Постанова
від 16.07.2012 по справі а4/429-07/20-12
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Київської області

01032, м. Київ - 32, вул. Комінтерну, 16тел. 230-31-77 ПОСТАНОВА

Іменем України

"16" липня 2012 р. Справа № А4/429-07/20-12

м. Київ, вул. Комінтерну, 16

Господарський суд Київської області у складі судді Бабкіної В.М. , розглянувши справу

за позовомБроварської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Євроформат» про стягнення податкової заборгованості

секретар судового засідання: Калиновський Ю.С.

за участю представників:

від позивачаГуща О.Ю., довір. № 218/10-006 від 14.03.2012 р. Завальська С.В., довір. № 489/10-006 від 11.07.2012 р. від відповідачане з'явився

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні 16.07.2012 р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено на 23.07.2012 р., про що повідомлено присутніх сторін після проголошення вступної та резолютивної частини постанови.

Обставини справи:

Броварська об'єднана державна податкова інспекція Київської області (на даний час - Броварська об'єднана державна податкова інспекція Київської області Державної податкової служби, далі - позивач) звернулась до господарського суду Київської області з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Євроформат»(далі -відповідач) про стягнення податкової заборгованості.

Позовні вимоги обґрунтовані, зокрема, приписами п. 11 ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»та пп. 3.1.1 п. 3.1 статті 3 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»з огляду на те, що загальна сума заборгованості відповідача перед бюджетом становить 19180307,00 грн. і в добровільному порядку ним не сплачена.

Ухвалою господарського суду Київської області від 17.08.2007 р. було відкрито провадження у справі.

Ухвалою господарського суду Київської області від 28.09.2007 р. провадження у справі № А4/429-07 було зупинено до вирішення справи господарського суду Київської області № 464/18-06.

Ухвалою Голови господарського суду Київської області Грєхова А.С. від 16.07.2008 року, у зв'язку із призначенням судді господарського суду Київської області Попікової О.В. суддею Київського апеляційного господарського суду, справу № А4/429-07 передано судді господарського суду Київської області Бабкіній В.М.

До господарського суду Київської області 11.05.2012 р. надійшло клопотання Броварської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області Державної податкової служби № 2360/10/24 від 28.04.2012 р. про поновлення провадження у справі у зв'язку з вирішенням спору у справі господарського суду Київської області № 464/18-06.

Ухвалою господарського суду Київської області від 14.05.2012 р. суддею Бабкіною В.М. справу № А4/429-07 було прийнято до свого провадження з присвоєнням справі № А4/429-07/20-12, поновлено провадження у справі, розгляд справи призначено на 28.05.2012 р.

Розгляд справи відкладався.

У судовому засіданні 02.07.2012 р. представник позивача надав суду письмові пояснення № 98/19 від 26.06.2012 р., відповідно до яких Броварська ОДПІ Київської області ДПС зазначила, що заборгованість у відповідача утворилась внаслідок перевищення обсягів придбання над обсягами реалізації, проведення імпортних операцій із застосуванням податкових векселів, за якими у ТОВ «Євроформат»у 2006 році виник борг з непогашених податкових векселів у сумі 19180307,00 грн., у зв'язку з чим Броварською ОДПІ Київської області вживались заходи з погашення податкового боргу, проте заборгованість сплачено не було.

У судовому засіданні 16.07.2012 р. представник Броварської ОДПІ Київської області ДПС надав суду додаткові пояснення № 497/10-006 від 13.07.2012 р.

У судовому засідання 16.07.2012 р. представники позивача позовні вимоги підтримали; представник відповідача не з'явився.

Враховуючи, що представник відповідача в судові засідання не з'явився, хоча про день, час і місце розгляду справи був повідомлений належним чином ухвалами та повістками суду про виклик, справа відповідно до частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України розглядається за наявними в ній матеріалами, без участі представника відповідача.

Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представників Броварської ОДПІ Київської області ДПС, суд

встановив:

За Товариством з обмеженою відповідальністю «Євроформат»рахується заборгованість перед бюджетом у сумі 19180307,00 грн., яка утворилась внаслідок наступних обставин.

ТОВ «Євроформат»було задекларовано до відшкодування з Державного бюджету України ПДВ шляхом зарахування в рахунок майбутніх платежів та оформлено 1336 податкових векселів на загальну суму податку на додану вартість 57,5 млн. грн.

У товариства виник податковий борг в сумі 19180307,00 грн. станом на 01.10.2006 р. у вигляді переплати за рахунок сум ПДВ, заявлених до бюджетного відшкодування та не підтверджених актом документальної перевірки, у зв'язку з необхідністю підтвердження податковим органом сум бюджетного відшкодування.

Так, згідно з актом перевірки № 535/23-4 від 31.11.2006 р. з питання достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість, заявлені суми не були підтверджені.

ТОВ «Євроформат»не виконало належним чином свої зобов'язання перед бюджетом щодо сплати податку на додану вартість за період з жовтня 2006 року по січень 2007 року.

У зв'язку з несплатою товариством заборгованості перед бюджетом, Броварською ОДПІ Київської області були виставлені податкові вимоги № 1/844 від 06.10.2006 р. на суму 252554,32 грн. та № 2/951 від 17.11.2006 р. на суму 7782909,99 грн., які були отримані посадовою особою ТОВ «Євроформат», відповідно 16.10.2006 р. та 28.11.2006 р., що підтверджується підписами на повідомленнях про вручення поштового відправлення.

Заборгованість відповідача перед бюджетом підтверджується наявними у матеріалах справи копіями податкових декларацій з податку на додану вартість, у тому числі від 20.10.2006 р., де сума непогашених податкових векселів визначена в розмірі 5102755,00 грн., від 07.11.2006 р. - сума непогашених податкових векселів визначена в розмірі 4846664,00 грн., від 19.12.2006 р. - сума непогашених податкових векселів визначена в розмірі 5097338,00 грн., від 22.01.2007 р. - сума непогашених податкових векселів визначена в розмірі 4133907,00 грн.

Крім того, заборгованість відповідача перед бюджетом підтверджується реєстром податкових векселів ВАТ «Перший інвестиційний банк»на суму 19180307,71 грн.

Отже, заборгованість відповідача перед бюджетом з податку на додану вартість за період з грудня 2006 року по січень 2007 року становить 19180307,00 грн.

Судом встановлено, що Броварською ОДПІ Київської області було вжито заходів з метою погашення податкового боргу ТОВ «Євроформат», зокрема, Броварською ОДПІ 12.10.2006 р. було направлено на адресу ТОВ «Євроформат» лист № 10549/10/24-81-76 щодо погашення податкового боргу та виділення майна для опису в податкову заставу, з метою його реалізації в рахунок погашення податкового боргу. На зазначений лист відповіді не надійшло.

Також Броварською ОДПІ Київської області було направлено до банку - авалісту ВАТ «Перший інвестиційний банк»листи № 10547 від 12.10.2006 р. та № 823/24/81 від 23.11.2006 р. з вимогою оплати податкові векселі ТОВ «Євроформат».

У відповідь на зазначені листи, 19.12.2006 р. ВАТ «Перший інвестиційний банк»на адресу податкового органу було надіслано лист № 12/83498 (вх. № 2905/51 від 20.12.2006 р.), в якому зазначалося, що лист № 823/24/81 від 23.11.2006 р., який надійшов від позивача, по суті не розглядався у зв'язку з невідповідним оформленням.

У свою чергу, 23.11.2006 р. Броварською ОДПІ Київської області було направлено лист Національному банку України про невиконання банками зобов'язань за авальованими ними податковими векселями.

Крім того, 23.05.2007 р. Броварською ОДПІ Київської області були направлені запити до Броварського РЕВ 4-го МРВ ДАІ ГУ МВС України, Броварського МБТІ, Броварського міського відділу земельних ресурсів щодо реєстрації права власності на транспортні засоби, об'єкти нерухомого майна, земельні ділянки, у відповідь на які Броварській ОДПІ Київської області було надано інформацію про відсутність у ТОВ «Євроформат»майна.

09.07.2007 р. Броварською ОДПІ Київської області на адресу відповідача було направлено лист № 14646/10/24 щодо виділення майна в податкову заставу для подальшої реалізації та погашення податкової заборгованості перед бюджетом.

Також Броварською ОДПІ Київської області на адресу ТОВ «Євроформат»було направлено лист-попередження № 147 від 28.12.2006 р. та рішення № 3 від 28.12.2006 р. про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу, які були отримані представником відповідача 25.01.2007 р., про що свідчить відмітка на звороті поштового повідомлення.

Відповіді платника на зазначені вище листи податковим органом отримано не було.

Окрім того, з метою погашення податкового боргу ТОВ «Євроформат», Броварська ОДПІ Київської області зверталася з позовними вимогами до банка-аваліста ВАТ «Перший інвестиційний банк»про погашення податкового боргу за векселями ТОВ «Євроформат». Постановою господарського суду м. Києва у справі № А18/027-07-11/141 від 23.05.2007 р. у задоволенні позову про стягнення з ВАТ «Перший інвестиційний банк»заборгованості по непогашеним ТОВ «Євроформат»векселям податковій інспекції було відмовлено.

Відповідно до пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону України «Про податок на додану вартість» (у редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин) об'єктом оподаткування є операції платників податку, зокрема, з поставки товарів та послуг, місце надання яких знаходиться на митній території України.

Підпунктом 3.1.2 п. 3.1 ст. 3 Закону України «Про податок на додану вартість»(у редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин) передбачено також, що об'єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з ввезення товарів (супутніх послуг) у митному режимі імпорту або реімпорту (далі - імпорту). З метою оподаткування до імпорту також прирівнюється: ввезення з-за меж митного кордону України на митну територію України товарів (супутніх послуг) за договорами лізингу (оренди) (у тому числі у разі повернення об'єкта лізингу лізингодавцю-резиденту або іншій особі за дорученням такого лізингодавця), застави, та іншими договорами, які не передбачають передання права власності на такі товари (майно) або передбачають їх обмін на корпоративні права чи цінні папери, у тому числі якщо таке ввезення пов'язане із поверненням товарів у зв'язку з припиненням дії зазначених договорів; поставка товарів з території безмитних магазинів на митну територію України для їх вільного обігу (крім території інших безмитних магазинів); поставка продуктів переробки (готової продукції) з митного режиму переробки на митній території України на митну територію України для їх вільного обігу; в інших випадках, передбачених Митним кодексом України.

У відповідності з пп. 6.1.1 п. 6.1 та п. 6.1 ст. 6 Закону України «Про податок на додану вартість»(у редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин), об'єкти оподаткування, визначені статтею 3 цього Закону, за винятком операцій, звільнених від оподаткування, та операцій, до яких застосовується нульова ставка згідно з цим Законом, оподатковуються за ставкою 20 відсотків. Податок становить 20 відсотків бази оподаткування, визначеної статтею 4 цього Закону, та додається до ціни товарів (робіт, послуг).

Загальний порядок визначення суми податку на додану вартість, що підлягає перерахуванню до бюджету або бюджетному відшкодуванню, встановлений статтею 7 Закону України «Про податок на додану вартість», згідно з яким господарські операції оподатковуються у загальній декларації з ПДВ.

Як встановлено пп. 7.2.7 п. 7.2 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість»(у редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин), у разі імпорту товарів на митну територію України документом, що посвідчує право на отримання податкового кредиту, вважається вантажна митна декларація, оформлена відповідно до вимог законодавства, яка підтверджує сплату податку на додану вартість, або погашений податковий вексель.

Відповідно до приписів пп. 7.3.6 п. 7.3 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість»(у редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин), датою виникнення податкових зобов'язань при імпорті є дата подання митної декларації із зазначенням у ній суми податку, що підлягає сплаті. Датою виникнення податкових зобов'язань при імпортуванні робіт (послуг) є дата списання коштів з розрахункового рахунку платника податку в оплату робіт (послуг) або дата оформлення документа, що засвідчує факт виконання робіт (послуг) нерезидентом залежно від того, яка з подій відбулася першою.

У відповідності з пп. 7.5.2 п. 7.5 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість»(у редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин) датою виникнення права платника податку на податковий кредит для операцій із імпорту товарів (супутніх послуг) та по поставці послуг нерезидентом на митній території України є дата сплати податку по податкових зобов'язаннях згідно з підпунктом 7.3.6 цієї статті.

Згідно з приписами пп. 7.7.1 вказаного п. 7.7 статті 7 Закону сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду.

При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для відповідного податкового періоду.

При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з цього податку, що виник за попередні податкові періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до закону), а при його відсутності - зараховується до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.

Згідно з п. 11.5 ст. 11 Закону України «Про податок на додану вартість», платники податку при імпорті товарів на митну територію України, за умови оформлення митної декларації (за винятком тимчасової чи неповної, періодичної чи попередньої декларації), можуть за власним бажанням надавати органам митного контролю податковий вексель на суму податкового зобов'язання зі строком погашення на тридцятий календарний день з дня його поставки органу митного контролю, один примірник якого залишається в органі митного контролю, другий надсилається органом митного контролю на адресу органу державної податкової служби за місцем реєстрації платника податку, а третій залишається платнику податку; податковий вексель підлягає обов'язковому підтвердженню комерційними банками шляхом авалю; комерційні банки зобов'язані оплатити податковий вексель у разі його непогашення платником у строк; платник податку може за самостійним рішенням достроково погасити вексель шляхом перерахування коштів до бюджету або шляхом заліку сум бюджетного відшкодування, підтвердженого податковим органом; якщо термін сплати зобов'язань по податковому векселю виникає до закінчення терміну подачі декларації до податкового органу за звітний (податковий) період, у якому відбулася його поставка органу митного контролю, платник податку не включає суму зобов'язань по векселю до складу податкових зобов'язань та погашає вексель шляхом перерахування коштів до бюджету. При цьому платник податку має право на включення перерахованої суми зобов'язань по векселю до складу податкового кредиту у звітному (податковому) періоді, в якому відбулася така сплата; якщо термін сплати зобов'язань по податковому векселю виникає після закінчення терміну подачі декларації до податкового органу за звітний (податковий) період, в якому відбулася його поставка органу митного контролю, сума зобов'язань по такому податковому векселю включається до складу податкових зобов'язань платника в звітному (податковому) періоді, в якому відбулася його поставка органу митного контролю. При цьому платник податку має право на включення до складу податкового кредиту суми зобов'язань по податковому векселю у наступному звітному (податковому) періоді за умови погашення суми податкових зобов'язань шляхом перерахування коштів до бюджету; якщо платник податку на дату поставки податкового векселя органу митного контролю має підтверджену податковим органом суму бюджетного відшкодування, яка дорівнює або більша ніж сума зобов'язання по такому векселю, платник податку має право включити суму зобов'язань по податковому векселю до складу податкових зобов'язань за звітний (податковий) період, в якому відбулася його поставка органу митного контролю. При цьому податковий вексель вважається погашеним та платник податку має право на включення до складу податкового кредиту суми зобов'язань по податковому векселю у наступному звітному (податковому) періоді; Кабінет Міністрів України має право визначити більш довгі строки погашення податкового векселя для окремих видів діяльності, які мають сезонний характер або здійснюються з використанням довгострокових договорів; обов'язки з погашення податкового векселя не можуть передаватися іншим особам, податковий вексель не підлягає індосаменту; проценти або інші види плати за користування податковим векселем не нараховуються; порядок випуску, обігу і погашення податкових векселів встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ввідної частини Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», чинного на час виникнення спірних правовідносин, цей Закон є спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення. Саме цим Законом запроваджене поняття податкового зобов'язання та податкового боргу як податкового зобов'язання узгодженого платником податків або встановленого судом, але не сплаченого у встановлений строк, а також пені, нарахованої на суму такого податкового зобов'язання.

Приписами пп. 3.1.1 пункту 3.1 статті 3 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»передбачено, що активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.

Відповідно до пункту 1.6 статті 1 цього ж Закону примусове стягнення - звернення стягнення на активи платника податків у рахунок погашення його податкового боргу, без попереднього узгодження його суми таким платником податків.

Згідно вимог пункту 11 статті 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»державні податкові інспекції подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян, зокрема, про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами.

Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Згідно з приписами статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідач у засідання суду не з'явився, доказів погашення заборгованості перед бюджетом в добровільному порядку суду не надав.

З огляду на викладене, враховуючи несплату відповідачем заборгованості перед бюджетом в добровільному порядку, суд дійшов висновку щодо правомірності позовних вимог та їх задоволення.

Судові витрати розподіляються відповідно до частини четвертої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись ст. ст. 71, 94, 158 -163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

постановив:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Євроформат»(07400, Київська обл., м. Бровари, вул. Черняхівського, 16Г, код ЄДРПОУ 32932485) в доход державного бюджету через Броварську об'єднану державну податкову інспекцію Київської області Державної податкової служби (07400, Київська обл., м. Бровари, вул. Київська, 286, код ЄДРПОУ 34198983 ) -19180307 (дев'ятнадцять мільйонів сто вісімдесят тисяч триста сім) грн. 00 коп. податкової заборгованості.

Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її складення в повному обсязі за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 КАС України.

Суддя В.М. Бабкіна

Дата підписання постанови в повному обсязі -23.07.2012 р.

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення16.07.2012
Оприлюднено26.07.2012
Номер документу25364411
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —а4/429-07/20-12

Постанова від 16.07.2012

Господарське

Господарський суд Київської області

Бабкіна В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні