УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"24" лютого 2011 р.справа № 2а-7497/09/1170
Колегія суддів Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду у складі: головуючого судді: Юхименка О.В.
суддів: Мірошниченка М.В. Руденко М.А.
при секретарі судового засідання: Красоті А.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні
апеляційну скаргу Новоукраїнської міжрайонної
Державної податкової інспекції Кіровоградської області,
на постанову Кіровоградського окружного адміністративного суду
від 11.12.2009р.
у справі № 2а-7497/09/1170
за позовом Новоукраїнської міжрайонної
Державної податкової інспекції Кіровоградської області,
вул. Шевченка, 134, смт. Добровеличківка Кіровоградської, 27000;
до відповідача Приватного підприємства «Агробудпостач-09»,
вул. Фрунзе, 8, смт. Добровеличківка, 27000;
про припинення юридичної особи, -
встановили: Добровеличківською міжрайонною ДПІ Кіровоградської області, правонаступником якої став Позивач, подано позов до Приватного підприємства «Агробудпостач-09»про припинення юридичної особи.
Кіровоградський окружний адміністративний суд (суддя Пасічник Ю.П.) своєю постановою від 11.12.2009р. в адміністративній справі № 2а-7497/09/1170 позов задовольнив.
Поклав обов'язок здійснення дій щодо фактичного припинення діяльності - призначив ліквідаційну комісію з числа посадових осіб Добровеличківської міжрайонної ДПІ.
Рішення суду мотивоване тим, що наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням, з огляду на приписи частини другої статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців»N 755-IV від 15.05.2003р., є підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи.
Не погоджуючись з прийнятим у справі судовим актом, у поданій апеляційній скарзі Добровеличківська міжрайонна Державна податкова інспекція Кіровоградської області, Позивач, вказує на порушення норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи.
Стаття 3 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» від 4 грудня 1990 року N 509-XII визначає лише право на звернення, у передбачених законом випадках, до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.
А покладення на податкову інспекцію обов'язку щодо фактичного припинення діяльності суб'єкта господарювання та надання до окружного адміністративного суду звіту про виконання -не підпадає під функції та права органів державної податкової служби і виходить за межі наданих їй повноважень.
Просить постанову окружного адміністративного суду скасувати в частині призначення ліквідаційної комісії з числа посадових осіб контролюючого органу.
Згідно до Наказу Державної податкової адміністрації у Кіровоградській області № 92 від 10 березня 2010 року Добровеличківську міжрайонну ДПІ Кіровоградської області реорганізовано шляхом злиття та утворення Новоукраїнської міжрайонної Державної податкової інспекції Кіровоградської області.
За таких обставин, та з огляду на приписи статті 55 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів вважає за необхідне здійснити заміну Сторони -Добровеличківської міжрайонної ДПІ Кіровоградської області, Позивача у справі, його правонаступником -Новоукраїнською міжрайонною Державною податковою інспекцією Кіровоградської області.
Процесуальним правом на участь представника в судовому засіданні Сторони не скористались. Про дату, час та місце судового розгляду повідомлялись у встановленому порядку.
У відповідності з частиною першою статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Сутність спору: Приватне підприємство «Агробудпостач-09», код за ЄДРПОУ 35046562, зареєстровано 30.03.2009р. Добровеличківською районною державною адміністрацією, номер запису про державну реєстрацію 1 427 102 0000 001392.
Згідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців серії АГ № 13019, Підприємство за місцезнаходженням відсутнє.
Припинення юридичної особи стало предметом судового позову.
Колегія суддів, проаналізувавши на підставі фактичних обставин справи застосування судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права при винесені оскарженої постанови, виходить з наступного.
За позицією заявника апеляційної скарги, покладення на податкову інспекцію обов'язку щодо фактичного припинення діяльності СПД та надання до окружного адміністративного суду звіту про виконання не підпадає під функції органів державної податкової служби і виходить за межі наданих їй повноважень.
Між тим, метою державної реєстрації є превентивний контроль за законністю набуття, зміни чи припинення підприємницької правосуб'єктності, а органи державної податкової служби, в силу покладених на них функцій, забезпечують облік платників податків, а також здійснюють реєстрацію фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів; контролюють своєчасність подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів.
З огляду на приписи частини першої статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців»від 15.05.2003р. N 755-IV суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення.
Документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи подаються головою комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи, яку призначив суд, або головою комісії з припинення (ліквідаційної комісії), якого вказав в Єдиному державному реєстрі державний реєстратор, у порядку, який встановлено частинами першою - п'ятою статті 36 або частинами першою - шостою статті 37 цього Закону.
І саме на цьому етапі порушується логічна послідовність дій з припинення юридичної особи. Так, якщо реєстрація припинення здійснюється за рішенням юридичної особи, з порядком проблем не виникає.
Якщо ініціатором припинення діяльності СПД є державний орган, суд зобов'язаний виконати дії, пов'язані з визначенням порядку проведення реєстрації припинення діяльності, як того вимагає частина п'ята статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців»від 15.05.2003р. N 755-IV -суд призначає в рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією комісію з припинення (ліквідаційну комісію) та встановлює строк і порядок її роботи.
При цьому, в силу статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України суд може прийняти іншу постанову, яка б гарантувала дотримання і захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Згідно до статті 257 цього Кодексу у разі необхідності спосіб, строки і порядок виконання можуть бути визначені у самому судовому рішенні. Так само на відповідних суб'єктів владних повноважень можуть бути покладені обов'язки щодо забезпечення виконання рішення.
Доводи заявника апеляційної скарги висновків суду не спростовують.
В межах апеляційної скарги підстави для скасування або зміни рішення окружного адміністративного суду відсутні.
Керуючись ст. 55, ст. 195, п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України, Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд, -
У Х В А Л И В
Здійснити заміну Сторони -Добровеличківської міжрайонної ДПІ Кіровоградської області, Позивача у справі, його правонаступником -Новоукраїнською міжрайонною Державною податковою інспекцією Кіровоградської області.
Апеляційну скаргу Новоукраїнської міжрайонної Державної податкової інспекції Кіровоградської області залишити без задоволення.
Постанову Кіровоградського окружного адміністративного суду від 11.12.2009р. у справі № 2а-7497/09/1170 -без змін.
Рішення суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення.
Касаційна скарга подається безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції у порядку та у строки, визначені статтею 212 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий: О.В. Юхименко
Суддя: М.В. Мірошниченко
Суддя: М.А. Руденко
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.02.2011 |
Оприлюднено | 06.08.2012 |
Номер документу | 25492054 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Юхименко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні