Постанова
від 17.07.2012 по справі 2а/2370/2320/2012
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 липня 2012 року Справа № 2а/2370/2320/2012

10 год. 20 хв. м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді -Кульчицького С.О.,

при секретарі -Поліщук О.О.,

за участю:

представників позивача -Казіміренко Я.Н., Компанійця Г.В. (за довіреністю),

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Черкаського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Черкаської обласної організації Українського товариства глухих про стягнення коштів,

ВСТАНОВИВ:

Черкаське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до Черкаського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Черкаської обласної організації Українського товариства глухих про стягнення бюджетних коштів , використаних не за цільовим призначенням в сумі 14594 грн. 74 коп.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що відповідач порушив вимоги Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для надання фінансової підтримки громадським організаціям інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 176 від 02.03.2011 року.

Представники позивача наполягали на задоволенні адміністративного позову повністю, з підстав, викладених в позовній заяві.

Відповідач до зали судового засідання не з'явився, явку своїх представників на судовий розгляд справи не забезпечив, хоча про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.

Виходячи з положень ч. 2 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає, що неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони або третьої особи, неповідомлення ними про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи.

Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд встановив.

Черкаська обласна організація Українського товариства глухих зареєстроване як юридична особа 05.05.1993 року виконавчим комітетом Черкаської міської ради, ідентифікаційний код 03973140.

Черкаською обласною організацією Українського товариства глухих затверджено план використання бюджетних коштів на 2011 рік, а Черкаським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів -погоджено вищезазначений план використання бюджетних коштів на суму 288000 грн.

Державною фінансовою інспекцією в Черкаській області здійснено планову ревізію цільового та законного використання коштів Фонду соціального захисту інвалідів в Черкаському обласному відділенні Фонду соціального захисту інвалідів за період з 01.01.2010 року по 31.01.2012 року.

За результатами цієї перевірки було складено акт № 04-23/009 від 27.04.2012 року, що в порушення п. п. 6 п. 3 Порядку використання коштів, передбачених Порядком використання коштів, передбачених у державному бюджеті для надання фінансової підтримки громадським організаціям інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2011 року № 176 (чинний на момент спірних правовідносин), а саме, на матеріальне заохочення працівників разом з нарахуванням Черкаська обласна організація Українського товариства глухих використало коштів в сумі 238247 грн. 74 коп. (82.7 % загального обсягу бюджетних коштів, передбачених планом використання бюджетних коштів відповідачем на 2011 рік), замість 230400 грн. (80 % загального обсягу бюджетних коштів, передбачених планом використання бюджетних коштів відповідачем на 2011 рік), що передбачено Порядком № 176.

Внаслідок допущених порушень, які призвели до нецільового використання бюджетних коштів, відповідачем завищено касові видатки на суму 14594 грн. 74 коп.

04.05.2012 року Державною фінансовою інспекцією в Черкаській області винесено розпорядження про зупинення операцій з бюджетними коштами Черкаського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до усунення в повному обсязі виявлених ревізією правопорушень, на строк до 23 травня 2012 року.

Разом з цим, 11 травня 2012 року Державною фінансовою інспекцією в Черкаській області Черкаському обласному відділенню Фонду соціального захисту інвалідів пред'явлено вимоги щодо усунення порушень фінансової дисципліни та встановлено строк усунення недоліків та порушень до 08 червня 2012 року.

В свою чергу, Черкаське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів 14.05.2012 року направило листа керівнику Черкаської обласної організації Українського товариства глухих про усунення порушень, а саме, нецільового використання коштів в сумі 14594 грн. 74 коп.

29.05.2012 року Позивач повторно звернувся до керівника Черкаської обласної організації Українського товариства глухих з вимогою повернути бюджетні кошти в сумі 14594 грн. 74 коп.

Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для надання фінансової підтримки громадським організаціям інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2011 року № 176 (чинний на момент спірних правовідносин) визначає механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті Міністерству соціальної політики за програмою "Фінансова підтримка громадських організацій інвалідів" (далі - бюджетні кошти). Головним розпорядником бюджетних коштів є Міністерство соціальної політики, відповідальним виконавцем бюджетної програми є Фонд соціального захисту інвалідів (далі - Фонд).

Одержувачами бюджетних коштів є всеукраїнські громадські організації інвалідів та спілки громадських організацій інвалідів, що створені з метою, визначеною статтею 12 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", мають місцеві осередки у більшості областей України (для всеукраїнських громадських організацій інвалідів); не менш як одну всеукраїнську громадську організацію інвалідів у своєму складі (для спілок громадських організацій інвалідів); місцеві (обласні) осередки всеукраїнських громадських організацій інвалідів; підприємства і організації невиробничої сфери УТОГу та УТОСу, а також підприємства та об'єднання зазначених товариств, які спрямовують такі кошти на утримання своїх соціально-культурних підрозділів (далі - громадські організації (спілки).

Підпунктом 6 пункту 3 цього Порядку визначено, що бюджетні кошти використовуються громадською організацією для підтримки підприємств і організацій невиробничої сфери УТОГу та УТОСу, а також підприємств та об'єднань зазначених товариств, які спрямовують бюджетні кошти на утримання своїх соціально-культурних підрозділів, у тому числі матеріального заохочення їх працівників в обсязі, що не перевищує разом з нарахуваннями 80 відсотків загального обсягу бюджетних коштів, передбачених для зазначених товариств.

Пунктом 9 Порядку № 176 встановлено, що складення та подання фінансової та бюджетної звітності про використання бюджетних коштів, а також контроль за їх цільовим витрачанням здійснюються в установленому законодавством порядку.

Статтею 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів України»встановлено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Сплату адміністративно-господарських санкцій і пені підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, проводять відповідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов'язкових платежів).

Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України.

У разі несплати адміністративно-господарських санкцій або пені чи неможливості їх сплати за рішенням господарського суду їх стягнення в примусовому порядку може бути звернено на майно підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, в порядку, передбаченому законом.

Суми адміністративно-господарських санкцій і пені, що надійшли до державного бюджету, використовуються Фондом соціального захисту інвалідів на: фінансування цим Фондом заходів, які здійснюються центральними органами виконавчої влади та підпорядкованими їм установами, у тому числі спеціалізованими, і підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, щодо соціальної, трудової, фізкультурно-спортивної (за поданням Національного комітету спорту інвалідів України) та професійної реабілітації інвалідів; надання підприємствам, установам, організаціям, у тому числі підприємствам, організаціям громадських організацій інвалідів, фізичним особам, які використовують найману працю, цільової позики (на поворотній основі з терміном повернення до трьох років) на створення робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, у межах коштів, передбачених на зазначені потреби у відповідному році. Цільові позики підприємствам та організаціям громадських організацій інвалідів надаються лише за наявності відповідного рішення Комісії; фінансування витрат на професійне навчання непрацюючих інвалідів, у тому числі за направленням державної служби зайнятості, на професійне навчання інвалідів із числа випускників спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), загальноосвітніх санаторних шкіл (шкіл-інтернатів), загальноосвітніх навчальних закладів на спеціалізованих робочих місцях підприємств, організацій інвалідів; надання фінансової допомоги на здійснення заходів соціальної, трудової, фізкультурно-спортивної (за поданням Національного комітету спорту інвалідів України) та професійної реабілітації інвалідів (відновлення працездатності шляхом забезпечення інваліда технічними реабілітаційними засобами, створення умов для занять фізичною культурою і спортом, оплата навчання та перекваліфікації, створення на робочому місці інваліда належних санітарно-гігієнічних, виробничих і технічних умов згідно з індивідуальною програмою реабілітації інваліда, випуск для інвалідів спеціальної літератури та аудіозаписів для їх професійної підготовки), працевлаштування інвалідів шляхом створення робочих місць, у тому числі спеціальних робочих місць, а також надання фінансової допомоги на технічне оснащення діючих робочих місць для працевлаштування на них інвалідів та на технічне переоснащення виробництва підприємств, організацій громадських організацій інвалідів з метою створення додаткових робочих місць і працевлаштування на них інвалідів. Фінансова допомога надається лише за наявності відповідного рішення Комісії; надання підприємствам, установам, організаціям, у тому числі підприємствам, організаціям громадських організацій інвалідів, фізичним особам, які використовують найману працю, дотацій на створення спеціальних робочих місць для працевлаштування інвалідів, зареєстрованих у державній службі зайнятості як безробітні або такі, що шукають роботу. Дотації надаються лише за наявності відповідного рішення Комісії; на функціонування всеукраїнських, державних, міжрегіональних центрів професійної реабілітації інвалідів і державних та обласних центрів соціальної реабілітації дітей-інвалідів у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

У разі нецільового використання фінансової допомоги, позики або їх частин підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, які використовують найману працю, або створення ними робочих місць для працевлаштування інвалідів у меншій кількості, ніж передбачалось умовами надання позики чи поворотної фінансової допомоги, відповідна сума цих коштів, проіндексована з урахуванням рівня інфляції, підлягає поверненню до державного бюджету на підставі відповідного рішення Фонду соціального захисту інвалідів та Комісії (у межах її повноважень) .

Порядок сплати адміністративно-господарських санкцій і пені до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, їх акумуляції, обліку, а також з урахуванням пропозицій всеукраїнських громадських організацій інвалідів - використання цих коштів затверджується Кабінетом Міністрів України.

Спори, що виникають із правовідносин за статтями 19, 20 цього Закону, вирішуються Фондом соціального захисту інвалідів або в судовому порядку.

Відповідно до ст. 14 1 даного Закону, комісія є спеціально уповноваженим державним органом, створеним з метою визначення доцільності надання державної допомоги підприємствам та організаціям громадських організацій інвалідів у вигляді пільг з оподаткування, поворотної та безповоротної фінансової допомоги (далі - фінансової допомоги), позик, сприяння в наданні пріоритетів при розміщенні державного замовлення, у працевлаштуванні інвалідів та в інших формах, а також здійснення обліку і контролю за використанням такої допомоги.

З огляду на наведені приписи чинного законодавства вбачається, що в разі нецільового використання бюджетних коштів організаціями громадських організацій інвалідів, відповідна сума цих коштів, проіндексована з урахуванням рівня інфляції, підлягає поверненню до державного бюджету на підставі відповідного рішення Фонду соціального захисту інвалідів та Комісії (у межах її повноважень).

Слід зазначити, що Черкаське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів на вимогу суду не надало рішення Фонду соціального захисту інвалідів та Комісії (у межах її повноважень) про повернення Черкаською обласною організацією Українського товариства глухих бюджетних коштів, які використані не за цільовим призначенням.

Отже, враховуючи викладене, суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення позову.

Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Інших доказів сторони суду не назвали та не надали.

Керуючись ст. ст. 9, 69-71, ст.ст. 158-159, 161-163 Кодексу адміністративного судочинства України, Черкаський окружний адміністративний суд,

ПОСТАНОВИВ :

В задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд в порядку передбаченому ст. ст. 185 -187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий С.О.Кульчицький

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.07.2012
Оприлюднено22.08.2012
Номер документу25347359
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2370/2320/2012

Постанова від 17.07.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.О.Кульчицький

Ухвала від 04.07.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.О.Кульчицький

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні