2692/12/2170 ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90
ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 26 липня 2012 р.08 год. 30 хв. Справа № 2-а-2692/12/2170 Херсонський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді: Гомельчука С.В., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом прокурора Суворовського району м. Херсона в інтересах держави в особі Міністерства транспорту та зв'язку України, Головної державної інспекції на автомобільному транспорті, територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Херсонській області до відкритого акціонерного товариства "Таксі-Сервіс" про стягнення фінансових санкцій, встановив: Прокурор Суворовського району м. Херсона в інтересах держави в особі Міністерства транспорту та зв'язку України, Головної державної інспекції на автомобільному транспорті, територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Херсонській області звернувся до суду з позовом до відкритого акціонерного товариства "Таксі-Сервіс", в якому просить стягнути фінансові санкції в розмірі 1700 грн. Позов обгрунтований тим, що 05 березня 2012 року посадовими особами територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Херсонській області проведено перевірку дотримання ВАТ "Таксі-Сервіс" вимог законодавства про автомобільний транспорт. Перевіркою встановлено порушення у вигляді надання послуг по перевезенню пасажирів без оформлення документів, передбачених ст. 39 Закону України "Про автомобільний транспорт". За результатами перевірки складено акт від 05 березня 2012 року № 009573, на підставі якого заступником начальника територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Херсонській області прийнято постанову від 13 березня 2012 року про застосування до відповідача штрафних санкцій в розмірі 1700 грн. ВАТ "Таксі-Сервіс" не оскаржувало правомірність нарахування фінансових санкцій та не сплатило у встановлені законодавством строки суму штрафу, а тому дана сума заборгованості підлягає стягненню. Відповідач письмових заперечень проти позову та заяву про його визнання не надав, хоча був належним чином повідомлений про розгляд справи в порядку скороченого провадження, строк та порядок подання заперечення проти позову, а також наслідки неподання такого заперечення, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення, яке міститься в матеріалах справи та було направлено рекомендованим листом за юридичною адресою ВАТ "Таксі-Сервіс". За таких обставин, суд вважає за можливе розглянути справу у порядку скороченого провадження за наявними у справі доказами. Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав. Відповідно до акту від 05 березня 2012 року № 009573 у ході проведення перевірки на предмет дотримання вимог законодавства про автомобільний транспорт державними інспекторами територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Херсонській області виявлене порушення ст. 39 Закону України "Про автомобільний транспорт", а саме надання послуг з перевезення пасажирів на міському маршруті загального користування № 29 без оформлення договору на право перевезення пасажирів з організатором перевезень та паспорту маршруту. Акт перевірки підписано директором ВАТ "Таксі-Сервіс" без заперечень із наданням пояснень щодо надання відсутніх документів. За висновками перевірки територіальним управлінням Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Херсонській області 13 березня 2012 року прийнята постанова № 137757 про застосування до відкритого акціонерного товариства "Таксі-Сервіс" фінансових санкцій в розмірі 1700 грн. на підставі абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт"від 05 квітня 2001 р. № 2344-ІІІ (далі - Закон № 2344-ІІІ). Постанова про застосування фінансових санкцій відповідачем не оскаржена, штрафні санкції добровільно не сплачені. Частиною 2 ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Відповідно до приписів ст. 6 Закону № 2344-ІІІ центральний орган виконавчої влади з питань автомобільного транспорту забезпечує проведення державної політики на автомобільному транспорті через урядові органи державного управління на автомобільному транспорті, службу міжнародних автомобільних перевезень та місцеві органи виконавчої влади і органи місцевого самоврядування. У складі центрального органу виконавчої влади з питань автомобільного транспорту функціонують: урядовий орган державного управління з питань регулювання діяльності автомобільного транспорту; урядовий орган державного управління з питань контролю на автомобільному транспорті. Урядовий орган державного управління з питань регулювання діяльності автомобільного транспорту забезпечує: підготовку пропозицій щодо вдосконалення законодавства про автомобільний транспорт; участь у здійсненні стандартизації та сертифікації в установленому порядку; формування пропозицій щодо тарифної політики; формування мережі автобусних маршрутів загального користування в міжнародному сполученні; формування мережі та проведення конкурсу на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які виходять за межі області; захист прав споживачів послуг автомобільного транспорту відповідно до законодавства; організацію наукового забезпечення щодо основних напрямів розвитку автомобільного транспорту, ефективної і безпечної його діяльності, визначення соціальних стандартів якості його роботи та їх реалізації. Урядовий орган державного управління з питань контролю на автомобільному транспорті здійснює: державний контроль за додержанням суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту, вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів законодавчо регульованої сфери, що визначають організацію перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом; державний нагляд за забезпеченням суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту, безпеки автомобільних перевезень; державний контроль за додержанням вітчизняними та іноземними автомобільними перевізниками норм міжнародних конвенцій і договорів про міжнародне автомобільне сполучення; видачу відповідно до законодавства ліцензій на право провадження господарської діяльності щодо надання послуг з перевезення пасажирів і небезпечних вантажів автомобільним транспортом та контроль ліцензійних умов; державний контроль за недопущенням надання послуг з перевезення пасажирів і небезпечних вантажів автомобільними перевізниками, які не одержали відповідної ліцензії та ліцензійних карток на транспортні засоби, що при цьому використовуються, який здійснюється на автостанціях, автобусних зупинках, у місцях посадки та висадки пасажирів, на стоянках таксі, у місцях навантаження та розвантаження вантажних автомобілів.Державний контроль автомобільних перевізників здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок. Головна державна інспекція на автомобільному транспорті (Головавтотрансінспекція) є урядовим органом державного управління, що діє у складі Міністерства транспорту та зв'язку України і йому підпорядковується. Територіальне управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Херсонській області є територіальним структурним підрозділом Головавтотрансінспекції без права юридичної особи, діє на підставі Положення про територіальні органи Головної державної інспекції на автомобільному транспорті, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв'язку № 888 від 14.12.2005 р . Відповідно до Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 р. № 1567, органами державного контролю на автомобільному транспорті є Головавтотрансінспекція, її територіальні управління в областях, Автономній Республіці Крим, м. Києві та м. Севастополі. Державний контроль на автомобільному транспорті здійснюється посадовими особами органу державного контролю шляхом проведення планових, позапланових та рейдових перевірок. Діяльність щодо перевезення пасажирів і вантажів автотранспортом регулюється Цивільним Кодексом України, Господарським кодексом України, Законом України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності", Законом України "Про автомобільний транспорт", "Правилами надання послуг пасажирського автомобільного транспорту", затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 1997 р. № 176, "Правилами перевезення вантажів автомобільним транспортом в Україні", затвердженими наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997 р. № 363, "Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом" відповідно до видів робіт, визначених Законом України "Про автомобільний транспорт", затверджені наказом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва, Міністерства транспорту та зв'язку України від 01.02.2008 р. № 9/119, та іншими нормативними актами. Зі змісту ст. 34 Закону № 2344-ІІІ вбачається, що автомобільний перевізник повинен: забезпечувати водіїв відповідною документацією на перевезення пасажирів. Пунктом 1.3. Порядку розроблення та затвердження паспорта автобусного маршруту, затвердженого Наказом Міністерства транспорту та зв'язку України 07 травня 2010 року № 278, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17 червня 2010 р. за № 408/17703 визначено, що автомобільний перевізник повинен забезпечити: водія автобуса, що здійснює перевезення пасажирів за маршрутом регулярних перевезень, - витягом з паспорта маршруту, який виготовляється як фотокопія паспорта, засвідчена печаткою організатора перевезень, водія автобуса, що здійснює перевезення пасажирів за маршрутом регулярних спеціальних перевезень, - примірником паспорта маршруту з позначкою "В". За приписами ст.1 Закону № 2344-ІІІ паспорт маршруту - документ, що містить схему маршруту, розклад руху, таблицю вартості проїзду, графіки режимів праці та відпочинку водіїв тощо. Згідно з пунктом 15 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1567 від 08 листопада 2006 року, під час проведення рейдової перевірки перевіряється, зокрема, наявність визначених статтями 39 і 48 Закону документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом. Статтею 39 Закону № 2344-ІІІ передбачено документи для регулярних пасажирських перевезень: для водія автобуса - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, ліцензійна картка, квитково-касовий лист, схема маршруту, розклад руху, таблиця вартості проїзду (крім міських перевезень), інші документи, передбачені законодавством України. За приписами ст.60 Закону № 2344-ІІІ за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються санкції за: надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Оскільки ВАТ "Таксі-Сервіс" не було забезпечено водія відповідною документацією на перевезення пасажирів, передбаченою статтею 39 Закону № 2344-ІІІ та п.1 3 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, тому суд вважає, що територіальним управлінням Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Херсонській області правомірно застосовано до відповідача фінансові санкції в розмірі 1700 грн. На підставі вищевикладеного та у зв'язку з тим, що відкритим акціонерним товариством "Таксі-Сервіс" не оскаржено у встановленому законом порядку постанову про застосування фінансових санкцій від 13 березня 2012 року № 137757, суд приходить до висновку, що позовні вимоги прокурора Суворовського району м. Херсона в інтересах держави в особі Міністерства транспорту та зв'язку України, Головної державної інспекції на автомобільному транспорті, територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Херсонській області є обґрунтованими та підлягають задоволенню. Згідно з ч. 4 ст. 94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються. Керуючись ст.ст. 2, 7, 17, 94, 158, 161, 162, 183 -2 КАС України, - постановив: Позов задовольнити повністю. Стягнути з відкритого акціонерного товариства "Таксі-Сервіс", ідентифікаційний код
03119032, фінансові санкції в розмірі 1700 (одна тисяча сімсот) грн. за постановою від 13 березня 2012 року № 137757. Постанова підлягає негайному виконанню. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з моменту її отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Суддя Гомельчук С.В. кат. 3.7.2