ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19.07.2012 року Справа № 24/5005/16320/2011
Дніпропетровський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Вечірка І.О. (доповідач)
суддів : Білецької Л.М., Лисенко О.М.
при секретарі судового засідання: Мацекос І.М.
представники сторін:
учасники провадження у справі в судове засідання не з'явились, про час та місце судового засідання повідомлені належним чином.
Розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби України
на ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 06.03.2012 року
у справі № 24/5005/16320/2011
за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо - комерційна фірма Глас Стар", м. Запоріжжя
до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "СВС ГРУП", м. Дніпропетровськ
про визнання банкрутом
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 06.03.2012 року у справі №24/5005/16320/2011 (суддя Калиниченко Л.М.) затверджено ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "СВС ГРУП", м. Дніпропетровськ. Ліквідовано юридичну особу Товариство з обмеженою відповідальністю "СВС ГРУП", м. Дніпропетровськ. Згідно з частиною 6 статті 31 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ухвалено вважати погашеними вимоги: - Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо - комерційна фірма Глас Стар", м. Запоріжжя на суму 15 432,38грн. Припинено повноваження ліквідатора у справі № 24/5005/16320/2011 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "СВС ГРУП", м. Дніпропетровськ ініціюючого кредитора - Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо - комерційна фірма Глас Стар", м. Запоріжжя. Провадження у справі припинено.
Не погодившись з ухвалою господарського суду, Державна податкова інспекція у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби України подала до суду апеляційну скаргу, в якій просила скасувати ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 06.03.2012 року у справі №24/5005/16320/2011 та направити справу до господарського суду Дніпропетровської області для продовження розгляду.
Апеляційна скарга мотивована тим, що:
- ухвалу винесено передчасно, з порушенням норм матеріального та процесуального права;
- судом не прийнято до уваги, що державна податкова інспекція була позбавлена можливості провести позапланову перевірку.
Ухвалою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 05.07.2012 року апеляційну скаргу прийнято до розгляду, розгляд справи призначено у судовому засіданні на 19.07.2012 року.
Учасники провадження у справі наданими їм процесуальними правами не скористалися та не забезпечили явку в судове засідання своїх повноважних представників, які про час та місце судового засідання повідомлені належним чином.
Беручи до уваги, що неявка учасників провадження у справі не перешкоджає перегляду справи по суті, матеріали справи є достатніми для розгляду апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку про розгляд справи по суті у відсутності учасників провадження у справі.
Обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши повноту з'ясування та доведеність всіх обставин, що мають значення для справи, судова колегія апеляційного господарського суду приходить до висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Провадження у справі № 24/5005/16320/2011 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "СВС ГРУП" порушено ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 24.11.2011 року за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо - комерційна фірма Глас Стар" на підставі норм статті 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (т. 1, а. с. 1).
Постановою господарського суду Дніпропетровської області від 13.12.2011 року боржника визнано банкрутом, відкрито його ліквідаційну процедуру, ліквідатором банкрута призначено ініціюючого кредитора -Товариство з обмеженою відповідальністю "Виробничо - комерційна фірма Глас Стар" (т. 1, а. с. 61).
25.01.2012 року в газеті "Голос України" № 14 (5264) опубліковано оголошення про визнання боржника банкрутом та відкриття відносно нього ліквідаційної процедури (т. 1, а. с. 140).
20.02.2012 року до господарського суду Дніпропетровської області надійшов на затвердження звіт ліквідатора боржника, ліквідаційний баланс та інші документи в якості додатку до звіту ліквідатора.
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 22.02.2012 року призначено підсумкове засідання на 29.03.2012 року (т. 1, а. с. 128).
01.03.2012 року на адресу господарського суду надійшло клопотання від ліквідатора про перенесення підсумкового засідання, яке ухвалою суду було задоволено та призначено підсумкове засідання на 06.03.2012 року (т.1, а. с. 129-130).
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 06.03.2012 року затверджено ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора боржника, ліквідовано юридичну особу Товариство з обмеженою відповідальністю "СВС ГРУП", м. Дніпропетровськ, припинено повноваження ліквідатора та припинено провадження у справі (т. 1, а. с. 145-146).
Розглядаючи питання про законність та обґрунтованість винесення судом першої інстанції ухвали від 06.03.2012 року, суд апеляційної інстанції враховує наступне.
Відповідно до статті 4-1 Господарського процесуального кодексу України господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (надалі -Закон).
Згідно з частиною 1 статті 5 Закону провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.
Як вбачається з матеріалів справи, 20.02.2012 року ліквідатором на затвердження до господарського суду Дніпропетровської області подано звіт про проведену роботу з додатком та ліквідаційний баланс банкрута (т. 1, а. с. 106-127).
Відповідно до норми статті 32 Закону після завершення усіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс. Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
Ухвала суду про затвердження звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу за своєю правовою природою є судовим рішенням, що підсумовує хід ліквідаційної процедури, в якому необхідно повно відобразити обставини, що мають значення для даної справи (вчинення належних дій по виявленню активів та пасивів боржника, зокрема, виявлення ліквідатором кредиторів та дотримання їх процесуальних прав під час розгляду грошових вимог, доведення неможливості відновлення платоспроможності боржника внаслідок вжитих ліквідатором заходів, доведення неможливості задоволення визначених ліквідатором вимог кредиторів з наслідками його ліквідації), висновки суду про встановлені обставини і їх правові наслідки повинні бути вичерпними, відповідати дійсності та підтверджуватися достовірними доказам, дослідженими в судовому засіданні.
Разом з тим, ухвала суду про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу є судовим актом, який не тільки встановлює обставини відсутності майна боржника для задоволення вимог кредиторів, дає оцінку повноті дій ліквідатора в ході ліквідаційної процедури, але також підсумовує хід процедури банкрутства та припиняє провадження у справі про банкрутство.
В зв'язку з цим, у підсумковому засіданні суду необхідно дати оцінку в цілому здійсненій процедурі банкрутства, а у випадку, якщо судом першої інстанції не досліджувались обставини обґрунтованості порушення провадження у справі про банкрутство при введенні ліквідаційної процедури -дати їм оцінку в судовому засіданні при затвердженні звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
Як свідчать матеріали справи, підставою для її порушення є наявність ознак, передбачених частиною 1 статтею 52 Закону України, а саме відсутність Товариства з обмеженою відповідальністю "СВС ГРУП" за його місцезнаходженням. Факт відсутності боржника за його місцезнаходженням ініціюючий кредитор -Товариство з обмеженою відповідальністю "Виробничо - комерційна фірма Глас Стар" підтверджує довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців станом на 07.11.2011 року.
Із вказаної довідки вбачається, що державна реєстрація боржника проведена 20.02.2007 року (м. Дніпропетровськ, Бабушкінський район, ж/м Тополя-1, буд. 18, корп.. 1, кв. 28). 10.06.2011 року до Єдиного державного реєстру було внесено запис про підтвердження відомостей про юридичну особу (т. 1, а. с. 18-22).
Запис про зміну місцезнаходження боржника внесений до Єдиного державного реєстру 05.10.2011 року (м. Дніпропетровськ, Жовтневий район, пр. Героїв, буд. 28) Проте, вже 07.11.2011 року в реєстрі було зроблено запис про внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за її новим місцезнаходженням.
Відповідно до статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу.
У разі не надходження в установлений частиною одинадцятою цієї статті строк реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати, встановленої для подання реєстраційної картки, юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору зазначеної реєстраційної картки.
Якщо державному реєстратору повернуто рекомендованого листа, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
У зв'язку з чим у даному випадку суду слід було з'ясувати правомірність внесення запису про відсутність боржника за його місцезнаходженням до Єдиного державного реєстру з урахуванням порядку, встановленого статтею 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців".
Така ж правова позиція викладена в постанові Вищого господарського суду України від 27.06.2012 року у справі № 38/5005/17545/2011.
Судом не з'ясовано факту наявності у ОСОБА_3 повноважень керівника боржника на час вчинення правовідносин з ініціюючим кредитором.
Із акту Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська № 1422/23-3/349/6748 від 14.06.2011 року про результати документальної позапланової перевірки фінансово-господарської діяльності з питань дотримання вимог податкового законодавства України Товариства з обмеженою відповідальністю "СВС Груп" за березень 2011 року вбачається, що директором на час проведення перевірки був ОСОБА_4 (наказ про призначення на посаду № 6-к від 05.05.2011 року). Відомостей щодо призначення на посаду ОСОБА_3 (яким підписано Договір поставки № 704 від 07.04.2011 року з Товариством з обмеженою відповідальністю "Виробничо - комерційна фірма Глас Стар", м. Запоріжжя та специфікацію № 1 від 07.04.2011 року до договору поставки № 704 від 07.04.2011 року) до Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська не надано (т. 1, а. с. 68-99). Вказані відомості відсутні в матеріалах справи про банкрутство.
Слід звернути увагу, що 25.01.2012 року в газеті "Голос України" № 14 (5264) опубліковано оголошення про визнання боржника банкрутом та відкриття відносно нього ліквідаційної процедури (т. 1, а. с. 140), а вже 20.02.2012 року до господарського суду Дніпропетровської області надійшов на затвердження звіт ліквідатора боржника, ліквідаційний баланс та інші документи в якості додатку до звіту ліквідатора.
При цьому, ліквідатором не здійснено всіх заходів, необхідних для належного проведення ліквідаційної процедури.
Довідка Публічного акціонерного товариства "Комерційний банк "Південкомбанк" від 05.03.2012 року свідчить про відсутність коштів на рахунку боржника № 26001017488001. Проте, доказів закриття вказаного рахунку боржника ліквідатором до суду не надано (т. 1, а. с. 139).
Крім того, відповідно до листа № 23-93/35 від 11.01.2012 року Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності Дніпропетровського обласного відділення Жовтневої районної виконавчої дирекції, у зв'язку із відкриттям ліквідаційної процедури у справі про банкрутство, просив Товариство з обмеженою відповідальністю «СВС ГРУП»до 25.01.2012 року узгодити перевірку підприємства по коштах Фонду та визначити місце вказаної перевірки. (т. 1, а. с. 118). Доказів вжиття ліквідатором відповідних заходів суду не надано.
Стосовно доводів скаржника щодо не проведення позапланової податкової перевірки боржника, колегія суддів враховує наступне.
Відповідно до пункту 11.2 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 1588 від 09.12.2011 року (надалі -Порядок) у зв'язку з припиненням платника податків органи державної податкової служби розпочинають та проводять позапланову документальну перевірку, у разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей):
- заяви за ф. N 8-ОПП від платника податків, поданої згідно з пунктом 11.1 цього розділу;
- відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи;
- відомостей з Єдиного державного реєстру чи ЄДРПОУ, повідомлення органу державної реєстрації про закриття відокремленого підрозділу;
- судових рішень або відомостей з Єдиного державного реєстру, іншої інформації щодо прийняття судом рішень про порушення провадження у справі про банкрутство чи визнання банкрутом платника податків, порушення справи або прийняття рішення судом про припинення юридичної особи, визнання недійсною державної реєстрації чи установчих документів платника податків, зміну мети установи, реорганізацію платника податків.
Пунктом 11.3 Порядку передбачено, що у разі отримання документів згідно з пунктом 11.2 цього розділу та/або якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків, органом державної податкової служби приймається рішення про проведення (не проведення за підставами, встановленими підпунктами 11.3.2 та 11.3.3 цього пункту) документальної позапланової перевірки платника податків, який перебуває на обліку в такому органі.
Призначається та розпочинається перевірка у такі строки:
- протягом десяти робочих днів з дати публікації повідомлення про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, у разі ліквідації юридичної особи за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу;
- протягом місяця після одержання того документа, що надійшов до органу державної податкової служби першим, в інших випадках.
Як свідчать матеріали справи, Державна податкова інспекція у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська листом № 6079/10/14-046 від 20.02.2012 року повідомила ліквідатора, що станом на 17.02.2012 року податковий борг по ТОВ "СВС Груп" відсутній (т. 1, а. с. 135-136). У вказаному листі ДПІ просила ліквідатора для отримання копії наказу та направлення на проведення перевірки ПП "СВС Груп" прибути за адресою ДПІ.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідь на лист ДПІ від 20.02.2012 року ліквідатором не надавалась.
Таким чином, в передбачений законодавством строк Державна податкова інспекція у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська вживала заходи для проведення позапланової перевірки банкрута.
Господарський суд не взяв до уваги, що ліквідатором не було забезпечено належних умов для проведення Державною податковою інспекцією у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська позапланової перевірки ТОВ "СВС Груп".
Господарський суд не надав оцінки зазначеним обставинам і тому необґрунтовано прийшов до висновку про можливість затвердження поданого ліквідатором звіту та ліквідаційного балансу.
Отже, затверджуючи звіт ліквідатора боржника, ліквідаційний баланс та припиняючи провадження у справі, судом першої інстанції не було належним чином досліджено всіх обставин справи та прийнято передчасне рішення про припинення провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "СВС ГРУП", м. Дніпропетровськ.
За таких умов, колегія суддів Дніпропетровського апеляційного господарського суду вважає необхідним ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 06.03.2012 року скасувати, а справу направити на розгляд до господарського суду Дніпропетровської області.
Керуючись статтями 99, 101, 103, 105, 106 Господарського процесуального кодексу України, апеляційний господарський суд -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби України задовольнити.
Ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 06.03.2012 року у справі № 24/5005/16320/2011 скасувати.
Справу № 24/5005/16320/2011 передати на розгляд до господарського суду Дніпропетровської області.
Постанова може бути оскаржена в касаційному порядку у двадцятиденний строк до Вищого господарського суду України.
Головуючий суддя І.О. Вечірко
Суддя Л.М. Білецька
Суддя О.М. Лисенко
Повний текст постанови виготовлено та підписано 23.07.2012 року
Суд | Дніпропетровський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 19.07.2012 |
Оприлюднено | 25.07.2012 |
Номер документу | 25348638 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Вечірко Ігор Олександрович
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Вечірко Ігор Олександрович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Калиниченко Людмила Михайлівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Калиниченко Людмила Михайлівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Калиниченко Людмила Михайлівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Калиниченко Людмила Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні