Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 липня 2012 р. Справа № 2а/0570/8147/2012
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 09 год. 30 хв.
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Тарасенко І.М.
при секретарі Бебешко Ю.О.
за участю:
представника позивача Лисенко Л.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду за адресою: м. Донецьк, вул.50 Гвардійської дивізії, 17, адміністративну справу за позовом Регіонального відділення Фонду Державного майна України по Донецькій області до Комунального лікувально-профілактичного закладу міської лікарні №4 про стягнення заборгованості за адміністративним договором по орендній платі у розмірі 14305,21 грн., -
В С Т А Н О В И В :
Регіональне відділення Фонду Державного майна України по Донецькій області звернулося до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Комунального лікувально-профілактичного закладу міської лікарні №4 про стягнення заборгованості за адміністративним договором по орендній платі у розмірі 14305,21 грн.
В обґрунтування позову позивач вказав, що між Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Донецькій області та Комунальним лікувально-профілактичним закладом міської лікарні №4 укладено адміністративний договір - договір оренди від 27.04.2006 року №2606/2006 на нерухоме державне майно - нежитлові вбудовані приміщення загальною площею 2870,65 кв.м., у тому числі: в будівлі стаціонару - 183115 кв.м., в будівлі поліклініці - 979,5 кв.м., які розташовані за адресою: м. Донецьк, вул. Челюскінців, 188а, яке знаходиться на балансі Донецького національного університету та перебуває в управлінні Міністерстві освіти і науки.
Відповідно до зазначеного договору оренди, відповідачем всупереч ч.3 ст. 18, ч. 1 ст.19 Закону України «Про оренду» не виконує, внаслідок чого за період з січня 2012 року по 29 лютого 2012 року утворилась заборгованість по орендній платі в розмірі 13437,27 грн.
З огляду на фактичну наявність у відповідача заборгованості з орендної плати, позивачем була нарахована пеня за період з 20.03.2012 року по 14.05.2012 року у сумі 867,94 грн.
Листом № 11-06-05-04443 від 21.05.2012 року позивач повідомив КЛПЗ міську лікарню №4 про необхідність погашення заборгованості по орендній платі та пені за договором оренди №2606/2006 від 27.04.2006 року.
Проте, відповідачем борг з орендної плати за договором до теперішнього часу не сплачується.
Відповідно до зазначеного просив суд стягнути з Комунального лікувально-профілактичного закладу міської лікарні №4 заборгованість за адміністративним договором по орендній платі в розмірі 13437,27 грн. та пеню у розмірі 867,94 грн., всього на загальну суму 14305,21 грн. (чотирнадцять тисяч триста п'ять гривень) 21 коп.
У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги, просив задовольнити позов у повному обсязі, надав пояснення аналогічні тим, що викладені в адміністративному позові.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, був повідомлений належним чином, надіслав заяву з визнанням позовних вимог Регіонального відділення фонду державного майна України по Донецькій області.
Згідно ч.1 ст.112 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України)позивач може відмовитися від адміністративного позову повністю або частково, а відповідач - визнати адміністративний позов повністю або частково. Відмова від адміністративного позову чи визнання адміністративного позову під час підготовчого провадження мають бути викладені в адресованій суду письмовій заяві, яка приєднується до справи.
Частиною 1 статті 136 КАС України позивач може відмовитися від адміністративного позову, а відповідач - визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяву. Якщо відмову від адміністративного позову чи визнання адміністративного позову викладено в адресованій суду письмовій заяві, ця заява приєднується до справи.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши обставини справи та перевіривши їх доказами в межах заявлених позовних вимог, суд встановив наступне.
Позивач, Регіональне відділення Фонду державного майна України по Донецькій області є суб'єктом владних повноважень, який в даних правовідносинах реалізує надані йому Положенням про регіональне відділення Фонду державного майна України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 15.06.1994 року № 412 та Законом України «Про оренду державного та комунального майна» та наказом Регіонального відділення Фонду державного майна України №281-к від 01.12.2010 року.
Відповідач - Комунальний лікувально-профілактичний заклад міська лікарня №4 діє на підставі статуту, зареєстрований виконавчим комітетом Донецької міської ради 28.05.2003 року №223/2 як юридична особа та присвоєно код 05492781.
Відповідно до Положення про регіональне відділення Фонду державного майна України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 15.06.1994 року № 412 (чинним на момент 26.04.2012 року) регіональне відділення Фонду державного майна України (далі - відділення) є державним органом, який створюється Фондом державного майна (далі - Фонд) і йому підпорядковується.
Відділення в межах повноважень, визначених Фондом, і повноважень, делегованих Верховною Радою Республіки Крим, обласною, Київською та Севастопольською міською Радою народних депутатів, здійснює державну політику у сфері приватизації майна, що перебуває у загальнодержавній власності, у власності Республіки Крим, комунальній власності області, мм. Києва і Севастополя (далі - державна власність) і є орендодавцем цілісних майнових комплексів державної власності.
Основними завданнями відділення є: організація та проведення приватизації майна, яке перебуває у державній власності, згідно з державною, республіканською (Республіки Крим) та місцевою програмою приватизації; здійснення повноважень власника щодо майна, яке приватизується відповідно до прийнятих ним рішень; здійснення повноважень орендодавця державного майна; організація діяльності представництв Фонду в районах і містах (далі - представництва); забезпечення роботи єдиної комп'ютерної інформаційної мережі органів приватизації.
У відповідності до п. 11 ч. 4 цього Положення відділення відповідно до покладених на нього завдань і в межах своїх повноважень, зокрема, виступає орендодавцем цілісних майнових комплексів підприємств і організацій, їх структурних підрозділів, що перебувають у державній власності, окремого індивідуально визначеного майна державних підприємств, організацій.
Організаційні відносини, пов'язані з передачею в оренду майна державних підприємств, установ та організацій, підприємств, заснованих на майні, що належить Автономній Республіці Крим або перебуває у комунальній власності (далі - підприємства), їх структурних підрозділів, та іншого окремого індивідуально визначеного майна, що перебуває в державній та комунальній власності регулюються Законом України «Про оренду державного та комунального майна».
Згідно із статтею 5 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» фонд державного майна України, його регіональні відділення та представництва є орендодавцями щодо цілісних майнових комплексів підприємств, їх структурних підрозділів та нерухомого майна, а також майна, що не увійшло до статутного (складеного) капіталу господарських товариств, створених у процесі приватизації (корпоратизації), що є державною власністю.
Відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.
Відносини, пов'язані з орендою земельних ділянок, на яких розташовані цілісні майнові комплекси підприємств, установ і організацій державної або комунальної власності, а також заснованих на майні, що належить Автономній Республіці Крим, та їх структурних підрозділів, регулюються цим Законом з урахуванням особливостей, передбачених Законом України «Про оренду державного та комунального майна».
Приписами статті 1 Закону України «Про оренду землі» оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
У відповідності до статті 13 цього Закону договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
Згідно із статтею 15 Закону України «Про оренду землі» істотними умовами договору оренди землі є: об'єкт оренди; строк дії договору оренди; орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату; умови використання та цільове призначення земельної ділянки, яка передається в оренду; умови збереження стану об'єкта оренди; умови і строки передачі земельної ділянки орендарю; умови повернення земельної ділянки орендодавцеві; існуючі обмеження щодо використання земельної ділянки; визначення сторони, яка несе ризик випадкового пошкодження або знищення об'єкта оренди чи його частини; відповідальність сторін; умови передачі у заставу та внесення до статутного фонду права оренди земельної ділянки.
Так, в судовому засіданні встановлено, що між Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Донецькій області (орендодавець) та Комунальним лікувально-профілактичним закладом міської лікарні №4 (орендар) укладено договір оренди №2606/2006 від 27 квітня 2006 року нерухомого майна, що належать до державної власності. Строк дії договору укладено строком на 1 рік, що діє з 27 квітня 2006 року до 22 квітня 2007 року.
За договором орендодавець передає, а орендар приймає в строкове платне користування нерухоме державне майно - нежитлові вбудовані приміщення загальною площею 2870,65 кв. м., у тому числі: в будівлі стаціонару - 1891,15 кв.м., в будівлі поліклініці - 979,5 кв.м., які розташовані за адресою: м. Донецьк, вул. Челюскінців, 188а, яке знаходиться на балансі Донецького національного технічного університету та перебуває в управлінні Міністерстві освіти і науки (балансоутримувач), вартість якого визначена згідно з незалежною оцінкою станом на 30.11.2005 року і становить 3005087,00 грн.
Підпунктами 3.1 та 3.3 пункту 3 договору оренди передбачено - орендна плата визначається на підставі Методики розрахунку орендної плати, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України. Орендна плата перераховується до державного бюджету та Балансоутримувачу у співвідношенні 50% і 50% щомісяця не пізніше 25 числа місяця.
Разом з тим, підпунктами 3.5 цього договору орендна плата, перерахована несвоєчасно або не в повному обсязі, підлягає індексації і стягується до бюджету та Балансоутримувачу у визначеному пунктом 3.3 співвідношенні відповідно до чинного законодавства України з урахуванням пені в розмірі подвійної облікової ставки НБУ на дату нарахування пені від суми заборгованості за кожний день прострочення.
Приписами підпунктів 5.2 та 5.6 пункту 5 договору оренди передбачено, що орендар зобов'язаний своєчасно і в повному обсязі сплачувати орендну плату до державного бюджету, щомісяця до 25 числа надавати орендодавцеві інформацію про перерахування орендної плати (копію платіжного доручення з відміткою обслуговуючого банку про перерахування орендної плати до Державного бюджету України).
Відповідно до статті 21 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди. Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди.
В судовому засіданні встановлено та підтверджено матеріалами справи, що в порушення підпунктів 5.2 та 5.6 пункту 5 договору та норм чинного законодавства відповідачем не сплачується орендна плата, внаслідок чого утворилась заборгованість по орендній платі за період з січня 2012 року по 29 лютого 2012 року утворилась заборгованість по орендній платі в розмірі 13437,27 грн.
За несвоєчасно сплачену суму заборгованості з орендної плати, позивачем відповідно до приписів п. 3.5 договору оренди відносно відповідача було нараховано пеню за період з 20 березня 2012 року по 14 травня 2012 року у сумі 867 грн. 94 коп.
Зазначена заборгованість Комунального лікувально-профілактичного закладу міської лікарні №4 з орендної плати та пені підтверджена розгорнутим розрахункам боргу та пені за договором оренди №2606/2006 від 27 квітня 2006 року.
Однак, заборгованість за адміністративним договором - договором оренди у розмірі 13437,27 грн. та пені у розмірі 867,94 грн., всього на загальну суму 14305,21 грн. у добровільному порядку відповідачем не сплачується.
Таким чином, суд вважає, що Регіональним відділенням Фонду державного майна по Донецькій області було вжито всіх передбачених законодавством заходів щодо самостійного стягнення з відповідача зазначеної суми заборгованості з орендної плати, але борг сплачено не було, що негативно впливає на наповнення Державного бюджету України.
Враховуючи вищевикладене та те, що відповідачем в добровільному порядку не сплачена заборгованість за адміністративним договором по орендній платі в розмірі 13437,27 грн. та пені у розмірі 867,94 грн., всього на загальну суму 14305,21 грн. (чотирнадцять тисяч триста п'ять гривень) 21 коп., суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст.ст.2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Регіонального відділення Фонду Державного майна України по Донецькій області до Комунального лікувально-профілактичного закладу міської лікарні №4 про стягнення заборгованості за адміністративним договором по орендній платі у розмірі 14305,21 грн. - задовольнити.
Стягнути з Комунального лікувально-профілактичного закладу міської лікарні №4 (ЄДРПОУ 05492781; 83015, м. Донецьк, вул. Челюскінців, буд. 188А) на користь Державного бюджету (р/р 31115093700004, МФО 834016, код бюджетної класифікації 22080200, отримувач УДК у м. Донецьку ГУДКСУ у Донецькій області,ЄДРПОУ 34686537) заборгованість за адміністративним договором по орендній платі в розмірі 13437,27 грн. та пеню у розмірі 867,94грн., всього на загальну суму 14305,21 (чотирнадцять тисяч триста п'ять гривень) 21 коп.
Постанова постановлена у нарадчій кімнаті та проголошена її вступна та резолютивна частини у судовому засіданні 16 липня 2012 року.
Повний текст постанови складений 19 липня 2012 року.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд з одночасним надісланням апеляційної скарги особою, яка її подає до Донецького апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складання постанови в повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Тарасенко І.М.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.07.2012 |
Оприлюднено | 22.08.2012 |
Номер документу | 25345718 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Тарасенко І.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні