Постанова
від 27.07.2012 по справі 1570/3689/2012
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 1570/3689/2012

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 липня 2012 року

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді -Соколенко О.М.

при секретарі -Кулішенко Є.С.

за участю: представника позивача -Згури О.П. (за довіреністю);

відповідач - не з'явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом державної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю «ФАЙН»про стягнення заборгованості у розмірі 3051,68 грн., -

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Одеського окружного адміністративного суду знаходиться адміністративна справа за позовом державної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю «ФАЙН»про стягнення заборгованості у розмірі 3051,68 грн.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що у товариства з обмеженою відповідальністю «ФАЙН» наявна податкова заборгованість перед бюджетом в розмірі 3051,68 грн., яка виникла у зв'язку із неповною сплатою самостійно визначених податкових зобов'язань зі сплати земельного податку. Вказана заборгованість на момент звернення до суду відповідачем не сплачена, що стало підставою для звернення до суду з вказаним позовом.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала у повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві та наданих поясненнях.

Відповідач до судового засідання не з'явився, про дату, час і місце судового розгляду був повідомлений за адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі, але, судова кореспонденція повернута до суду, з поштовою відміткою «організація вибула». Згідно ч. 4 ст. 33 КАС України, судова кореспонденція надсилається юридичним особам -за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином. Згідно ч. 11 ст. 35 КАС України, у разі повернення поштового відправлення, яке не вручено адресату з незалежних від суду причин, вважається, що воно вручене належним чином. Відповідно до ч.1 ст. 40 КАС України, особи, які беруть участь у справі, зобов'язані під час провадження у справі повідомляти суд про зміну місця проживання (перебування, знаходження), роботи, служби. У разі неповідомлення про зміну адреси повістка надсилається їм за останньою адресою і вважається врученою. Таким чином, як вбачається з викладеного відповідач був належним чином повідомлений про розгляд справи.

Отже, оскільки відповідач про дату, час та місце судового розгляду справи був повідомлений належним чином, суд розглядав справу без участі відповідача відповідно до положень ст.ст. 33,128 КАС України.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи та надані докази, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що 13.02.2003 року виконавчим комітетом Одеської міської ради зареєстровано товариство з обмеженою відповідальністю «ФАЙН», що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи, копія якого наявна в матеріалах справи (а.с.32). ТОВ «ФАЙН» взято на облік, як платник податків в органах державної податкової служби, що підтверджується довідкою від 10.07.2003 року № 1325 (а.с.31).

Як вбачається з матеріалів справи, відповідач має заборгованість зі сплати земельного податку у розмірі 3051 грн. 68 коп.

Згідно з вимогами пп. 3 п. 1 ст. 9 Законом України «Про систему оподаткування» (який діяв на момент виникнення заборгованості) платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Земельний податок - це обов'язковий платіж, що справляється з юридичних і фізичних осіб за користування земельними ділянками.

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про плату за землю»№ 2535-XII від 03.07.1992р. (надалі -Закон) (який діяв на момент виникнення заборгованості) використання землі в Україні є платним, плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. Розміри податку за земельні ділянки, грошову оцінку яких не встановлено, визначаються до її встановлення в порядку, визначеному цим Законом.

Статтею 4 даного Закону передбачено, що розмір земельного податку не залежить від результатів господарської діяльності власників землі та землекористувачів. Ставки земельного податку, порядок обчислення і сплати земельного податку не можуть встановлюватись або змінюватись іншими законодавчими актами, крім цього Закону.

Об'єктом плати за землю є земельна ділянка, а також земельна частка (пай), яка перебуває у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди. Суб'єктом плати за землю (платником) є власник земельної ділянки, земельної частки (паю) і землекористувач, у тому числі орендар (стаття 5 Закону (який діяв на момент виникнення заборгованості).

Згідно відомостей про наявність документів на землю, які є додатком до податкового розрахунку земельного податку, позивачу належить земельна ділянка розміром 3200,00 м.кв. на підставі договору купівлі-продажу № 66 (а.с.25-26).

Відповідно до ст.13 Закону (який діяв на момент виникнення заборгованості) підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру, а орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності, - договір оренди такої земельної ділянки.

Так, частиною 1 статті 14 Закону (який діяв на момент виникнення заборгованості) встановлено, що платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.

Відповідно до статті 15 даного Закону (який діяв на момент виникнення заборгованості) власники землі та землекористувачі сплачують земельний податок, а також орендну плату за земельні ділянки державної та комунальної власності з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

Як вбачається з матеріалів справи, 16.03.2009 року відповідачем подано до державної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси податковий розрахунок земельного податку разом із додатками, в якому відповідач самостійно визначив податкове зобов'язання зі сплати земельного податку за 2009 рік у розмірі 12782 грн. 08 коп. з помісячною сплатою за період з січня по листопад 2009 року у сумі 1065 грн. 17 коп. та за грудень 2009 року у розмірі 1065 грн. 21 коп.(а.с.24).

Згідно з частиною 1 статті 17 Закону (який діяв на момент виникнення заборгованості) податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Плата за землю (земельний податок, а також орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності) відповідно до пункту 8 частини 1 статті 14 Закону України «Про систему оподаткування»(який діяв на момент виникнення заборгованості) відноситься до загальнодержавних податків і зборів (обов'язкових платежів).

Порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів) встановлюється Законом України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»(який діяв на момент виникнення заборгованості).

Так, відповідно до пункту 5.1. статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»(який діяв на момент виникнення заборгованості) податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.

Отже, визначення відповідачем в податковому розрахунку на 2009 рік земельного податку на загальну суму 12782 грн. 08 коп. свідчить про узгодженість даного податкового зобов'язання з дня подання відповідного розрахунку.

Відповідно до частини 1 підпункту 5.3.1. пункту 5.3. статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»(який діяв на момент виникнення заборгованості) платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4. пункту 4.1. статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.

Відповідно до підпункту 5.4.1. пункту 5.4. статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»(який діяв на момент виникнення заборгованості) узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у визначені строки, визнається сумою податкового боргу.

Відповідно до п. 6.2. статті 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»(який діяв на момент виникнення заборгованості) у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

З матеріалів справи вбачається, що у зв'язку з несплатою відповідачем податкового боргу зі сплати земельного податку за жовтень 2009 року, позивачем направлена перша податкова вимога форми «Ю1»№ 1/575 від 04 грудня 2009 року про сплату податкового боргу за узгодженими грошовими зобов'язаннями в сумі 921 грн. 30 коп. Вказана вимога була отримана відповідачем, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення, копія якого наявна в матеріалах справи (а.с.23). Разом з тим, у зв'язку з несплатою відповідачем земельного податку листопад та грудень 2009 року, 19 лютого 2010 року відповідачу направлена друга податкова вимога форми «Ю2»№ 2/80 про сплату податкового боргу за узгодженими грошовими зобов'язаннями в сумі 3051 грн. 68 коп. Вказана вимога була отримана відповідачем, про що свідчить підпис директора ТОВ «ФАЙН»на корінці вимоги (а.с.21)

Як встановлено судом, у зв'язку з тим, що відповідачем було не в повному обсязі сплачено задекларовані податкові зобов'язання, а саме: за жовтень 2009 року у сумі 921,30 грн. (враховуючи переплату у розмірі 143,87 грн.), за листопад - у сумі 1065,17 грн., та за грудень - у сумі 1065,21 грн., сума заборгованості відповідача зі сплати земельного податку складає 3051 грн. 68 коп., що підтверджується обліковими картками платника станом на 31.12.2009 року, 31.12.2011 року та 21.03.2012 року, які наявні в матеріалах справи (а.с. 8-13).

Судом встановлено, що на момент розгляду справи, відповідачем у добровільному порядку сума вказаної заборгованості зі сплати земельного податку не погашена, що також підтвердила представник позивача у судовому засіданні. Разом з тим, доказів сплати відповідачем вказаної заборгованості до суду надано не було.

Відповідно до п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (який діяв на момент винесення рішень та виникнення заборгованості) , активи платників податків можуть бути примусово стягнуті в рахунок погашення його податкових зобов'язань виключно за рішенням суду.

Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Згідно з ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідно до ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

З огляду на зазначене, враховуючи, що відповідачем не погашений податковий борг за самостійно визначеними податковими зобов'язаннями, суд вважає, що позовні вимоги державної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю «ФАЙН»про стягнення заборгованості у розмірі 3051,68 грн. є обґрунтованими та законними, у зв'язку з чим підлягають задоволенню в повному обсязі.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутністю витрат позивача -суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір), згідно з ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 14, 70, 71, 72, 79, 86, 94, 128, 158 -163,167,254 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ :

Адміністративний позов державної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю «ФАЙН» про стягнення заборгованості у розмірі 3051,68 грн. - задовольнити.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «ФАЙН»(ідентифікаційний код 32400653) податковий борг у розмірі 3051 грн. 68 коп. (три тисячі п'ятдесят одна гривня 68 копійок) , на бюджетний рахунок № 33214811700005, код бюджетної класифікації 13050100, отримувач УДКСУ у м. Одесі Одеської області -код ОКПО 38016923, банк отримувача ГУДКСУ в Одеській області, МФО 828011.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги на постанову суду одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого ст. 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

Повний текст постанови складений та підписаний суддею 27 липня 2012 року.

Суддя О.М. Соколенко

.

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.07.2012
Оприлюднено23.08.2012
Номер документу25409452
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1570/3689/2012

Постанова від 27.07.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Соколенко О. М.

Ухвала від 13.06.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Соколенко О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні