Справа № 2а/2570/2287/2012
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 липня 2012 р. м. Чернігів
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді Ткаченко О.Є.,
за участю секретаря Серкіної О.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду подання Козелецької міжрайонної державної податкової інспекції Чернігівської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Л-ПРО» про зупинення видаткових операцій на рахунках,
В С Т А Н О В И В :
11.07.2012 року Козелецька міжрайонна державна податкова інспекція Чернігівської області Державної податкової служби (далі - Козелецька МДПІ) звернулась до суду з поданням до Товариства з обмеженою відповідальністю «Л-ПРО» (далі - ТОВ «Л-ПРО») та просить зупинити видаткові операції на рахунках ТОВ «Л-ПРО» до дня складення акта опису майна платника податків у податкову заставу податковим керуючим або акта про відсутність майна, що може бути описано у податкову заставу, або погашення податкового боргу в повному обсязі.
Свої вимоги мотивує тим, що 21.06.2012 року позивачем прийнято рішення № 194/10/19-036 про опис майна ТОВ «Л-ПРО» у податкову заставу. 10.07.2012 року податковим керуючим ТОВ «Л-ПРО» Шмаюн Н.В. здійснено вихід за юридичною адресою товариства з метою здійснення опису майна. Однак, провести опис виявилося неможливим, оскільки відповідач фактично не допускає податкового керуючого для здійснення опису майна та перешкоджає виконанню таких функцій. Податковим керуючим складено акт про відмову від опису майна від 10.07.2012 року № 1. Позивач вважає, що існує реальна загроза переведення коштів з рахунків ТОВ «Л-ПРО» в установах банків, що у свою чергу в майбутньому унеможливить стягнення Козелецькою МДПІ податкового боргу. З огляду на те, що ТОВ «Л-ПРО» за наявності податкового боргу не надані документи для здійснення податковим керуючим опису майна платника податків у податкову заставу, а також створено перешкоду податковому керуючому у виконанні його повноважень шляхом приховування місцезнаходження, про що складено відповідні акти, позивач вважає, що у податкового органу виникло право на звернення до суду з поданням про зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків.
Заявник в судовому засіданні підтримав подання в повному обсязі та просив його задовольнити, посилаючись на обставини викладені в поданні.
Представник ТОВ «Л-ПРО» в судовому засіданні заперечував проти задоволення подання та просив не зупиняти видаткові операції на рахунках ТОВ «Л-ПРО».
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення заявника та представника ТОВ «Л-ПРО», з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується подання, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що подання підлягає задоволенню з наступних підстав.
ТОВ «Л-ПРО» (ідентифікаційний код-35390156) зареєстровано як юридична особа Козелецькою районною державною адміністрацією Чернігівської області 26.09.2007 року та взято на податковий облік в Козелецьку МДПІ з 27.09.2007 року за № 1943, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А 01 № 155149 та довідкою про взяття на облік платника податків від 09.11.2009 року № 5732 (а.с. 7,9).
Відповідач зареєстрований платником податку на додану вартість, що підтверджується свідоцтвом № 100080822 про реєстрацію платника податку на додану вартість НБ № 023349 (а.с. 10).
ТОВ «Л-ПРО» має такі розрахункові рахунки в установах банку: р/р 26004001035386, ПАТ «КБ «Хрещатик», МФО 300670, в доларах США; р/р 26004001035386, ПАТ «КБ «Хрещатик», МФО 300670, в Євро; р/р 26004001035386, ПАТ «КБ «Хрещатик», МФО 300670, в українській гривні; р/р 26054010005685, філія ПАТ «УніКредит Банк», м. Київ, МФО 300744, в українській гривні, що підтверджується довідкою від 10.07.2012 року № 1032/9/10-017 (а.с. 20).
Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законами.
Згідно із пп.14.1.155 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податкова застава - спосіб забезпечення сплати платником податків грошового зобов'язання та пені, не сплачених таким платником у строк, визначений цим Кодексом. Податкова застава виникає на підставах, встановлених цим Кодексом. У разі невиконання платником податків грошового зобов'язання, забезпеченого податковою заставою, орган стягнення у порядку, визначеному цим Кодексом, звертає стягнення на майно такого платника, що є предметом податкової застави.
Відповідно до пп. 14.1.156 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Згідно із пп. 14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до пп.16.1.4 п.16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в установлені строки.
Відповідач несвоєчасно і не в повному обсязі вносить податки до бюджету.
Згідно розрахунку станом на 10.07.2012 року відповідач має податковий борг по податку на додану вартість в сумі 118402,04 грн. (а.с. 21).
Податковий борг у ТОВ «Л-ПРО» виник на підставі податкового повідомлення - рішення ДПІ у Козелецькому районі від 11.03.2011 року № 0000092330/0, яким визначено податкове зобов'язання з по податку на додану вартість в сумі 32543,00 грн. за основним платежем та 8135,75 грн. за штрафними санкціями.
Постановою Чернігівського окружного адміністративного суду від 30.05.2011 року у справі № 2а/2570/2288/2011, яку залишено без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 10.01.2012 року, визнано недійсним та скасовано податкове повідомлення - рішення ДПІ у Козелецькому районі від 11.03.2011 року № 0000092330/0 в частині нарахування податкового зобов'язання з податку на додану вартість за основним платежем - 17393,00 грн., за штрафними санкціями - 4348,25 грн. (а.с. 11-12).
Таким чином, узгодженою сумою податкового боргу за податковим повідомленням - рішенням від 11.03.2011 року № 0000092330/0 є 18937,50 грн.
Окрім цього, 18.04.2012 року ТОВ «Л-ПРО» самостійно подано до Козелецької МДПІ податкову декларацію по податку на додану вартість за березень 2012 року, якою задекларовано до сплати 100662 грн., з яких не сплачено 99464,54 грн. (а.с. 13-15).
Відповідно до п. 54.1 ст.54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Згідно із п. 57.1 ст.57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до п. 57.3 ст.57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Згідно із п. 59.1 ст.59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до п. 59.3 ст.59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.
Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Відповідно до п. 59.4. ст.59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до п.59.5 ст.59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.
На виконання вищевказаних вимог відповідачу було надіслано листом з повідомленням про вручення податкову вимогу № 45 від 03.05.2012 року, яка була отримана представником відповідача 11.05.2012 року, про що свідчить відмітка про вручення на зворотньому повідомленні (а.с.16).
Відповідно до п. 88.1 ст. 88 Податкового кодексу України з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов'язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу.
Згідно із пп. 89.1.1, 89.1.2 п. 89.1 ст. 89 Податкового кодексу України право податкової застави виникає у разі несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку; несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної контролюючим органом, - з дня виникнення податкового боргу.
Відповідно до п. 89.3 ст. 89 Податкового кодексу України майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису. До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу. Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, яке пред'являється платнику податків, що має податковий борг. Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом державної податкової служби. Відмова платника податків від підписання акта опису майна, на яке поширюється право податкової застави, не звільняє такого платника податків від поширення права податкової застави на описане майно.
Козелецькою МДПІ на підставі ст. 89 Податкового кодексу України прийнято рішення № 194/10/19-036 від 21.06.2012 року про опис майна у податкову заставу, що перебуває у власності платника податків ТОВ «Л-ПРО» (а.с. 17).
Відповідач відмовив у здійсненні опису майна у податкову заставу та не надав документів, які необхідні для такого опису, про що Козелецькою МДПІ складено акт відмови платника податків від опису майна у податкову заставу № 1 від 10.07.2012 року (а.с. 19).
Згідно із п. 89.4 ст. 89 Податкового кодексу України у разі якщо платник податків не допускає податкового керуючого для здійснення опису майна такого платника податків у податкову заставу та/або не подає документів, необхідних для такого опису, податковий керуючий складає акт відмови платника податків від опису майна у податкову заставу. Орган державної податкової служби звертається до суду щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків, заборону відчуження таким платником податків майна та зобов'язання такого платника податків допустити податкового керуючого для опису майна у податкову заставу. Зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків та заборона відчуження таким платником податків майна діють до дня складення акта опису майна платника податків у податкову заставу податковим керуючим або акта про відсутність майна, що може бути описано у податкову заставу, або погашення податкового боргу в повному обсязі. Податковий керуючий не пізніше робочого дня, що настає за днем складення зазначених у цьому пункті актів, зобов'язаний надіслати банкам та іншим фінансовим установам рішення про складення таких актів. Таке рішення є підставою для поновлення видаткових операцій на рахунках платника податків.
Відповідно до п. 91.4 ст.91 Податкового кодексу України орган державної податкової служби звертається до суду щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків та зобов'язання такого платника податків виконати законні вимоги податкового керуючого, передбачені цим Кодексом. Строк, на який можуть бути зупинені видаткові операції, визначається судом, але не більше двох місяців. Зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків може бути достроково скасовано за рішенням податкового керуючого або суду.
Таким чином, Податковим кодексом України визначено загальне правило, відповідно до якого строк зупинення видаткових операцій визначається судом та не може перевищувати двох місяців.
У зв'язку з вищенаведеним, суд зазначає, що згідно з приписами пп. 20.1.15 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України зупинення видаткових операцій не поширюється на операції з видачі заробітної плати та сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а також визначених контролюючим органом грошових зобов'язань платника податків.
Відповідно до пп. 20.1.16 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право на звернення до суду у разі якщо платник податків перешкоджає виконанню податковим керуючим повноважень, визначених цим Кодексом щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків шляхом накладення арешту на кошти та інші цінності такого платника податків, що знаходяться в банку, та зобов'язання такого платника податків виконати законні вимоги податкового керуючого, передбачені кодексом.
Враховуючи наведене та наявність підстав для задоволення подання, при визначенні строку зупинення видаткових операцій, суд, беручи до уваги обставини справи, суму податкового боргу, вважає за необхідне зупинити видаткові операції по рахунках відповідача на строк не більше ніж на два місяці, крім операцій, на які в силу закону не поширюються ці обмеження.
Відповідно до ч. 7 ст. 1833 Кодексу адміністративного судочинства України у разі постановлення судом ухвали про відкриття провадження у справі суд приймає у триденний строк, але не пізніше ніж протягом 96 годин з моменту встановлення обставин, що зумовлюють звернення заявника до суду, постанову по суті заявлених вимог, яка підлягає негайному виконанню.
Керуючись ст.ст. 122, 158-163, 167, ст. 1833 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Подання задовольнити.
Зупинити видаткові операції (крім операцій з видачі заробітної плати та сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а також визначених контролюючим органом грошових зобов'язань платника податків) на рахунках Товариства з обмеженою відповідальністю «Л-ПРО» (код ЄДРПОУ-35390156, 17000, Чернігівська обл., сел. Козелець, вул. 1-го Травня,26):
- р/р 26004001035386, ПАТ «КБ «Хрещатик», МФО 300670, в доларах США;
- р/р 26004001035386, ПАТ «КБ «Хрещатик», МФО 300670, в Євро;
- р/р 26004001035386, ПАТ «КБ «Хрещатик», МФО 300670, в українській гривні;
- р/р 26054010005685, філія ПАТ «УніКредит Банк», м. Київ, МФО 300744, в українській гривні;
до дня складення акта опису майна платника податків у податкову заставу податковим керуючим або акта про відсутність майна, що може бути описано у податкову заставу, або погашення податкового боргу в повному обсязі, - але не більше ніж на два місяці.
Постанова суду підлягає негайному виконанню.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження, встановленого ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, передбачені ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Ткаченко О.Є.
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.07.2012 |
Оприлюднено | 22.08.2012 |
Номер документу | 25321508 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Ткаченко О.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні