Рішення
від 18.07.2012 по справі 5011-45/6719-2012
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

5011-45/6719-2012   ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б     тел. 284-18-98 РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ Справа №  5011-45/6719-2012 18.07.12 За позовом Національного університету «Львівська політехніка» До Львівської обласної ради Третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача 1) Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України 2) Фонд державного майна України Про визнання рішення недійсним Суддя Балац С.В.Представники сторін: Від позивачаКравчук О.А. - представник за довіреністю; Від відповідача не з'явились; Від третьої особи 1Павлюк М.П. - представник за довіреністю; Від третьої особи 2Легендзевич О.Ю. - представник за довіреністю. Суть спору: на розгляд Господарського суду міста Києва передані позовні вимоги Національного університету «Львівська політехніка»до Львівської обласної ради про визнання недійсним п. 1 рішення Львівської обласної ради № 1076 від 08.12.2009 р. «Про внесення змін та доповнень до рішень обласної ради»в частині внесення змін в додаток до рішення Львівської обласної ради від 09.07.2009 р. № 987 «Про оформлення свідоцтва про право власності територіальних громад Львівської області на нежитлові приміщення та споруди», що стосуються оформлення права спільної власності територіальних громад Львівської області в особі Львівської обласної ради на будівлі та споруди, що знаходяться за адресою: м. Львів, вул. Олеся О., 25; та визнання недійсним свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 05.02.2010 р., що видане Львівською обласною радою на підставі рішень Львівської обласної ради від 09.07.2009 р. за № 987 від 08.12.2009 р. за № 1076. Позовні вимоги мотивовані тим, що Національному університету Львівська політехніка»органом, уповноваженим розпоряджатися державним майном - Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України, було передано на баланс державне майно - будівлі і споруди, що знаходяться за адресою: м. Львів, вул. О. Олеся, 25, які раніше перебували на балансі Львівського обласного управління фізичного виховання та спорту. Відтак, вказане майно закріплене за позивачем на праві оперативного управління і не підлягає вилученню, крім випадків, передбачених законодавством. А тому, рішення Львівської обласної ради №1076 від 08.12.2009 року «Про внесення змін та доповнень до рішень обласної ради»в частині внесення змін в додаток до рішення Львівської обласної ради від 09.07.2009 року №987 «Про оформлення свідоцтва про право спільної власності територіальних громад Львівської області на нежитлові приміщення та споруди», що стосуються оформлення права спільної власності територіальних громад Львівської області в особі Львівської обласної ради на будівлі та споруди, що знаходяться за адресою: м. Львів, вул. Олеся О., 25, суперечить ст. 321 Цивільного кодексу України, оскільки спрямоване на порушення права державної власності з правом оперативного управління Національного університету «Львівська політехніка» на вищевказане державне майно, а отже, підлягає визнанню недійсним. Оскільки спірне рішення Львівської обласної ради № 1076 «Про внесення змін та доповнень до рішень обласної ради»в частині оформлення права спільної власності територіальних громад Львівської області на об'єкти нерухомого, що знаходяться за адресою: м. Львів, вул. Олеся О., 25, підлягає визнанню недійсним, тому слід визнати недійсним Свідоцтво про право власності на нерухоме майно від 05.02.2010 року, що видане Львівською обласною радою на підставі рішень Львівської обласної ради від 09.07.2009 року за №987 та від 08.12.2009 року за №1076. Відповідач відзив на позов не надав, явку уповноваженого представника у судові засідання не забезпечив, про поважні причини неявки до суду не повідомив. Ухвала суду, що надсилалась відповідачу на адресу згідно відомостей єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців була отримана відповідачем про що свідчить поштове повідомлення з відміткою про вручення поштової кореспонденції повернуте відділенням поштового зв'язку. Відповідно до ст. 64 Господарського процесуального кодексу України суддя, прийнявши позовну заяву, не пізніше трьох днів з дня її надходження виносить і надсилає сторонам, прокурору, якщо він є заявником, ухвалу про порушення провадження у справі, в якій вказується про прийняття позовної заяви, призначення справи до розгляду в засіданні господарського суду, про час і місце його проведення, необхідні дії щодо підготовки справи до розгляду в засіданні. Ухвала про порушення провадження у справі надсилається зазначеним особам за повідомленою ними господарському суду поштовою адресою. У разі ненадання сторонами інформації щодо їх поштової адреси, ухвала про відкриття провадження у справі надсилається за адресою місцезнаходження (місця проживання) сторін, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. У разі відсутності сторін за такою адресою, вважається, що ухвала про порушення провадження у справі вручена їм належним чином. За таких обставин, відповідач про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином. Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги в повному обсязі. Представники третіх осіб, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача з'явились у судове засідання та надали суду усні пояснення по суті позовних вимог. Відповідно до положень статті 75 Господарського процесуального кодексу України справа розглядається за наявними в ній матеріалами. Представниками сторін клопотання щодо фіксації судового процесу не заявлялось, у зв'язку з чим, розгляд справи здійснювався без застосуванням засобів технічної фіксації судового процесу у відповідності до статті 81-1 Господарського процесуального кодексу України. У судовому засіданні 18.07.2012 р. судом оголошено вступну та резолютивну частини рішення. Розглянувши подані представниками позивача та третіх осіб, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача документи і матеріали, Господарський суд міста Києва, - В С Т А Н О В И В : 09.07.2009 р. Львівською обласною радою (надалі - відповідач) було прийнято рішення № 987 «Про оформлення свідоцтва про право спільної власності територіальних громад Львівської області на нежитлові приміщення та споруди», яким Львівська обласна рада вирішила оформити право спільної власності територіальних громад Львівської області в особі Львівської обласної ради на об'єкти нерухомого майна, що розташовані за адресою: м. Львів, вул. Олеся 0., 25, а саме: Адмінбудинок літ. А-2; Прибудова (роздягальня) літ. Б-2; Гараж літ. В-1; Футбольне поле, трибуна, огорожа, ворота, 2 шт., замощення, бігові доріжки в цілому. 08.12.2009 р. відповідачем було прийнято рішення № 1076 «Про внесення змін та доповнень до рішень обласної ради», яким вирішено внести зміни в додаток до рішення Львівської обласної ради від 09.07.2009 р. № 987 «Про оформлення свідоцтва про право спільної власності територіальних громад Львівської області на нежитлові приміщення та споруди», зокрема, доповнивши таблицю рядком 19 такого змісту: 119м. Львів, вул. Олеся 0., 25Адмінбудинок літ. А-2337,7 Прибудова (роздягальня) літ. Б-2, Б'-І140,2 Гараж літ. В-178,2 Футбольне поле, трибуна, огорожа, ворота, 2 шт., замощення, бігові доріжкиВ цілому На підставі вищевказаних рішень Львівської обласної ради 05.02.2010 р. відповідачем було видано Свідоцтво про право власності на нерухоме майно, яким оформлено право комунальної власності Львівської обласної ради на адмінбудинок (з підвалом), А-2, площею 337,7 кв.м., прибудову (роздягальню), Б-2; Б-2, площею 140,2 кв.м.; гараж, В-1, площею 78,2 кв.м., футбольне поле, площею 7685,6 кв.м., трибуни (165 місць), огорожі, №1; 2; 3; ворота № 4; 5; мощення, І; бігові доріжки, II. Право власності Львівської обласної ради на це майно зареєстроване ОКП ЛОР «Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки»11.02.2010 р. за реєстраційним № 29629158, що підтверджується витягом про реєстрацію права власності на нерухоме майно від 11.02.2010 р. № 25291514. Позивач вважає, що рішення Львівської обласної ради від 08.12.2009р. № 1076 «Про внесення змін та доповнень до рішень обласної ради»в частині внесення змін до рішення Львівської обласної ради від 09.07.2009 р. № 987 «Про оформлення свідоцтва про право спільної власності територіальних громад Львівської області на нежитлові приміщення та споруди», що стосуються оформлення права спільної власності територіальних громад Львівської області в особі Львівської обласної ради на об'єкти нерухомого майна, які знаходяться за адресою: м. Львів, вул. О.Олеся, 25, а також Свідоцтво про право власності від 05.02.2010 р. порушують право державної власності з правом оперативного управління Національно університету «Львівська політехніка»на вказані об'єкти та підлягають визнанню недійсними у зв'язку з тим, що вказані вище будівлі та споруди на момент прийняття спірного рішення перебували у державній власності та знаходилися на балансі Львівського обласного управління фізичного виховання та спорту. 30.11.2010 р. Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України було прийнято наказ № 1178 «Про передачу Львівського палацу спорту «Трудові резерви»з балансу Львівського обласного управління фізичного виховання та спорту на баланс Національного університету «Львівська політехніка», згідно п. 1 якого вирішено передати з балансу Львівського обласного управління фізичного виховання та спорту на баланс Національного університету «Львівська політехніка»об'єкти права державної власності - будівлю Львівського палацу спору «Трудові резерви», разом із спорудами, розташованими на землях оздоровчого призначення площею 35 500,00 кв.м., за переліком згідно з додатком 1, в тому числі споруди, які знаходяться на землях оздоровчого призначення площею 35 500,00 кв. м. за адресою: м. Львів, вул. О.Олеся, 25, в складі: футбольне поле; бігова доріжка; водопровід; бігова доріжка; міжтрибунний будинок (роздягальня) літ. Б-2, Б-1 площею 140,2 кв.м.; паркан; трибуна; паркан з воротами; адмінбудинок А-2 площею 337,7 кв.м.; замощення; гараж літ. В-1 площею 78,2 кв.м. Пунктом 2 наказу Міністерства освіти і науки України від 30.11.2010 р. № 1178 передбачено, що Національний університет «Львівська політехніка»в межах наданого йому майна є правонаступником всіх прав та обов'язків Львівського обласного управління фізичного виховання та спорту, які існують або можуть виникнути в майбутньому в правовідносинах з третіми особами щодо функціонування Львівського палацу спорту «Трудові резерви»та експлуатації його будівель і споруд, а пунктом 3 вказаного наказу вирішено створити комісію з питань передачі об'єктів права державної власності у складі згідно з додатком 2. Після затвердження акту приймання-передачі забезпечити державну реєстрацію за Національним університетом «Львівська політехніка»речових прав на передане майно та земельну ділянку (п. 7 наказу Міністерства освіти і науки України від 30.11.2010 р. № 1178). Згідно Передавального акту від 21.04.2011 р. було проведено обстеження об'єкта передачі за адресою: м. Львів, вул. О.Олеся, 25, який належить Львівському обласному управлінню фізичного виховання та спорту і передається Національному університету «Львівська політехніка». Зокрема, згідно вказаного передавального акту, комісією встановлено, що до складу об'єкта передачі входять: адмінбудинок літ. А-2 з підвалом і прилеглою територією, футбольне поле, бігова доріжка (2 шт.), водопровід, міжтрибунний будинок, прибудова (роздягальня) літ. Б-2, Б-1 площею 140,2 кв.м., паркан (Олеся-Аральська), гараж літ. В-1, трибуна, паркан з воротами, тент, газонокосилка бензинова LT 2115, екран захисту для стадіону, прожектор галогенний 500 ВТ, урна для сміття на опорах, термостоп, смітник чорний, світильник Рондо, світильник ЛПП 2x36, авт. ящик 12 авт., сидіння полімерне, плитка тротуарна сіра, плитка тротуарна з барвником. Загальний будівельний об'єм складає 2394 куб.м. В результаті огляду і випробовувань комісія запропонувала передати з балансу Львівського обласного управління фізичного виховання та спорту на баланс Національного університету «Львівська політехніка»вищевказані об'єкти права державної власності. Відповідно до абзацу 2 п. 7 Передавального акту від 21.04.2011 р. з дня затвердження Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України даного передавального акту Національний університет «Львівська політехніка»набуває правонаступництва щодо всіх передбачених вище зобов'язань та майна. Вказаний передавальний акт затверджений Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України 10.05.2011 р. Отже, враховуючи викладене вище, Національному університету Львівська політехніка»органом, уповноваженим розпоряджатися державним майном - Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України, було передано на баланс державне майно - будівлі і споруди, що знаходяться за адресою: м. Львів, вул. О. Олеся, 25, які раніше перебували на балансі Львівського обласного управління фізичного виховання та спорту. Відтак, вказане майно закріплене за позивачем на праві оперативного управління і не підлягає вилученню, крім випадків, передбачених законодавством. Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру об'єктів державної власності, позивач є балансоутримувачем майна, що знаходиться за адресою: м. Львів, вул. О. Олеся, 25. А відповідно до інформації наданої представником Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України вказане майно, що знаходиться за адресою: м. Львів, вул. О. Олеся, 25, є державною власністю та закріплено за позивачем на праві оперативного управління. Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України та ч. З ст. 24 Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні»органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Відповідно до ст. 60 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, територіальні громади сіл, селиш, міст, районів у містах безпосередньо або через органи місцевого самоврядування, можуть об'єднувати на договірних засадах на праві спільної власності об'єкти права комунальної власності. Районні та обласні ради, від імені територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюють управління об'єктами їхньої спільної власності, що задовольняють потреби територіальних громад. При цьому, підставою для набуття права комунальної власності є передача майна територіальним громадам безоплатно державою, іншими суб'єктами права власності, а також майнових прав, створення, придбання майна органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом. Згідно ст. 321 Цивільного кодексу України передбачено, що право власності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права або обмежений у його здійсненні. Нормами ст. 326 Цивільного кодексу України передбачено, що у державній власності є майно, у тому числі грошові кошти, яке належить державі Україна. Від імені та в інтересах держави Україна право власності здійснюють відповідно органи державної влади. Відповідно до положень ст. 393 Цивільного кодексу України, правовий акт органу місцевого самоврядування, який не відповідає законові і порушує права власника, за позовом власника майна визнається судом незаконним та скасовується. Власник майна, права якого порушені внаслідок видання правового акту органом місцевого самоврядування, вправі вимагати того становища, яке існувало до видання цього акта. Відповідно до п.п. Й п. 2 ч. 1 ст. 7 Закону України «Про управління об'єктами державної власності»рішення про передачу об'єктів державної власності в комунальну власність погоджує (приймає) Фонд державного майна України. Учасниками судового процесу не надано суду відповідного рішення (погодження) Фонду державного майна України щодо передачі спірного майна в комунальну власність. Отже, спірне майно, що знаходиться за адресою: м. Львів, вул. О.Олеся, 25, є державною, а не комунальною власністю, і Львівська обласна рада не має права розпоряджатися цим майном. Відповідно до положень ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», акти органів місцевого самоврядування, з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України, визнаються незаконними в судовому порядку. Оскільки в положеннях оскаржуваного рішення зафіксована воля Львівської обласної ради (відповідача) по розпорядженню майном, яке відповідачеві не належить, то п. 1 рішення Львівської обласної ради від 08.12.2009 р. № 1076 «Про внесення змін та доповнень до рішення обласної ради»в частині внесення змін в додаток до рішення Львівської обласної ради від 09.07.2009 р. № 987 «Про оформлення свідоцтва про право власності територіальних громад Львівської області на нежитлові приміщення та споруди», що стосуються оформлення права спільної власності територіальних громад Львівської області в особі Львівської обласної ради на будівлі та споруди, що знаходяться за адресою: м. Львів, вул. Олеся О., 25, прийнято з порушенням норм законодавства України та порушує права та охоронювані законом інтереси позивача. Стосовно позовних вимог про визнання недійсним Свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 05.02.2010 р., що видане Львівською обласною радою, на підставі рішень Львівської обласної ради від 09.07.2009 р. за № 987 та від 08.12.2009 р. за № 1076, суд зазначає наступне. Відповідно до ст. 16 Цивільного кодексу України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу; а суд може захистити таке право та інтерес способами, що встановлені договором або законом. Зокрема, вказаною нормою передбачено визнання недійсним лише правочину. В силу ст. 202 Цивільного кодексу України правочином є дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. Відповідно до п. 1.4 Тимчасового положення про порядок державної реєстрації прав власності на нерухоме майно, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 07.02.2002 р. № 7/5, державна реєстрація прав власності на нерухоме майно - це внесення запису до Реєстру прав власності на нерухоме майно у зв'язку з виникненням, існуванням або припиненням права власності на нерухоме майно, що здійснюється БТІ за місцезнаходженням об'єктів нерухомого майна на підставі правовстановлювальних документів коштом особи, що звернулася до БТІ. Видача свідоцтва про право власності передбачена у п. 6 цього Тимчасового положення, що регулює оформлення права власності на об'єкти нерухомого майна, яке здійснюється місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, державними органами приватизації, Державним управлінням справами на житлові та нежитлові об'єкти. При цьому БТІ можуть лише за дорученням вказаних органів проводити підготовку документів для видачі свідоцтв. З аналізу вказаних норм вбачається, що видачу свідоцтва про право власності не можна ототожнювати з державною реєстрацією такого права; свідоцтво про право власності є лише документом, яким оформлюється відповідне право, але не є правочином, на підставі якого це право виникає, змінюється або припиняється. При зверненні з позовом у даній справі про визнання недійсним свідоцтва про право власності, які лише видаються при оформленні права та не є правочинами, позивач не зазначив норму закону, що передбачає захист цивільних прав та інтересів вказаним способом. Тобто позивач заявив вимоги про захист своїх прав у непередбачений законом спосіб, що є підставою для відмови в позові в цій частині. Аналогічної позиції дотримується Вищий господарський суд України (постанова від 07.05.2009 р. у справі № 22/153-08-3606). Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги підлягають задоволенню частково. Згідно із ст. 49 Господарського процесуального кодексу України витрати по сплаті судового збору покладаються на сторони пропорційно задоволеним позовним вимогам. Керуючись ст.ст. 33, 34, 43, 44, 49, ст.ст. 82-85 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва, - В И Р І Ш И В : 1.          Позовні вимоги задовольнити частково. 2.          Визнати недійсним пункт 1 рішення Львівської обласної ради № 1076 від 08.12.2009 р. «Про внесення змін та доповнень до рішень обласної ради»в частині внесення змін в додаток до рішення Львівської обласної ради від 09.07.2009 р. № 987 «Про оформлення свідоцтва про право власності територіальних громад Львівської області на нежитлові приміщення та споруди», що стосуються оформлення права спільної власності територіальних громад Львівської області в особі Львівської обласної ради на будівлі та споруди, що знаходяться за адресою: м. Львів, вул. Олеся О., 25. 3.          Стягнути з Львівської обласної ради (79008, місто Львів, вулиця Винниченка, будинок 18, ідентифікаційний код 19340661) з будь якого рахунку виявленого державним виконавцем під час виконавчого провадження на користь Національного університету «Львівська політехніка»(79013, місто Львів, вулиця С.Бандери, будинок 12, ідентифікаційний код 02071010) суму витрат по сплаті судового збору у розмірі 1 073,00 (одна тисяча сімдесят три) грн. 00 коп. 4.          В іншій частині позову відмовити. 5.          Після набрання рішенням законної сили видати наказ. 6.          Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня підписання повного тексту рішення та може бути оскаржене в порядку та у строки, визначені Господарським процесуальним кодексом України. Суддя                                                                                С.В. Балац Дата складення повного рішення 23.07.2012 р.

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення18.07.2012
Оприлюднено01.08.2012
Номер документу25448266
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5011-45/6719-2012

Рішення від 18.07.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Балац С.В.

Ухвала від 25.05.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Балац С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні