ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
м. Сімферополь
12 липня 2012 р. (15:30) Справа №2а-6149/12/0170/15
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Тоскіної Г.Л., при секретарі судового засідання Кисельової А.Є., за участі: представник прокуратури - Аметової Е.Л., представник позивача - Ніколаішвілі В.Я., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Прокурора м. Армянська в інтересах держави в особі Кримського теріторіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
до Закритого акціонерного товариства "Автотранспортне підприємство м. Армянська"
про стягнення 1700,00 грн.
Обставини справи: Прокурор м. Армянська в інтересах держави в особі Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - позивач) звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим із позовом до Закритого акціонерного товариства "Автотранспортне підприємство м. Армянська" (далі - відповідач) про стягнення на користь позивача 17000,00 грн.
Позов мотивовано наявністю у відповідача заборгованості зі сплати штрафних санкцій, застосованих за правопорушення на ринку цінних паперів.
Ухвалами суду від 11.06.2012 року відкрито провадження у справі, після закінчення підготовчого провадження справу призначено до судового розгляду.
В судовому засіданні представники прокуратури і позивача позов підтримали, надали пояснення по суті спору.
Відповідач повідомлений належним чином про дату, час і місце судового розгляду справи, явку уповноваженого представника в судове засідання не забезпечив, причин неявки не повідомив.
Враховуючи, що матеріали справи містять достатньо доказів для з'ясування обставин у справі, суд, керуючись статтею 128 КАС України, вважає можливим розглянути справу за відсутності представника відповідача.
Заслухавши представників прокуратури і позивача, дослідивши матеріали справи та оцінивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30 жовтня 1996 року N 448/96-ВР (далі - Закон) визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.
Положеннями Закону встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Відповідно до статті 3 Закону, державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється у таких формах: прийняття актів законодавства з питань діяльності учасників ринку цінних паперів; регулювання випуску та обігу цінних паперів, прав та обов'язків учасників ринку цінних паперів; реєстрація випусків (емісій) цінних паперів та інформації про випуск (емісію) цінних паперів; контроль за дотриманням емітентами порядку реєстрації випуску цінних паперів та інформації про випуск цінних паперів, умов продажу (розміщення) цінних паперів, передбачених такою інформацією; створення системи захисту прав інвесторів і контролю за дотриманням цих прав емітентами цінних паперів та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів; контроль за достовірністю інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, контролюючим органам; встановлення правил і стандартів здійснення операцій на ринку цінних паперів та контролю за їх дотриманням; контроль за системами ціноутворення на ринку цінних паперів; контроль за діяльністю осіб, які обслуговують випуск та обіг цінних паперів; проведення інших заходів щодо державного регулювання і контролю за випуском та обігом цінних паперів.
Статтею 5 Закону встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Нормами статті 6 Закону встановлено, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи. Комісія може делегувати надані їй повноваження центральному апарату і територіальним органам шляхом прийняття відповідного рішення, затвердженого в установленому порядку.
Положеннями статті 8 Закону врегульовано, що Комісія має право, зокрема, надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства, накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Відповідно до статті 11 Закону Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.
Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджені рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 р. N 2272 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2008 р. за N 120/14811. Ці Правила визначають порядок та строки розгляду Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія) справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів.
Правилами встановлено, що Акт про правопорушення на ринку цінних паперів повинен містити, зокрема: виклад обставин правопорушення; посилання на нормативно-правовий акт, норму якого порушено; відомості про наявність повторного вчинення правопорушення особою, щодо якої складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів; інші відомості, необхідні для вирішення справи про правопорушення.
Розглянувши справу про правопорушення, уповноважена особа приймає рішення за справою. Рішення уповноваженої особи за справою оформлюється у вигляді постанови.
Постанова складається з вступної, описової, мотивувальної та резолютивної частин. Описова частина повинна містити викладення обставин, встановлених при розгляді справи, та посилання на нормативно-правовий акт, норми якого порушено. У мотивувальній частині наводяться посилання на докази, що підтверджують факт правопорушення і вину юридичної особи, або ж факти, що вказують на відсутність правопорушення, посилання на відповідні норми нормативно-правового акта, який передбачає відповідальність за дане правопорушення.
Закон України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23 лютого 2006 року N 3480-IV регулює відносини, що виникають під час розміщення, обігу цінних паперів і провадження професійної діяльності на фондовому ринку, з метою забезпечення відкритості та ефективності функціонування фондового ринку.
Емітент - юридична особа, Автономна Республіка Крим або міські ради, а також держава в особі уповноважених нею органів державної влади, яка від свого імені розміщує емісійні цінні папери та бере на себе зобов'язання щодо них перед їх власниками.
Частиною першою статті 39 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" передбачено: емітенти, які здійснили відкрите (публічне) розміщення цінних паперів, зобов'язані своєчасно та в повному обсязі розкривати інформацію про: фінансово-господарський стан і результати діяльності емітента у строки, встановлені законодавством; будь-які дії, що можуть вплинути на фінансово-господарський стан емітента та призвести до значної зміни ціни на його цінні папери; власників великих пакетів (10 відсотків і більше) акцій.
Частиною п'ятою статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" встановлено, що звітним періодом для складання квартальної інформації про емітента є квартали поточного року. Квартальна інформація про емітента повинна містити такі відомості: найменування та місцезнаходження емітента, розмір його статутного капіталу; орган управління емітента, його посадові особи та засновники; господарська та фінансова діяльність емітента; цінні папери емітента (вид, форма випуску, тип, кількість); квартальна фінансова звітність; участь емітента у створенні інших підприємств, установ та організацій.
Емітент має право додатково подавати іншу інформацію.
З матеріалів справи вбачається, що посадовою особою позивача винесено розпорядження № 329-АР від 13.07.2011р., яким встановлено порушення відповідачем вимог частини 2 ст.20 Закону України «Про акціонерні товариства» від 27.09.2008р. № 514-VI, а саме, нездійснення емітентом до 30.04.2011р. переведення випуску акцій документарної форми існування у без документарну, та порушення вимог п.5 розділу XVII «Прикінцеві та перехідні положення» ЗУ «Про акціонерні товариства», а саме, не приведення до 30.04.2011р. статуту та внутрішніх положень товариства у відповідність із нормами Закону України «Про акціонерні товариства».
Зазначеним розпорядженням Закритому акціонерному товариству "Автотранспортне підприємство м. Армянська" надано термін до 13.01.2012 для усунення даних порушень чинного законодавства про цінні папери та до 14.01.2012 проінформувати Комісію про виконання розпорядження.
На підставі того, що відповідачем не були усуненні порушення до терміну вказаному в розпорядженні № 329-АР від 13.07.2011р., а саме до 13.01.2012р., позивачем складений акт №19-КР-1-Е від 26.03.2012р.
Постановою про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів №02/04/205 від 26.03.2012 розгляд справи призначено на 03.04.2012 о 10:40 у Кримському територіальному управлінні Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Кримським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 03.04.2012 винесено постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №18-КР-1-Е, якою на ЗАТ "Автотранспортне підприємство м. Армянська" - накладено штрафні санкції у розмірі 17000,00 грн. та роз'яснено що штрафні санкції необхідно сплатити протягом 15-ти днів з моменту отримання постанови, а копію платіжного доручення направити протягом 5 робочих днів до Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Вказана постанова була отримана відповідачем 03.04.2012р., про що свідчить особистий розпис уповноваженого представника відповідача на вказаній постанові.
В порушення ст. 71 КАС України відповідач не надав суду доказів оскарження постанови №18-КР-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, а також сплати штрафних санкцій.
Таким чином, вимоги позивача про стягнення фінансових санкцій у сумі 17000,00грн. засновані на законі, підтверджуються матеріалами справи і підлягають задоволенню у повному обсязі.
В судовому засіданні 12.07.2012 проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Відповідно до ст. 160 КАС України повний текст постанови виготовлено 17.07.2012.
На підставі викладеного, керуючись статтями 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Стягнути з Закритого акціонерного товариства "Автотранспортне підприємство м. Армянськ" (ідентифікаційний код 24874301)(96012, АР Крим, м. Армянськ, вул. Чумакова, 3) в дохід Державного бюджету України, ВДКСУ у м. Армянськ АР Крим (р/р 3111410670022 в ГУ ДКСУ в АР Крим, МФО 824026, код ЄДРПОУ 37996831) штраф (код платежу 21081100) у сумі 17000,00 грн.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення постанови. У разі оголошення в судовому засіданні вступної і резолютивної частини постанови, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Тоскіна Г.Л.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 12.07.2012 |
Оприлюднено | 22.08.2012 |
Номер документу | 25345416 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Тоскіна Г.Л.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Тоскіна Г.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні