ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
27 липня 2012 р. (16:21) Справа №2а-5257/12/0170/24
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кащеєва Г.Ю., за участю секретаря Багдасарян Н.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Красногвардійського районного центру зайнятості
до ОСОБА_2
про стягнення,
за участю:
представник позивача - Юнусова Е.М., довіреність № 1921 від 25.07.2011,
відповідач - не з'явився
Обставини справи. До Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим надійшов адміністративний позов Красногвардійського районного центру зайнятості (далі - позивач) до ОСОБА_2 (далі - відповідач), у якому позивач просить стягнути з відповідача незаконно отриману допомогу по безробіттю в розмірі 773,34 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач був зареєстрований та перебував на обліку в Красногвардійському районному центрі зайнятості як безробітний та у зв'язку з чим отримував допомогу по безробіттю. За період з 20.12.2011 року по 01.02.2012 року розмір виплаченої допомоги по безробіттю склав 773,34 грн. Однак, позивачем виявлено, що відповідач з 05.04.2001 року зареєстрований як фізична особа - підприємець, а тому не мав право на отримання статусу безробітного та виплати допомоги по безробіттю.
Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги та просив позов задовольнити.
Відповідач у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце судового засідання повідомлений належним чином, правом надати заперечення не скористався, будь-яких клопотань не надсилав.
Проаналізувавши матеріали справи, вислухавши пояснення представника позивача, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд,-
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до Указу Президента України «Про зміни у структурі центральних органів виконавчої влади» від 15.12.1999 року № 1573/99 Міністерство праці та соціальної політики України є центральним органом виконавчої влади України.
Згідно з постановою Кабінету Міністрів України «Питання Міністерства праці та соціальної політики» від 03.09.1997 року № 966 державний центр зайнятості входить до сфери управління Міністерства праці та соціальної політики.
Частиною першою статті 8 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" від 02.03.2000 року № 1533-ІІІ (далі - Закон № 1533) встановлено, що Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття створюється для управління страхуванням на випадок безробіття, проведення збору та акумулювання страхових внесків, контролю за використанням коштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг, здійснення інших функцій згідно із цим Законом і статутом Фонду.
Згідно з ч. 1 ст. 34 вказаного Закону Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття має право стягувати відповідно до закону кошти Фонду, виплачені особам, зареєстрованим як безробітні, у вигляді матеріального забезпечення на випадок безробіття та витрачені на надання соціальних послуг безробітним у разі встановлення факту їх отримання на підставі недостовірних відомостей, поданих особою.
Відповідно до ч. 2 ст. 12 Закону № 1533 функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості. Пунктом 6 частини третьої вказаної статті передбачено, що робочі органи Фонду представляють інтереси Фонду в судових та інших органах.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України "Про зайнятість населення" від 01.03.1991 року № 803-XII безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку та інших передбачених законодавством доходів та зареєстровані в державній службі зайнятості, як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи.
Згідно з ч. 2 ст. 22 Закону № 1533 та п. 2.7 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності», затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 20.11.2000 № 307 (далі - Порядок № 307) застраховані особи, визнані в установленому порядку безробітними, які протягом 12 місяців, що передували початку безробіття, працювали менше 26 календарних тижнів, а також особи, які бажають відновити трудову діяльність після тривалої (більше 6 місяців) перерви, та застраховані особи, звільнені з останнього місця роботи з підстав, передбачених статтею 37, пунктами 3,4,7,8 статті 40, статтями 41 і 45 Кодексу законів про працю України, мають право на допомогу по безробіттю без урахування страхового стажу.
Відповідно до п. 3 Порядку реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.02.2007 року № 219 (далі - Порядок № 219) реєстрація та облік громадян, які звертаються за сприянням у працевлаштуванні, проводяться державною службою зайнятості за місцем їх проживання (відповідно до паспортної реєстрації) за умови пред'явлення паспорта, трудової книжки, цивільно-правового договору, а в разі потреби також військового квитка, диплома або іншого документа про освіту.
Згідно з пунктом 12 Порядку № 219 для одержання статусу безробітного громадянин особисто подає до центру зайнятості в день, що настає після закінчення встановленого строку для пошуку підходящої роботи, заяву із зазначенням у ній інформації про те, що він не займається видами діяльності, визначеними частиною третьою статті 1 Закону № 803 (тобто не належить до зайнятого населення), і не отримує пенсії на пільгових умовах, а також копію довідки про його ідентифікаційний номер.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону № 1533 допомога по безробіттю виплачується з 8 дня після реєстрації застрахованої особи в установленому порядку в державній службі зайнятості.
Загальна тривалість виплати допомоги по безробіттю не може перевищувати 360 календарних днів протягом двох років (ч. 4 ст. 22 Закону № 1533, п. 2.9 Порядку № 307).
Відповідно до ч. 2 ст. 23 Закону № 1533 допомога по безробіттю особам, зазначеним у частині другій статті 22 цього Закону, визначається у розмірі прожиткового мінімуму, встановленого законом.
Судом встановлено, що 21.09.2011 року ОСОБА_2 звернувся до Красногвардійського районного центру зайнятості із заявою про присвоєння йому статусу безробітного, у якій підтвердив факт відсутності у нього заробітку та інших, передбачених законодавством доходів та зобов'язався у разі зайняття підприємницькою діяльністю повідомити про це Красногвардійський районний центр зайнятості (а.с. 7).
Наказом Красногвардійського районного центру зайнятості від 21.09.2011 року № НТ110921 ОСОБА_2 присвоєно статус безробітного та призначено допомогу по безробіттю на період з 21.09.2011 року по 14.09.2012 року.
Відповідно до п. 2 ч. 5 ст. 31 Закону № 1533, п.п. 2 п. 5.3. Порядку № 307 тривалість виплати допомоги по безробіттю скорочується на строк до 90 календарних днів у разі звільнення з останнього місця роботи з підстав, передбачених статтею 37, пунктами 3,4,7,8 статті 40, статтями 41 і 45 КЗпП України.
Так, згідно з наказом Красногвардійського районного центру зайнятості від 21.09.2011 року № НТ110921 ОСОБА_2 скорочено виплату допомоги по безробіттю на строк 90 календарних днів з 21.09.2011 року по 19.12.2011 року.
Відповідно до п.п. 5 ч. 5 ст. 31 Закону № 1533, п.п. 3 п. 5.4. Порядку № 307 тривалість виплати допомоги по безробіттю скорочується на строк до 90 календарних днів у разі порушення умов і строку реєстрації та перереєстрації як безробітного, а також недотримання рекомендацій щодо сприяння працевлаштуванню.
Згідно з наказом Красногвардійського районного центру зайнятості від 20.10.2011 року № НТ111020, у зв'язку з недотриманням рекомендацій щодо сприяння працевлаштуванню відповідно до Закону України «Про зайнятість населення» відповідачу скорочено виплату допомоги по безробіттю на строк від 15 до 90 календарних днів з 20.12.2011 року по 18.03.2012 року. Проте, наказом Красногвардійського районного центру зайнятості від 27.10.2011 року № НТ111027 визнано недійсним п. 10.07 наказу від 27.10.200 року № НТ111027.
Відповідно до наказу Красногвардійського районного центру зайнятості від 20.12.2011 року № НТ111220 виплату допомоги по безробіттю розпочато з 20.12.2011 року.
Механізм проведення розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення врегульований Порядком розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженим наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України від 13.02.2009 року № 60/62, постановою правління Пенсійного фонду України від 13.02.2009 року № 7-1 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 12.03.2009 року за № 232/16248 (далі - Порядок № 60/62).
Відповідно до п. 2 Порядку № 60/62 розслідування здійснюється шляхом проведення перевірки достовірності даних, які є підставою для надання особі статусу безробітної та виплати їй матеріального забезпечення, що зазначені в документах, поданих особою до державної служби зайнятості під час її реєстрації та протягом періоду її перебування на обліку як безробітної.
Перевірка проводиться районними, міськрайонними, міськими та районними у містах центрами зайнятості, на які покладено виконання функцій робочих органів виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, за місцем реєстрації роботодавця як платника внесків на загальнообов'язкове соціальне страхування на випадок безробіття (далі - центри зайнятості) у разі, зокрема, коли під час перебування особи на обліку як безробітної до центру зайнятості надійшла інформація від державних органів, підприємств, установ, організацій чи громадян про обставини, що впливають на умови матеріального забезпечення надання соціальних послуг безробітній особі, яка відрізняється від поданих нею відомостей, або така інформація розміщена в засобах масової інформації (п. 3 Порядку № 60/62).
Згідно з п. 5 Порядку № 60/62 перевірка достовірності даних, які є підставою для надання особі статусу безробітної та виплати їй матеріального забезпечення, проводиться центрами зайнятості, зокрема, шляхом звіряння наданої особою інформації з відомостями, наявними в Державній податковій адміністрації України, Пенсійному фонді України, у державних реєстраторів.
За результатами звірки або перевірки оформлюється акт, який підписується посадовими особами, що її проводили.
У разі встановлення недостовірності даних, на підставі яких особі надано статус безробітної та право на виплату матеріального забезпечення, особа ознайомлюється з актом, про що засвідчує власним підписом. У разі відмови особи підписати акт про це робиться відповідна відмітка спеціалістом центру зайнятості.
Матеріалами справи підтверджено, що 19.03.2012 року головним спеціалістом відділу взаємодії з роботодавцями проведена звірка, підставою для проведення якої стало надходження інформації, що впливає на умови допомоги по безробіттю.
За результатами звірки складений акт розслідування страхових випадків та обгрутованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне страхування на випадок безробіття» від 19.03.2012 року № 8 (далі - акт розслідування) (а.с. 9). Із зазначеним актом відповідач ознайомлений, про що свідчить підпис на акті, заперечень на акт не надав.
Розслідуванням встановлено, що згідно даних з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців на дату реєстрації в центрі зайнятості 14.09.2011 року ОСОБА_2 був фізичною особою - підприємцем.
Зазначені відомості також підтверджуються витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців складеним станом на 21.03.2012 року та відповідно до якого відповідач є фізичною особою - підприємцем, яка знаходиться в стані припинення підприємницької діяльності (а.с. 10).
Відповідно до п. б) п. 3 ч. 1 Закону України «Про зайнятість населення» до зайнятого населення належать громадяни, які самостійно забезпечують себе роботою, включаючи підприємців.
Враховуючи викладене, ОСОБА_2 у період отримання допомоги по безробіттю належав до зайнятого населення а, отже, незаконно отримував допомогу по безробіттю.
Згідно з п. 8 ч. 1 ст. 31 Закону 1533 виплата допомоги по безробіттю припиняється у разі призначення виплати на підставі документів, що містять неправдиві відомості.
Відповідно п.п. 1 п. 5.5 Порядку № 307 виплата допомоги по безробіттю припиняється у разі працевлаштування безробітного, зайняття підприємницькою або іншою діяльністю, пов'язаною з одержання доходу безпосередньо від цієї діяльності, виконання робіт (послуг) за цивільно - правовими угодами (з дня працевлаштування, державної реєстрації як суб'єкта підприємницької або іншої діяльності, виконання робіт (послуг) за цивільно - правовими угодами).
Наказом Красногвардійського районного центру зайнятості від 19.03.2012 року № НТ120319 припинено виплату ОСОБА_2 допомоги по безробіттю з 01.03.2012 року.
Відповідно до п. 6 Порядку № 60/62 у разі встановлення центром зайнятості належності безробітної особи до категорії зайнятих така особа знімається з обліку як безробітна в установленому законодавством порядку та повертає суму незаконно отриманого матеріального забезпечення і вартості наданих соціальних послуг з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг.
Згідно з п. 7 Порядку № 60/62 рішення про повернення коштів особою чи роботодавцем оформлюється наказом.
Протягом двох робочих днів після прийняття рішення центр зайнятості надсилає особі чи роботодавцю рекомендованим листом повідомлення про необхідність протягом 15 календарних днів з дня отримання повідомлення повернути незаконно виплачені кошти.
Розмір виплаченої відповідачу Красногвардійським районним центром зайнятості допомоги по безробіттю за період з 20.12.2011 року по 01.02.2012 року складає 773,34 грн., про що свідчить реєстр персональних карток.
Судом встановлено, що позивачем видано наказ від 05.04.2012 року № 77/01-0 про повернення коштів ОСОБА_2 (зворотній бік а.с. 11).
На підставі наказу позивачем складено повідомлення від 05.04.2012 року вих. № 1054 про необхідність протягом 15 календарних днів з дня отримання повідомлення повернути незаконно виплачені кошти в розмірі 773,34 грн. (а.с. 12).
Зазначене повідомлення направлено позивачу рекомендованою кореспонденцією 06.04.2012 року та отримано позивачем 10.04.2012 року, про що свідчить поштове повідомлення (зворотній бік а.с. 12).
У вказаний у повідомленні строк відповідачем заборгованість не погашена, доказів її сплати станом на день розгляду справи не надано.
Відповідно до частин 2 та 3 ст. 36 Закону № 1533, застраховані особи зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.
Сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.
Отже, зазначеною правовою нормою передбачено можливість стягнення сум виплаченого забезпечення у випадку умисного невиконання обов'язку.
Відповідно до п. 8 Порядку № 60/62 у разі неможливості вручення повідомлення про необхідність повернення коштів з підстав, передбачених абзацом першим пункту 132 Правил надання послуг поштового зв'язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 17.08.2002 року № 1155, відмови особи чи роботодавця повернути кошти, а також у разі неповернення їх у встановлений строк стягнення таких коштів здійснюється у судовому порядку відповідно до законодавства.
На підставі викладеного, суд погоджується з висновками позивача про те, що ОСОБА_2 незаконно перебував на обліку як безробітний у Красногвардійському районному центрі зайнятості, а тому виплачена сума допомоги по безробіттю в розмірі 773,34 грн. підлягає стягненню.
Відповідно до ч. 1 та 4 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідач не надав до суду жодних доказів та не спростував позицію позивача щодо заявлених позовних вимог.
Таким чином позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 158-163, 167 КАС України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.
2. Стягнути з ОСОБА_2 на користь Красногвардійського районного центру зайнятості (р/р 37170001000337 УДКСУ в Красногвардійському районі АР Крим, код ЄДРПОУ 20708586, МФО 824026) незаконно отриману суму допомоги по безробіттю в розмірі 773,34 грн.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Кащеєва Г.Ю.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 27.07.2012 |
Оприлюднено | 21.08.2012 |
Номер документу | 25439389 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кащеєва Г.Ю.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кащеєва Г.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні