Ухвала
від 12.07.2012 по справі к/9991/64804/11-с
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"12" липня 2012 р. м. Київ К/9991/64804/11

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:

Калашнікової О.В. Леонтович К.Г. Сіроша М.В. розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за касаційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю «Берег-2007»на постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 25 березня 2009 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 26 серпня 2010 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Берег-2007» до Державної екологічної інспекції в Черкаській області про скасування рішення , -

в с т а н о в и л а :

У січня 2009 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Берег-2007»(Товариство) звернулось до суду з позовом до Державної екологічної інспекції в Черкаській області про скасування рішення №63 від 1 липня 2008 року.

Зазначали, що 1 липня 2008р. відповідачем прийнято рішення №63, яким заборонено діяльність належного Товариству пункту по обслуговуванню короткочасного відпочинку населення. Стверджували, що зазначене рішення прийнято з порушенням чинного законодавства, оскільки відповідальність за його виконання покладено не на директора, а на засновника підприємства. Звертали увагу, що акт перевірки, який передував прийняттю рішення, також підписаний засновником ТОВ «Берег 2007», а не його директором. На підставі наведених обставин, позивач просив скасувати спірне рішення від 1 липня 2008 року.

Постановою Черкаського окружного адміністративного суду від 25 березня 2009 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 26 серпня 2010 року, у задоволенні позову відмовлено у повному обсязі

У касаційній скарзі позивач, посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права, просить оскаржувані рішення скасувати.

Заслухавши доповідача, здійснивши перевірку доводів касаційної скарги, матеріалів справи, колегія суддів вважає, що скарга не підлягає задоволенню.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Берег-2007»зареєстроване 3 жовтня 2006р., про що державним реєстратором виконавчого комітету Черкаської міської ради зроблено запис за №10261020000006447 (ідентифікаційний код 34609049).

Згідно з даними довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України видами діяльності товариства є: діяльність барів, надання інших місць для тимчасового проживання, діяльність по забезпеченню фізичного комфорту, інші види рекреаційної діяльності.

Рішенням Черкаської міської ради №4-261 від 20 грудня 2007 р. для ТОВ «Берег-2007»надано в оренду на 49 років земельну ділянку площею 12 780кв.м. по вул. Гагаріна, праворуч входу в парк 50-річчя Жовтня в м. Черкаси, під пункт по обслуговуванню короткочасного відпочинку населення. За основним цільовим призначенням земельна ділянка віднесена до земель водного фонду (прибережна смуга) та земель рекреаційного призначення.

Відповідно до пункту 1 Положення про Міністерство охорони навколишнього природного середовища України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 листопада 2006 р. № 1524, Міністерство охорони навколишнього природного середовища України (Мінприроди) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України. Мінприроди є головним (провідним) органом у системі центральних органів виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель, екологічної безпеки, заповідної справи, поводження з відходами, формування, збереження та використання екологічної мережі, геологічного вивчення та забезпечення раціонального використання надр, а також топографо-геодезичної та картографічної діяльності.

Згідно пункту 6 зазначеного Положення Мінприроди здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в його складі урядові органи державного управління, орган виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища Автономної Республіки Крим, територіальні органи, інспекції, установи та організації, що належать до сфери його управління.

Пунктом першим Положення про Державну екологічну інспекцію в областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 19 грудня 2006 р. № 548 визначено, що Державна екологічна інспекція в областях, містах Києві та Севастополі є спеціальним підрозділом Мінприроди, який підзвітний та підконтрольний в частині здійснення державного контролю Державній екологічній інспекції. Інспекція в межах своїх повноважень забезпечує реалізацію державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення та охорони природних ресурсів, поводження з відходами (крім поводження з радіоактивними відходами), екологічної та в межах своєї компетенції радіаційної безпеки на відповідній території.

Відповідно до пункту 4 Положення інспекція відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний контроль за: додержанням вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, раціональне використання, відтворення та охорону природних ресурсів, екологічну та в межах своєї компетенції радіаційну безпеку, у сфері поводження з відходами (крім поводження з радіоактивними відходами), небезпечними хімічними речовинами, пестицидами та агрохімікатами місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органами виконавчої влади, суб'єктами господарювання, фізичними особами; додержанням правил, нормативів, стандартів у сфері охорони навколишнього природного середовища, екологічної та в межах своєї компетенції радіаційної безпеки, поводження з відходами (крім поводження з радіоактивними відходами); виконанням вимог висновків державної екологічної експертизи у сфері використання, відтворення та охорони природних ресурсів; додержанням умов виданих дозволів, лімітів та квот на спеціальне використання природних ресурсів, викиди та скиди забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище, транскордонне переміщення об'єктів рослинного та тваринного світу;

Згідно пункту 5 Положення Інспекція має право: обстежувати в установленому порядку підприємства, установи і організації, військові та оборонні об'єкти, об'єкти органів внутрішніх справ, Державного департаменту з питань виконання покарань, Служби безпеки України та Державної прикордонної служби у місцях їх постійної дислокації, проведення військових навчань, маневрів, а також під час передислокації військ і військової техніки з використанням автомобільних, повітряних, залізничних та плавучих транспортних засобів з метою перевірки додержання ними вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, раціональне використання, відтворення та охорону природних ресурсів, поводження з відходами (крім поводження з радіоактивними відходами), небезпечними хімічними речовинами, пестицидами та агрохімікатами, екологічної та в межах своєї компетенції радіаційної безпеки; виконувати в установленому порядку відбір проб, інструментально-лабораторні вимірювання показників складу та властивостей, у тому числі забруднюючих речовин на об'єктах, що обстежуються; обмежувати чи зупиняти (тимчасово) в установленому порядку діяльність підприємств, установ і організацій та експлуатацію об'єктів (у тому числі будівництво, реконструкцію та розширення об'єктів, а також роботи на територіях та об'єктах природно-заповідного фонду, не передбачених відповідним режимом) і подавати до Мінприроди та Держекоінспекції пропозиції щодо припинення їх діяльності в разі порушення вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, екологічну та в межах своєї компетенції радіаційну безпеку, за винятком суб'єктів підприємницької діяльності (інвесторів), що провадять свою діяльність відповідно до законодавства про угоди щодо розподілу продукції; опломбовувати приміщення, устаткування та апаратуру підприємств, установ, організацій та об'єктів, стосовно яких було прийняте в установленому порядку рішення про обмеження чи зупинення (тимчасово) їх діяльності; перевіряти документи на право спеціального використання природних ресурсів (ліцензії, дозволи); складати акти перевірок і протоколи про адміністративні правопорушення та розглядати справи про адміністративні правопорушення у межах повноважень, визначених законом; давати обов'язкові для виконання приписи щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства з питань, що належать до її повноважень.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що 24 червня 2008р. Державною екологічною інспекцією було проведено перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства Товариством з обмеженою відповідальністю «Берег - 2007».

Вищезгаданою перевіркою встановлено, що проект будівництва пункту по обслуговуванню короткочасного відпочинку населення з матеріалами впливу на навколишнє природне середовище, не розроблявся; ТОВ «Берег-2007»здійснювало будівельні роботи до отримання позитивного висновку Державної екологічної експертизи; в межах прибережної смуги розміщуються споруди, що суперечить встановленому режиму господарювання.

За результатами проведеної перевірки, Державною екологічною інспекцією прийнято рішення № 63 від 1 липня 2008р., яким тимчасово заборонено (зупинено) експлуатацію пункту по обслуговуванню короткочасного відпочинку населення з 02.07.2008 р. Для відновлення діяльності підприємства засновнику ТОВ «Берег-2007»ОСОБА_4 запропоновано: розробити проект будівництва пункту по обслуговуванню короткочасного відпочинку населення з матеріалами оцінки впливу на навколишнє середовище; отримати позитивний висновок Державної екологічної експертизи; отримати дозвіл на проведення робіт на землях водного фонду; винести за межі прибережної захисної смуги Кременчуцького водосховища споруди, що суперечать встановленому режиму господарювання.

Рішення вручено засновнику ТОВ «Берег-2007»ОСОБА_4 2 липня 2008р.

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України вважає, що судами попередніх інстанцій вірно зроблено висновок, що згідно пункту 4.1 Статуту товариства з обмеженою відповідальністю «Берег-2007»учасники товариства мають право брати участь в управлінні товариства, що узгоджується з положеннями статті 10 Закону України «Про господарські товариства»від 19 вересня 1991 року № 1576-XII.

За таких обставин суди попередніх інстанцій вірно встановили, що відповідач, за відсутності директора підприємства, правомірно провів перевірку діяльності позивача в присутності засновника ТОВ «Берег-2007»ОСОБА_4 та поклав на нього обов'язок щодо виконання рішення № 63 від 01.07.2008р.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог суд першої інстанції, а з його висновками погодився і суд апеляційної інстанції, виходив з того, що матеріали справи містять постанову господарського суду Черкаської області від 9 вересня 2008 року по справі №03/4161а, за позовом Державної екологічної інспекції у Черкаській області до ТОВ «Берег-2007»про зобов'язання вчинити дії, якою зобов'язано ТОВ «Берег-2007»виконати вимоги рішення Державної екологічної інспекції у Черкаській області № 63 від 01.07.2008 р. про заборону експлуатації пункту по обслуговуванню короткочасного відпочинку населення в м. Черкаси по вул. Гагаріна, праворуч від входу в парк 50-річчя Жовтня в прибережній захисній смузі Кременчуцького водосховища.

Відповідно до частини 1 статті 72 КАС України, обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини

Згідно зі статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України постанова або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України.

Оскільки господарським судом Черкаської області зобов'язано ТОВ «Берег-2007»виконати вимоги рішення Державної екологічної інспекції у Черкаській області № 63 від 01.07.2008 р. про заборону експлуатації пункту по обслуговуванню короткочасного відпочинку населення в м. Черкаси по вул. Гагаріна, праворуч від входу в парк 50-річчя Жовтня в прибережній захисній смузі Кременчуцького водосховища, судами попередніх інстанцій вірно зроблено висновки, що вимога ТОВ "Берег-2007" про скасування рішення № 63 від 01.07.2008 р. не підлягає задоволенню.

Беручи до уваги зазначені обставини та наведені вимоги та норми закону, колегія суддів вважає, що суди обґрунтовано дійшли висновку про відмову у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Доводи касаційної скарги таких висновків не спростовують та не дають підстав вважати, що судами першої та апеляційної інстанцій при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права чи порушено норми процесуального права.

Згідно ч.1 ст. 224 КАС України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій .

Керуючись ст. 220, 222, 224, 231 КАС України, колегія суддів, -

у х в а л и л а :

Касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Берег-2007»- залишити без задоволення.

Постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 25 березня 2009 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 26 серпня 2010 року залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі та може бути переглянута Верховним Судом України у строк та у порядку, визначеному ст.ст. 237-239 КАС України.

Судді:

Суддя О.В. Калашнікова

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення12.07.2012
Оприлюднено16.08.2012
Номер документу25313451
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —к/9991/64804/11-с

Ухвала від 27.06.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Калашнікова О.В.

Ухвала від 12.07.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Калашнікова О.В.

Ухвала від 15.11.2011

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Калашнікова О.В.

Ухвала від 01.11.2011

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Калашнікова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні