УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"01" червня 2011 р.справа № 2а-15668/09/0470
Колегія суддів Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду у складі: головуючого судді: Юхименка О.В.
суддів: Мірошниченка М.В. Руденко М.А.
при секретарі судового засідання: Федоровій Т.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні
апеляційну скаргу Нікопольської об'єднаної
Державної податкової інспекції,
на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду
від 23 червня 2010 року
у справі № 2а-15668/09/0470
за позовом Нікопольської об'єднаної
Державної податкової інспекції,
пр. Трубників, 27, м. Нікополь, 53210;
до відповідача Нікопольської міської організації
Соціалістичного Конгресу молоді,
вул. Усова, 30, м. Нікополь Дніпропетровської області, 53200;
про припинення юридичної особи, -
встановили: Нікопольською ОДПІ подано позов до Нікопольської міської організації Соціалістичного Конгресу молоді про припинення юридичної особи.
Дніпропетровський окружний адміністративний суд (суддя Барабаш М.В.) своєю постановою від 23.06.2010р. у позові відмовив.
Постанова суду мотивована тим, що відносно громадської організації законодавством передбачений інший порядок ліквідації.
Не погоджуючись з прийнятим у справі судовим актом, у поданій апеляційній скарзі Нікопольська об'єднана ДПІ, Позивач, вказує на порушення норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи.
У відповідності з частиною першою статті 3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців»від 15 травня 2003 року N 755-IV дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців.
При цьому, відповідно до вимог частини 2 статті 38 цього Закону (755-IV) неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону є підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи.
Відповідач не надавав більше року до Державної податкової інспекції податкової звітності.
Просить постанову окружного адміністративного суду скасувати та ухвалити нове рішення. Позов задовольнити.
Процесуальним правом на участь представника в судовому засіданні Нікопольська міська організація Соціалістичного Конгресу молоді, Відповідач, не скористався.
З огляду на приписи частини першої статті 40 Кодексу адміністративного судочинства України про дату, час та місце судового розгляду повідомлявся у встановленому порядку.
Судовий розгляд адміністративної справи здійснювався з повним фіксуванням судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.
Сутність спору: Нікопольська міська організація Соціалістичного Конгресу молоді, ідентифікаційний код 26003243, зареєстрована виконавчим комітетом Нікопольської міської ради 20.12.2000р., № рішення 808/4.
За організаційно-правовою формою Нікопольська міська організація Соціалістичного Конгресу молоді є громадською організацією і її діяльність регулюється, зокрема, в питаннях створення і ліквідації, Законом України «Про об'єднання громадян» від 16.06.92 N 2460-XII, в редакції за N 1180-VI від 19.03.2009.
По особовому рахунку організації заборгованість перед бюджетом відсутня.
Нікопольська міська організація Соціалістичного Конгресу молоді не звітує з 01.10.2008р.
Припинення юридичної особи -Нікопольської міської організації Соціалістичного Конгресу молоді було предметом судового позову.
Колегія суддів, проаналізувавши на підставі фактичних обставин справи застосування судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права при винесені оскарженої постанови, виходить з наступного.
Відповідно до вимог статті 2 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців»від 15 травня 2003 року N 755-IV відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, регулюються Конституцією України, цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону.
Безумовно, та у відповідності до частини першої статті 3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців», дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців.
В той же час, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з пунктом 17 статті 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» 4 грудня 1990 року N 509-XII (в редакції Закону від 24 грудня 1993 року N 3813-XII, із змінами та доповненнями), на чому наполягає заявник апеляційної скарги, органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.
Поняття «суб'єкт підприємницької діяльності»співвідноситься із поняттям «суб'єкт господарської діяльності»так само, як співвідносяться поняття «підприємницька діяльність»і «господарська діяльність».
Тому, з огляду на завдання та функції органів державної податкової служби, в силу приписів Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»від 21 грудня 2000 року N 2181-III (2181-14), поняття суб'єкта підприємницької діяльності в контексті наведеної норми слід розглядати крізь призму визначення поняття «суб'єкт господарської діяльності», з урахуванням специфіки, обумовленої зайняттям саме підприємницькою діяльністю.
За визначенням статті 55 Господарського кодексу України суб'єктами господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків, передбачених законодавством.
Нікопольська міська організація Соціалістичного Конгресу молоді за організаційно-правовою формою є громадською організацією. Тобто, об'єднанням громадян для задоволення та захисту своїх законних соціальних, економічних, творчих, вікових, національно-культурних, спортивних та інших спільних інтересів.
Порядок створення та припинення діяльності об'єднань громадян врегульовані Законом України «Про об'єднання громадян»від 16 червня 1992 року N 2460-XII.
Ліквідація об'єднання громадян, стаття 19 цього Закону (2460-ХІІ), здійснюється на підставі статуту або рішення суду.
Зареєстровані об'єднання громадян можуть здійснювати необхідну господарську та іншу комерційну діяльність шляхом створення госпрозрахункових установ і організацій із статусом юридичної особи, заснування підприємств в порядку, встановленому законодавством. Відповідно, зобов'язані вести оперативний та бухгалтерський облік, статистичну звітність, зареєструватись в органах державної податкової інспекції та вносити до бюджету платежі у порядку і розмірах, передбачених законодавством.
Водночас, припинення діяльності об'єднання громадян здійснюється у вичерпних випадках, та за поданням визначеного кола осіб - легалізуючого органу або прокурора.
В межах апеляційної скарги підстави для скасування або зміни рішення місцевого господарського суду відсутні.
Керуючись ст. 195, п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України, Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд, -
У Х В А Л И В
Апеляційну скаргу Нікопольської об'єднаної Державної податкової інспекції залишити без задоволення.
Постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23.06.2010р. у справі № 2а-15668/09/0470 -без змін.
Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення.
Касаційна скарга подається безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції у порядку та у строки, визначені статтею 212 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвалу складено у повному обсязі 22.08.2011р.
Головуючий: О.В. Юхименко
Суддя: М.В. Мірошниченко
Суддя: М.А. Руденко
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.06.2011 |
Оприлюднено | 06.08.2012 |
Номер документу | 25492029 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Юхименко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні