Ухвала
від 31.07.2012 по справі 5/24/2012/5003
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

21036, м. Вінниця, Хмельницьке шосе, 7 тел. 66-03-00, 66-11-31, http://vn.arbitr.gov.ua


УХВАЛА

31 липня 2012 р. Справа № 5/24/2012/5003

за заявою :Підприємства "Плеяда" Жмеринської міськрайонної громадської організації "Інваліди Чорнобиля", м. Жмеринка

про визнання банкрутом

Головуючий суддя Бенівський В.І.

При секретарі судового засідання Грибська К.В.

За участю представників :

Підприємство "Плеяда" Жмеринської міськрайонної громадської організації "Інваліди Чорнобиля" - Сікіасян А.В., голова лівідаційної комісії.

В С Т А Н О В И В :

До господарського суду Вінницької області надійшла заява Підприємства "Плеяда" Жмеринської міськрайонної громадської організації "Інваліди Чорнобиля", м. Жмеринка про порушення справи про банкрутство в порядку ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Ухвалою суду від 06.07.2012 р. порушено провадження у справі № 5/24/2012/5003 за вказаною заявою.

В підтвердження заявлених вимог заявник посилається на наступне.

Підприємство «Плеяда» Жмеринської міськрайонної громадської організації «Інваліди Чорнобиля», як суб'єкт підприємницької діяльності зареєстроване виконавчим комітетом Жмеринської міської ради 18.10.2002 р., включено до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України за кодом 32060521.

Постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 12.07.2011 р по справі № 2а/0270/2950/11 прийнято рішення про припинення юридичної особи - підприємства «Плеяда» Жмеринської міськрайонної громадської організації «Інваліди Чорнобиля».

Згідно постанови Вінницького окружного адміністративного суду від 12.07.2011 року та відповідно до ч. І ст 105 Цивільного кодексу України учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані негайно письмово повідомити про це орган, що здійснює державну реєстрацію, який вносить до Єдиного державного реєстру відомості про те, що юридична особа перебуває у процесі припинення. Абзацом 2 ч. 2 цієї статті передбачено, що виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) може бути покладено на орган управління юридичної особи.

Згідно частини 5 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» суд призначає в рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією комісію з припинення (ліквідаційну комісію) та встановлює строк її роботи.

Так, згідно постанови Вінницького окружного адміністративного суду від 12.07.2011 року на керівника Боржника Сікіасяна А.В. покладено виконання функцій ліквідатора Боржника та встановлено строк роботи ліквідатора Боржника 70 днів з дня набрання даної постанови законної сили.

Жмеринською ОДПІ проведено позапланову виїздну перевірку та 05.08.2011р. та 07.09.2011р., що стало підставою для винесення податкових повідомлень-рішень на загальну суму 69 0765,22 грн.

За поданням Жмеринської ОДПІ до Боржника Вінницьким окружним адміністративним судом по справі № 2а/0270/4850/11 було прийнято рішення від 31.10.2011 р. про стягнення з рахунків Боржника в установах банку податкового боргу по податку на прибуток та податку на додану вартість в сумі 690 730,55 грн. та видано відповідний виконавчий, згідно якого Жмеринською ОДПІ виставлялися платіжні вимоги щодо стягнення боргу.

Станом на 01.03.2012 року загальна сума кредиторської заборгованості Боржника складає 690 730,55 грн., з них - заборгованість по розрахунках з бюджетом 690 730,55 грн., з оплати праці 0 тис. грн., з державними фондами 0 тис. грн. Залишкова вартість основних засобів становить 0 тис. грн., вартість залишків виробництва та товарів на складах 0 тис. гривень. Дебіторська заборгованість відсутня.

Згідно довідок КП «Вінницьке обласне об'єднання бюро технічної інвентаризації», інспекції Державного технічного нагляду та Жмеринського ВРЕР майно у Боржника відсутнє.

Відповідно до ч. 4 ст.105 Цивільного кодексу України комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи. Бюлетені державної реєстрації №186(21) від 05.08.2011 р. надруковано оголошення про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється (3429).

Відповідно до частин 1, 3 ст. 110 ЦК України, якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа ліквідується в порядку, встановленому законом про відновлення платоспроможності або визнання банкрутом.

Відповідно до частини 1 статті 51 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язані звернутися в господарський суд із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи. Положеня пунктів 2, 3 ст. 7 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» дають підстави стверджувати про необхідні передумови для звернення із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника у порядку статті 51 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».

Боржником проведено інвентаризацію основних засобів, згідно якої залишок складає 0 грн. та на виконання ч. І ст. 111 ЦК України складено проміжний баланс, який додається до справи.

Тому заявник просить порушити првадження у справі про банкрутство Підприємства "Плеяда" Жмеринської міськрайонної громадської організації "Інваліди Чорнобиля".

Суд розглянув подану заяву, дослідив матеріали справи, заслухав представника боржника та дійшов висновку про необхідність припинення провадження у справі № 5/24/2012/5003 на підставі наступного.

Провадження у даній справі про банкрутство порушено на підставі ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ; відповідно до частини 1 цієї статті, якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язані звернутися в господарський суд із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.

За результатами розгляду заяви про порушення справи про банкрутство юридичної особи, майна якої недостатньо для задоволення вимог кредиторів, господарський суд визнає боржника, який ліквідується, банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора. Обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності в нього ліцензії.

Необхідними передумовами для звернення до суду з заявою на підставі ст.51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутство" є дотримання боржником вимог ст.ст.105, 110, 111 Цивільного кодексу України, ч.5 ст.60 Господарського кодексу України щодо порядку добровільної ліквідації.

Зокрема, статтею 105 ЦК України передбачено:

- учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані негайно письмово повідомити про це орган, що здійснює державну реєстрацію, який вносить до єдиного державного реєстру відомості про те, що юридична особа перебуває у процесі припинення;

- учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, призначають комісію з припинення юридичної особи (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) та встановлюють порядок і строки припинення юридичної особи відповідно до цього Кодексу; виконання функцій комісії з припинення юридичної особи може бути покладено на орган управління юридичної особи;

- з моменту призначення комісії до неї переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи; комісія виступає в суді від імені юридичної особи, яка припиняється;

- комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї. Цей строк не може становити менше двох місяців з дня публікації повідомлення про припинення юридичної особи;

- комісія вживає усіх можливих заходів щодо виявлення кредиторів, а також письмово повідомляє їх про припинення юридичної особи.

Згідно частини 1 статті 110 Цивільного кодексу України ( в ред.. ЗУ від 22.09.2011р. №3795-VI) юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі, у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягнення мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.

Частиною 3 статті 110 Цивільного кодексу України встановлено, що якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа здійснює всі необхідні дії встановлені законом про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом ( в ред. ЗУ від 22.09.2011р. №3795-VI).

Відповідно до частини 1 статті 111 Цивільного кодексу України ліквідаційна комісія після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, який містить відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог, а також про результати їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

Статтею 60 Господарського кодексу України, встановлено, що ліквідація суб'єкта господарювання здійснюється ліквідаційною комісією, яка утворюється власником (власниками) майна суб'єкта господарювання чи його (їх) представниками (органами), або іншим органом, визначеним законом, якщо інший порядок її утворення не передбачений цим Кодексом; орган (особа), який прийняв рішення про ліквідацію суб'єкта господарювання, встановлює порядок та визначає строки проведення ліквідації, а також строк для заяви претензій кредиторами, що не може бути меншим, ніж два місяці з дня оголошення про ліквідацію; ліквідаційна комісія або інший орган, який проводить ліквідацію суб'єкта господарювання, вміщує в друкованих органах відповідно до Закону повідомлення про його ліквідацію та про порядок і строки заяви кредиторами претензій, а явних (відомих) кредиторів повідомляє персонально у письмовій формі у встановлені цим Кодексом чи спеціальним законом строки; одночасно ліквідаційна комісія вживає необхідних заходів щодо стягнення дебіторської заборгованості суб'єкта господарювання, який ліквідується, та виявлення вимог кредиторів, з письмовим повідомленням кожного з них про ліквідацію суб'єкта господарювання.

Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно суб'єкта господарювання, який ліквідується, і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс та подає його власнику або органу, який призначив ліквідаційну комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути перевірені у встановленому законодавством порядку з обов'язковою перевіркою органом державної податкової служби, у якому перебуває на обліку суб'єкт господарювання ( ч.5 ст.60 ГПК України в ред. ЗУ №2756-VI від 02.02.2010р.).

До заяви про порушення провадження у справі надано проміжний ліквідаційний баланс станом на 01.03.2012 року, відповідно до якого на початок звітнього періоду боржник не мав навіть активів на суму статутного фонду, тоді як матеріалами справи не підтверджується факт відсутності цього майна жодним доказом в розумінні до ст.ст.32,33,36 ГПК України. Перевірка вищевказаного балансу органами ДПІ не здійснювалась.

Слід зазначити, що в заяві про порушення справи про банкрутство також відсутні посилання та до заяви не надано доказів здійснення органом ДПІ, у якому перебуває на обліку боржник, перевірки достовірності та повноти ліквідбалансу в встановленому законом порядку ( ч.5 ст.60 ГК України).

Крім цього, докази про те, що боржник інформував органи ДПІ про ліквідацію в порядку та строки передбачені Порядком обліку платників податків та зборів (обов'язкових платежів) ( затв. Наказом ДПА від 22.12.2010р. №979, зареєстрованого в МЮУкраїни від 30.12.2010року за № 1439/18734)( п.11.1 вказаного Порядку), а саме, за формою №8-ОПП в 3-х денний термін з дня внесення до ЕДР запису про держреєстрацію припинення юридичної особи відсутні в матеріалах справи, не надавались судам обох інстанцій відповідно до ст..33 ГПК України.

Отже, враховуючи вищезазначені вимоги Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" необхідними передумовами для звернення із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника в порядку статті 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" є: 1)оцінка вартості наявного майна боржника, публікація оголошення згідно з вимогами статті 105 ЦК України з метою виявлення кредиторів та встановлення повного обсягу кредиторської заборгованості, 2)повідомлення органу державної податкової служби про ліквідацію підприємства в встановленому порядку; 3)складання проміжного ліквідаційного балансу та перевірка його органом державної податкової служби, у якому перебуває на обліку суб'єкт господарювання. 4) звернення до суду з такою заявою можливо лише після закінчення строку, передбаченого статтею 105 ЦК України.

Заявником до суду не подано належним чином оформленого рішення власника про ліквідацію юридичної особи через банкрутство.

Крім того, заява № б/н від 02.07.2012 р.Підприємства "Плеяда" Жмеринської міськрайонної громадської організації "Інваліди Чорнобиля" про порушення справи про банкрутство підписана головою ліквідаційної комісії Сікіасяном А.В., тоді як жодних доказів про призначення головою ліквідаційної комісії Сікіасяна А.В. як і про створення ліквідаційної комісії на підприємстві до суду не подано.

Таким чином, господарським судом не встановлено наявність усіх підстав для подальшого здійснення провадження у справі про банкрутство за ознаками ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" шляхом перевірки дотримання заявником усіх необхідних передумов для звернення до суду, передбачених ст..ст.105,110,111 ЦК України, ч.5 ст.60 ГК України.

Відповідно до ч. 6 ст. 7 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у разі, якщо справа про банкрутство порушується за заявою боржника, боржник зобов'язаний одночасно подати план санації відповідно до вимог цього Закону.

Як свідчать матеріали справи план санації боржником до суду не подано.

Також суд зауважує, що виходячи з підпункту 13 п. 2 ч. 2 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" за подання до господарського суду заяви про порушення провадження у справі про банкрутство ставка судового збору становить 5 розмірів мінімальної заробітної плати. Відповідно до ст. 22 Закону України "Про державний бюджет України на 2012 рік" від 22.12.2011 року № 4282-VІ встановлено з 1 січня 2012 року розмір мінімальної заробітної плати 1 073 гривні. Тому заявник зобов"язаний був подати докази сплати судового збору за подання відповідної заяви в сумі 5 365,00 грн.

Разом з тим судовий збір заявником не сплачено.

Справа підлягає припиненню по п. 1 ч. 1 ст. 80 Господарського процесуального кодексу України - за таких обставин спір не підлягає вирішенню в господарських судах.

З огляду на викладені вище обставини, керуючись ст.ст. 1, ч. 3 ст. 6, 12, 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", п. 1 ч. 1 ст. 80, ст.ст. 86, 115 ГПК України, суд -

.

У Х В А Л И В:

Припинити провадження у справі № 5/24/2012/5003 за заявою Підприємства "Плеяда" Жмеринської міськрайонної громадської організації "Інваліди Чорнобиля" (код ЄДРПОУ 32060521, вул. Доватора, 49, м. Жмеринка, 23100) про порушення справи про банкрутство.

Скасувати мораторій на задоволення вимог кредиторів боржника - Підприємства "Плеяда" Жмеринської міськрайонної громадської організації "Інваліди Чорнобиля" (код ЄДРПОУ 32060521, вул. Доватора, 49, м. Жмеринка, 23100) та інші заборони передбачені ухвалою суду від 06.07.2012 р.

Ухвалу направити згідно переліку.

Суддя Бенівський В.І.

віддрук. прим.:

1 - до справи

2 - Підприємство "Плеяда" Жмеринської міськрайонної громадської організації "Інваліди Чорнобиля" - вул. Доватора, 49, м. Жмеринка, 23100

3 - Жмеринська міська рада

4 - Головне управління юстиції у Вінницькій області

5 - Державний реєстратор Жмеринської міської ради

6 - Відділ ДВС Жмеринського РУЮ

7 - Жмеринський міськрайонний суд

8 - БТІ м. Жмеринка

9 - Жмеринська міська державна нотаріальна контора

10 - МРЕВ ДАІ УМВС

11 - Інспекція Держтехнагляду по Жмеринському р-ну

12 - Вінницьке регіональне відділення ФДМУ

13 - Головне управління економіки Вінницької обласної державної адміністрації

СудГосподарський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення31.07.2012
Оприлюднено03.08.2012
Номер документу25478559
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5/24/2012/5003

Ухвала від 31.07.2012

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Бенівський В.І.

Ухвала від 06.07.2012

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Бенівський В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні