Постанова
від 24.07.2012 по справі 2а/1270/5025/2012
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.1

ПОСТАНОВА

Іменем України

24 липня 2012 року Справа № 2а/1270/5025/2012

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

Судді - Ковальової Т.І.

при секретарі судового засідання - Ворошило О.Є.

за участю:

представників позивача - Денисенка А.С.

Гайдук Е.І.

представника відповідача - Каменєва О.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за адміністративним позовом Державного підприємства «Підприємство Брянківської виправної колонії Управління Державного департаменту України з питань виконання покарань у Луганській області № 11» до Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції про зобов'язання вчинити певні дії, -

02 липня 2012 року було відкрито провадження по адміністративній справі за позовом Державного підприємства «Підприємство Брянківської виправної колонії Управління Державного департаменту України з питань виконання покарань у Луганській області № 11» до Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції про зобов'язання вчинити певні дії.

В судовому засіданні 24 липня 2012 року позивачем надано уточнений адміністративний позов.

Позивач в обґрунтування своїх позовних вимог зазначив, що Державне підприємство «Підприємство Брянківської виправної колонії Управління Державного департаменту України з питань виконання покарань у Луганській області № 11» зареєстроване виконавчим комітетом Брянківської ради народних депутатів, свідоцтво про державну реєстрацію від 19.04.2000 року № 13851200000000084 ідентифікаційний код 08680313, взято на податковий облік до Алчевської ОДПІ за № 112 від 14.08.2003 року.

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 14 вересня 2011 року позовні вимоги Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції в Луганській області до Державного підприємства "Підприємство Брянківської виправної колонії Управління Державного департаменту України з питань виконання покарань у Луганській області (№11)"про стягнення суми податкового боргу в сумі 585452,47 грн. були задоволені частково.

Стягнуто з Державного підприємства "Підприємство Брянківської виправної колонії Управління Державного департаменту України з питань виконання покарань у Луганській області (№11)" заборгованість по сплаті земельного податку в сумі 89187,59 грн. (вісімдесят дев'ять тисяч сто вісімдесят сім гривень 59 копійок).

Ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 08 грудня 2011 року вищезазначена постанова залишена без змін та є такою, що набрала законної сили.

За період з 01.01.2011 року по 01.06.2012 року згідно акту звірення заборгованість складає 381458,26 грн.

Однак, до теперішнього часу відповідач не привів облікові дані особистого рахунку позивача у відповідність до рішення Луганського окружного адміністративного суду від 14.09.2011 року по справі № 2а-6731/11/1270 в повному обсязі.

Позивач зазначає, що ним за період з 01.01.2011 року по 01.06.2012 року згідно податкової декларації нарахувало податку на землю - 27578,78 грн., сплачено - 43586,49 грн.

Таким чином, фактична заборгованість позивача по сплаті податку на землю станом на 01.06.2012 року з урахуванням висновків, викладених у рішенні Луганського окружного адміністративного суду від 14.09.2011 року по справі № 2а-6731/11/1270 складає 73179,88 грн.

На думку позивача, оскільки судом визнано той факт, що вимоги Алчевської ОДПІ щодо сплати податку на землю ДП "Підприємство Брянківської виправної колонії Управління Державного департаменту України з питань виконання покарань у Луганській області (№11)" є законними тільки на суму 89187,59 грн., а решта вимог є безпідставними та незаконними, ця обставина не повинна доказуватись при розгляді інших справ, та є підтвердженням незаконності бездіяльності відповідача відносно корегування сум земельного податку.

Представник № 1 позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги в повному обсязі та просив суд зобов'язати Алчевську об'єднану державну податкову інспекцію здійснити дії по корегуванню картки особового рахунку з податку на землю Державного підприємства "Підприємство Брянківської виправної колонії Управління Державного департаменту України з питань виконання покарань у Луганській області (№11)" шляхом виключення з неї сум податку на землю у розмірі 311411,84 грн.

Представник № 2 позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги в повному обсязі та просив суд зобов'язати Алчевську об'єднану державну податкову інспекцію здійснити дії по корегуванню картки особового рахунку з податку на землю Державного підприємства "Підприємство Брянківської виправної колонії Управління Державного департаменту України з питань виконання покарань у Луганській області (№11)" шляхом виключення з неї сум податку на землю у розмірі 311411,84 грн.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечував проти задоволення позовних вимог та просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог з підстав викладених у запереченнях від 13.07.2012 року та поясненнях наданих в судовому засіданні 24.07.2012 року (а.с.74,75,93,94).

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд дійшов висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню з огляду на наступне.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України, та принципом рівності усіх учасників адміністративного процесу перед законом і судом.

Згідно із частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Судом встановлено, що Державне підприємство «Підприємство Брянківської виправної колонії Управління Державного департаменту України з питань виконання покарань у Луганській області № 11» зареєстроване виконавчим комітетом Брянківської ради народних депутатів, свідоцтво про державну реєстрацію від 19.04.2000 року № 13851200000000084 ідентифікаційний код 08680313, взято на податковий облік до Алчевської ОДПІ за № 112 від 14.08.2003 року.

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 14 вересня 2011 року позовні вимоги Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції в Луганській області до Державного підприємства "Підприємство Брянківської виправної колонії Управління Державного департаменту України з питань виконання покарань у Луганській області (№11)"про стягнення суми податкового боргу в сумі 585452,47 грн. були задоволені частково.

Стягнуто з Державного підприємства "Підприємство Брянківської виправної колонії Управління Державного департаменту України з питань виконання покарань у Луганській області (№11)" заборгованість по сплаті земельного податку в сумі 89187,59 грн. (вісімдесят дев'ять тисяч сто вісімдесят сім гривень 59 копійок), оскільки податковим органом не надсилалася податкова вимога щодо податкового боргу на суму, яка заявляється до стягнення, внаслідок чого у суду були відсутні підстави для задоволення позову в повному обсязі (а.с.13-20).

Ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 08 грудня 2011 року вищезазначена постанова залишена без змін та є такою, що набрала законної сили (8-12).

Судом не береться до уваги доводи позивача стосовно того, що Алчевською ОДПІ рахується вся заборгованість, без урахування вищевказаного рішення суду, оскільки вимоги Алчевської ОДПІ по справі № 2а-6731/11/1270 задоволені частково стягнуто з Державного підприємства "Підприємство Брянківської виправної колонії Управління Державного департаменту України з питань виконання покарань у Луганській області (№11)" заборгованість по сплаті земельного податку в сумі 89187,59 грн., в решті позовних вимог відмовлено за необґрунтованістю, що не є тотожним поняттям незаконності, як стверджує позивач. Будь - яких судових рішень, щодо списання та виведення з облікових сум решти коштів, які були заявлені до стягнення Алчевською ОДПІ по справі № 2а-6731/11/2012 не приймалося.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.

Порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку податків і зборів (обов'язкових платежів), надходження яких контролюється органами державної податкової служби і які передбачені бюджетною класифікацією України за доходами до Державного бюджету України, місцевих бюджетів та державних цільових фондів, надходжень на погашення простроченої заборгованості за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, та бюджетними позичками, а також сум штрафних (фінансових) санкцій та пені, що застосовуються до платників податків відповідно до чинного законодавства (далі - платежі до бюджету) встановлюється інструкцією «Про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України», яка затверджена наказом Державної податкової адміністрації України від 18 липня 2005 p. № 276 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 2 серпня 2005 р. за № 843/11123.

Згідно з п. 1.7 розділу 1 Загальні положення інструкції, облікові операції з коригування даних у картках особових рахунків платників податків проводяться підрозділами адміністрування облікових показників та звітності на підставі відповідних документів, датою їх надходження, з візою керівника (заступника керівника) органу державної податкової служби "До обліку".

Згідно з п. 3.2. розділу 3 Порядок ведення особових рахунків платників податків, картки особових рахунків відкриваються тим структурним підрозділом органу державної податкової служби, який відповідно до своїх функціональних обов'язків відкриває особові рахунки платників.

Згідно з п. п. 4.2.4. п. 4.2 розділу 4 облік нарахованих сум платежів, облікові операції скасування зазначених податкових зобов'язань, штрафних санкцій та пені здійснюються на підставі рішення керівника (заступника керівника) податкового органу датою прийняття такого рішення.

Згідно з п. 11.4. розділу 11 облік податкового боргу, його погашення та списання, під погашенням податкового боргу за певним видом платежу слід розуміти зменшення абсолютного значення від'ємного сальдо розрахунків платника з бюджетом та пені, підтверджене відповідним документом.

Погашення податкового боргу може бути повним або частковим.

Згідно з п.11.5. розділу 11 інструкції, сума податкового боргу (його частини), яка виникла в результаті несплати узгодженого податкового зобов'язання, визначеного податковим органом, підлягає скасуванню у разі, якщо судом змінено або скасовано відповідне рішення такого податкового органу.

Згідно з п.11.6. розділу 11 Інструкції, списання податкового боргу, визнаного в установленому порядку безнадійним, у картках особових рахунків платника здійснюється відповідно до Порядку списання безнадійного податкового боргу платників податків, затвердженого наказом ДПА України від 14.03.2001 № 103 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10.01.2002 за N 16/6304 (із змінами), на підставі рішення керівника (заступника керівника) органу державної податкової служби датою прийняття такого рішення.

Згідно з п.11.7 розділу 11 Інструкції, сума податкового боргу, визначена до прощення (списання) на підставі укладеної мирової угоди в справі про банкрутство, списується в картках особових рахунків платника датою прийняття рішення про прощення (списання) податкового боргу, прийнятого начальником (заступником начальника) органу державної податкової служби.

Згідно з п. 11.8 розділу 11 Інструкції, за підсумками списання податкового боргу керівником податкового органу (його заступником) приймається додаткове рішення про списання пені, нарахованої в результаті проведення такого списання. Зазначене рішення передається до підрозділу адміністрування облікових показників та звітності для проведення списання пені в картках особових рахунків платника податку.

З вищенаведеного вбачається, що залишок недоїмки з податку на землю в сумі 311411,84 грн., яку позивач просить виключити з картки особового рахунку, не є безнадійним боргом в розумінні Податкового Кодексу України.

Відповідно до ст. 101 Податкового Кодексу України списанню підлягає безнадійний податковий борг, у тому числі пеня та штрафні санкції, нараховані на такий податковий борг.

Під терміном "безнадійний" розуміється:

- податковий борг платника податку, визнаного в установленому порядку банкрутом, вимоги щодо якого не були задоволені у зв'язку з недостатністю майна банкрута;

- податковий борг фізичної особи, яка: визнана у судовому порядку недієздатною, безвісно відсутньою або оголошена померлою, у разі недостатності майна, на яке може бути звернуто стягнення згідно із законом; померла, у разі недостатності майна, на яке може бути звернуто стягнення згідно із законом; понад 720 днів перебуває у розшуку;

- податковий борг платника податків, стосовно якого минув строк давності, встановлений цим Кодексом;

- податковий борг платника податків, що виник внаслідок обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин);

- податковий борг платника податків, державна реєстрація якого припинена на підставі рішення суду та внесено запис про виключення з Державного реєстру.

У разі якщо фізична особа, яка у судовому порядку визнана безвісно відсутньою або оголошена померлою, з'являється або якщо фізичну особу, яка перебувала у розшуку понад 720 днів, розшукано, списана заборгованість таких осіб підлягає відновленню та стягненню у загальному порядку з дотриманням строків позовної давності починаючи з дня відновлення такого податкового боргу.

Органи стягнення відкликають розрахункові документи, якими передбачено стягнення пені, штрафних санкцій та безнадійного податкового боргу, списаних відповідно до цього Кодексу.

Органи державної податкової служби щокварталу здійснюють списання безнадійного податкового боргу. Порядок такого списання встановлюється центральним органом державної податкової служби.

Отже, жодних правових підстав для списання або корегування суми податкового боргу в обліковій картці платника податків у відповідача немає.

Згідно ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки та збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Таким чином, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Судові витрати по сплаті судового збору покладаються на позивача, відповідно до ст. 94 КАС України.

На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України у судовому засіданні 24 липня 2012 року проголошено вступну та резолютивну частину постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено до 26 липня 2012 року, про що згідно вимог частини 2 статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.

Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23, 69-72, 87, 94, 99, 105, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

У задоволенні адміністративного позову Державного підприємства «Підприємство Брянківської виправної колонії Управління Державного департаменту України з питань виконання покарань у Луганській області № 11» до Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції про зобов'язання вчинити певні дії відмовити.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено та підписано 26 липня 2012 року.

Суддя Т.І. Ковальова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.07.2012
Оприлюднено22.08.2012
Номер документу25388561
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1270/5025/2012

Постанова від 24.07.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Ковальова

Ухвала від 02.07.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Ковальова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні