Ухвала
від 10.07.2012 по справі 13/368-ап-08/5016
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 липня 2012 р.Справа № 13/368-АП-08/5016

Категорія:9.2.1Головуючий в 1 інстанції: Закурін М.К.

Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого - судді Бойка А.В.,

суддів: Романішина В.Л.,

Яковлєва О.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «ЮП-ГЕЙМ» на постанову Господарського суду Херсонської області від 16 березня 2010 року по справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «ЮП-ГЕЙМ»до державної податкової інспекції у м. Нова Каховка Херсонської області про визнання нечинними рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій, -

В С Т А Н О В И В:

12.06.2008 року товариство з обмеженою відповідальністю «ЮП-ГЕЙМ»звернулось до суду першої інстанції з позовом до державної податкової інспекції у м. Нова Каховка Херсонської області про визнання нечинними рішень відповідача № 0002422301 від 26.05.2008 року, № 0002432301 від 26.05.2008 року, № 0002442301 від 26.05.2008 року, № 0002452301 від 26.05.2008 року, № 0002462301 від 26.05.2008 року, якими до ТОВ «ЮП-ГЕЙМ»застосовано штрафні (фінансові) санкції за порушення Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг".

Постановою господарського суду Херсонської області від 16.03.2010 року відмовлено у задоволенні адміністративного позову товариству з обмеженою відповідальністю «ЮП-ГЕЙМ».

31.03.2010 року товариство з обмеженою відповідальністю «ЮП-ГЕЙМ» подало апеляційну скаргу на вказану постанову господарського суду Херсонської області.

Не погоджуючись з постановою суду першої інстанції, апелянт зазначає, що вказана постанова ухвалена з порушенням норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

В своїй апеляційній скарзі позивач посилається на те, що лише 01.07.2008 року до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій було включено комп'ютерно-касову систему «Фіскал», призначену для фіскалізації гральних автоматів, а тому до цієї дати у товариства не було технічної можливості фіскалізувати гральні автомати. Крім того, апелянт посилається на те, що товариство не є суб'єктом підприємницької діяльності, які здійснюють операції у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а тому на нього не розповсюджуються норми Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг".

У зв'язку із зазначеним, на думку ТОВ «ЮП-ГЕЙМ», до позивача неправомірно застосовано штрафні (фінансові) санкції.

На підставі викладеного в апеляційній скарзі ставиться питання про скасування постанови господарського суду Херсонської області від 16.03.2010 року та прийняття нової, якою задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Відповідно до ст. 197 КАС України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів.

Розглянувши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга позивача не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що 29.04.2008 року співробітниками державної податкової адміністрації у Харьківській області, 10.05.2008 року співробітниками Жовтневої міжрайонної державної податкової інспекції м. Маріуполя, та 12.05.2008 року співробітниками Миргородської об'єднаної державної податкової інспекції ДПА у Полтавської області були проведені перевірки господарських одиниць -залів гральних автоматів суб'єкта господарської діяльності ТОВ «ЮП-ГЕЙМ»щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу суб'єктами підприємницької діяльності.

За результатами вказаних перевірок державними податковими органами були складені акти, на підставі яких державною податковою інспекцією в м. Нова Каховка Херсонської області прийнято рішення про застосування до ТОВ «ЮП-ГЕЙМ»штрафних (фінансових) санкцій № 0002422301 від 26.05.2008 року, № 0002432301 від 26.05.2008 року, № 0002442301 від 26.05.2008 року, № 0002452301 від 26.05.2008 року, № 0002462301 від 26.05.2008 року.

Проведеною перевіркою були виявлені порушення вимог Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", а саме -проведення розрахункових операцій без застосування реєстраторів розрахункових операцій та не роздрукування розрахункових документів.

Колегія суддів вважає вірним висновок суду першої інстанції стосовно відмови у задоволенні позовних вимог ТОВ «ЮП-ГЕЙМ», зважаючи на наступне:

Відповідно до п. 1 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг"(чинного на час виникнення спірних правовідносин) суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок та видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.

Згідно ст. 2 вказаного Закону реєстратор розрахункових операцій - пристрій або програмно-технічний комплекс, в якому реалізовані фіскальні функції і який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з купівлі-продажу іноземної валюти та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг). До реєстраторів розрахункових операцій відносяться: електронний контрольно-касовий апарат, електронний контрольно-касовий реєстратор, комп'ютерно-касова система, електронний таксометр, автомат з продажу товарів (послуг) тощо.

Згідно зі ст. 12 вказаного Закону на території України дозволяється реалізовувати та застосовувати лише ті реєстратори розрахункових операцій вітчизняного та іноземного виробництва, які включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій та конструкція і програмне забезпечення яких відповідає конструкторсько-технологічній та програмній документації виробника.

Статтею 11 Закону України "Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" терміни переведення суб'єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій встановлюються Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади з питань економічної політики, Державної податкової адміністрації України та Національного банку України.

Пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 7 лютого 2001 року №121 «Про переведення суб'єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та

безготівковій формі із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій»на Міністерство промислової політики було покладено обов'язок забезпечити організацію розроблення автоматів з продажу товарів (послуг), які відповідатимуть необхідним вимогам, а також запам'ятовуючих пристроїв (фіскальної пам'яті) для оснащення автоматів, що вже діють.

Пунктом 1 частини 2 додатка до згаданої постанови встановлено, що до 31 грудня 2006 року всі гральні автомати повинні бути переведені в режим застосування РРО.

Опрацювання зазначеного технічного рішення було завершено прийняттям наказу Державної податкової адміністрації України від 1 липня 2008 року №430 «Про затвердження Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій у новій редакції»та наказу Державної податкової адміністрації України від 10 вересня 2008 року №581, якими до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій було включено комп'ютерно-касову систему «Фіскал», яка призначена для фіскалізації гральних автоматів.

Таким чином, з моменту включення до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій комп'ютерно-касової системи «Фіскал» суб'єкти господарювання зобов'язані використовувати зазначену систему. Тому притягнення їх до відповідальності за використання гральних автоматів, у яких не реалізовані фіскальні функції, можливе лише з моменту включення до Державного реєстру комп'ютерно-касової системи "Фіскал", тобто з 01.07.2008.

В даному випадку перевірки ТОВ «ЮП-ГЕЙМ»було проведено 29.04.2008 року, 10.05.2008 року та 12.05.2008 року, тобто до включення зазначеної комп'ютерно-касової системи до Державного реєстру, а відтак позивач не міг використовувати гральні автомати, які переведені у фіскальний режим роботи.

При цьому слід зазначити, що неможливість переведення гральних автоматів у фіскальний режим роботи не позбавило ТОВ «ЮП-ГЕЙМ»обов'язку використовувати при здійсненні розрахункових операцій зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій, які внесені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій.

В ході проведення перевірок товариства співробітниками державних податкових органів встановлено відсутність реєстраторів розрахункових операцій.

Відповідальність за вказане порушення передбачена ст. 17 Закону України "Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", а саме: до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України у разі виявлення факту непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій застосовуються фінансові санкції у п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг), на які виявлено невідповідність.

У зв'язку із проведенням розрахункових операцій без застосування реєстраторів розрахункових операцій до ТОВ «ЮП-ГЕЙМ»і були застосовані штрафні (фінансові) санкції.

Зважаючи на зазначене, колегія суддів приходить до висновку, що ДПІ у м. Нова Каховка Херсонської області були правомірно застосовані до ТОВ «ЮП-ГЕЙМ»штрафні (фінансові) санкції за порушення п. 1 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», а тому винесені рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій визнанню нечинними та скасуванню не підлягають.

Колегія суддів також вважає вірним висновок суду першої інстанції щодо необґрунтованості посилань позивача на те, що товариство не є суб'єктом, на якого поширюється дія Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

За таких обставин колегія суддів приходить до висновку, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи та постановлено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, у зв'язку з чим, відповідно до ст. 200 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін.

Керуючись ст. ст. 184, 185, 197, 198, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «ЮП-ГЕЙМ»залишити без задоволення, а постанову господарського суду Херсонської області від 16.03.2010 року - без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили відповідно до ст. 254 КАС України та може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.

.

Головуючий суддя: Бойко А.В.

Судді: Романішин В.Л.

Яковлєв О.В.

Дата ухвалення рішення10.07.2012
Оприлюднено31.07.2012
Номер документу25421542
СудочинствоАдміністративне
Сутьзастосування штрафних (фінансових) санкцій

Судовий реєстр по справі —13/368-ап-08/5016

Ухвала від 20.05.2010

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 10.07.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні