезень автомобільним транспортом здійснюється на підставі щотижневого графіка.

Рейдова перевірка транспортних засобів проводиться на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянках таксі і транспортних засобів, місцях вантаження та розвантаження вантажних автомобілів, контрольно-вагових комплексах, під час виїзду з підприємств та місць стоянки, у пунктах пропуску через державний кордон за погодженням з начальником органу охорони державного кордону.

Під час проведення рейдової перевірки перевіряється, зокрема, наявність визначених статтями 39 і 48 Закону України "Про автомобільний транспорт" документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом.

В період проведення рейдової перевірки автомобіля, що належить позивачу, водій на вимогу державних інспекторів не надав свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, ліцензійної картки, посвідчення водія відповідної категорії, договору із замовником транспортних послуг, документа, що засвідчує оплату транспортних послуг, поліса обов'язкового особистого страхування від нещасних випадків на транспорті, що зафіксовано в акті проведення перевірки №234070 від 11.04.2011 року. Водій жодних пояснень про причини порушення в акті не зазначив.

Таким чином, водієм були допущені порушення абз. 1 ст. 39 Закону України "Про автомобільний транспорт", згідно якого автомобільні перевізники, водії, пасажири повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконуються пасажирські перевезення.

Колегія суддів вважає, що суд першої інстанції, посилаючись на ст. ст. 69, 70 КАС України, дійшов правильного висновку, що акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом №234070 від 11.04.2011 року є належним та допустимим доказом у справі та встановлює факт відмови у пред'явленні водієм на момент проведення рейдової перевірки свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, ліцензійної картки, посвідчення водія відповідної категорії, договору із замовником транспортних послуг, документа, що засвідчує оплату транспортних послуг, поліса обов'язкового особистого страхування від нещасних випадків на транспорті.

Колегія суддів також вважає, що суд першої інстанції правомірно не взяв до уваги обґрунтування позивача стосовно того, що дії працівників територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Волинській області щодо проведення відносно нього 11.04.2011 року рейдової перевірки є протиправними, оскільки останніми на пропозицію водія не зроблено відповідної відмітки про проведення рейдової перевірки в журналі проведення перевірок.

Так, як вже зазначалось вище, Порядком здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.06р. №1567 передбачено, що рейдова перевірка додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства та інших нормативно-правових актів щодо забезпечення безпеки перевезень автомобільним транспортом здійснюється на підставі щотижневого графіка. Вказана перевірка транспортних засобів проводиться на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянках таксі і транспортних засобів, місцях вантаження та розвантаження вантажних автомобілів, контрольно-вагових комплексах, під час виїзду з підприємств та місць стоянки, у пунктах пропуску через державний кордон за погодженням з начальником органу охорони державного кордону.

Отже, враховуючи специфіку рейдової перевірки, зазначити суб'єкта господарювання, що перевіряється, у завданні на перевірку, є неможливим.

Крім того, колегія суддів вважає за необхідне зазначити таке.

Пунктом 7 Указу Президента України від 23.07.98 N 817/98 "Про деякі заходи з дерегулювання підприємницької діяльності" постановлено рекомендувати підприємствам, установам і організаціям усіх форм власності ведення журналів відвідання їх та їх структурних підрозділів представниками контролюючих органів з обов'язковим зазначенням у цих журналах строків та мети відвідання, посади і прізвища представника, який обов'язково ставить свій підпис у цьому журналі. Відмова представника контролюючого органу від підпису в журналі є підставою для недопущення його до проведення перевірки. Про факт цієї відмови суб'єкт підприємницької діяльності повідомляє письмово у триденний строк контролюючому органу, в якому працює такий представник. Форма та порядок ведення журналу встановлюються Державним комітетом України з питань регуляторної політики та підприємництва.

На виконання вищевказаного Указу наказом Державного комітету України з питань розвитку підприємництва від 10 серпня 1998 р. N 18 був затверджений Порядок ведення Журналу відвідання суб'єктів підприємницької діяльності контролюючими органами (Журнал реєстрації перевірок).

В матеріалах справи наявний журнал реєстрації перевірок №1 у якому відсутні будь-які відмітки про проведення посадовими особами територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Волинській області 11.04.2011 року перевірки відносно позивача на предмет додержання ним законодавства України про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів. Разом з тим, доказів щодо письмового повідомлення контролюючого органу про факт відмови занесення його посадовими особами до журналу реєстрації перевірок відповідної відмітки про проведення перевірки позивачем та його представником суду не надано. Відтак, факт наявності у водія на момент проведення перевірки журналу реєстрації перевірок, а також факту відмови у внесенні відповідної відмітки про проведення такої перевірки нічим не підтверджені.

З огляду на викладене, суд першої інстанції дійшов правомірного висновку про відмову в задоволенні позовних вимог.

Рішення суду відповідає матеріалам справи та нормам чинного законодавства, а тому його належить залишити без змін. Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції.

Керуючись ст.ст. 197,198,200,206,212,254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 - Суб"єкта підприємницької діяльності залишити без задоволення, а постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "08" серпня 2011 р. без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя Л.О. Зарудяна

судді: Л.В. Кузьменко С.С. Пасічник

Роздруковано та надіслано: (р/п)

1- в справу

2 - позивачу ОСОБА_1-Суб"єкт підприємницької діяльності АДРЕСА_1

3- відповідачу Головна державна інспекція на автотранспорті в особі Територіального управління Головної держінспекції на автотранспорті в Рівненській області вул.Кіквідзе, 34,м.Рівне,33000 Головна державна інспекція на автомобільному транспотрі в особі Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Волинській області вул.Зв"язківців 1-б,м.Луцьк,43020

СудЖитомирський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.01.2012
Оприлюднено22.08.2012
Номер документу25296197
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1770/2287/2011

Ухвала від 19.10.2011

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Зарудяна Л.О.

Ухвала від 19.10.2011

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Зарудяна Л.О.

Ухвала від 25.01.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Зарудяна Л.О.

Постанова від 22.06.2011

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

Ухвала від 31.05.2011

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

Ухвала від 31.05.2011

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні