2a-1870/4726/12 КОПІЯ СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И 23 липня 2012 р. Справа № 2a-1870/4726/12 Суддя Сумського окружного адміністративного суду Кравченко Є.Д., розглянувши в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю "Будсервіс-Суми" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені,- В С Т А Н О В И В: Сумське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі - позивач) звернувся до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "Будсервіс-Суми" (далі - відповідач) про стягнення адміністративно-господарських санкцій у розмірі 5 785, 72 грн. та пені у розмірі 6, 96 грн. Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідно до ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" відповідач повинен у разі невиконання встановленого статтею 19 цього Закону нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів сплачувати відділенню Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, розраховані виходячи з розміру середньої річної заробітної плати на підприємстві у розмірі 5 785, 72 грн. У зв'язку з порушенням відповідачем термінів сплати на суму адміністративно-господарських санкцій була нарахована пеня у розмірі 6, 96 грн. У судове засідання представник позивача не прибув, 26.06.2012 подав до суду клопотання, відповідно до якого позовні вимоги підтримує в повному обсязі та просить розглянути справу без його участі (а.с. 9). Відповідач, в силу положень ч. 11 ст. 35 КАС України, належним чином повідомлений про час і місце розгляду справи, в судове засідання не з'явився. Тому, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності осіб, які беруть участь у справі за наявними у ній доказами. Враховуючи неявку в судове засідання всіх осіб, які приймають участь у справі, фіксування судового засідання по справі за допомогою звукозаписувального пристрою згідно ст.ст. 12, 41 КАС України не здійснюється. Перевіривши матеріали справи і оцінивши наявні докази в їх сукупності, суд визнає, що позов підлягає задоволенню виходячи з наступного. Відповідно до ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення. Згідно ч. 1 ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Відповідно ч. 4 ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. 27.02.2012 відповідачем було подано звіт за формою № 10-ПІ про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2011 рік (а.с. 4), згідно якого середньооблікова кількість працівників складає 14 осіб, а середньооблікова кількість штатних працівників, яким встановлена інвалідність - 0. Норматив для відповідача складає 1 робоче місце для працевлаштування інвалідів. За невиконання зазначеного нормативу, відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", відповідач повинен був сплатити адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на підприємстві. Згідно копії поданого звіту (а.с. 4), фонд оплати праці штатних працівників складає 162 000, 00 грн., середньорічна заробітна плата штатного працівника складає 11 571, 00 грн., а сума адміністративно-господарських санкцій виходячи із нормативу робочих місць для інвалідів складає 5 785, 50 грн. З розрахунку суму позову (зворотній бік а.с. 3) вбачається, що сума адміністративно-господарських санкцій становить 5 785, 72 грн. Крім того, Сумський міський центр зайнятості листом від 21.05.2012 № 04/911 (а.с. 5) повідомив, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Будсервіс-Суми" на протязі 2011 року не подавало звіти за формою 3-ПН "Про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) та потребу у працівниках" із зазначенням можливості працевлаштування осіб з обмеженими фізичними можливостями. Отже, відповідач не забезпечив встановленого нормативу робочих місць за 2011 року, чим порушив вищезазначені вимоги Закону та не перерахував встановлені Законом адміністративно-господарські санкції за нестворені робочі місця для інвалідів. Згідно ч. 2 ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Згідно розрахунку суми заборгованості (зворотній бік а.с. 3), за порушення строків сплати адміністративно-господарських санкцій в кількості 366 днів до відповідача застосована пеня за період з 18.04.2012 по 23.04.2012 в розмірі 6, 96 грн. Враховуючи, що на момент розгляду справи сума заборгованості зі сплати адміністративно-господарських санкцій в розмірі 5 785, 72 грн., а також пені за порушення строків їх сплати в розмірі 6, 96 грн. відповідачем не сплачені, суд вважає позовні вимоги Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі. Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, - П О С Т А Н О В И В: Адміністративний позов Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю "Будсервіс-Суми" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені – задовольнити. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Будсервіс-Суми" (40000, м. Суми, вул. Харківська, буд. 122, ідентифікаційний код 33078765) на користь Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (40011, м. Суми, вул. Горького, 2, ідентифікаційний код 37970593, р/р 31212230700002 в ГУ ДКСУ в Сумській області, МФО 837013) адміністративно-господарські санкції у розмірі 5 785 (п'ять тисяч сімсот вісімдесят п'ять) грн. 72 коп. та пеню у розмірі 6 (шість) грн. 96 коп. Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Суддя (підпис) Є.Д. Кравченко З оригіналом згідно Суддя Є.Д. Кравченко
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.07.2012 |
Оприлюднено | 20.08.2012 |
Номер документу | 25346653 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
Є.Д. Кравченко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні