Постанова
від 26.07.2012 по справі 2а-6243/12/0170/13
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

26 липня 2012 р. Справа №2а-6243/12/0170/13

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючої судді Ольшанської Т.С., при секретарі Ківа А.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Ленінського районного управління юстиції АР Крим

до Громадської організації "Ленінська районна громадська організація "ЗАХИСТ ДІТЕЙ ВІЙНИ"

про примусовий розпуск (ліквідацію) громадської організації,

за участю представників сторін:

від позивача - Барилюк М.М., довіреність №01/01-28/11 від 23.07.2012,

від відповідача -не з'явився.

Обставини справи: До Окружного адміністративного суду АР Крим надійшов адміністративний позов Ленінського районного управління юстиції АР Крим до Громадської організації "Ленінська районна громадська організація "ЗАХИСТ ДІТЕЙ ВІЙНИ" про примусовий розпуск (ліквідацію) громадської організації.

Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 13.06.2012року відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду.

Представник позивача у судовому засіданні наполягав на задоволенні позовних вимог.

Відповідач у судове засідання не з'явився, про день, час та місце його проведення був повідомлений належним чином-рекомендованою кореспонденцією, про причини неприбуття не повідомив, заперечення на позов до суду не надав.

Розглянувши подані документи та матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною 1 статтю 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 17 КАС України компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках встановлених законом.

Згідно з Положенням про районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні управління юстиції, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України від 14.02.2007 року № 47/5 Районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні управління юстиції (далі -управління юстиції) є територіальними органами Міністерства юстиції України (далі -Мін'юст). Управління юстиції підпорядковуються Мін'юсту та безпосередньо Головному управлінню юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головним управлінням юстиції в областях, мм. Києві та Севастополі.

Відповідно до абзацу десятого пункту 3 Положення одним з основних завдань є легалізація місцевих громадських організацій, місцевих осередків всеукраїнських та міжнародних громадських організацій (крім місцевих громадських організацій та місцевих осередків всеукраїнських і міжнародних громадських організацій, легалізація яких віднесена до делегованих повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад), реєстрація (державна реєстрація) місцевих благодійних організацій, інших юридичних осіб та статутів юридичних осіб у випадках та в порядку, установлених законодавством.

За таких обставин Ленінське районне управління юстиції Міністерства юстиції України відповідно до п.7 ч. 1 ст. 3 КАС України є суб'єктом владних повноважень як орган державної влади.

Відповідно до ст. 25 Закону України "Про об'єднання громадян від 16.06.1992 і постанови Кабінету Міністрів України від 26.02.1993 №140 "Про затвердження Положення про порядок легалізації об'єднань громадян" на органи юстиції покладено функції державної реєстрації і контролю за діяльністю громадських організацій. А якщо органи юстиції мають функції державної реєстрації та контролю за діяльністю громадських організацій, тому відповідно до п. 5 ч. 2 ст.17 КАС України позивач має право звертатися з позовами до адміністративного суду.

Положеннями ч. 1 ст.1 Закону України "Про об'єднання громадян" визначено, що об'єднання громадян є добровільне громадське формування, створене на основі єдності інтересів для спільної реалізації громадянами своїх прав і свобод. Легалізація (офіційне визнання) об'єднання громадян згідно зі ст. 14 Закону України "Про об'єднання громадян" є обов'язковою і здійснюється шляхом їх реєстрації або повідомлення про заснування. Діяльність об'єднань громадян, які не легалізовані або примусово розпущені за рішенням суду, є протизаконною. Після реєстрації об'єднання громадян воно набуває статус юридичної особи. Легалізація громадської організації здійснюється відповідно Міністерством юстиції України, місцевими органами державної виконавчої влади, виконавчими комітетами сільських, селищних, міських Рад.

Громадська організація "Ленінська районна громадська організація "ЗАХИСТ ДІТЕЙ ВІЙНИ" є громадською організацією, зареєстрована Ленінським районним управлінням юстиції АР Крим 26.01.2006, свідоцтво №36.

Юридична адреса організації - 98200, АР Крим, Ленінський район, сел.. Леніне, вул.. Мічуріна, б.121.

Відповідно до ч.2 ст. 25 Закону України "Про об'єднання громадян" органи, що проводять легалізацію об'єднань громадян, здійснюють контроль за додержанням ними положень статуту.

З березня 2006 р. до Ленінського районного управління юстиції АР Крим та реєстраційної служби Ленінського районного управління юстиції АР Крим не було подано жодного протоколу засідань статутних органів про переобрання зазначених органів.

На запити реєстраційної служби Ленінського районного управління юстиції АР Крим ( від 11.04.2012 р., №02/02-01/09/340, 11.04.2012 №02/02-01/09/341) до засновників та членів керівного органу громадської організації «Ленінська районна громадська організація "ЗАХИСТ ДІТЕЙ ВІЙНИ", матеріали про статутну діяльність надані не були.

Згідно до листа Керівника громадської організації «Ленінська районна громадська організація "ЗАХИСТ ДІТЕЙ ВІЙНИ" ОСОБА_2 від 12.04.12 р. з лютого 2008 р. головою громадської організації «Ленінська районна громадська організація "ЗАХИСТ ДІТЕЙ ВІЙНИ" він не являється, статутну діяльність організація не здійснює, керівні органи не переобиралися, за юридичною адресою громадська організація не знаходиться.

Також, ОСОБА_2 просив організацію ліквідувати у судовому порядку.

Реєстраційною службою Ленінського районного управління юстиції АР Крим на підставі ст..ст.28,29 Закону України "Про об'єднання громадян" винесено попередження №02/02-01/09/400 від 05.05.2012 р., у якому, крім іншого, вимагалось надати інформацію про статутну діяльність організації.

Як вбачається з матеріалів справи, інформацію про здійснення статутної діяльності організацією не надано, виявлені порушення законодавства не усунуто.

Згідно зі Статутом, зареєстрованим Ленінським районним управлінням юстиції АР Крим 26.01.2006 р. основною метою об'єднання є задоволення та захист законних соціальних та економічних інтересів та прав своїх членів,.

Згідно зі ст. 13 Закону України "Про об'єднання громадян" інформація стосовно місцезнаходження організації є невід'ємною частиною статуту організації. Згідно статті 15 вищезгаданого Закону зміни та доповнення до статуту підлягають обов'язковій реєстрації.

Як вбачається з п. 3 статті 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" зміни до установчих документів юридичної особи підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру.

Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Згідно Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" Громадська організація є неприбутковою організацією, а також на підставі положень ст. 85 Цивільного кодексу України є непідприємницьким товариством, яке не має на меті одержання прибутку для його наступного розподілу між учасниками. Але відповідно ч.1 ст.26 Закону України "Про об'єднання громадян" об'єднання громадян повинні у встановленому порядку подавати фінансовим органам декларації про свої доходи та витрати.

Однак, згідно даних, наданих Державною податковою інспекцією у Ленінському районі АР Крим, Громадська організація знаходиться на податковому обліку з 26.01.2006р., не надає податкову звітність з 04.02.2009 р., податкового боргу не має (лист від 17.04.2012 за вих.№2897/10/18-00).

Згідно до листа Управління Пенсійного фонду у Ленінському районі АР Крим від 17.04.2012 №3320/02-26 відповідач зареєстрований в Управлінні Пенсійного фонду у Ленінському районі АР Крим з 26.01.2006 р. звітність не надає, заборгованості станом на 17..04.2012 р. не має.

За таких обставин суд приходить до висновку, що Громадська організація не знаходиться за юридичною адресою, не веде оперативний і бухгалтерський облік, не надає звітність по податках і обов'язкових платежах, не вносить платежі в порядку і розмірах, передбачених законодавством, що є порушенням ст.ст. 24, 26 Закону України "Про об'єднання громадян" і заподіює шкоду інтересам держави, що виявляється у неможливості держави в особі уповноважених нею органів (податкової інспекції, пенсійного фонду) контролювати фінансово-господарську діяльність громадської організації.

Згідно з частиною 1 статті 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги і заперечення.

Громадська організація не надала суду доказів виконання попередження Головного управління юстиції та усунення порушень законодавства.

Відповідно до п. 3 статті 32 Закону України "Про об'єднання громадян" примусовий розпуск (ліквідація) об'єднань громадян за поданням реєструючого органу або прокурора, здійснюється за рішенням суду у разі продовження протиправної діяльності після накладення стягнень передбачених вищезгаданим законом.

Громадська організація після винесення попередження продовжує ухилятися від державного контролю, порушуючи тим самим статтю 25 Закону України "Про об'єднання громадян". Тому має місце законна підстава для примусового розпуску (ліквідації) громадської організації та задоволення позовних вимог Головного управління юстиції стосовно ліквідації Громадської організації, таму як вони підтверджені матеріалами справи та засновані на нормах чинного законодавства.

Відповідно до частини 3 статті 32 Закону України "Про об'єднання громадян", про примусовий розпуск (ліквідацію) об'єднання громадян реєструючий орган повідомляє у засобах масової інформації протягом п'ятнадцяти днів після набрання рішенням суду законної сили.

Згідно з частиною 4 статті 94 КАС України у справах, у яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, і відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Тому судові витрати по справі не підлягають стягненню з відповідача.

На підставі викладеного, керуючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС України,

ПОСТАНОВИВ:

1.Позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

2.Примусово розпустити (ліквідувати) Громадську організацію "Ленінська районна громадська організація "ЗАХИСТ ДІТЕЙ ВІЙНИ" (ОКПО 34080780, 98200, АР Крим, Ленінський район, сел.. Леніне, вул.. Мічуріна, б.121.), зареєстровану Ленінським районним управлінням юстиції АР Крим 26.01.2006, свідоцтво №36.

3.Копію постанови в день набрання нею законної сили направити державному реєстратору за місцем реєстрації юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення щодо припинення підприємницької діяльності юридичної особи.

4.Зобов'язати Ленінське районне управління юстиції АР Крим протягом п'ятнадцяти днів після набрання рішенням суду законної сили повідомити про ліквідацію Громадської організації "Ленінська районна громадська організація "ЗАХИСТ ДІТЕЙ ВІЙНИ" у засобах масової інформації.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Ольшанська Т.С.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення26.07.2012
Оприлюднено22.08.2012
Номер документу25456129
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6243/12/0170/13

Постанова від 26.07.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Ольшанська Т.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні