Постанова
від 18.06.2012 по справі 1054/12/2170
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"18" червня 2012 р. 14 год.20 хв.Справа № 2-а-1054/12/2170

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Кисильової О.Й.,

при секретарі: Козловій Н.О.,

за участю: представника позивача - Лущай В.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Літа" до відділу державної реєстрації виконавчого комітету Херсонської міської ради, державного реєстратора відділу державної реєстрації виконавчого комітету Херсонської міської ради про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії,

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Літа" (далі - позивач, ТОВ "Літа") звернулося з адміністративним позовом до відділу державної реєстрації виконавчого комітету Херсонської міської ради (далі - відповідач-1), державного реєстратора відділу державної реєстрації виконавчого комітету Херсонської міської ради Сидорова Володимира Анатолійовича (далі - відповідач-2), в якому, з урахуванням уточнень позовних вимог, просить визнати протиправними дії відповідача-2 щодо відмови 03.03.2012 р. у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів позивача та зобов'язати відповідача-2 провести державну реєстрацію, що полягає у зміні місцезнаходження ТОВ "Літа".

Свої вимоги обгрунтовує тим, що відповідачем-2 неправомірно відмовлено у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи та внесенні змін до відомостей про юридичну особу щодо її місцезнаходження. Вважає, що статтею 27 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" встановлено вичерпний перелік підстав для відмови у проведенні державної реєстрації, у тому числі щодо внесення змін до установчих документів, а посилання відповідача-1 на ч. 2 ст. 35 зазначеного Закону є протиправним, оскільки дана норма регулює правовідносини щодо порядку внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи.

У судовому засіданні представник позивача підтримала позовні вимоги та просила їх задовольнити. Суду пояснила, що відповідно до плану санації та з метою погашення вимог кредиторів було реалізовано нерухомість, адреса якої покладена в основу визначення місцезнаходження ТОВ "Літа". Таким чином, у позивача немає прав знаходитися за адресою реєстрації та виникла необхідність внести зміни до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців щодо місцезнаходження позивача.

Належним чином повідомлені представник відповідача-1 та відповідач-2 у судове засідання не з'явилися, не повідомивши суд про причини неприбуття. У поданих до суду 19.04.2012 р. запереченнях наполягали на відмові у задоволенні позовних вимог у зв'язку із їх необґрунтованістю. Зазначили, що позивачем при поданні документів не надано державному реєстратору плану санації, в якому передбачено зміну місцезнаходження юридичної особи. Також надана позивачем згода розпорядника майном на реєстрацію змін до установчих документів є недостатньою.

Відповідно до частини 4 статті 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу без участі представника відповідача-1 та відповідача-2, належним чином повідомлених про дату, час і місце судового розгляду.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог, враховуючи наступне.

Судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю "Літа" є суб'єктом підприємницької діяльності - ідентифікаційний код 30892996, з 12.04.2000 року знаходилось на обліку у державного реєстратора виконавчого комітету Херсонської міської ради, місцезнаходження: 73000, Херсонська область, м. Херсон, Комсомольський район, селище Геологів, провулок Слов"янський, будинок 11.

З метою виконання плану санації, затвердженого ухвалою Господарського суду Херсонської області від 25.11.2010 р. та у зв'язку з реалізацією об'єкту нерухомості - вуглекислотного комплексу (знаходиться за адресою: м. Херсон, селище Геологів, пров. Слов"янський, 11), 27 лютого 2012 року керуючим санацією ТОВ "Літа" Луганським П.В. прийнято рішення за № 1 про зміну місцезнаходження ТОВ "Літа" з адреси: 73020, м. Херсон, селище Геологів, пров. Слов'янський, 11 на адресу: м. Херсон, вул. Радянська, 46, кім. 602; про затвердження змін до статуту та внесення змін до установчих документів, а також про звернення до відділу державної реєстрації виконавчого комітету Херсонської міської ради.

Відповідно до положень статті 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" від 15.05.2003 р. № 755-ІV (далі - Закон № 755-ІV), державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру. Порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема: перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації; внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру; оформлення і видачу виписки з Єдиного державного реєстру.

Зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.

01 березня 2012 року товариство з обмеженою відповідальністю "Літа" звернулося до відповідача-1 із заявою про проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи та внесення змін до відомостей про юридичну особу щодо її місцезнаходження, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Як слідує зі змісту повідомлення відповідача від 03.03.2012 р., державним реєстратором відмовлено в проведенні державної реєстрації змін до установчих документів на підставі наявності обмежень щодо вчинення засновниками юридичної особи або уповноваженою ними особою юридичних дій, які встановлені в частині 2 статті 35 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".

Суд вважає дії відповідача такими, що не відповідають вимогам Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" з огляду на наступне.

Відповідно до положень статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Вимоги до державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи встановлені статтею 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".

Так, відповідно до положень вищезазначеної статті для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) такі документи:

- заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи;

- примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів;

- оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів;

- два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції;

- документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.

Якщо документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи подаються іншим представником юридичної особи, державному реєстратору додатково пред'являється паспорт та надається документ або нотаріально засвідчена копія документа, що засвідчує повноваження представника.

Частиною 7 цієї статті передбачено, що державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті.

Так, відповідно до наданої суду копії повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації від 03.03.2012 р. ТОВ "Літа" державному реєстратору були подані наступні документи: реєстраційна картка на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; рішення про внесення змін до установчих документів (примірник оригіналу); статут; додаток до установчих документів (два примірники); документ, що засвідчує повноваження уповноваженої особи; документ, що підтверджує правомірність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; згода щодо внесення змін від розпорядника майна; квитанцію про сплату реєстраційного збору.

Таким чином, позивачем виконані вимоги статті 29 Закону № 755-ІV та надано державному реєстратору повний перелік необхідних документів.

Водночас, статтею 30 Закону № 755-ІV передбачено, що державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за наявності підстав, встановлених частиною першою статті 27 цього Закону.

Відповідно до положень ч. 1 ст. 27 Закону № 755-ІV підставами для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи є: невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам частини третьої статті 8 цього Закону; порушення порядку створення юридичної особи, який встановлено законом, зокрема: наявність обмежень на зайняття відповідних посад, встановлених законом щодо осіб, які зазначені як посадові особи органу управління юридичної особи; невідповідність відомостей про засновників (учасників) юридичної особи відомостям щодо них, які містяться в Єдиному державному реєстрі; наявність обмежень щодо вчинення засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженою ними особою юридичних дій, які встановлені абзацом четвертим частини другої статті 35 цього Закону; наявність в Єдиному державному реєстрі найменування, яке тотожне найменуванню юридичної особи, яка має намір зареєструватися; використання у найменуванні юридичної особи приватного права повного чи скороченого найменування органу державної влади або органу місцевого самоврядування, або похідних від цих найменувань, або історичного державного найменування, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України; невідповідність найменування юридичної особи вимогам закону щодо найменування окремих видів юридичних осіб (банк, кредитна спілка, недержавний пенсійний фонд тощо); встановлена іншими законами заборона використання у найменуванні юридичної особи певних термінів, абревіатур, похідних термінів.

Відмова у проведенні державної реєстрації юридичної особи з інших підстав не допускається.

Отже, однією із підстав відмови у проведенні державної реєстрації змін є наявність обмежень щодо вчинення засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженою ними особою юридичних дій, які встановлені абзацом четвертим частини другої статті 35 Закону № 755-ІV,

Статтею 35 Закону № 755-ІV встановлено порядок внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, абзацом четвертим частини другої якої визначено, що з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи забороняється проведення державної реєстрації юридичної особи, засновником (учасником) якої є юридична особа, щодо якої прийнято рішення щодо припинення.

Отже, дане обмеження діє у тому випадку, якщо внесення змін до установчих документів здійснюється після внесення до ЄДР запису про рішення засновників юридичної особи щодо припинення.

Як встановлено судом, згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 18.06.2012 р. у ЄДР відсутні відомості щодо дати реєстрації рішення засновників (учасників) або уповноважених ними органів про припинення юридичної особи. Стан юридичної особи на вказану дату: порушено справу про банкрутство (санація).

У своїх заперечення відповідач стверджує, що оскільки позивач знаходить в процедурі санації, то для зміни місцезнаходження йому необхідно подати відповідачу-2 не згоду розпорядника майном на вчинення таких дій, а план санації.

Разом з тим, слід відмітити, що в матеріалах справи містяться рішення керуючого санацією ТОВ "Літа" Луганського П.В. від 27.02.2012 р. № 1, відповідно до якого вирішено змінити місцезнаходження Товариства, згоду на що надано розпорядником майна ТОВ "Літа" Прудкою Н.С., а тому посилання відповідача-1 на відсутність плану санації, як на підставу для відмови у проведенні реєстраційної дії є такими, що суперечать вимогам Закону № 755-ІV.

Беручи до уваги ту обставину, що відмова у проведенні державної реєстрації юридичної особи, у тому числі щодо змін до установчих документів, з інших підстав, ніж передбачені ч. 1 ст. 27 Закону № 755-ІV не допускається, суд приходить до висновку про протиправність дій державного реєстратора щодо відмови у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів товариства з обмеженою відповідальністю "Літа", які полягають у зміні місцезнаходження Товариства.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Оскільки відділом державної реєстрації виконавчого комітету Херсонської міської ради та державним реєстратором відділу державної реєстрації виконавчого комітету Херсонської міської ради належними і допустимими доказами не доведено наявність законних підстав для відмови у проведенні реєстраційних дій, суд вважає, що позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю "Літа" підлягають задоволенню в повному обсязі.

Керуючись ст.ст.158 -163, 167 КАС України, суд, -

постановив :

Позов товариства з обмеженою відповідальністю "Літа" до відділу державної реєстрації виконавчого комітету Херсонської міської ради, державного реєстратора відділу державної реєстрації виконавчого комітету Херсонської міської ради про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії задовольнити повністю.

Визнати протиправними дії державного реєстратора відділу державної реєстрації виконавчого комітету Херсонської міської ради щодо відмови у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів товариства з обмеженою відповідальністю "Літа".

Зобов'язати відділ державної реєстрації виконавчого комітету Херсонської міської ради в установленому законом порядку провести державну реєстрацію змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі про місцезнаходження юридичної особи - товариства з обмеженою відповідальністю "Літа", код ЄДРПОУ 30892996.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 25 червня 2012 р.

Суддя Кисильова О.Й.

кат. 5.1.1

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.06.2012
Оприлюднено22.08.2012
Номер документу25457642
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1054/12/2170

Постанова від 18.06.2012

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Кисильова О.Й.

Ухвала від 30.03.2012

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Кисильова О.Й.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні