Категорія №10.1
ПОСТАНОВА
Іменем України
16 липня 2012 року Справа № 2а/1270/4928/2012
Луганський окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді Кисельової Є.О.,
при секретарі судового засідання Лушниковій О.С.
за участю представників сторін
від позивача - Аніканов І.В. (довіреність №33/07-12 від 05.01.2012),
від відповідача - не прибув
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом управління Пенсійного фонду України в Артемівському районі м. Луганська до державного відкритого акціонерного Луганського ремонтно-будівельного товариства про стягнення недоїмки по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на загальну суму 7664,20 грн., -
ВСТАНОВИВ:
25 червня 2012 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов управління Пенсійного фонду України в Артемівському районі м. Луганська до державного відкритого акціонерного Луганського ремонтно-будівельного товариства про стягнення недоїмки по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на загальну суму 7664,20 грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що державне відкрите акціонерне Луганське ремонтно-будівельне товариство зареєстровано в УПФУ в Артемівському районі м. Луганська. В порушення вимог ЗУ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» відповідач не сплачує єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, у зв'язку з чим станом на 29.02.2012 утворилась заборгованість (недоїмка) по внескам за період з 20.12.2011 по 20.02.2012 у розмірі 7664,20 грн.
У зв'язку з чим позивач просить стягнути з відповідача заборгованість зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 7664,20 грн. за період з 20.12.2011 по 20.02.2012.
Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги, надав пояснення аналогічні викладеному у позові, просив задовольнити позов, стягнути з відповідача заборгованість зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі грн. 7664,20 грн. за період з 20.12.2011 по 20.02.2012.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, про час, дату та місце судового засідання згідно ст.ст.33,35 повідомлявся належним чином (а.с. 33), причини не явки суду не відомі. Правом подати суду заперечення проти позову та докази на підтвердження своїх доводів відповідач не скористався.
З огляду на положення ст.128 КАС України, суд вважає за можливе адміністративну справу розглянути за відсутності представника відповідача.
Заслухавши пояснення представника позивача, перевіривши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, на підставі доказів, наявних в матеріалах справи, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд прийшов до наступного.
Постановою Правління пенсійного фонду України N 8-2 від 30.04.2002 затверджено Положення про управління Пенсійного фонду (далі - Постанова № 8-2).
Згідно із Положенням № 8-2, управління Пенсійного фонду України у районах, містах і районах у містах є органами Фонду, підвідомчими відповідно головним управлінням Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - регіональні управління), що разом з цими управліннями утворюють систему органів Фонду.
Як зазначено в п.1 ч.1 ст.3 КАС України справа адміністративного суду публічно-правовий спір у якому хоча б однією із сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства.
Пенсійний фонд України та його органи, у розумінні пункту 7 частини першої статті 3 КАС України, є суб'єктами владних повноважень, а спори за участю цих органів є публічно -правовими ,оскільки виникають за участю суб'єкта владних повноважень, що реалізує у спірних правовідносинах надані йому чинним законодавством владні управлінські функції, та відповідають визначенню "адміністративної справи ".
Відповідач - державного відкритого акціонерного Луганського ремонтно-будівельного товариства, і.к. 05427915, зареєстроване виконавчим комітетом Луганської міської ради 11.02.1997 ( а.с.6) та відповідно до довідки серії АА №48871 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України має правовий статус суб'єкта юридична особа.(а.с.7).
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначаються Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування " від 08.07.2010 № 2464 ( далі -ЗУ №2464) , який набрав чинності 01 січня 2011 року.
Відповідно до ч.3 розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення ЗУ № 2464 з дня набрання чинності цим Законом платники страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, вважаються платниками єдиного внеску.
Перереєстрація платників страхових внесків та застрахованих осіб не здійснюється. Пенсійний фонд спільно з фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування та Державною податковою адміністрацією України проводить звірення платників страхових внесків у порядку, встановленому Пенсійним фондом спільно з Державною податковою адміністрацією України за погодженням з фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Як платник страхових внесків відповідач зареєстрований в УПФУ в Артемівському районі у м. Луганську та з 01.01.2011 вважається платником єдиного внеску (а.с.8).
Згідно п. 2 ч. 1 ст. 1 ЗУ № 2464 єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
У відповідності до п. 1. ч. 1. ст. 4 Закону № 2464-VI платниками єдиного внеску є: роботодавці - підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у свідоцтві про державну реєстрацію її як підприємця), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Відповідно до п.1 ч.2 ст.6 вищезазначеного Закону платники єдиного внеску зобов'язані своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
П.1 ч.1 ст.7 Закону України № 2464 передбачено, що єдиний внесок нараховується для платників, зазначених у пунктах 1 (крім абзацу сьомого), 2, 3, 6, 7 і 8 частини першої статті 4 цього Закону, - на суму нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України "Про оплату праці", та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами
Згідно ч 5. вищезазначеної статті єдиний внесок нараховується на суми, зазначені в частинах першій і другій цієї статті, незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також від того, чи виплачені такі суми фактично після їх нарахування до сплати.
Згідно ч. 8 ст. 9. Закону № 2464-VI платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом.
Частиною 12 вищезазначеної статті передбачено, що єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За наявності у платника єдиного внеску одночасно із зобов'язаннями із сплати єдиного внеску зобов'язань із сплати податків, інших обов'язкових платежів, передбачених законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами зобов'язання із сплати єдиного внеску виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань з виплати заробітної плати (доходу).
В порушення вищезазначених норм відповідач не сплачує єдиний внесок, у зв'язку з чим за період з 01.12.2011 по 29.02.2012. утворилась заборгованість станом на 01.03.2012 на загальну суму 15607,00 грн., з яких, відповідно до зазначеного позивачем у позові вже подано до суду стягнення суми в розмірі 7664,20 грн.(а.с.5,12-15).
Згідно ч. 4 ст. 25 Закону № 2464-VI територіальний орган Пенсійного фонду у порядку, за формою і в строки, встановлені Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом.
У зв'язку з несвоєчасною сплатою відповідачем єдиного внеску, на підставі ч. 4 ст. 25 Закону № 2464-VI, управлінням Пенсійного фонду України в Артемівському районі у м. Луганську на адресу відповідача було надіслано вимогу № Ю-160 від 02.03.12 про сплату боргу, що виник станом на 01.03.2012 року на загальну суму 15607,00 грн.( а.с.9).
Зазначена вимога була отримана уповноваженою особою відповідача 18.05.2012, що підтверджується підписом на повідомленні про вручення поштового відправлення ( а.с.10). Відомостей щодо оскарження вимоги про сплату боргу №Ю-160 від 02.03.2012 сторонами не надано.
Відповідно до абз.6-7 ч.4 ст.25 ЗУ № 2464 платник єдиного внеску зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею. У разі якщо платник єдиного внеску протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги не сплатив зазначені у вимозі суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею, не узгодив вимогу з органом Пенсійного фонду, не оскаржив вимогу в судовому порядку або не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів з дня надходження узгодженої вимоги, територіальний орган Пенсійного фонду надсилає в порядку, встановленому законом, до підрозділу державної виконавчої служби вимогу про сплату недоїмки.
У випадках, зазначених в абзаці шостому цієї частини, територіальний орган Пенсійного фонду також має право звернутися до суду з позовом про стягнення недоїмки. При цьому заходи досудового врегулювання спорів, передбачені законом, не застосовуються.
До теперішнього часу сума заборгованості відповідача зі сплати єдиного внеску за період з 20.12.2011 по 20.02.2012 на суму 7664,20 грн. не погашена.
Враховуючи, що позовні вимоги документально обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи, відповідають чинному законодавству та те, що вимога про сплату боргу є чинною та сума боргу відповідачем в установлені законом строки не сплачена, суд вважає, що позов підлягає задоволенню в повному обсязі.
Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71, 87, 94, 105, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги управління Пенсійного фонду України в Артемівському районі м. Луганська до державного відкритого акціонерного Луганського ремонтно-будівельного товариства про стягнення недоїмки по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на загальну суму 7664,20 грн., - задовольнити повністю.
Стягнути з державного відкритого акціонерного Луганського ремонтно-будівельного товариства (код ЄДРПОУ 05427915, місцезнаходження: пров. Будівельний, 1, с. Ювілейне, м. Луганськ, Луганська область 91493) на користь управління Пенсійного фонду України в Артемівському районі м. Луганська ( 91021, м. Луганськ, вул. Линьова, 106, код ЄДРПОУ 21792301, р/р 37190083001201, 37198052001201 в ЛОУ ВАТ «Державний Ощадний банк України», МФО 304665) недоїмку по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 20.12.2011 по 20.02.2012 у розмірі 7664,20 грн.( сім тисяч шістсот шістдесят чотири гривні 20 копійок).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови складено та підписано 20 липня 2012 року.
СуддяЄ.О. Кисельова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.07.2012 |
Оприлюднено | 23.08.2012 |
Номер документу | 25330502 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Є.О. Кисельова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні