Герб України

Постанова від 25.06.2012 по справі 2а-762/12/0970

Івано-франківський окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"25" червня 2012 р. Справа № 2a-762/12/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Біньковської Н.В.

при секретарі судового засідання Хоми О.В.

представника позивача - Роговик М.П.

представника відповідача - Бойка В.М.

представника третьої особияка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Кедика Р.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Івано-Франківського обласного центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Державна фінансова інспекція в Івано-Франківській області до Центру професійно-технічної освіти № 1 м. Івано-Франківська про стягнення коштів в сумі 2311,56 грн., -

ВСТАНОВИВ:

Івано-Франківський обласний центр зайнятості - робочий орган виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття звернувся в суд з адміністративним позовом до Центру професійно-технічної освіти № 1 м. Івано-Франківська про стягнення коштів в сумі 2311,56 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що в порушення відповідачем умов договорів щодо навчання безробітних, укладених з Івано-Франківським обласним центром зайнятості, призвело до зайвої виплати матеріальної допомоги в період проходження навчання та компенсації витрат на проїзд безробітним та таким чином завдано матеріальної шкоди бюджету Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в розмірі 2311,56 грн. В добровільному порядку відшкодувати завдані збитки відповідач відмовляється.

До участі у справі судом залучено в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Державну фінансову інспекцію в Івано-Франківській області.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав, наведених у позовній заяві. Просив позов задовольнити.

Представник відповідача проти позову заперечив з підстав, наведених у письмовому запереченні. Просив в задоволені позову відмовити.

Представник третьої особи на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору позовні вимоги підтримав, просив позов задовольнити. Зазначив, що в ході проведення ревізії фінансово-господарської діяльності Івано-Франківського центру зайнятості ним проведено зустрічну звірку документального підтвердження операцій та розрахунків, здійснених між відповідачем та позивачем під час якої шляхом звірки журналів обліку теоретичного та виробничого навчання із затвердженим обсягом навчальної роботи і робочим навчальним планом встановлено відсутність без поважних причин на заняттях більше трьох годин ОСОБА_5 31.10.2008 року, ОСОБА_6 06.11.2008 року, ОСОБА_7 17.05.2010 року, ОСОБА_8 19.05.2010 року, ОСОБА_9 19.05.2010 року, при цьому відповідач не представив доказів поважності причин пропуску занять зазначеними особами у ці дні.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, представника третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача, дослідивши подані письмові докази, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.

Судом встановлено, що Івано-Франківським обласним центром зайнятості та Івано-Франківським центром професійно-технічної освіти № 1 укладено договір № 3-08 (ОЦЗ) від 28.08.2008 року на професійне навчання 20 осіб за професією (спеціальністю), навчальною програмою перукар (перукар-модельєр) зі строком навчання 5 місяців (а.с.12).

19.09.2008 року Івано-Франківським обласним центром зайнятості та Івано-Франківським центром професійно-технічної освіти № 1 укладено договір № 14-08 (ОЦЗ) на професійне навчання 8 осіб за професією (спеціальністю), навчальною програмою швачка зі строком навчання 3 місяці (а.с.16).

26.04.2010 року Івано-Франківським обласним центром зайнятості та Івано-Франківським центром професійно-технічної освіти № 1 укладено договір № 7-10 (ОЦЗ) на професійне навчання 11 осіб за професією (спеціальністю), навчальною програмою манікюрниця зі строком навчання 2 місяці (а.с.22).

Згідно статті 8 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, окремим підрозділом якого є Івано-Франківський обласний центр зайнятості створюється для управління страхуванням на випадок безробіття, акумуляції страхових внесків, контролю за використанням коштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг, здійснення інших функцій згідно із цим Законом і статутом Фонду. Таким чином, вказані договори є адміністративними, як такі, що безпосередньо спрямовані та укладені з метою виконання управлінських функції позивача, як суб'єкта владних повноважень. За таких обставин юрисдикція адміністративних судів поширюється на даний публічно-правовий спір згідно положень пункту 4 частини 2 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України.

На підставі зазначених договорів за направленнями позивача у відповідача проходили навчання безробітні ОСОБА_5 (договір № 3-08 (ОЦЗ) від 28.08.2008 року, із 29.08.2008 року по 15.01.2009 року), ОСОБА_6 (№ 14-08 (ОЦЗ) від 19.09.2008 року, з 09.10.2008 року по 08.01.2009 року), ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9.(договір № 7-10 (ОЦЗ) від 26.04.2010 року, з 27.04.2010 року по 25.06.2010 року) - а.с.134, 117, 115, 126, 119, 122.

В грудні місяці 2011 року Контрольно-ревізійним управлінням в Івано-Франківській області проведено ревізію фінансово-господарської діяльності Івано-Франківського обласного центру зайнятості за період з 01.01.2009 року по 01.10.2011 року, за результатами якої складено акт № 04-21/28 від 23.12.2011 року (а.с.57).

В ході ревізії встановлено, що всупереч п. 5.3 договорів № 3-08 (ОЦЗ) від 28.08.2008 року, № 14-08 (ОЦЗ) від 19.09.2008 року, п. 3.3 договору № 7-10 (ОЦЗ) від 26.04.2010 року, Центр професійно-технічної освіти № 1 не повідомив Івано-Франківський обласний центр зайнятості про пропуск занять безробітними ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9 більше трьох годин без поважних причин 31.10.2008 року, 06.11.2008 року, 17.05.2010 року, 19.05.2010 року, відповідно. Вказані порушення призвели до матеріальної шкоди (збитків) установі, які виразились у зайвій виплаті безробітним матеріальної допомоги у період професійного навчання.

Згідно п.4 п.п.4.2.3, 4.2.2 договорів № 3-08 (ОЦЗ) від 28.08.2008 року, № 14-08 (ОЦЗ) від 19.09.2008 року, п.2 п.п.2.2.4, 2.2.3 договору № 7-10 (ОЦЗ) від 26.04.2010 року відповідач (Виконавець) зобов'язаний вести облік відвідувань слухачами занять і щомісячно до третього числа наступного місяця за виключенням вихідних і святкових днів подавати відповідні табелі в центр зайнятості, який направив на професійне навчання безробітних, для нарахування і виплати матеріальної допомоги в період професійного навчання та, в разі необхідності, маршрутний лист для оплати безробітному витрат на проїзд. У випадках пропусків занять більше трьох годин протягом дня без поважних причин, інших порушень навчальної дисципліни і систематичної неуспішності з ряду предметів навчальної програми окремими слухачами письмово повідомляти про це центр зайнятості. Підпунктом 4.2.2 договорів № 3-08 (ОЦЗ) від 28.08.2008 року, № 14-08 (ОЦЗ) від 19.09.2008 року та підпунктом 2.2.3 договору № 7-10 (ОЦЗ) від 26.04.2010 року визначено обов'язок відповідача своєчасно надавати точну та достовірну інформацію Центру для подальших фінансових розрахунків.

Відповідно до пункту 5, пункту 3 згаданих договорів сторони, які його уклали, несуть відповідальність за виконання своїх зобов'язань у встановленому порядку. Позивач (Виконавець) несе повну відповідальність за точність і достовірність інформації, що подається позивачу (Замовнику), і цільове використання коштів, передбачених кошторисом витрат на професійне навчання безробітних.

В судовому засіданні встановлено, що ОСОБА_5 була відсутня 31.10.2008 року на теоретичних зайняттях без поважних причин 4 години, ОСОБА_6 була відсутня 06.11.2008 року на теоретичних зайняттях без поважних причин 5 годин, на виробничих навчаннях були відсутні без поважних причин ОСОБА_7 17.05.2010 року - 8 годин, ОСОБА_8 19.05.2010 року - 8 годин, ОСОБА_9 19.05.2010 року - 8 годин.

Однак, згідно поданих відповідачем позивачу табелів відвідування занять вказаними слухачами, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9 значаться присутніми у ці дні на заняттях протягом всього учбового дня (а.с.164-166).

Дані обставини підтверджуються як поясненнями сторін, так і письмовими доказами, наявними в матеріалах справи.

Доказів поважності причин пропуску занять зазначеними особами ні під час проведення Контрольно-ревізійним управлінням в Івано-Франківській області зустрічної звірки, ні під час судового засідання відповідачем не надано. Представник відповідача у судовому засіданні зазначив, що у відповідача відсутні докази поважності причин пропуску занять ОСОБА_5 31.10.2008 року, ОСОБА_6 06.11.2008 року, ОСОБА_7 17.05.2010 року, ОСОБА_8 19.05.2010 року, ОСОБА_9 19.05.2010 року.

Таким чином, в порушення вищезазначених умов договорів, відповідач не повідомив позивача про пропуск занять безробітними ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9 більше трьох годин без поважних причин протягом учбових днів 31.10.2008 року, 06.11.2008 року, 17.05.2010 року та 19.05.2010 року, відповідно.

Згідно частини 3 статті 27 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" порядок виплати матеріальної допомоги у період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації безробітного встановлюється спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики за погодженням з правлінням Фонду.

Абзацом 1 пункту 16 Порядку надання матеріальної допомоги у період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації безробітного, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України № 308 від 20.11.2000 року, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 14.12.2000 року за № 916/5137 (далі Порядок) визначено, що матеріальна допомога у період професійного навчання призначається за умови відвідування безробітним занять без пропусків без поважних причин, що підтверджується відповідним табелем.

Пунктом 26 Порядку передбачено, якщо місце навчання розташоване не в населеному пункті, де постійно проживає особа, то їй компенсуються фактичні витрати на проїзд до населеного пункту, де розташований навчальний заклад і назад транспортом загального користування (крім таксі) за кожний день за наявності квитків. При відсутності квитків допускається компенсація проїзду в транспорті загального користування за тарифами, що підтверджуються відповідними довідками транспортних підприємств, згідно з відміткою про прибуття громадянина до навчального закладу та вибуття до місця проживання. Маршрутний лист в кінці місяця разом з табелями відвідування подається до центру зайнятості, який направив на навчання.

Відповідно до підпункту 4 пункту 13 Порядку тривалість виплати матеріальної допомоги у період професійного навчання скорочується на строк до 90 календарних днів у разі пропуску занять більше трьох годин протягом учбового дня без поважних причин - на строк не менше ніж 30 календарних днів.

Під час професійного навчання за період з 01.10.2008 року по 31.10.2008 року ОСОБА_5 отримала матеріальну допомогу в сумі 320 грн., ОСОБА_6 під час професійного навчання за період грудня місяця 2008 року отримала матеріальну допомогу в сумі 360 грн. та 24,62 грн. вартості проїзду, ОСОБА_7 час професійного навчання за період з 01.05.2010 року по 31.05.2010 року отримала матеріальну допомогу в сумі 360 грн., ОСОБА_8 час професійного навчання за період з 01.05.2010 року по 31.05.2010 року отримала матеріальну допомогу в сумі 886,94 грн., ОСОБА_9 під час професійного навчання за період з 01.05.2010 року по 31.05.2010 року отримала матеріальну допомогу в сумі 360 грн. (а.с. 185-196).

Таким чином, внаслідок протиправного невиконання умов договорів відповідачем, допущено зайву виплату коштів з бюджету Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9 в сумі 2311,56 грн., а відтак матеріальним інтересам позивача, як структурного підрозділу Фонду, завдана шкода.

В зв'язку з тим, що вищевказані виплати були проведені позивачем за наявності необхідних підтверджуючих документів, поданих відповідачем, в яких відповідач зазначив недостовірну інформацію, суд приходить до висновку про наявність вини Центру професійно-технічної освіти № 1 м. Івано-Франківська у зайвій виплаті коштів безробітним в сумі 2311,56 грн.

Із врахуванням вищенаведеного, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими і підлягають до задоволення.

На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з Центру професійно-технічної освіти № 1 м. Івано-Франківська (ідентифікаційний код 05536596) на користь Івано-Франківського обласного центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття кошти в сумі 2311 (дві тисячі триста одинадцять) гривень 56 копійок.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Суддя Біньковська Н.В.

Постанова складена в повному обсязі 29.06.2012 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.06.2012
Оприлюднено22.08.2012
Номер документу25297334
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-762/12/0970

Постанова від 25.06.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Біньковська Н.В.

Ухвала від 12.06.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Біньковська Н.В.

Ухвала від 25.04.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Біньковська Н.В.

Ухвала від 17.10.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Біньковська Н.В.

Постанова від 25.06.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Біньковська Н.В.

Ухвала від 02.04.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Біньковська Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні