Ухвала
від 17.07.2012 по справі 5013/917/12
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Кіровоградської області

УХВАЛА

"17" липня 2012 р. справа № 5013/917/12

Господарський суд Кіровоградської області в складі судді Шевчук О.Б., розглянув у відкритому судовому засіданні справу №5013/917/12

за позовом: селянського фермерського господарства "ОСОБА_1", Кіровоградська область, Добровеличківський район, с. Богданівка

до відповідача: Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Кіровоградській області, м. Кіровоград, вул. Дворцова, 28

про скасування постанови,

Представники сторін:

від позивача - ОСОБА_2, довіреність №47 від 02.03.2011р.;

від відповідача - участі не брав.

Розглянувши наявні матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, господарський суд

ВСТАНОВИВ:

Селянське фермерське господарство "ОСОБА_1" звернулось до господарського суду з позовом про відновлення пропущеного строку на звернення до суду та скасування постанови від 24.03.2012р. №8/12-ю-Дбр про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

Ухвалою суду від 27.06.2012р. порушено провадження у даній справі, призначено до розгляду в судовому засіданні на 17.07.2012р., від сторін витребувано необхідні докази.

10.07.2012р. на адресу суду від відповідача надійшло клопотання про припинення провадження у справі в зв'язку з тим, що даний спір відноситься до юрисдикції адміністративного суду і не підлягає вирішенню в господарських судах України.

Розглядаючи подане відповідачем клопотання господарський суд враховує наступне.

Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Кіровоградській області 24.02.2012р. винесено постанову №8/12ю-Дбр про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, якою селянське фермерське господарство "ОСОБА_1" визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абз. 2 п. 6 ст. 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" та накладено штраф у сумі 48285,00 грн.

Обгрунтовуючи свої вимоги, позивач послався, зокрема на ст. 4 Закону України "Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері містобудування", яка передбачала можливість оскарження спірної постанови до господарського суду.

Але з 19.01.2012 р. набрала чинності нова редакція Закону України "Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері містобудування".

Згідно ст. 5 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" (в редакції Закону №4220-VI від 22.12.2011 р.) постанову Державної архітектурно-будівельної інспекції України або її територіального органу може бути оскаржено до суду протягом 15 днів з дня її винесення з повідомленням про таке оскарження у той самий строк органу, який виніс постанову.

Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю у Кіровоградській області є територіальним органом Державної архітектурно-будівельної інспекції України, яка відповідно до п. 1 Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, затвердженого Указом Президента України від 08.04.2011р. №439/2011, є центральним органом виконавчої влади.

Таким чином, в силу вимог п. 7 ч. 1 ст. 3 Кодексу адміністративного судочинства України Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю у Кіровоградській області є суб'єктом владних повноважень.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 3 цього Кодексу переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень - є справою адміністративної юрисдикції.

Згідно п. 1 ч. 2 ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема, спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Крім того, в статті 12 Господарського процесуального кодексу України зазначено, зокрема, що спори, що виникають з публічно-правових відносин та віднесені до компетенції адміністративних судів не підвідомчі господарському суду.

Враховуючи вищевикладене, господарський суд прийшов до висновку, що даний спір підлягає вирішенню в порядку адміністративного судочинства.

За викладених обставин, провадження у даній справі підлягає припиненню на підставі п. 1 ч. 1 ст. 80 Господарського процесуального кодексу України.

Відповідно до вимог ч. 2 ст. 80 Господарського процесуального кодексу України, у випадку припинення провадження у справі, повторне звернення до господарського суду зі спору між тими ж сторонами, про той же предмет і з тих же підстав не допускається.

Оскільки спір не підлягає вирішенню в господарському суді, подане представником позивача в судовому засіданні 17.07.2012р. клопотання про відкладення розгляду справи не підлягає задоволенню.

Згідно п. 4.12. постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011 року №18 "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" у вирішенні питань розподілу судових витрат необхідно мати на увазі, що за змістом пунктів 4 і 5 частини першої статті 7 Закону України "Про судовий збір" припинення провадження у справі і залишення позову без розгляду тягнуть за собою повернення сплачених сум судового збору (за винятком випадку, коли позов залишено без розгляду в зв'язку з повторною неявкою представника позивача на виклик у засідання господарського суду, якщо таке нез'явлення перешкоджало вирішенню спору).

Тому, на підставі норм ст. 7 Закону України "Про судовий збір" та ст. 44 ГПК України судовий збір в сумі 1073,00 грн., сплачений позивачем згідно квитанції №К24/R/10 від 27.06.2012р., оригінал якої знаходиться в матеріалах справи №5013/917/12, підлягає поверненню за ухвалою суду селянському фермерському господарству "ОСОБА_1".

Керуючись статтями 44, 49, 80, 86 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

УХВАЛИВ:

Провадження у справі №5013/917/12 припинити.

Повернути з Державного бюджету України (отримувач коштів - Управління Державної казначейської служби України у м. Кіровограді Кіровоградської області, банк отримувача - ГУ ДКСУ у Кіровоградській області, МФО 823016, рахунок №31211206783002, ідентифікаційний код 38037409, код платежу та назва: 22030001 "Судовий збір") селянському фермерському господарству "ОСОБА_1" (Кіровоградська область, Добровеличківський район, с. Богданівка, ідентифікаційний код 20647152) судовий збір в сумі 1073,00 грн., сплачений згідно квитанції №К24/R/10 від 27.06.2012р., оригінал якої залишається в матеріалах справи №5013/917/12.

Ухвалу про припинення провадження у справі може бути оскаржено.

Копію ухвали направити відповідачу за адресою: м. Кіровоград, вул. Дворцова, 28.

Суддя О.Б. Шевчук

СудГосподарський суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення17.07.2012
Оприлюднено26.07.2012
Номер документу25315143
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5013/917/12

Ухвала від 17.07.2012

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Шевчук О.Б.

Ухвала від 27.06.2012

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Шевчук О.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні