Постанова
від 23.07.2012 по справі 2а/2370/2325/2012
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 липня 2012 року Справа № 2а/2370/2325/2012

Черкаський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого -судді Паламар П.Г.,

при секретарі -Овсієнко О.І.,

за участю: представника позивача Гладкого В.В. - за довіреністю, розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України у Черкаській області до фізичної особи -підприємця ОСОБА_6 про стягнення фінансових санкцій,

ВСТАНОВИВ:

02 липня 2012 року регіональне управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України у Черкаській області звернулося до Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просить стягнути із фізичної особи-підприємця ОСОБА_6 фінансові санкції у розмірі 8 347 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на ті обставини, що при проведенні перевірки відповідача було виявлено порушення останнім вимог ч. 4 ст. 11 та ст. 15 3 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів»від 19.12.1995 р. № 481/95-ВР, що відображено в матеріалах перевірки, проведеної старшими державними податковими ревізорами -інспекторами Дігтяренком Є.В. та Голубчиком І.В. На підставі матеріалів перевірки, позивачем винесено рішення № 230010-2325-002 від 19.03.2012 р. про застосування до відповідача фінансових санкцій в розмірі 6 800 грн. та рішення № 2320011-2325-001 від 19.03.2012р. про застосування до відповідача фінансових санкцій в розмірі 1 700 грн. Враховуючи те, що сума штрафних (фінансових) санкцій відповідачем повністю та своєчасно не сплачена, позивач просить стягнути зазначені кошти в судовому порядку.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги в повному обсязі та просив позов задовольнити з підстав викладених в позовній заяві.

Відповідач в судове засідання не з'явився, про причини неявки суд не повідомив, про час та дату судового розгляду повідомлений належним чином, що підтверджується телефонограмою про виклик до суду для участі в судовому засіданні.

Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши подані документи, оцінивши належність, допустимість та достовірність кожного доказу окремо та достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд вважає, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.

07.06.2006 року ОСОБА_6 зареєстровано фізичною особою -підприємцем, про що в Єдиному державному реєстрі зроблено запис.

Відповідно до ліцензії серії АГ в„– 537781 , виданої регіональним управлінням Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України у Черкаській області, позивачу надано право на здійснення роздрібної торгівлі тютюновими виробами у період з 25.03.2011 р. по 24.03.2012 р., назва місця торгівлі - ресторан «ІНФОРМАЦІЯ_3».

Крім того, відповідачем отримано ліцензію серії АГ № 537455 на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями у період з 25.03.2011 р. по 24.03.2012 р., назва місця торгівлі -ресторан «ІНФОРМАЦІЯ_3».

03 березня 2012 року посадовими особами регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України в Черкаській області, на підставі направлення № 2 від 03.03.2012 року виданого начальником РУ Департаменту САТ ДПС України у Черкаській області, проведено перевірку відповідача з питань додержання суб'єктом господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов'язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами. Місцем проведення перевірки був ресторан «ІНФОРМАЦІЯ_3», що розташований за адресою: АДРЕСА_2., в якому здійснює господарську діяльність відповідач.

Так, перевіркою встановлено, що 03 березня 2012 року о 23 годині 44 хвилини найманий працівник відповідача ОСОБА_3 продав громадянам ОСОБА_4 ІНФОРМАЦІЯ_1 та ОСОБА_5 ІНФОРМАЦІЯ_2 тютюнові вироби -сигару із смаком вишні «Valentina Cherry», виробництва «Корпорація Сігар Експорт, СхА»Домініканська республіка по ціні 35 грн. та видав відповідний розрахунковий документ -чек від 03.03.2012 року (а.с.9).

Крім того, перевіркою встановлено, що у приміщенні вищевказаного ресторану зберігалися алкогольні напої -коньяк (Cognar), «Hennessy»very special»об'ємом 1літр за ціною 400 грн., вміст спирту 40% та віскі «Scotch whisky», об'ємом 0,750літра, вміст спирту 40%, за ціною 600 грн., за відсутності інформації на пляшках на державній мові та марок акцизного податку.

За висновком перевірки, результати якої зафіксовані в акті № 001/21-3/НОМЕР_1 від 04.03.2012 року, позивачем порушено вимоги статей 11, 15 3 Закону України «Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів»від 19.12.1995 р. №481/95-ВР (далі Закон № 481/95-ВР) та вимоги «Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів» затвердженого ПКМУ від 27.12.2010 року № 1251.

За результатами проведеної перевірки, співробітниками відділу кримінальної міліції у справах дітей складено протокол про адміністративне правопорушення серії ЧК № 032247 від 04.03.2012 року.

02 квітня 2012 року адміністративною комісією при Піщанській сільській раді розглянуто матеріали адміністративної справи відносно ОСОБА_3, по факту продажу останнім неповнолітнім особам тютюнових виробів та накладено на нього адміністративний штраф у розмірі 510 грн.

На виконання вимог п. п. 2.6., 2.7. «Інструкції про порядок і строки розгляду матеріалів, які є підставою для застосування фінансових санкцій, що визначені ст. 17 Закону № 481/95-ВР ФОП ОСОБА_6 було викликано до РУ Департаменту САТ ДПА України у Черкаській області для ознайомлення з матеріалами перевірки, надання пояснень та документів щодо фактів викладених в акті від 06.03.2012 року.

На визначену дату та час ФОП ОСОБА_6 до РУ Департаменту САТ ДПА України у Черкаській області не з'явилася, заперечень щодо результатів перевірки на надіслала.

За результатами розгляду матеріалів перевірки, 19.03.2012 року регіональним управлінням Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації у Черкаській області прийнято рішення № 230010-2325-002 про застосування до ФОП ОСОБА_6 фінансових санкцій в розмірі 6 800 грн., передбачених абзацом 9 ч. 2. ст. 17 Закону № 481/95-ВР та рішення № 230011-2325-001 про застосування до ФОП ОСОБА_6 фінансових санкцій в розмірі 1 700 грн., передбачених абзацом 15 ч. 2 ст. 17 Закону № 481/95-ВР.

Станом на день звернення позивача до суду ФОП ОСОБА_6 частково погасила суму фінансових санкцій в зв'язку з чим сума позову, що підлягає до стягнення з відповідача становить 8 347 грн. (6 800 грн. + 1 700 грн. -153 грн. (сума сплачених фінансових санкцій).

Спеціальним Законом, який визначає основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України є Закон України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів»від 19.12.1995 р. №481/95-ВР.

Абзацами 2,3 ч. 4 ст. 11 Закону № 481/95-ВР передбачено, що етикеточна продукція розробляється товаровиробником алкогольних та тютюнових виробів і повинна відповідати вимогам чинного законодавства про мови (крім додаткової інформації щодо характеристик продукту), не потребує додаткових узгоджень, є промисловою власністю виробника та захищається згідно з чинним законодавством про промислову (інтелектуальну) власність. Власні назви алкогольних напоїв та тютюнових виробів визначаються їх виробниками і можуть відтворювати зареєстрований чи поданий на реєстрацію знак для товарів і послуг або бути його частиною.

Алкогольні напої та тютюнові вироби, які виробляються в Україні, а також такі, що імпортуються в Україну, позначаються марками акцизного податку в порядку, визначеному законодавством.

Відповідальність за порушення норм даної статті передбачена абзацом 15 ч.2 ст. 17 Закону № 481/95-ВР. Вказаною нормою даної статті визначено, що до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі зберігання, транспортування, реалізації фальсифікованих алкогольних напоїв та тютюнових виробів, алкогольних напоїв та тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка або з підробленими марками акцизного податку - 100 відсотків вартості товару, але не менше 1700 гривень.

Відповідно до ст. 15 3 Закону №481/95-ВР забороняється продаж пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років.

Згідно абзацу 9 ч. 2 ст. 17 Закону України № 481/95-ВР за порушення вимог статті 153 вищевказаного Закону до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі 6800 грн.

Пунктом 6.17 Положення про Департамент контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 13.10.2011 за № 1289 передбачено право позивача звертатися до суду з позовами, в тому числі про стягнення із суб'єктів господарювання сум фінансових санкцій у вигляді штрафів за порушення вимог законодавства, яке регулює відносини у сфері виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів.

Згідно п. 10 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів»від 02.06.2003 р. N 790 у разі невиконання суб'єктом підприємницької діяльності рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання сума санкцій стягується на підставі рішення суду.

Частина 5 ст. 17 Закону № 481/95-ВР передбачає, що у разі невиконання суб'єктом господарювання рішення органів, зазначених у частині третій цієї статті, сума штрафу стягується на підставі рішення суду.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач посилався на несплату відповідачем фінансових санкцій, застосованих до відповідача згідно рішень від 19.03.2012 року № 230011-2325-001 та № 230011-2325-002.

Беручи до уваги, що вказані рішення на даний час є чинними, а тому обов'язковими до виконання, а також беручи до уваги той факт, що фінансові санкції відповідачем повністю не сплачені, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача є законними та обґрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню.

Відповідно до ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсненні позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. 11, 14, 70, 71, 89, 94, 159-163 КАС України,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з фізичної особи-підприємця ОСОБА_6 (19700, АДРЕСА_1, реєстраційний номер облікової картки НОМЕР_1) на користь бюджету через регіональне управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України у Черкаській області (18008, м. Черкаси, вул. Смілянська, 131, код ЄДРПОУ 34997773) фінансові санкції в сумі 8 347 (вісім тисяч триста сорок сім) грн.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення в порядку, передбаченому ст.ст.185-187цього Кодексу.

Суддя П.Г. Паламар

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.07.2012
Оприлюднено23.08.2012
Номер документу25470363
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2370/2325/2012

Ухвала від 16.07.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

Ухвала від 10.07.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

Постанова від 23.07.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

Ухвала від 04.07.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні