Постанова
від 16.07.2012 по справі 1570/5169/2011     
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

1570/5169/2011           справа № 1570/5169/2011      ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 16 липня 2012 року            Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді                           - Стеценко О.О. розглянувши   в порядку письмового провадження в    приміщенні Одеського окружного адміністративного суду справу за адміністративним позовом     Державної податкової інспекції у Суворовському районі міста Одеси Одеської області Державної податкової служби до Громадської організації «Кондор»про припинення юридичної особи,- В С Т А Н О В И В: До Одеського окружного адміністративного суду звернулась   Державна податкова інспекція у Суворовському районі міста Одеси Одеської області Державної податкової служби (далі –Суворовська ДПІ)  з адміністративним позовом до Громадської організації «Кондор»(далі –ГО «Кондор») про припинення юридичної особи. Позивач до судового засідання не з'явився, надавши суду клопотання, згідно якого позивач позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив розглянути справу  у відсутність представника позивача. Відповідач до судового засідання не з'явився, про день та час слухання справи був повідомлений належним чином та своєчасно, але відповідно до довідки Укрпошти, повістку повернуто відправнику з поштовою відміткою  «за зазначеною адресою не проживає»(а.с.55-57, 60-62, 66-67). Згідно ч. 8 ст. 35 КАС України, вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи. Відповідно до спеціального витягу з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України –Громадської організації «Кондор»зареєстровано за адресою: 65053, м. Одеса, вул.. Миколаївська дорога, буд. 307 (а.с.74-76). Частиною 6 статті 128 КАС України передбачено, що якщо не має перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були  належним чином повідомлені про дату, час і місце  розгляду справ, суд має право  розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. Враховуючи відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, суд вважає за можливе  розглянути справу в порядку письмового провадження.   Судом  встановлено, що за № 1170 від 25 грудня 2002 року Виконавчим комітетом Одеської міської ради  було зареєстровано Громадську організацію «Кондор»(а.с.13). Відповідно до довідки Одеського обласного управління статистики –Громадська організація «Кондор»(код  ЄДРПОУ 26275958) зареєстровано, як юридична особа, організаційно-правова форма за КОПФГ –громадська організація, види діяльності за ЗКГНГ –громадські об'єднання соціального захисту (а.с.14). Відповідач 13 січня 2003   року був взятий на облік Суворовською ДПІ  у якості платника   податків за  № 1138 (а.с.10). Порядок, підстави та умови створення та діяльності громадських організацій регулюються Законом України «Про об'єднання громадян»від 16.06.1992 року N 2460-XII (із змінами та доповненнями, далі - Закон №2460). Відповідно до статті 5 Закону № 2460 законодавство про об'єднання громадян складається з Конституції України, цього Закону та актів законодавства, прийнятих відповідно до нього. Дія цього Закону не поширюється на релігійні, кооперативні організації, об'єднання громадян, що мають основною метою одержання прибутків, комерційні фонди, органи місцевого та регіонального самоврядування (в тому числі ради і комітети мікрорайонів, будинкові, вуличні, квартальні, сільські, селищні комітети), органи громадської самодіяльності (народні дружини, товариські суди тощо), інші об'єднання громадян, порядок створення і діяльності яких визначається відповідним законодавством. Згідно зі статтею 3 Закону № 2460, громадською організацією є об'єднання громадян для задоволення та захисту своїх законних соціальних, економічних, творчих, вікових, національно-культурних, спортивних та інших спільних інтересів. Таким чином, дія Закону № 2460 поширюється лише на діяльність об'єднань громадян, визначених частиною 2 статті 1 цього Закону (політична партія, громадська організація), в тому числі і на відповідача. Позивачем зазначено, що ГО «Кондор»не подає податкову звітність до ДПІ у Суворовському районі міста Одеси більше одного року, про що свідчить Акт  з питань неподання податкової  звітності  № 2915/15-0 від 05.07.2011 року, згідно якого, що податкова звітність до ДПІ у Суворовському районі міста Одеси ГО «Кондор» останній раз подана за 1 півріччя 2008 року (а.с.11), що є підставою для постановлення судового рішення про припинення  юридичної особи. Крім того, згідно акту перевірки з виходом по юридичній адресі від 05.07.2011 року № 672/15-1, складеного державними податковими інспекторами ДПІ у Суворовському районі міста Одеси, Громадська організація «Кондор»за місцем реєстрації не знаходиться (а.с.8,12). Згідно із частиною 1 статті 3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»від 15.05.2003 року №755-IV (із змінами та доповненнями, далі - Закон №755), дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців. У той же час частиною 2 статті 3 Закону №755 передбачено, що законом можуть бути встановлені особливості державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок), благодійних організацій, політичних партій, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій. Згідно із ч. 4 статті 14 Закону №2460 реєстрація як один із способів легалізації (офіційного визнання) об'єднань громадян здійснюється Міністерством юстиції України, місцевими органами виконавчої влади, виконавчими комітетами сільських, селищних, міських рад. Відповідно до пп. 7  п. б ч. 1 статті 38  Закону України від 21.05.1997 року №280/97-ВР «Про місцеве самоврядування», виконавчими органами сільських селищних, міських рад  були надані  повноваження щодо реєстрації у встановленому порядку місцевих об'єднань громадян. Разом з тим, положеннями ч. 4 статті 3 Закону № 755 реєстрація об'єднань громадян віднесена до повноважень Міністерства юстиції України та його територіальних органів. Частиною 3 Розділу VІІІ «Прикінцеві положення»Закону №755 встановлено, що закони, нормативно-правові акти, прийняті до набрання  чинності цим Законом,  діють у частині, що не суперечить цьому Закону. Тобто, реєстрацію місцевих об'єднань громадян відповідно до вимог ч. 4 статті 3 Закону України №755 мають  здійснювати територіальні органи Міністерства юстиції України. Таким чином, аналіз норм чинного законодавства України свідчить про належність повноважень щодо реєстрації місцевих об'єднань громадян органами Міністерства юстиції України. Отже, судом достеменно встановлено, що легалізуючим органом для громадської організації є саме органи Міністерства юстиції України. Права органів державної податкової служби передбачені статтею 20 Податкового кодексу України. Згідно з п.п. 20.1.12. п. 20.1 статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право у  випадках,  встановлених  законом,  звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення підприємницької діяльності  фізичною  особою-підприємцем та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких)   документів суб'єктів господарювання. Таким чином, органи державної податкової служби за загальним правилом мають право звертатися до суду з позовом про припинення юридичної особи. Відповідно до статті 4 Закону №755, державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру. Статтею 33 Закону № 755 передбачено, що юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом. Статтею 38 Закону №755 встановлено, що підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є: - визнання судом недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених законом; -  провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом; - невідповідність мінімального розміру статутного капіталу юридичної особи вимогам закону; - неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону; - наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням. Разом з тим, Закон № 2460 є спеціальним законом, який регулює порядок створення, діяльності, припинення діяльності об'єднань громадян, їх права та обов'язки, відповідальність за порушення встановлених для цих об'єднань норм та правил. Згідно із ст. 19 Закону № 2460, припинення діяльності об'єднання громадян може бути проведено шляхом його реорганізації або ліквідації (саморозпуску, примусового розпуску). Ліквідація об'єднання громадян здійснюється на підставі статуту або рішення суду. Згідно із статтею 24 Закону №2460, об'єднання громадян, створені ними установи та організації зобов'язані вести оперативний та бухгалтерський облік, статистичну звітність, зареєструватись в органах державної податкової інспекції та вносити до бюджету платежі у порядку і розмірах, передбачених законодавством. Статтею 26 зазначеного закону передбачений порядок здійснення фінансового контролю. Так, об'єднання громадян у встановленому порядку подають фінансовим органам декларації про свої доходи та витрати. Згідно із статтею 27 Закону №2460, посадові особи легалізуючих органів об'єднань громадян та громадяни за порушення законодавства про об'єднання громадян несуть дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну або кримінальну відповідальність. Об'єднання громадян несуть відповідальність, передбачену цим Законом та іншими законодавчими актами України. Статтею 28 вищевказаного закону визначено вичерпний перелік стягнень, які можуть бути застосовані до об'єднання громадян за порушення законодавства, зокрема примусовий розпуск (ліквідація). Статтею 32 Закону України № 2460 визначено порядок примусового розпуску (ліквідації) об'єднання громадян, вичерпний перелік випадків, коли до об'єднання громадян застосовується даний вид стягнення, а також органи, яким надано право ініціювати примусовий розпуск (ліквідацію) об'єднання громадян. Так, згідно із статтею 32 вищевказаного Закону, за поданням легалізуючого органу або прокурора рішенням суду об'єднання громадян примусово розпускається (ліквідується) у випадках: 1) вчинення дій, передбачених статтею 4 цього Закону. 2) систематичного або грубого порушення вимог статті 22 цього Закону. 3) продовження протиправної діяльності після накладення стягнень, передбачених цим Законом. 4) зменшення кількості членів політичної партії до числа, коли вона не визнається як така. Таким чином суд зазначає, що спеціальним Законом передбачено припинення діяльності об'єднання громадян шляхом його примусового розпуску (ліквідації), як спеціальна санкція за порушення вичерпного переліку норм Закону України "Про об'єднання громадян", яка, до того ж, має застосовуватися судом за поданням чітко визначеного кола осіб - легалізуючого органу або прокурора. Частиною 1 статті 9 КАС України визначено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. При поданні позову позивачем не враховано особливостей щодо підстав та порядку припинення юридичної особи –громадської організації, якою є відповідач, встановлених Законом України "Про об'єднання громадян", який у даному випадку є спеціальною нормою стосовно Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців". Позивачем залишено поза увагою, що в силу приписів ст.32 Закону №2460 ініціатором ліквідації юридичної особи –громадської організації  може бути лише легалізуючий орган або прокурор. За таких обставин дію п.п.20.1.12 п.20.1. статті 20 ПК України, за яким органи держаної податкової служби у  випадках,  встановлених  законом, мають право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення підприємницької діяльності  фізичною особою-підприємцем та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких)  документів суб'єктів господарювання, не можна поширити на громадську організацію. Також, оскільки податковий орган не є легалізуючим органом, то Державна податкова інспекція не має повноважень щодо припинення громадської організації. Таким чином, суд вважає, що позивач не довів суду свого права на звернення до суду з позовними вимогами про припинення юридичної особи –Громадської організації «Кондор», тому позовні вимоги задоволенню не підлягають. На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, 159-164 КАС України, суд,- П О С Т А Н О В И В:   В задоволенні адміністративного позову Державної податкової інспекції у Суворовському районі міста Одеси Одеської області Державної податкової служби до Громадської організації «Кондор»про припинення юридичної особи - відмовити в повному обсязі. Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, або в порядку  ч. 3  ст. 186 КАС України. Суддя                                                                                 Стеценко О.О.                                                                            16 липня 2012 року                                                                         

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.07.2012
Оприлюднено22.08.2012
Номер документу25409472
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1570/5169/2011     

Ухвала від 16.02.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стеценко О. О.

Ухвала від 27.01.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стеценко О. О.

Постанова від 16.07.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стеценко О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні