ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
17 травня 2012 р. Справа №2а-3972/12/0170/10
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі:
головуючого судді - Кудряшової А.М.,
при секретарі судового засідання - Левченко Д.С.,
за участю представників сторін:
від позивача - не з'явився;
від відповідача - не з'явився;
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фокус Покус"
про стягнення заборгованості в розмірі 167,10 гривень,
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція в м. Сімферополі АР Крим 18 квітня 2012 року звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фокус Покус" про стягнення податкової заборгованості з штрафних санкцій у розмірі 167,10 гривень. Позовні вимоги вмотивовані тим, що відповідачем не сплачена сума штрафних санкцій по податковим повідомленням - рішенням, які були прийняті у зв'язку з неподанням відповідачем у встановлені діючим законодавством строки до ДПІ податкової декларації з податку на прибуток за 2010 рік та за І квартал 2011 року.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду був сповіщений належним чином, надав суду клопотання про розгляд справи без участі представника позивача, позовні вимоги підтримує у повному обсязі.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду був сповіщений належним чином, судовою повісткою, проте відповідач заперечень проти позову не надав, клопотання про відкладення розгляду справи не надіслав, про причини неявки суд не повідомив.
Суд, враховуючі клопотання позивача щодо розгляду справи за їх відсутністю, приймаючи до уваги ненадання відповідачем доказів неможливості участі його представника у судовому засіданні з поважних причин, відсутність у матеріалах справи клопотання про неможливість розгляду справи без участі представника відповідача, керуючись ч. 4 ст. 122, ст. 128 КАС України, вважає можливим розглянути справу на підставі наявних доказів.
Розглянувши подані документи та матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Згідно з п. 5 частини 2 статті 17 КАС України компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 3 КАС України справа адміністративної юрисдикції (адміністративна справа) - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Частиною 1,3 статті 4 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" від 04.12.1990 року № 509-ХІІ Державна податкова адміністрація України є центральним органом виконавчої влади. Державні податкові інспекції у районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції підпорядковуються відповідним державним податковим адміністраціям в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.
Відповідно до п.п. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.
Згідно з п.п. 20.1.18 ст. 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Отже, враховуючи вищезазначене, Державна податкова інспекція в м. Сімферополі АР Крим у відносинах з ТОВ "Фокус Покус", під час реалізації своїх завдань та функцій, встановлених законодавством України, є суб'єктом владних повноважень.
Відповідно до частини 1 статті 55 Господарського кодексу України суб'єктом господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків встановлених законом. Згідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, підприємства, створені відповідно до Господарського кодексу України та зареєстровані в установленому законом порядку визнаються суб'єктами господарювання.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Фокус Покус" (код ЄДРПОУ 35941047, юридична адреса: 95000, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Маршала Жукова, буд. 3, кв. 13) 27.06.2008 року зареєстровано як юридична особа Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (а.с. 6-7).
Відповідач взятий на облік в ДПІ в м. Сімферополі АР Крим з 01.07.2008 року за № 64853, що підтверджено довідкою від 12.09.2011 року № 2870/29-0 (а.с. 8).
Таким чином, судом встановлено, що ТОВ "Фокус Покус" зобов'язано виконувати обов'язки, покладені на нього законами у зв'язку зі здійсненням своєї діяльності.
ДПІ в м. Сімферополі АР Крим 12.03.2011 року була проведена камеральна перевірка відповідача з питання своєчасності подання податкової звітності.
За результатами перевірки було встановлено порушення п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України, а саме не надання податкової декларації з податку на прибуток за 2010 рік, про що складено акт перевірки від 14.03.2011 року № 10834/10/15-1 (а.с. 11).
За вказані порушення, згідно до п.п. 54.3.1 п. 54.3 ст. 54 та п. 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України, до відповідача, на підставі податкового повідомлення - рішення № 0007881501 від 19.04.2011 року, були застосовані штрафні санкції у розмірі 170,00 гривень, які відповідачем були частково сплачені у розмірі 3,90 гривень. До теперішнього часу не сплачено заборгованість в розмірі 166,10 гривень.
ДПІ в м. Сімферополі АР Крим 30.05.2011 року була проведена камеральна перевірка відповідача з питання своєчасності подання податкової звітності.
За результатами перевірки було встановлено порушення п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України, а саме не надання податкової декларації з податку на прибуток за І квартал 2011 року, про що складено акт перевірки від 30.05.2011 року № 6926/1501/35941047.
За вказані порушення, згідно до п.п. 54.3.1 п. 54.3 ст. 54 та п. 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України, до відповідача, на підставі податкового повідомлення - рішення № 0014261501 від 07.06.2011 року, були застосовані штрафні санкції у розмірі 1,00 гривня.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства встановлені Податковим кодексом України (далі по тексту - ПК України).
Пунктом 4.1.1 статті 4 ПК України встановлено, що кожна особа зобов'язана сплачувати встановлені цім Кодексом, законами з питань митної справи податки та збори, платником яких вона є згідно з положеннями цього Кодексу.
Пунктом 16.1 статті 16 ПК України передбачено, що платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно з п. 46. 1 ст. 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді (п. 49.2 ст. 49 ПК України).
Відповідно до п. 54. 1 ст. 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Згідно з п. 49.18. ст. 49 ПК України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Таким чином, відповідач зобов'язаний був в визначені статтею 49 Кодексу податкові періоди календарні квартал, півріччя, три квартали, рік надавати податкові звіти про використання коштів неприбутковими установами і організаціями.
Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Судом встановлено, що ТОВ "Фокус Покус" не надало до податкових органів податкових декларацій з податку на прибуток за 2010 рік та за І квартал 2011 року.
Станом на 19.09.2011 року вказана сума заборгованості відповідачем сплачена частково, за рахунок переплати у сумі 3,90 гривень, що підтверджується довідкою (а.с. 4).
На час розгляду даної справи у суду відсутні відомості про оскарження відповідачем у встановленому порядку вказаних повідомлень рішень про застосування фінансових санкцій. Також у порядку ст. 71 КАС України відповідачем не надано доказів сплати суми фінансових санкцій в повному обсязі.
Таким чином, сума що є несплаченою та підлягає стягненню становить 167,10 гривень.
На час виникнення спірних правовідносин набрав чинності Податковий Кодекс України від 02.12.2010 №2755-VI (далі - ПК України), який згідно з п.1.1 ст. 1 регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до п. 14.1.175 ст. 14 Податкового кодексу України грошове зобов'язання платника податку набуває статусу податкового боргу з моменту його узгодження та несплати у порядку, визначеному Податковим кодексом України.
Отже, відповідно до п. 14.1.175 ст. 14 Податкового кодексу України, сума зі сплати штрафних санкцій згідно повідомленням - рішенням № 0007881501 від 19.04.2011 року та № 0014261501 від 07.06.2011 року є податковим боргом.
Податковий борг виник після набрання чинності Податковим кодексом України, підлягає стягненню відповідно до норм Податкового кодексу України.
Згідно ч. 1 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності.
Відповідно до п. 95.2 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Відповідно до ст.ст. 59, 95, 14 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається органом державної податкової служби платнику податків щодо погашення податкового боргу за кожний конкретний період за кожних конкретних підстав (наприклад, на підставі кожної податкової декларації або на підставі кожного податкового повідомлення-рішення). Так, відповідно до п.п. 14.1.153 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податкова вимога - письмова вимога органу державної податкової служби до платника податків щодо погашення суми податкового боргу. Відповідно до п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання. Відповідно до п.п. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України грошове зобов'язання платника податків -це сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
На адресу відповідача була направлена податкова вимога № 3932 від 11.05.2011 року.
У встановлені законодавством строки, відповідачем зобов'язання по сплаті штрафних санкцій не було сплачено.
За таких обставин, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню у повному обсязі.
Оскільки згідно з частиною 4 статті 94 КАС України у справах, у яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються, тому судові витрати по справі не підлягають стягненню з відповідача.
У судовому засіданні, яке відбулось 17.05.2012 року, оголошено вступну та резолютивну частини постанови. Повний текст постанови виготовлений та підписаний 21.05.2012 року.
З урахуванням викладеного, керуючись ст. ст. 160-163 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Фокус Покус" (код ЄДРПОУ 35941047, юридична адреса: 95000, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Маршала Жукова, буд. 3, кв. 13) на користь Державного бюджету м. Сімферополя (р/р № 31112009700002, код платежу 11021000, в ГУ ДКУ в АРК, МФО 824026, ЄДРПОУ 34740405) фінансові санкції у загальній сумі 167 (сто шістдесят сім) гривень 10 копійок.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Кудряшова А.М.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 17.05.2012 |
Оприлюднено | 22.08.2012 |
Номер документу | 25321628 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кудряшова А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні