Постанова
від 09.07.2012 по справі 1570/1994/2012
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 1570/1994/2012

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 липня 2012 року м. Одеса

У залі судових засідань № 25

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Свиди Л.І.

при секретарі судового засідання - Кочмар М.І.

за участю сторін:

представника позивача - Зубарев І.І. (по довіреності)

представника відповідача - Бевзенко А.Ф. (по посвідченню)

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» до Зеленогірської селищної ради про стягнення,-

ВСТАНОВИВ:

До суду звернулось Державне підприємство «Національна енергетична компанія «Укренерго»з адміністративним позовом до Зеленогірської селищної ради про стягнення 13175 грн. штрафу за порушення законодавства про електроенергетику.

Представник позивача адміністративний позов підтримав, на заявлених вимогах наполягав, оскільки відповідачем порушено законодавство про електроенергетику, не виконано припис про усунення порушень законодавства про електроенергетику, а тому на позивача правомірно накладено штраф у розмірі 13175 грн.

Представник відповідача позовні вимоги не визнав, просив в їх задоволенні відмовити з підстав, викладених в письмових запереченнях на позов (аркуш справи 34), оскільки вважає позовні вимоги протиправними та не обґрунтованими, а рішення про накладення штрафу прийнято з порушенням норм законодавства, оскільки відповідач не є суб'єктом господарювання, а тому до нього не може бути застосована штрафна санкція за порушення законодавства про електроенергетику.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідача, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги та заперечення, докази, якими вони підтверджуються, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню повністю з наступних підстав.

Відповідно «Положення про Міністерство енергетики та вугільної промисловості України», затвердженого 06.04.2011 року Указом Президента України №382/2011, Міністерство енергетики та вугільної промисловості України є центральним органом виконавчої влади та головним органом у системі центральних органів виконавчої влади у формуванні та забезпеченні реалізації державної політики в електроенергетичному, ядерно-промисловому, вугільно-промисловому, торфодобувному та нафтогазовому комплексах.

Законом України «Про електроенергетику»№575/97 від 16.10.1997 року визначено правові, економічні та організаційні засади діяльності в електроенергетиці і регулюються відносини, пов'язані з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, забезпеченням енергетичної безпеки України, конкуренцією та захистом прав споживачів і працівників галузі.

З метою вдосконалення управління енергоспоживанням, посилення контролю за режимами використання електричної і теплової енергії Постановою Кабінету Міністрів України №929 від 07.08.1996 року затверджено «Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії» .

Відповідно до ст. 9 Закону України «Про електроенергетику»№575/97 від 16.10.1997 року та згідно із п. п. 1, 5 «Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії», затвердженого 07.08.1996 року постановою Кабінету Міністрів України №929 державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії, яка підпорядкована безпосередньо Мінпаливенерго в частині виконання функцій, покладених на Держенергонагляд.

Національна енергетична компанія «Укренерго»- державне підприємство, що здійснює централізоване диспетчерське (оперативно-технологічне) управляння об'єднаною енергетичною системою України, підрозділом якої в Південному регіоні є відокремлений підрозділ «Держенергонагляд у Південному регіоні», який здійснює повноваження на підставі Положення та за довіреністю ДП «НЕК «Укренерго».

Метою державного енергетичного нагляду за режимами споживання енергії є сприяння забезпеченню сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України, сфери теплопостачання, енергетичної безпеки держави шляхом здійснення контролю за дотриманням суб'єктами електроенергетики, суб'єктами відносин у сфері теплопостачання та споживачами електричної енергії вимог нормативно-правових і нормативно-технічних актів у сфері виробництва, постачання та споживання електричної і теплової енергії.

Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області відповідно до ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», ст. 9 Закону України «Про електроенергетику», ст. 14 Закону України «Про теплопостачання»та»Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії»в період з 25.11.2011 року по 28.11.2011 року проведено захід з державного енергетичного нагляду на енергетичних об'єктах Зеленогірської селищної ради, розташованої за адресою: просп. Миру, 12, смт. Зеленогірське, Любашівський район, Одеська область, 66513 (позапланову перевірку) виконання суб'єктами господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених за результатами здійснення заходів з державного енергетичного нагляду, а саме Припису №05/13-06-0088 від 20.05.2011 року (аркуші справи 11-15), за результатами якого складено акт перевірки (протокол) №05/13-03-0030 від 28.11.2011 року (аркуші справи 7-10).

Припис №05/13-06-0088 від 20.05.2011 року був винесений, за результатами позапланової перевірки щодо виконання припису №05/13-03-0008 від 26.01.2011 року, яка оформлена актом №05/13-06-0088 від 20.05.2011 року (аркуші справи 16-17) та встановлено, що Зеленогірська селищна рада ухиляється від виконання припису №05/13-03-0008 від 26.01.2011 року, що є порушенням ст.27 Закону України «Про електроенергетику», ст.ст. 11, 12 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

Слід зазначити, що перевірки проводились в присутності голови Зеленогірської селищної ради, з актами перевірок та з приписами його було ознайомлено, примірники зазначених документів ним було отримано, проте будь-яких зауважень до актів перевірок він не заявляв, тобто фактично погоджувався з виявленими порушеннями.

Враховуючи, що вимоги припису у визначені строки не виконані, Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області винесено постанову №05/13-01-0030 від 29.12.2011 року про накладення штрафу у розмірі 13175 грн. за порушення законодавства про електроенергетику, а саме за ухилення від виконання припису №05/13-06-0088 від 25.05.2011 року (аркуш справи 5), яка направлена позивачу поштою, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення та квитанція «Укрпошти»та отримана ним 04.01.2012 року (аркуш справи 6), проте штраф в добровільному порядку відповідачем не сплачено, що стало підставою для звернення до суду з позовом про стягнення суми штрафу в судовому порядку.

Відповідно до ст. 9 Закону України «Про електроенергетику»№575/97 від 16.10.1997 року центральний орган виконавчої влади з державного енергетичного нагляду здійснює державний нагляд (контроль) за електричними, тепловими, тепловикористальними установками і мережами суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії щодо дотримання вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання споживачів енергії та суб'єктів електроенергетики, випробування та ремонту енергоустановок і мереж, режимів постачання та споживання електричної і теплової енергії, виконання робіт з проектування енергоустановок і мереж та підтвердження їх готовності до роботи, що є допоміжними заходами для забезпечення сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України та має право вимагати від суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії усунення виявлених порушень вимог законодавства, видавати суб'єктам електроенергетики та споживачам енергії обов'язкові для виконання розпорядження щодо усунення порушень вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання, застосовувати штрафні санкції до суб'єктів господарювання за правопорушення в електроенергетиці.

Інспектори з державного енергетичного нагляду мають право, зокрема, видавати суб'єктам електроенергетики та споживачам енергії обов'язкові для виконання приписи щодо усунення порушень вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного

обладнання суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії, теплових, тепловикористальних установок та мереж, а також стосовно приведення технічного стану електричних, теплових, тепловикористальних установок та мереж, засобів обліку, контролю і регулювання виробництва, постачання та споживання енергії, організації їх експлуатації у відповідність із вимогами нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання споживачів енергії, теплових, тепловикористальних установок та мереж.

Згідно із ст. 27 Закону України «Про електроенергетику»№575/97 від 16.10.1997 року суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за порушення в електроенергетиці, у тому числі, ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики.

Порядок накладення Національною комісією регулювання електроенергетики, державними інспекторами з експлуатації електричних станцій і мереж, державними інспекторами з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на суб'єктів господарювання незалежно від форм власності штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання визначає «Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання», затверджений 21 липня 1999 року Постановою Кабінету Міністрів України №1312 (надалі - Положення).

Відповідно до п. 2, 7, 8 Положення штрафи за порушення законодавства в галузі

електроенергетики та сфері теплопостачання накладаються на суб'єктів господарювання, зокрема, за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень, приписів, розпоряджень, інших розпорядчих документів Національної комісії регулювання електроенергетики, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій.

Рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання та оформляється постановою Національної комісії регулювання електроенергетики, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядженням) Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії.

Згідно із п. 10 Положення суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін, він стягується в судовому порядку.

Слід зазначити, що відповідач протягом всього часу проведення перевірок та після винесення постанови про накладення штрафу зауважень до складених документів не мав, суму штрафу не сплатив в строки передбачені Законом України «Про електроенергетику»і тільки після подачі позивачем позову про стягнення штрафу в судовому порядку через 5 місяців з дня складання постанови звернувся до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері електроенергетики з вимогою скасувати постанову про накладення штрафу, хоча отримав її завчасно, що свідчить про згоду відповідача з виявленими порушеннями на час їх виявлення.

В своїх запереченнях відповідач зазначає, що Зеленогірська сільська рада не є суб'єктом господарювання, а тому на неї не може бути накладено штраф за порушення законодавства в сфері енергетики, що є підставою для скасування постанови про накладення штрафу, проте суд не погоджується з таким твердженням відповідача виходячи з наступного.

В матеріалах справи міститься договір №Л-231 від 24.04.2008 року про постачання електричної енергії, укладений між ВАТ Енергетична компанія «Одесаобленерго»та Зеленогірською сільською радою, згідно якого ВАТ Енергетична компанія «Одесаобленерго»продає електричну енергію Зеленогірській селищній раді для забезпечення електроустановок споживача з приєднаною потужністю, величини якої по площадках вимірювання та точках продажу визначені додатком «Графік зняття показів засобів обліку електричної енергії», а Зеленогірська селищна рада оплачує постачальнику електричної енергії вартість використаної (купленої) електричної енергії та здійснює інші платежі згідно з умовами цього договору (аркуші справи 45-52, 55-56).

Крім того, згідно із листом Зеленогірської селищної ради на її балансі знаходяться багатоквартирні житлові будинки, обслуговування внутрішніх електричних мереж яких проводиться відповідачем (аркуші справи 53-54)

Відповідно до п.17 ст. 1 Закону України «Про електроенергетику» №575/97-ВР від 16.10.1997 року споживачами енергії є суб'єкти господарської діяльності та фізичні особи, що використовують енергію для власних потреб на підставі договору про її продаж та купівлю.

Згідно із ст. 26 Закону України «Про електроенергетику»№575/97-ВР від 16.10.1997 року споживання енергії можливе лише на підставі договору з енергопостачальником. Споживач енергії зобов'язаний додержуватись вимог нормативно-технічних документів та договору про постачання енергії. Безпечну експлуатацію енергетичних установок споживача та їх належний технічний стан забезпечує сам споживач. Споживач енергії несе відповідальність за порушення умов договору з енергопостачальником та правил користування електричною і тепловою енергією та виконання приписів державних інспекцій з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії згідно із законодавством України.

Враховуючи, що з відповідачем укладено договір на постачання електричної енергії, він несе відповідальність за порушення умов договору з енергопостачальником та правил користування електричною і тепловою енергією, в даному випадку виступає користувачем електричної енергії та враховуючи положення ст. 9 Закону України «Про електроенергетику»№575/97-ВР від 16.10.1997 року щодо можливості видавати користувачам обов'язкових до виконання приписів, суд вважає що в даному випадку відповідач може нести відповідальність за невиконання законних вимог позивача.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, враховуючи виявлені перевіркою порушення за результатами яких складено припис, який не виконаний відповідачем, не оскаржений відповідачем, несплату відповідачем штрафу до цього часу, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

Судові витрати розподіляються відповідно до приписів ст. 94 КАС України.

Керуючись ст.ст. 69-71, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго»до Зеленогірської селищної ради про стягнення 13175 грн. штрафу за порушення законодавства про електроенергетику -задовольнити повністю.

Стягнути з Зеленогірської селищної ради (код ЄДРПОУ 04527135) на користь Державного бюджету України штраф у розмірі 13175 грн. на р/р 31113106700329 у банку ГУ ДКУ в Одеській області, МФО 828011, одержувач УДК в Любашівському районі ГУ ДКУ в Одеській області, ЄДРПОУ 23214991.

Постанова набирає законної сили у порядку ст. 254 КАС України.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі в Одеський окружний адміністративний суд апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга на постанову подається до Одеського окружного адміністративного суду, та одночасно її копія надсилається до Одеського апеляційного адміністративного суду.

Повний текст постанови складено та підписано 09 липня 2012 року.

Суддя Л.І. Свида

.

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.07.2012
Оприлюднено22.08.2012
Номер документу25440787
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1570/1994/2012

Ухвала від 17.04.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л. І.

Ухвала від 09.12.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Постанова від 09.07.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л. І.

Ухвала від 22.03.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні