Постанова
від 17.07.2012 по справі 2а/0270/2782/12
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м.Вінниця

17 липня 2012 р. Справа № 2а/0270/2782/12

Вінницький окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Мультян Марини Бондівни , розглянувши в порядку скороченого провадження матеріали справи

за позовом : Вінницької об'єднаної державної податкової інспекції Вінницької області Державної податкової служби

до : Приватного підприємства "Айкендо"

про : припинення юридичної особи

ВСТАНОВИВ :

Вінницька об'єднана державна податкова інспекція Вінницької області Державної податкової служби звернулась в суд з адміністративним позовом про припинення (скасування) юридичної особи - Приватного підприємства "Айкендо".

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач відсутній за вказаним в Єдиному державному реєстрі місцезнаходженням, що у відповідності із нормами абзацу 5 пункту 2 статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" є підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, яке не пов'язано з банкрутством юридичної особи. Окрім того, в обґрунтування своїх вимог позивач посилався на те, що відповідно до довідки про встановлення фактичного місцезнаходження платника податку підрозділу податкової міліції від 20.04.2012 року також встановлено незнаходження даного підприємства за юридичною адресою.

Справа розглядається в порядку скороченого провадження, оскільки в силу п. 3 ч. 1 ст. 183-2 КАС України в адміністративних справах щодо припинення за зверненням суб'єкта владних повноважень юридичних осіб чи фізичних осіб - підприємців у випадках, передбачених законом, застосовується скорочене провадження.

Відповідач у строк, передбачений частиною третьою статті 183-2 КАС України заперечень суду не направив, хоча ухвала про відкриття скороченого провадження у адміністративній справі від 18.06.2012 року направлялась йому за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Конверт з ухвалою про відкриття скороченого провадження від 18.06.2012 року повернувся до суду з відміткою поштового відділення зв'язку: "за зазначеною адресою не проживає".

Частиною 4 ст. 33 КАС України передбачено, що у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються юридичним особам та фізичним особам-підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Відповідно до ч. 11 ст. 35 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Розглянувши та оцінивши матеріали справи в порядку скороченого провадження, відповідно до вимог статті 183-2 КАС України, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, оцінивши надані докази, дослідивши матеріали справи, суд дійшов до висновку, що позов підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Як вбачається з довідки Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців приватне підприємство "Айкендо" зареєстроване Виконавчим комітетом Вінницької міської ради 06.12.2006 року, ідентифікаційний код - 34766019, за адресою вул. Соборна, 85, м. Вінниця.

Державним реєстратором Виконавчого комітету Вінницької міської ради 11.11.2011 року внесено запис до ЄДР про відсутність юридичної особи приватного підприємства "Айкендо" код ЄДРПОУ 34766019 за вказаною адресою, а саме: вул. Соборна, 85, м. Вінниця.

Також, судом прийнято до уваги, що підрозділом податкової міліції видано довідку від 20.04.2012 року (а.с.10), якою також встановлено незнаходження даного підприємства за юридичною адресою.

Згідно із нормами Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та юридичних осіб - підприємців", Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - це автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

В абз. 6 ч. 1 ст. 1 названого Закону надано визначення місцезнаходження юридичної особи - це адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені (далі - виконавчий орган).

Згідно ч. 1 ст. 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та юридичних осіб - підприємців" державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - є засвідченням факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Частиною 3 ст. 9 цього Закону передбачено, що у бланку свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи зазначаються: найменування юридичної особи; ідентифікаційний код Єдиного державного реєстру підприємств і організацій України; місцезнаходження юридичної особи; місце проведення державної реєстрації; дата проведення державної реєстрації та номер запису в Єдиному державному реєстрі; прізвище та ініціали державного реєстратора; підстава, дата та номер запису в Єдиному державному реєстрі про заміну свідоцтва про державну реєстрацію.

В Єдиному державному реєстрі містяться, між іншим, такі відомості щодо юридичної особи, як її місцезнаходження (абз. 7 ч. 2 ст. 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та юридичних осіб - підприємців").

Частина 1 ст. 18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та юридичних осіб - підприємців" передбачає, що якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.

Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону у разі, якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами до установчих документів юридичної особи або не підлягає державній реєстрації, виконавчий орган юридичної особи або уповноважена ним особа зобов'язаний подати (надіслати рекомендованим листом) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі. В разі, якщо подається (надсилається) реєстраційна картка про внесення змін до відомостей про місцезнаходження юридичної особи, до неї додається свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи.

З аналізу вищенаведених норм закону вбачається, що відомості про місцезнаходження юридичної особи, є обов'язковою інформацією, що має міститися в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, і обов'язок внесення відомостей щодо зміни місцезнаходження юридичної особи покладений безпосередньо на цю юридичну особу.

Відповідно до п. 17 ч. 1 ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.

Згідно з ч. 1 ст. 216 ГК України учасники господарських відносин несуть господарсько-правову відповідальність за правопорушення у сфері господарювання шляхом застосування до правопорушників господарських санкцій на підставах і в порядку, передбачених цим Кодексом, іншими законами та договором.

Відповідно до ст. 218 ГК України підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. Учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.

Частиною 1 ст. 238 ГК України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.

Згідно з ч. 1 ст. 247 ГК України у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації.

Водночас, із системного аналізу норм законодавства України вбачається, що скасування державної реєстрації та припинення юридичної особи мають одне і те ж правове значення, оскільки утворюють один правовий інститут - скасування держаної реєстрації суб'єкта господарювання, який знайшов своє правове втілення у формі припинення юридичної особи в Законі України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".

Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

Отже, враховуючи те, що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис щодо відсутності приватного підприємства "Айкендо" за вказаним місцезнаходженням (будь-яких подальших записів не внесено), суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, у зв'язку з чим є всі підстави для припинення юридичної особи.

Відповідно до ч. 5 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" суд призначає в рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією комісію з припинення (ліквідаційну комісію) та встановлює строк і порядок її роботи. Державний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру запис про призначення комісії з припинення (ліквідаційної комісії) не пізніше наступного робочого дня з дати надходження відповідного рішення.

Проаналізувавши чинне законодавство пов'язане з припиненням підприємницької діяльності юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців за рішенням суду, що не пов'язане з банкрутством, суд дійшов висновку, що склад комісії з припинення та порядок її роботи в даній категорії справ законодавством прямо не передбачені.

У зв'язку з наведеним вище суд вважає за необхідне створити ліквідаційну комісію яка б займалась процедурою ліквідації ПП "Айкендо" та її головою призначити керівника ПП "Айкендо" - Федорову Ірину Миколаївну, а членом комісії - Вінницьку об'єднану Державну податкову інспекцію Вінницької області Державної податкової служби, з ініціативи якої відбувається припинення.

З приписів ст.ст. 71, 86 КАС України вбачається, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Зважаючи, що на день судового розгляду відповідач доказів у спростування позовних вимог не надав, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Відповідно до ч. 1 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення.

Керуючись ст.ст. 86, 94, 158, 162, 183-2, 256 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ :

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Припинити юридичну особу - Приватне підприємство "Айкендо" (вул.Соборна, 85, м. Вінниця, ідентифікаційний код юридичної особи - 34766019).

Створити ліквідаційну комісію в складі: голова комісії - Федорова Ірина Миколаївна, а членом комісії - Вінницьку об'єднану Державну податкову інспекцію Вінницької області Державної податкової служби.

Зобов'язати ліквідаційну комісію після набрання даною постановою законної сили повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію, про те, що Приватне підприємство Айкендо" перебуває у процесі припинення.

Встановити строк роботи ліквідаційної комісії 70 днів з дня набрання даною постановою законної сили.

Копію постанови направити державному реєстратору Виконавчого комітету Вінницької міської ради для виконання вимог статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".

Постанова підлягає негайному виконанню.

Відповідно до ст.ст. 183-2, 186 КАС України постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з моменту отримання копії постанови.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Постанова набирає законної сили в порядку ст. 254 КАС України

Суддя Мультян Марина Бондівна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.07.2012
Оприлюднено22.08.2012
Номер документу25439185
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0270/2782/12

Постанова від 17.07.2012

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Мультян Марина Бондівна

Ухвала від 18.06.2012

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Мультян Марина Бондівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні