ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 липня 2012 р. Справа № 2а/0470/6231/12
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Павловського Д.П., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області до комунального підприємства «Дніпродзержинське житлове об'єднання»про зобов'язання вчинити певні дії,-
в с т а н о в и в :
01 червня 2012 року до суду надійшов даний адміністративний позов, в якому позивач просить зобов'язати комунальне підприємство «Дніпродзержинське житлове об'єднання»виконати п. 2,4 вимоги КРВ в м. Дніпродзержинську від 25.10.2011№ 27/2269 щодо усунення порушень, виявлених у ході проведення ревізії на загальну суму 40334,9 грн., а саме:
- забезпечити донарахування та виплату заробітної плати працівникам на загальну суму 17076,05 грн., яке виникло внаслідок не проведення індексації заробітної плати та не проведення розрахунку середнього заробітку за час знаходження працівників у відрядженні;
- забезпечити надходження доходів підприємству на загальну суму 23258,85 грн. (в т. ч. ПДВ - 3876,48 грн.) за фактично виконані роботи з утримання житлових будинків та прибудинкової території, в т. ч. шляхом проведення претензійно-позовної роботи з ТОВ "Компанія з управління комунальним житлом".
Позовні вимоги обґрунтовано позовною заявою від 01.06.2012р.
Відповідач належним чином повідомлений, що підтверджується матеріалами справи.
Відповідач протягом десяти днів не надав до суду заперечень проти позову та позов не визнав.
Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.
Відповідно до п. 1.4.8 плану контрольно-ревізійної роботи КРВ в м. Дніпродзержинську на III квартал 2011 року та на підставі направлення від 28.09.2011 № 279, виданого начальником контрольно-ревізійного відділу в м. Дніпродзержинську Мартиненко О.А., фахівцем КРВ в м. Дніпродзержинську проведено планову ревізію фінансово-господарської діяльності дочірнього підприємства «Шевченківське»комунального підприємства «Дніпродзержинське житлове об'єднання»(далі - ДП «Шевченківське», підприємство, Відповідач) за період з 01.05.2009 по 31.08.2011.
В ході ревізії встановлені порушення, які відображені в акті ревізії від 19.10.2011 №03-19/14.
Вищевказаний акт ревізії Відповідачем підписаний без заперечень.
Відповідно до п.7 ст.10 Закону України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні", п.46 Порядку проведення інспектування органами ДФІ, затвердженого постановою КМУ від 20.04.2006 № 550, (далі - Порядок № 550), Позивач листом від 25.10.2011 № 27/2269 на адресу Відповідача направив вимоги, якими зобов'язав в термін до 25.11.2011 вжити заходів щодо усунення виявлених ревізією порушень, а також листом від 25.10.2011 №27/2268 вимогу направлено директору дирекції з координації робіт по реорганізації дочірніх підприємств КП "ДЖО".
Всупереч ст.15 Закону України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні", згідно з якою законні вимоги службових осіб державної контрольно-ревізійної служби (ДФІ) є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що ревізуються чи перевіряються, станом на 23.05.2012 Відповідачем не виконано вимоги Позивача в частині усунення наступних порушень.
Вибірковою ревізією, за період з травня 2009 по червень 2011 року, дотримання
законодавства при проведенні індексації заробітної плати встановлено, що в порушення
вимог ст.33 Закону України від 24.03.95 №108 «Про оплату праці»із змінами, п.п.1.1,4
Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою
Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 №1078 із змінами від 17.05.2006 № 690,
індексація заробітної плати працівникам ДП «Шевченківське»не проводилася у періодах,
коли величина індексу споживчих цін перевищила поріг індексації, що призвело до
недоотримання доходів працівниками підприємства на загальну суму 16714,63 грн.
(2010 рік- 6582,57 грн., 2011 рік - 10132,06 грн.).
Зазначене порушення призвело до заниження витрат підприємства на загальну суму 16714,63 грн., що призвело до викривлення показників фінансової звітності підприємства (ф.№2 «Звіт про фінансові результати») за 2010рік на суму 6582,57 грн. та за 2011 рік -10132,06 грн., що є порушенням вимог п.23 П(С)БО 16 «Витрати», п.1 ст.3 Закону 996 в частині мети ведення бухгалтерського обліку.
За поясненням колишнього головного бухгалтера ОСОБА_2 не проводилась індексація, тому що заробітна плата кожного кварталу підвищувалась одним коефіцієнтом, а другим понижувалась, щоб залишалась на одному рівні, згідно тарифної угоди з КП «ДЖО».
Крім того, у порушення п.8 Порядку №100 протягом 2010 року бухгалтерією не проводився розрахунок середнього заробітку за час знаходження працівників у відрядженні, що призвело до недоотримання фізичними особами коштів на загальну суму 361,42грн.;
Всього недоотримано фізичними особами коштів на суму 17076, 05 грн.
Ревізією правильності формування доходів за період 01.06.2011 - 31.08.2011
встановлено, що підприємством укладено договір від 01.06.2011 № 9 з ТОВ «Компанія з
управління комунальним житлом» в особі директора Квас О.Ф. (м. Дніпродзержинськ, вул.
Долматова,20, код 36568392) на виконання робіт з утримання житлових будинків та
прибудинкової території. Відповідно до розділу 2 «Вартість робіт та порядок розрахунків за
виконані роботи»вартість робіт (п.2.1) визначається по статтях витрат згідно з переліком
послуг та їх граничної вартості, з врахуванням п. 3.1.3 договору щодо запланованих обсягів
робіт. Оплата проводиться (п.2.2) на підставі підписаних актів виконаних робіт, підписання
яких є моментом остаточного розрахунку. Згідно з листом від 26.07.2011 № 123 ТОВ
«Компанія з управління комунальним житлом»(далі - ТОВ «КУКЖ») директора ДП
«Шевченківське»попереджено про розірвання договору з 30.09.2011 з ініціативи товариства
та вказано про відсутність зобов'язань зі сторони ДП «Шевченківське»виконувати
договірні роботи у зв'язку з наявністю іншого виконавця.
Згідно з наданими до ревізії первинними документами, загальний обсяг виконаних робіт ДП «Шевченківське»за червень - липень 2011 року складає 159 347,54 грн, в т. ч. червень - 88599,9 грн, липень - 70747,64 гривень. Перевіркою правильності відображення в обліку доходів від надання послуг по вказаному договору підтверджено їх повноту відображення по бухгалтерському рахунку 703. З метою підтвердження обсягу та вартості виконаних робіт, стану розрахунків та реальності заборгованості, яка станом на 01.08.2011 становить 101351,69 грн, до ТОВ «КУКЖ»направлено запит від 29.09.2011 № 27/2087. Згідно з наданою відповіддю від 04.10.2011 № 323 ТОВ «КУКЖ»підтверджено наявність заборгованості перед ДП «Шевченківське».
Перевіркою повноти формування доходів в червні - липні 2011 року, правильності включення до актів виконаних робіт по договору, обсягу виконаних робіт та вартості використаних матеріалів шляхом співставлення вартості матеріалів, включених до актів виконаних робіт та фактично списаних по матеріальним звітам на виконання зазначених робіт, встановлені розбіжності між обсягом фактично виконаних робіт згідно з нарядами -завданнями (актами), які затверджені директором ДП «Шевченківське», вартістю матеріалів, використаних на проведення робіт згідно з матеріальними звітами, та актами виконаних робіт, які пред'явлені для оплати ТОВ «КУКЖ».
Ревізією вказаного питання встановлено недоотримання доходів підприємством в червні - липні 2011 року на суму 23258,85 грн (в т.ч. ПДВ - 3876,48 грн) внаслідок неповного пред'явлення актів фактично виконаних робіт з утримання житлових будинків та прибудинкової території, виконаних в межах та на підставі п.3.2 укладеного договору з ТОВ «КУКЖ», чим завдано матеріальну шкоду підприємству на аналогічну суму, та недотримані вимоги п.5 ст.9 Закону України „Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999 №996 (далі Закон № 996) в частині своєчасності відображення господарських операцій, п.5 П(С)Б015 „Дохід", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.11.99 № 290, п.5 П(С)БО № 10 „Дебіторська заборгованість", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 08.10.1999 №237, в частині повноти визначення доходів та визнання дебіторської заборгованості активом.
Так, наприклад, в червні 2011 року ДП «Шевченківське»виконані роботи з ремонту під'їздів, шиферної покрівлі, холодного водопостачання, систем каналізації в будинках, що розташовані на території, яка, відповідно до умов вищевказаного договору, обслуговується ДП «Шевченківське», про що складено відповідні акти виконаних робіт на суму 18 292,48 грн. Виконання робіт підтверджено належним чином оформленими заявками, нарядами-завданнями, актами за підписами мешканців будинків, вартість використаних матеріалів відображена по матеріальному звіту відповідальної особи відповідно до актів виконаних робіт. Співставленням первинних документів, наданих у відповідь на запит ТОВ «КУКЖ»та відображених доходів в бухгалтерському обліку по рахунку 703 ДП «Шевченківське»встановлено відсутність у складі доходів вказаної суми, що призвело до недоотримання доходів на вказану суму. Аналогічно до вищенаведеного, в обліку ДП «Шевченківське»не в повному обсязі відображені доходи за липень 2011 року на суму 4 966,37 гривень. При цьому, до ревізії надані листи ДП «Шевченківське»від 29.06.2011 № 248, від 30.06.2011 № 251,252, щодо проведення коригування графіків поточного ремонту, що відповідає умовам та здійснено в межах виконання п. 3.4 договору від 09.2011 № 9, укладеного з. ТОВ «Компанія з управління комунальним житлом»на виконання робіт з утримання житлових будинків та прибудинкової території.
Згідно з поясненням колишнього директора ДП «Шевченківське»ОСОБА_4 укладеним договором також передбачено проведення непередбачених робіт, що ним і було зроблено та повідомлено для проведення коригування графіків до ТОВ «КУКЖ».
Крім цього, в червні 2011 ДП «Шевченківське»прийнято рахунок від 20.06.2011 № 3054/6 ПАТ «Енергопостачальна компанія «Дніпрообленерго»на оплату за спожиту активну електроенергію (освітлення сходових клітин) за адресами будинків, що фактично передані з 01.06.2011 на обслуговування ТОВ «КУКЖ». Перевіркою правильності визначення витрат, понесених за іншу юридичну особу, встановлено їх відшкодування в повному обсязі на суму 6936,38 грн (за 20 днів червня) шляхом перерахування коштів ТОВ «КУКЖ»на рахунок ДП «Шевченківське»в липні 2011.
Вищевказане порушення призвело до заниження доходів підприємством у р.010 ф. №2 «Звіт про фінансові результати»за 2011 рік на суму 23258,85 грн, чим порушено вимоги п.1 ст.З Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»від 16.07.1999 №996 в частині мети ведення бухгалтерського обліку, п.13 П(С)БО 3 «Звіт про фінансові результати», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.03.1999 №87 в частині повноти відображення доходів.
Ревізією повноти, достовірності і правильності визначення доходів встановлено недоотримання доходів підприємством від основного виду діяльності, що призвело до матеріальної шкоди підприємству на загальну суму 23258,85гривень.
01.07.2011 розпочата процедура підготовки припинення господарсько-фінансової діяльності дочірніх підприємств КП "ДЖО", в т. ч. ДП "Шевченківське", шляхом їх реорганізації та приєднання до материнського підприємства КП "ДЖО", а також, передачею останньому дебіторської та кредиторської заборгованості з терміном закінчення до 01.10.2011 (наказ КП "ДЖО" від 31.08.2011 №151 "Про реорганізацію дочірніх підприємств").
На час проведення вищезазначеної ревізії ДП "Шевченківське" припинило свою діяльність,тому позов подано до КП "ДЖО".
Станом на 23.05.2012 Відповідачем, всупереч ст. 15 Закону України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні", не виконано вимоги Позивача в частині усунення вищезазначених порушень на загальну суму 40334,9 грн.
Контрольно-ревізійне управління в Дніпропетровській області (надалі - КРУ), відповідно до Положення про Контрольно-ревізійні управління в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Головного контрольно-ревізійного управління в України від 09.01.2001 № 111, є органом виконавчої влади.
Відповідно до ст.15 Закону України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні", законні вимоги службових осіб державної контрольно-ревізійної служби є обов'язковими для виконання службовими особами суб'єктів, що ревізуються чи перевіряються.
Згідно п.10 ст.10 Закону України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні", контрольно-ревізійна служба має право звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів.
За таких підстав, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Керуючись ст.158-163, 183 2 Кодексу адміністративного судочинства України, -
п о с т а н о в и в:
Адміністративний позов - задовольнити повністю.
Зобов'язати комунальне підприємство «Дніпродзержинське житлове об'єднання» виконати п. 2,4 вимоги КРВ в м. Дніпродзержинську від 25.10.2011№ 27/2269 щодо усунення порушень, виявлених у ході проведення ревізії на загальну суму 40334,9 грн., а саме:
- забезпечити донарахування та виплату заробітної плати працівникам на загальну суму 17076,05 грн., яке виникло внаслідок не проведення індексації заробітної плати та не проведення розрахунку середнього заробітку за час знаходження працівників у відрядженні;
- забезпечити надходження доходів підприємству на загальну суму 23258,85 грн. (в т. ч. ПДВ - 3876,48 грн.) за фактично виконані роботи з утримання житлових будинків та прибудинкової території, в т. ч. шляхом проведення претензійно-позовної роботи з ТОВ "Компанія з управління комунальним житлом".
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня отримання копії постанови апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі. Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Суддя Д.П. Павловський
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.07.2012 |
Оприлюднено | 23.08.2012 |
Номер документу | 25365108 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Павловський Дмитро Павлович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні