ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 5011-4/5498-2012 10.07.12
За позовомКиївського прокурора захисту прав громадян та інтересів держави в екологічній сфері в інтересах держави в особі Київської міської ради До 1. Голосіївської районної у м. Києві ради в особі ліквідаційної комісії 2. Приватного підприємства «Анкор» Пропро зобов'язання вчинити дії
Суддя Борисенко І.І.
Представники:
Від прокуратури не з'явились
Від позивача Баранов М.С.
Від відповідачів 1. не з'явився
2. Рещук В.М.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Київський прокурор захисту прав громадян та інтересів держави в екологічній сфері звернувся до суду в інтересах держави в особі Київської міської ради з позовом до Голосіївської районної у м. Києві ради в особі ліквідаційної та Приватного підприємства «Анкор»про зобов'язання відповідача-2 звільнити земельну ділянку, площею 100 кв.м., вартість якої згідно нормальної грошової оцінки становить 243 129,78 грн., яка знаходиться на розі вул. Генерала Родімцева та вул. Голосіївської (Оріховатське водоймище № 1) в Голосіївському районі м. Києва, та привести земельну ділянку у придатний для використання стан.
Київська міська рада підтримує позовну заяву Київського прокурора захисту прав громадян та інтересів держави в екологічній сфері, просить позовну заяву Прокурора задовольнити в повному обсязі. Свої пояснення Київська міська рада виклала письмово за №29/230-976 від 25.05.2012р.
Відповідач-1 Ухвали суду не виконав. Письмового відзиву та письмових заперечень по суті заявлених вимог не надав.
Відповідач-1 належним чином повідомлений про призначення справи до розгляду, про час і місце його проведення.
Про поважні причини неявки в судове засідання повноважного представника відповідача-1 суд не повідомлений. Клопотань про відкладення розгляду справи від відповідача не надходило
Відповідач-2 надав письмовий відзив на позовну заяву від 26.06.2012р., в якому просить відмовити в задоволенні позовних вимог.
Розгляд справи на прохання сторін неодноразово відкладався, тому за клопотанням сторін, спір вирішено у більш тривалий строк, ніж встановлено частиною першою ст.69 ГПК України.
Розглянувши надані учасниками судового процесу документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги і заперечення проти позову, об'єктивно оцінивши в сукупності докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Господарський суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до ст. 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у комунальній власності, здійснюються на підставі рішення відповідного органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
Відповідно до ст. 125 Земельного кодексу України право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
14.11.2008р. між Голосіївською районною радою у м.Києві та Приватним підприємством «Анкор»було укладено договір оренди земельної ділянки.
Відповідно до п.1 орендодавець, на підставі п.16 рішення Голосіївської районної у м. Києві ради 23 сесії V скликання від 19.06.2008 № 23/27 «Про продовження дії договорів оренди земельних ділянок для експлуатації існуючого сезонного майданчика (збірно-розбірного понтону) біля існуючого кафе на розі вул. Генерала Радімцева та вул. Голосіївської (Оріховатське водоймище № 1) терміном на три роки.
Пунктом 2 договору передбачено, що в оренду передається земельна ділянка загальною площею 100 кв.м. в т.ч. для експлуатації існуючого сезонного майданчика (збірно-розбірного понтону) біля існуючого кафе площею 100 кв.м.
Відповідно до п.6. договору договір укладено на три роки. Після закінчення строку договору оренди, орендар має переважне право поновлення його на новий строк. У цьому разі орендар повинен не пізніше ніж за 30 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмового про намір продовжити його дію.
В матеріалах справи відсутні належні докази звернення Орендаря (Відповідача-2) не пізніше ніж за 30 днів до закінчення строку дії договору з письмовим повідомленням до Орендодавця про намір продовжити дію договору.
Відповідно до п.31 Договору дія договору припиняється у разі:
- закінчення строку, на який договір було укладено.
Тобто, строк дії договору закінчився 14.11.2011р.
Згідно з п 16 Договору, після припинення дії договору орендар повертає орендодавцеві земельну ділянку у стані, не гіршому порівняно з тим, у якому він одержав її в оренду.
Відповідно до п.26 договору, орендар зобов'язаний звільнити земельну ділянку в разі закінчення строку дії договору на протязі тижня.
ПП «Анкор»(Відповідач) продовжує користуватися земельною ділянкою.
У відповідності з п.34 ч.1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»вирішення відповідно до Закону питань регулювання земельних відносин є виключно компетенцією пленарних засідань сільських, селищних, міських рад, а за п. 2 ст. 22 Закону України «Про столицю України -місто-герой Київ»Київська міська рада має право визначити особливості землекористування.
Надання земельних ділянок у власність та користування у м. Києві здійснюється у відповідності з Земельним кодексом України та Рішенням Київської міської ради від 15.07.2004р. №457/1867 «Про порядок передачі (надання) земельних ділянок в користування або у власність у місті Києві».
Київська міська рада рішення про продовження договору оренди ПП «Анкор»не приймала.
Відповідно до ст. 36-1 Закону України «Про прокуратуру»підставою представництва у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою.
За твердженням Київського прокурора захисту прав громадян та інтересів держави в економічній сфері за даними спірними відносинами порушуються інтереси держави в частині незабезпечення додержання передбаченого ст.19 Конституції України принципу здійснення органами державної влади та органами місцевого самоврядування своїх повноважень у встановлених Конституцією України межах і відповідно до законів України принципу верховенства права.
Оцінюючи наявні в матеріалах справи документи та досліджуючи в судовому засіданні докази, Господарський суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню з наступних підстав:
14.11.2008р. між Голосіївською районною радою у м.Києві та Приватним підприємством «Анкор»було укладено договір оренди земельної ділянки.
Статтею 15 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що істотною умовою договору оренди землі є, зокрема, строк дії договору оренди.
Відповідно до п. 6 Договору договір укладено на три роки. Після закінчення строку договору оренди, орендар має переважне право поновлення його на новий строк. У цьому разі орендар повинен не пізніше ніж за 30 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмового про намір продовжити його дію.
В матеріалах справи відсутні належні докази повідомлення орендарем орендодавця за 30 днів до закінчення дії договору про намір продовжити його дію.
Згідно зі ст. 31 Закону України "Про оренду землі" договір оренди землі припиняється в разі закінчення строку, на який його було укладено.
Відповідно до п.31 Договору дія договору припиняється у разі:
- закінчення строку, на який договір було укладено.
Статтею 34 вказаного Закону встановлено, що у разі припинення або розірвання договору оренди землі орендар зобов'язаний повернути орендодавцеві земельну ділянку на умовах, визначених договором. Орендар не має права утримувати земельну ділянку для задоволення своїх вимог до орендодавця.
Пунктом 16 Договору визначено, що після припинення дії договору орендар повертає орендодавцеві земельну ділянку у стані, не гіршому порівняно з тим, у якому він одержав її в оренду.
Відповідач-2 стверджує що він правомірно користується спірною земельною ділянкою та посилається на ст. 33 Закону України «Про оренду землі», відповідно до якої по закінченню строку, на який було укладено договір оренди землі, орендар, який належно виконував обов'язки за умовами договору, має переважне право перед іншими особами на укладення договору оренди землі на новий строк (поновлення договору оренди землі). Тобто, за його твердженням стаття 33 вказаного Закону передбачає, що після закінчення строку, на який було укладено договір оренди землі, орендар, який належно виконував обов'язки відповідно до умов договору, має за інших рівних умов переважне право на поновлення договору. У разі поновлення договору оренди землі на новий строк його умови можуть бути змінені за згодою сторін.
Суд не погоджується з твердженнями Відповідача, оскільки цією нормою не передбачений порядок автоматичного поновлення договору оренди земельної ділянки в разі відсутності заперечень з боку сторін, а лише визначено, що в цьому разі договір підлягає поновленню.
Відповідно до ст. З Земельного кодексу України, земельні відносини регулюються Конституцією України, Земельним кодексом України, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
Згідно з ч. 1 ст. 116 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень.
Відповідно до ч. 1 ст. 124 Земельного Кодексу України, передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
Як передбачено ст. 93 Земельного кодексу України, право оренди земельної ділянки -це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності. Відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються законом.
Згідно зі ст. 13 Закону України "Про оренду землі", договір оренди землі -це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
Статтею 4 вказаного Закону визначено, що орендодавцями земельних ділянок є громадяни та юридичні особи, у власності яких перебувають земельні ділянки, або уповноважені ними особи. Орендодавцями земельних ділянок, що перебувають у комунальній власності, є сільські, селищні, міські ради в межах повноважень, визначених законом. Орендодавцями земельних ділянок, що перебувають у спільній власності територіальних громад, є районні, обласні ради та Верховна Рада Автономної Республіки Крим у межах повноважень, визначених законом. Орендодавцями земельних ділянок, що перебувають у державній власності, є районні, обласні, Київська і Севастопольська міські державні адміністрації, Рада міністрів Автономної Республіки Крим та Кабінет Міністрів України в межах повноважень, визначених законом.
Відповідно до приписів ст. 9 Земельного кодексу України, до повноважень Київської і Севастопольської міських рад у галузі земельних відносин на їх території належить, зокрема, розпорядження землями територіальної громади міста, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.
Пунктом 34 частини 1 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що вирішення відповідно до Закону питань земельних відносин є виключною компетенцією пленарних засідань сільських, селищних, міських рад.
Надання земельних ділянок у власність та користування у м. Києві здійснюється у відповідності з Земельним кодексом України та Рішенням Київської міської ради від 15.07.2004р. №457/1867 «Про порядок передачі (надання) земельних ділянок в користування або у власність у місті Києві».
Київська міська рада рішення про продовження договору оренди ПП «Анкор»не приймала, тому у Відповідача відсутні правові підстави користуватися зазначеною земельною ділянкою.
Згідно зі ст. 33 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.
В порядку, передбаченому ст. 43 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.
Враховуючи відсутність у матеріалах справи будь-яких доказів поновлення Договору оренди земельної ділянки, суд вважає позовні вимоги законними, обґрунтованими та не спростованими у встановленому законом порядку відповідачем, а отже такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України, судовий збір, від сплати якого позивач у встановленому порядку звільнений, стягується з відповідача в доход бюджету пропорційно розміру задоволених вимог, якщо відповідач не звільнений від сплати судового збору.
Керуючись ст.ст. 49, 82-85 ГПК України, -
В И Р І Ш И В:
Позов задовольнити повністю.
Зобов'язати Приватне підприємство «Анкор»(03040, м. Київ, просп. 40-річчя Жовтня, 70, код ЄДРПОУ 24927055) звільнити земельну ділянку, площею 100 кв.м., яка знаходиться на розі вул. Генерала Родімцева та вул. Голосіївської (Оріховатське водоймище № 1) в Голосіївському районі місті Києва.
Зобов'язати Приватне підприємство «Анкор»(03040, м. Київ, просп. 40-річчя Жовтня, 70, код ЄДРПОУ 24927055) привести земельну ділянку площею 100 кв.м., яка знаходиться на розі вул. Генерала Родімцева та вул. Голосіївської (Оріховатське водоймище № 1) в Голосіївському районі місті Києва у придатний для використання стан.
Стягнути з Приватного підприємства «Анкор» (03040, м. Київ, просп. 40-річчя Жовтня, 70, код ЄДРПОУ 24927055) в дохід державного бюджету України (одержувач Головне управління Державної казначейської служби України у м. Києві, код ЄДРПОУ 37993783, МФО 820019, р/р 31215206783001) 1 073 (одну тисячу сімдесят три) грн. судового збору.
Накази видати відповідно до ст. 116 ГПК України.
Рішення набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 85 Господарського процесуального кодексу України.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку та в строки, встановлені ст. 93 Господарського процесуального кодексу України.
Суддя І.І.Борисенко
Повне рішення складено: 16.07.2012р.
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 10.07.2012 |
Оприлюднено | 17.08.2012 |
Номер документу | 25332980 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Борисенко І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні