Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 липня 2012 р. Справа № 2а/0570/8068/2012
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 11.35
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Грищенко Є.І.
при секретарі Столяренко Г.С.
за участю: прокурора Новосельцевої О.М..,
представників відповідача Щусь Н.С., Іванова О.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Донецько-Ясинуватського транспортного прокурора в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в особі Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Востокагроресурс» про стягнення фінансових санкцій в сумі 1700 грн. 00 коп., -
ВСТАНОВИВ:
Донецько-Ясинуватський транспортний прокурор в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в особі Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Донецькій області звернувся до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Востокагроресурс» про стягнення фінансових санкцій в сумі 1700 грн. 00 коп. В обґрунтування позовних вимог зазначив, що за результатами перевірки відповідача встановлені порушення вимог статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» працівником Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Донецькій області. Вказані порушення відображені в акті № 036925 на підставі якого начальником ТУГДІАТ в Донецькій області винесено постанову № 147055 від 15.05.2012 року про застосування фінансової санкції до ТОВ «Востокагроресурс» у розмірі 1700 грн. Відповідачем штраф у розмірі 1700 грн. до теперішнього часу не сплачено. Просить стягнути з відповідача фінансові санкції у розмірі 1700 грн.
В судовому засіданні прокурор підтримала позовні вимоги та просила задовольнити позов в повному обсязі.
Представники відповідача у судовому засіданні позовні вимоги визнали у повному обсязі, про що надали письмову заяву, яка наявна у матеріалах справи.
Під час розгляду справи судом встановлено наступне.
2 квітня 2012 року працівниками територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Донецькій області проведено перевірку ТОВ «Востокагроресурс» щодо додержання вимог Законів України «Про транспорт», «Про автомобільний транспорт» суб'єктами підприємницької діяльності з надання послуг щодо вантажних перевезень. За результатами перевірки було складено акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом № 036925 від 02.04.2012 року. Згідно вказаного акту під час перевірки виявлено порушення абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" від 05.04.2001 № 2344-ІІІ (далі - Закон), а саме: надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону: ліцензійної картки, договору із замовником транспортних послуг, узгодження на виконання нерегулярних пасажирських перевезень, страхових полюсів на кожного пасажира на окремому бланку, переднього трафарету з написом червоною фарбою «нерегулярні перевезення». Водій транспортного засобу з актом ознайомився та підписав його з поясненнями, що автомобіль тахографом не обладнаний, індивідуальну контрольну книжку йому не видали на фірмі. 15 червня 2012 року на адресу відповідача направлено повідомлення про призначення розгляду справи про порушення.
На підставі акту перевірки начальником територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Донецькій області прийнято постанову від 15.05.2012 року № 147055, якою на підставі абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону до відповідача застосовано фінансові санкції у розмірі 1700 грн.
Таким чином, позивачем до відповідача було застосовано фінансову санкцію на загальну суму 1700 грн. До теперішнього часу відповідачем добровільно до Державного бюджету фінансова санкція не сплачена.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Востокагроресурс» зареєстроване виконавчим комітетом Донецької міської ради Донецької області.
Між сторонами немає розбіжностей щодо обставин справи, встановлених судом.
Проаналізувавши матеріали справи, суд вважає позовну заяву такою, що підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Відповідно до ч.3 ст.112 КАС України у разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову.
Підстав для неприйняття судом визнання адміністративного позову не встановлено. Таке визнання позову не суперечить закону і не порушує чиї-небудь права, свободи або інтереси.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.
Згідно з п. 1, 2 частини 3 статті 2 зазначеного Кодексу у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою повноваження надано.
Згідно з п. 2 ст. 121 Конституції України на органи прокуратури покладений обов'язок представляти інтереси держави у випадках, передбачених законом. Ст. 20, 36-1 Закону України «Про прокуратуру» передбачають можливість звернення прокурора до суду з заявою про захист прав та законних інтересів держави.
Відповідно до п. 1 Положення про Головну державну інспекцію на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 вересня 2004 року №1190, Головна державна інспекція на автомобільному транспорті є урядовим органом державного управління з питань контролю на автомобільному транспорті, що діє у складі Мінтрансзв'язку і йому підпорядковується, тобто є суб'єктом владних повноважень у розумінні ст. 3 Кодексу адміністративного судочинства України.
Територіальне управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Донецькій області згідно з п. 1 Положення про територіальні органи Головної державної інспекції на автомобільному транспорті, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв'язку України 14 грудня 2005 року №888, є територіальним структурним підрозділом Головної державної інспекції на автомобільному транспорті без права юридичної особи, має печатку зі своїм найменуванням і зображенням малого Державного Герба України.
Відповідно до п. 3 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 листопада 2006 року №1567 (далі - Порядок), територіальне управління є органом державного контролю на автомобільному транспорті.
Пунктом 4 вказаного Порядку визначено, що державний контроль на автомобільному транспорті здійснюється посадовими особами органу державного контролю шляхом проведення планових, позапланових та рейдових перевірок.
Відповідно до п. 15 Порядку під час проведення рейдової перевірки перевіряється, зокрема, наявність визначених статтями 39 і 48 Закону документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом.
Згідно зі ст. 48 Закону автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.
Документами для юридичної особи, що здійснює вантажні перевезення на договірних умовах, є:
для автомобільного перевізника - ліцензія та документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України;
для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, ліцензійна картка, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством України.
У разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень, які здійснюються на договірних умовах чи для власних потреб, обов'язковим документом є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами.
Таким чином, законодавство зобов'язує автомобільного перевізника та водія під час здійснення своїх функцій мати при собі документи, на підставі яких виконують перевезення, зокрема, автомобільного перевізника - мати ліцензію та документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, ліцензійна картка, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством України.
Відповідно до вимог п.6.3 Наказу Міністерства транспорту та зв'язку України від 07.06.2010 р. № 340 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.09.2010 р. за № 811/18106 «Про затвердження положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів водій, що керує транспортним засобом, який не обладнаний тахографом, веде індивідуальну контрольну книжку.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 60 Закону за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються санкції, зокрема, за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Оскільки під час перевірки територіальним управлінням Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Донецькій області встановлене порушення, у відповідача рахується сума боргу за порушення законодавства про автомобільний транспорт.
Згідно п. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь - які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Відповідач не скористався наданим йому чинним законодавством правом оскаржити рішення Територіального управління Головної автомобільної інспекції та у добровільному порядку зазначену суму боргу не сплатив.
Таким чином, позивач правомірно та в межах повноважень, наданих йому чинним законодавством, звернувся до суду з позовною заявою про стягнення суми боргу.
Враховуючи наведене, суд вважає позовну заяву такою, що підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись Конституцією України, Законом України «Про прокуратуру», Законом України «Про автомобільний транспорт», ст. 2-15, 17-18, 33-35, 69-71, 79, 86, 94, 104-107, 122, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ :
Позов Донецько-Ясинуватського транспортного прокурора в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в особі Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Востокагроресурс» про стягнення фінансових санкцій в сумі 1700 грн. 00 коп. - задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Востокагроресурс» (код ЄДРПОУ 33340564) на користь державного бюджету м. Донецька, ГУДК Донецької області р/р 31112106700002, МФО 834016, ОКПО 23977045, код 21081100 суму фінансових санкцій у розмірі 1700 (одна тисяча сімсот) гривень 00 копійок.
Вступну та резолютивну частини постанови проголошено в судовому засіданні 25 липня 2012 року в присутності прокурора та представників відповідача.
Повний текст постанови виготовлено 30 липня 2012 року.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Грищенко Є.І.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.07.2012 |
Оприлюднено | 22.08.2012 |
Номер документу | 25439798 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Грищенко Є.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні