Постанова
від 11.07.2012 по справі 2а/1270/4864/2012
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

11 липня 2012 року Справа № 2а/1270/4864/2012

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

Судді: Пляшкової К.О.,

при секретарі: Стройній О.О.,

за участю представників

позивача: Яковлєвої О.Б. (довіреність № 24/7/10-018 від 06.03.2012),

відповідача: не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у м. Красному Лучі Луганської області Державної податкової служби до Комунального підприємства «Петровськтеплоплюс» про стягнення коштів за податковим боргом у сумі 11425,63 грн., -

ВСТАНОВИВ:

21 червня 2012 до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекції у м. Красному Лучі Луганської області Державної податкової служби до Комунального підприємства «Петровськтеплоплюс» про стягнення коштів за податковим боргом у сумі 11425,63 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Комунальне підприємство «Петровськтеплоплюс» має статус юридичної особи, зареєстроване виконавчим комітетом Краснолуцької міської ради. Згідно довідки від 04.01.12 № 1272 відповідач перебуває на обліку у ДПІ в м. Красний Луч.

У зв'язку з несплатою у встановлені строки податкових зобов'язань у відповідача станом на 14.06.2012 утворився податковий борг у загальній сумі 11425,63 грн., у т.ч.: з податку на прибуток у розмірі 10263,00 грн., частка чистого прибутку (доходу) комунальних унітарних підприємств у розмірі 576,00 грн., збір за забруднення навколишнього природного середовища у розмірі 586,63 грн.

Оскільки відповідачем податковий борг добровільно не сплачений, позивачем вживались заходи щодо погашення податкового боргу, а саме відповідачу направлено першу податкову вимогу №1/90 від 13.06.2009 та другу податкову вимогу №2/133 від 03.09.2009. Проте вжиті заходи позитивного результату не дали.

У зв'язку з чим позивач просив стягнути кошти відповідача за податковим боргом у розмірі 11425,63 грн.

Ухвалою суду від 25 червня 2012 року відкрито провадження у справі за вказаним позовом та справу призначено до судового розгляду у відкритому судовому засіданні.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, надав пояснення, аналогічні викладеним у позовній заяві, просив позов задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача належним чином повідомлений про час, дату та місце слухання справи у судове засідання не з'явився, надав заяву у якій позовні вимоги визнав та просив справу розглянути за відсутності представника відповідача (а.с.35).

З огляду на положення ст.128 КАС України, суд ухвалив адміністративну справу розглянути за відсутності представника відповідача.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд дійшов висновку, що адміністративний позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню з огляду на таке.

01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Відповідно до п.2 Прикінцевих положень Податкового кодексу України з 01.01.2011 року Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» та Закон України «Про систему оподаткування» втратили чинність.

Разом з тим, оскільки частина податкового боргу виникла до набрання чинності Податковим кодексом України, то суд враховуючи положення ст.58 Конституції України, вважає за необхідне при розгляді адміністративної справи застосовувати положення Закону України № 2181 «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», який був чинним на час виникнення правовідносин між позивачем та відповідачем до 01.01.2011, оскільки саме цей Закон був спеціальним законом з питань оподаткування, який установлював порядок погашення зобов'язань юридичних та фізичних осіб-підприємців перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами.

Згідно з п.1.3 ст.1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Згідно з п.5.1. ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації. Зазначене податкове зобов'язання не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку.

Відповідно до п.п.5.2.1 п.5.1 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.

Пунктом 4.2 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» визначено, що контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків у разі якщо:

а) платник податків не подає у встановлені строки податкову декларацію;

б) дані документальних перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових деклараціях;

в) контролюючий орган внаслідок проведення камеральної перевірки виявляє арифметичні або методологічні помилки у поданій платником податків податковій декларації, які призвели до заниження або завищення суми податкового зобов'язання.

Камеральною вважається перевірка, яка проводиться контролюючим органом виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях, без проведення будь-яких інших видів перевірок платника податків;

г) згідно з законами з питань оподаткування особою, відповідальною за нарахування окремого податку або збору (обов'язкового платежу), є контролюючий орган.

Підпунктом 4.1.4. статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» встановлено, що податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює:

а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;

б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);

в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року;

г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.

Відповідно до п.п.17.1.7 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі десяти відсотків погашеної суми податкового боргу;

при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми податкового боргу;

при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу.

Підпунктом 5.4.1. пункту 5.4 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Згідно п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до п.п.20.1.28 п.20.1 ст.20 Податкового Кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.

Згідно із п.54.1 ст.54 ПК України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

У відповідності із п.49.18 ст.49 ПК України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:

- календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (підпункт 49.18.1);

- календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) (підпункт 49.18.2);

- календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (підпункт 49.18.3);

- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним (підпункт 49.18.4);

- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - підприємців - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (підпункт 49.18.5).

Пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України встановлено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до п.57.3 ст.57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Підпунктом 20.1.18 пункту 20.1 статті 20 Податкового Кодексу України передбачено право органів державної податкової служби звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

У судовому засіданні встановлено, підтверджено матеріалами справи, що Комунальне підприємство «Петровськтеплоплюс» зареєстровано виконавчим комітетом Краснолуцької міської ради 11.07.2007, ідентифікаційний код юридичної особи 35019324, що підтверджується копією свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 № 665928 (а.с.13), копією довідки з ЄДРПОУ АБ № 395702 (а.с.12), копією довідки з ЄДРПОУ від 14.06.12 № 9/7049 (а.с.9-11), копією витягу статуту (а.с.6-8).

З 12.07.2007 року відповідач перебуває на податковому облік у ДПІ в м. Красний Луч Луганської області за № 148, що підтверджується довідкою про взяття на облік платника податків від 04.01.12 № 1272 (а.с.14).

Станом на час розгляду адміністративної справи за відповідачем рахується податковий борг у загальній сумі 11425,63 грн., у т.ч.: з податку на прибуток у розмірі 10263,00 грн., частка чистого прибутку (доходу) комунальних унітарних підприємств у розмірі 576,00 грн., збори за забруднення навколишнього природного середовища у розмірі 586,63 грн., що підтверджується розрахунком суми податкового боргу (а.с.4), актом звірки суми податкового боргу, підпаси ний сторонами (а.с.5).

Як вбачається з матеріалів справи, податковий борг з податку на прибуток у розмірі 10263,00 грн. виник за відповідачем через несвоєчасну сплату самостійно визначених податкових зобов'язань у деклараціях з податку на прибуток № 21219 від 27.04.2011 у розмірі 64,0 грн. (а.с.23), № 29267 від 04.08.2011 у розмірі 10133,00 грн.(а.с.24-25), № 8053 від 10.05.2012 у розмірі 66,00 грн.(а.с.26).

Податковий борг з частки чистого прибутку (доходу) комунальних унітарних підприємств у розмірі 576,00 грн. виник за відповідачем через несвоєчасну сплату самостійно визначених податкових зобов'язань у розрахунку № 8052 від 10.05.2012 на суму 66,00 грн. (а.с.22), та через несплату нарахованих податковим органом штрафних санкцій на підставі податкових повідомлень-рішень № 000382342/0 від 05.06.2009 на суму 170,00 грн., № 0003051501/0 від 19.11.2009 на суму 170,00 грн. (а.с.18), № 0001891501/0 від 11.06.2009 на суму 170,00 грн.

Борг із інших зборів за забруднення навколишнього природного середовища у розмірі 586,63 грн. виник за відповідачем через несплату нарахованих податковим органом штрафних санкцій на підставі податкових повідомлень-рішень № 0001611530/0 від 09.11.2009 на суму 340,00 грн., № 0001011530/0 від 07.05.2010 на суму 36,31 грн., № 0001001530/0 від 07.05.2010 на суму 210,32 грн. (а.с.20).

Згідно з п.95.1 ст.95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податку шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Згідно з п.95.2 ст.95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Згідно з п.95.3 ст.95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків здійснюється за рішенням суду яке направляється до виконання органами державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Підпунктом 6.2.1. пункту 6.2. статті 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» встановлено, що у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Згідно п.п.6.2.3 п.6.2 ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкові вимоги надсилаються:

а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;

б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Відповідно до ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» та з метою погашення податкового боргу позивачем винесено першу податкову вимогу від 18.06.2009 № 1/90, яка 05.08.2009 вручена уповноваженій особі відповідач, що підтверджується повідомленням про вручення (а.с.16).

03 вересня 2009 року позивачем винесено другу податкову вимогу № 2/133 та вручено уповноваженій особі відповідача, що підтверджується особистим підписом на корінці вимоги (а.с.15).

Податкові вимоги відповідачем у встановленому законом порядку не оскаржені та є чинними на час розгляду даної справи.

Проте всі вжиті позивачем заходи не дали позитивного результату, податковий борг відповідачем не сплачено.

Внаслідок того, що комунальне підприємство «Петровськтеплоплюс» станом на дату розгляду справи у добровільному порядку податковий борг не сплачено в повному обсязі, позовні вимоги Державної податкової інспекції у м. Красному Лучі Луганської області до відповідача, вважаються судом обґрунтованими, доведеними і такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Враховуючи вимоги ч.4 ст.94 КАС України, а також те, що позивач від сплати судового збору звільнений, судові витрати у цій справі не підлягають стягненню з відповідача, оскільки у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Згідно ст.160 КАС України у судовому засіданні, в якому закінчився розгляд справи, оголошено вступну та резолютивну частини постанови та повідомлено представників сторін про те, що постанову у повному обсязі буде виготовлено протягом 5-денного строку.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 9, 71, 87, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Державної податкової інспекції у м. Красному Лучі Луганської області Державної податкової служби до Комунального підприємства «Петровськтеплоплюс» про стягнення коштів за податковим боргом у сумі 11425,63 грн., - задовольнити повністю.

Стягнути кошти Комунального підприємства «Петровськтеплоплюс» (місцезнаходження: 94540, Луганська область, м. Петровське, вул. Леніна, 25, ідентифікаційний код 35019324) з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податків, за податковим боргом у сумі 11425,63 грн. (одинадцять тисяч чотириста двадцять п'ять гривень шістдесят три копійки), у тому числі з:

- податку на прибуток у розмірі 10263,00 грн. на р/р 33210806700050, код платежу 11020251, одержувач УДКСУ м. Красний Луч, код 37983618, банк одержувача УДК у Луганській області, МФО 804013;

- частки чистого прибутку (доходу)комунальних підприємств у розмірі 576,00 грн. на р/р 33210862700050, код платежу 21010351, одержувач УДКСУ м. Красний Луч, код 37983618, банк одержувача УДК у Луганській області, МФО 804013;

- інших зборів за забруднення навколишнього природного середовища у розмірі 586,63 грн. на р/р 33117329700050, код платежу 19050200, одержувач УДКСУ м. Красний Луч, код 37983618, банк одержувача УДК у Луганській області, МФО 804013.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Повний текст постанови складено та підписано 16 липня 2012 року.

СуддяК.О. Пляшкова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.07.2012
Оприлюднено23.08.2012
Номер документу25365538
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1270/4864/2012

Постанова від 11.07.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 25.06.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні