Постанова
від 19.07.2012 по справі 2768/12/2170
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 липня 2012 р. Справа № 2-а-2768/12/2170 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Анісімова О.В., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом прокурора Комсомольського району м. Херсона в інтересах держави в особі територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Херсонській області до приватного підприємства "Союзавто" про стягнення фінансових (штрафних) санкцій,

встановив:

Прокурор Комсомольського району м. Херсона звернувся до адміністративного суду в інтересах держави в особі територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Херсонській області (далі - позивач або Головавтоінспекція) з позовом про стягнення з приватного підприємства "Союзавто" (далі - відповідач або ПП "Союзавто") фінансових санкцій у розмірі 1700,00 грн.

Ухвала про відкриття скороченого провадження у адміністративній справі направлена відповідачеві 03.07.2012 р. рекомендованим листом. Згідно із поштовим повідомленням з відміткою про вручення, уповноважена особа ПП "Союзавто" отримала вказане відправлення 06.07.2012 р. Станом на 19.07.2012 р. заперечень від відповідача не надходило.

Таким чином, строки для надання заперечень, передбачені ч.3, ст.183-2 КАС України, спливли. Враховуючи вищевикладене та на підставі п. 2, ч. 5, ст. 183-2 КАС України суд вважає за можливе розглянути дану справу у порядку скороченого провадження.

Відповідно до змісту позовної заяви та доданих до нього документів, суть спору полягає у наступному.

Так, Законом України "Про автомобільний транспорт" від 05.04.2001 № 2344-ІІІ (далі - Закон № 2344-ІІІ) встановлені вимоги, що пред'являються до перевізників під час здійснення господарської діяльності щодо надання послуг з пасажирського перевезення автомобільним транспортом. 26.01.2012 р. посадовими особами Головавтоінспекції проведено перевірку дотримання ПП "Союзавто" вимог законодавства про автомобільний транспорт, за результатами якої складено акт №054133 (далі - акт або акт перевірки). Згідно акту виявлено наступні порушення: не оформлений витяг з паспорту маршруту, який виготовляється як фотокопія паспорту, що засвідчена печаткою організатора перевезень. На підставі акту начальником Головавтоінспекції 14.02.2012 винесено постанову № 137723 про застосування фінансових санкцій у розмірі 1700,00 грн. Строк оскарження вказаної постанови сплив, строк сплати фінансових санкцій настав, на момент подачі позову вони відповідачем не сплачені, у зв'язку із чим позивач просить їх стягнути.

Дослідивши наявні у справі матеріали, суд встановив наступні обставини.

До спірних правовідносин слід застосовувати норми Закону № 2344-ІІІ, Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 № 1567 (далі - Порядок).

ПП "Союзавто" є юридичною особою, що здійснює, зокрема, господарську діяльність у сфері пасажирських наземних перевезень. Зазначена обставина підтверджується копією витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Статтею 60 Закону № 2344-ІІІ встановлено відповідальність за порушення вимог до надання послуг на автомобільному транспорті. Крім того, визначено, що від імені центрального органу виконавчої влади з питань автомобільного транспорту розглядати справи про стягнення у вигляді штрафів за порушення, викладені у цій статті, мають право посадові особи урядового органу державного управління з питань контролю на автомобільному транспорті. Відповідно до п. 3 Порядку органами державного контролю на автомобільному транспорті (далі - органи державного контролю) є Головавтотрансінспекція, її територіальні управління в областях, Автономній Республіці Крим, м. Києві та Севастополі. З вищевикладеного слідує, що органи Головавтоінспекції мають право здійснювати перевірки щодо дотримання суб'єктами господарської діяльності, що здійснюють перевезення вантажів автомобільним транспортом, встановлених законом вимог щодо надання таких послуг, застосовувати фінансові санкції за виявлені порушення, а також звертатись до адміністративного суду з позовом про стягнення суми фінансових санкцій у разі їх несплати боржником. Виходячи із змісту ст. 60 КАС України, органи прокуратури мають право звертатись до суду з позовом в інтересах держави в особі суб'єктів владних повноважень, у тому числі і органів Головавтоінспекції.

Законом № 2344-ІІІ встановлені вимоги, що пред'являються до перевізників у зв'язку із здійсненням ними підприємницької діяльності щодо надання послуг з перевезення пасажирів автомобільним транспортом. Зокрема відповідно до ст.39 Закону №2344-ІІІ автомобільні перевізники, водії, пасажири повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконуються пасажирські перевезення. Для регулярних пасажирських перевезень такими документами є: для автомобільного перевізника - ліцензія, договір із органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування чи їх дозвіл, паспорт маршруту, документ, що засвідчує використання автобуса на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України; для водія автобуса - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, ліцензійна картка, квитково-касовий лист, схема маршруту, розклад руху, таблиця вартості проїзду (крім міських перевезень), інші документи, передбачені законодавством України.

Відповідно до п.1.3 та 1.4 Порядку розроблення та затвердження паспорта автобусного маршруту, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 07.05.2010 р., №278 автомобільний перевізник повинен забезпечити водія автобуса, що здійснює перевезення пасажирів за маршрутом регулярних перевезень, - витягом з паспорта маршруту, який виготовляється як фотокопія паспорта, засвідчена печаткою організатора перевезень. Фотокопія з паспорта маршруту регулярних перевезень або відповідний примірник паспорта регулярних спеціальних перевезень пред'являється водієм автобуса під час здійснення перевезень пасажирів, а відповідні примірники паспортів - автомобільним перевізником за його місцезнаходженням для перевірки представникам Головавтотрансінспекції під час здійснення ними державного контролю та представникам Державтоінспекції МВС України.

Таким чином, станом на момент проведення перевірки для водія будь-якого автобуса, що здійснював перевезення пасажирів за маршрутом регулярних перевезень існував обов'язок мати при собі витяг з паспорта маршруту, який виготовляється як фотокопія паспорта, засвідчена печаткою організатора перевезень.

26.01.2012 посадові особи Головавтоінспекції провели перевірку ПП "Союзавто" на предмет дотримання ним вимог законодавства про автомобільний транспорт, за результатами якої складений акт перевірки №054133. Згідно із актом виявлено наступні порушення вимог до здійснення господарської діяльності з перевезення пасажирів автомобільним транспортом: надання послуг з перевезення пасажирів на транспортному засобі ГАЗ 2705ЗП12ДВ СПГ, державний номер НОМЕР_1 без оформлення необхідних документів, а саме не оформлений витяг з паспорту маршруту, який виготовляється як фотокопія паспорту, що засвідчена печаткою організатора перевезень.

14.02.2012 начальником Головавтоінспекції винесено постанову, відповідно до якої до відповідача застосовано фінансові санкції у розмірі 1700 грн. на підставі абз. 3, ч. 1, ст. 60 Закону № 2344-ІІІ. Даною нормою передбачено фінансові санкції за надання послуг з перевезень пасажирів без оформлення документів, перелік яких визначений статтею 39 цього Закону у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Враховуючи, що виявлені порушення стосуються не оформлення належних документів для перевезень автомобільним транспортом, а також те, що відповідно до п. 5, Підрозділу 1, Розділу ХХ Податкового кодексу України розмір неоподатковуваного мінімуму доходів громадян становить 17 гривень, то сума фінансових санкцій, застосованих позивачем, є вірною: 17 гривень х 100 = 1700 гривень. Постанова про застосування фінансових санкцій разом із супровідним листом від 16.02.2012 № 22/1-06-400 надіслана до ПП "Союзавто" та отримана його представником.

Згідно із п. 28 Порядку фінансова санкція повинна бути перерахована суб'єктом господарювання на зазначений у постанові рахунок не пізніше ніж протягом п'ятнадцяти днів після отримання ним копії постанови про застосування фінансових санкцій, про що повідомляється орган державного контролю, посадовою особою якого винесено відповідну постанову. Таким чином, строк сплати фінансових санкцій відповідачем сплив. Всупереч цьому, на момент подання позову борг по сплаті фінансових санкцій ПП "Союзавто" не погашено.

Виходячи з вищевикладеного, суд дійшов висновку, що сума фінансових санкцій, застосованих до відповідача, повинна бути стягнена, тому адміністративний позов підлягає задоволенню у повному обсязі.

Керуючись ст.183-2 КАС України, суд -

постановив :

Адміністративний позов прокурора Комсомольського району м. Херсона в інтересах держави в особі територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Херсонській області до приватного підприємства "Союзавто" про стягнення фінансових (штрафних) санкцій задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з приватного підприємства "Союзавто" (код ЄДРПОУ 31917775) до Державного бюджету України (рахунок 31116106700002 ГУДКУ у Херсонській області, МФО 852010, Держбюджет м. Херсон, код доходу 21081100, код ОКПО 24104230) суму фінансових санкцій у розмірі 1700 (одна тисяча сімсот) гривень 00 коп., застосованих постановою начальника територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Херсонській області №137723 від 14.02.2012 р.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з моменту її отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Анісімов О.В.

кат. 3.7.2

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.07.2012
Оприлюднено22.08.2012
Номер документу25312980
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2768/12/2170

Постанова від 19.07.2012

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Анісімов О.В.

Ухвала від 03.07.2012

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Анісімов О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні