1057/12/2170 ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90
ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 21 травня 2012 р. Справа № 2-а-1057/12/2170 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Пекного А.С., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Чаплинськлї міжрайонної державної податкової інспекцї Херсонської області Державної податкової служби до Державного комунального підприємства "Тронка" про стягнення плати за користування надрами для видобування корисних копалин, встановив: Чаплинська міжрайонна державна податкова інспекція Херсонської області Державної податкової служби (далі –позивач або ДПІ) звернулась до адміністративного суду з позовом до Державного комунального підприємства «Тронка» (далі відповідач або ДКП «Тронка»), у якому просить стягнути податковий борг за користування надрами для видобування корисних копалин у сумі 856 грн. 42 коп. Позовні вимоги мотивовані тим, що ДКП «Тронка» станом на 14.03.2012р. має податкове зобов'язання по оплаті за користування надрами для видобування корисних копалин в сумі 856,42 грн. Наявність боргу, що стягується, встановлено позивачем згідно даних карток обліку особових рахунків. Таким чином, оскільки податковий борг не погашається, у ДПІ виникло право звернутись до суду із позовом про стягнення податкового боргу У судове засідання сторони не з'явились. Представник ДПІ надав клопотання, згідно якого просив розглянути справу у порядку письмового провадження. Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про причини неявки суд не повідомив, заяви про розгляд справи у свою відсутність не надав, хоча був належним чином повідомлений про дату та час розгляду справи. Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомленні про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. Дослідивши наявні матеріали, всебічно та повно з'ясувавши всі обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі виходячи з наступного. З матеріалів справи вбачається, що за результатами своєї господарської діяльності відповідач станом на 14.03.2012р. має податковий борг за користування надрами для видобування корисних копалин у сумі 856 грн. 42 коп. Відповідно до п.14.1.175., ст. 14 ПК України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання. Згідно із Законом України "Про державну податкову службу в Україні" контроль за повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством здійснюють органи державної податкової служби. Крім цього, відповідно до п. 20.1.18 ст. 20 ПК України органи державної податкової служби є органами стягнення та уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень. Відповідно п.20.1.18. с. 20 Податкового кодексу України ДПІ має право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини. Таким чином, ДПІ має право звертатись до суду з позовом про стягнення податкового боргу. Згідно із копією свідоцтва про державну реєстрацію Державне комунальне підприємство «Тронка» зареєстроване як юридична особа Каланчацькою районною державною адміністрацією Херсонської області 09.01.2003р. за № 124, ідентифікаційний код
32285686. Відповідач взятий на облік позивачем як платник податків, зборів та обов'язкових платежів з 29.01.2003р. за № 124 . Відповідно до положень ст.. 262 Податкового кодексу плата за користування надрами - загальнодержавний платіж, який справляється у вигляді: плати за користування надрами для видобування корисних копалин; плати за користування надрами в цілях, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин. Відповідно до ст.. 262 Податкового кодексу плата за користування надрами включена до переліку загальнодержавних податків і зборів( обов'язкових платежів) у відповідності до ст.. 9 Податкового кодексу України і є обов'язковою для сплати до відповідних бюджетів у визначених розмірах та термінах. Стаття 263.1.1. ПКУ визначає, що платниками плати за користування надрами для видобування корисних копалин є суб'єкти господарювання, у тому числі громадяни України, іноземці та особи без громадянства, зареєстровані відповідно до закону як підприємці, які набули права користування об'єктом (ділянкою) надр на підставі отриманих спеціальних дозволів на користування надрами (далі - спеціальний дозвіл) в межах конкретних ділянок надр з метою провадження господарської діяльності з видобування корисних копалин, у тому числі під час геологічного вивчення (або геологічного вивчення з подальшою дослідно-промисловою розробкою) в межах зазначених у таких спеціальних дозволах об'єктах (ділянках) надр. Норми ст..263.2 Податкового кодексу передбачено, що об'єктом оподаткування плати за користування надрами для видобування корисних копалин по кожній наданій в користування ділянці надр, що визначена у відповідному спеціальному дозволі, є обсяг видобутої у податковому (звітному) періоді корисної копалини (мінеральної сировини) або обсяг погашених у податковому (звітному) періоді запасів корисних копалин. До ставок плати за користування надрами для видобування корисних копалин застосовуються коригуючі коефіцієнти, які визначаються залежно від виду корисної копалини (мінеральної сировини) та умов її видобування: Норми податкового кодексу визначають порядок подання податкових розрахунків і строки сплати, за якими платник плати за користування надрами для видобування корисних копалин до закінчення граничного строку подання податкових розрахунків за податковий (звітний) період, що дорівнює календарному кварталу, подає за формою, встановленою у порядку, передбаченому Кодексом податкові розрахунки з плати за користування надрами для видобування корисних копалин органу державної податкової служби: Платник протягом десяти календарних днів після закінчення граничного строку подання податкового розрахунку за податковий (звітний) період сплачує податкові зобов'язання з плати за користування надрами для видобування корисних копалин у сумі, визначеній в розрахунку з плати, поданому ним органу державної податкової служби: Так, ДКП «Тронка» у відповідності до норм податкового законодавства подано до інспекції податкові розрахунки плати за користування надрами за 4 квартал 2011 року вх. № 9907 від 01.02.2012р. Наданими розрахунками платник податків самостійно визначив податкові зобов'язання по платі за користування надрами для видобування корисних копалин. Таким чином, станом на 14.03.2012р. податкова заборгованість у сумі 856, грн..42 коп., яка обліковується в картках особових рахунків платників податку. Положеннями п.14.1.175 ст.14 Податкового кодексу України визначено, що податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання. Пунктом 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України визначено поняття «податкової декларації, розрахунку» як документу, який подається платником податку до контролюючого органу у строки,встановлені законом, на підствві якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання. Заперечень стосовно сум заборгованості по оплаті за користування надрами для видобування корисних копалин підприємством не подавалися, тобто сума боргу є узгодженою. Контролюючим органом є органи державної податкової служби – щодо податків,які справляються до бюджетів та державних цільових фондів. Згідно п.41.5 ст.41 органами стягнення є виключно державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень. Крім того, з матеріалів справи видно, що суму заборгованості відповідачем не сплачено. Наявність у відповідача податкового боргу підтверджується також копією витягу з облікової картки платника податків та копією розрахунку про наявність податкової заборгованості, що додані позивачем до позову. Приймаючи до уваги викладені обставини, а також враховуючи, що відповідачем заборгованість не сплачена, позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі. Керуючись ст. ст. 158 - 163, 167 КАС України, суд - постановив: Позов Чаплинської міжрайонної державної податкової інспекції Херсонської області Державної податкової служби до державного комунального підприємство «Тронка» про стягнення податкового боргу за користування надрами для видобування корисних копалин у сумі 856грн.42 коп.- задовольнити у повному обсязі. Стягнути з державного комунального підприємство «Тронка» (ідентифікаційний код
32285686, місце знаходження : 75811, Херсонська область, Каланчацький район, село Привілля, пров. Шкільний) борг за користування надрами для видобування корисних копалин у сумі 856грн.42 коп (вісімсот п'ятдесят шість гривень сорок дві копійки) в дохід районного бюджету Каланчацької районної державної адміністрації на р/р 33115366700186, код платежу 13030100, банк одержувача ГУДКС в Херсонській області,МФО 852010, код банка одержувача ОКПО
37686257. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Суддя Пекний А.С. кат. 8.1.5