cpg1251 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 липня 2012 року № 2а-8081/12/2670
В приміщенні Окружного адміністративного суду міста Києва за адресою у м. Києві по вул. Хрещатик, 10,
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого Бояринцевої М.А.,
розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
до Товариства з обмеженою відповідальністю «НАВІ ІНВЕСТ БРОКЕР»
про стягнення штрафу,
ВСТАНОВИВ:
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звернулася до суду з позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «НАВІ ІНВЕСТ БРОКЕР»штрафу в розмірі 17 000 грн. за порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів.
Ухвалою суду від 14 червня 2012 року відкрито провадження у справі та призначено справу до судового розгляду.
Під час розгляду справи представник позивача підтримала позовні вимоги в повному обсязі.
Представник відповідача в судові засідання 27 червня 2012 року та 16 липня 2012 року не з'явився, заперечень чи пояснень по суті заявлених позовних вимог суду не надав. Відповідачу надсилалися повістки про виклик за адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, проте кореспонденція суду повернулася з відміткою працівника пошти, що за вказаною адресою юридична особа не знаходиться.
За правилами, встановленими пунктом 4 статті 33 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються юридичним особам та фізичним особам-підприємцям -за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.
Відповідно до частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Пункт перший статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України передбачає, що у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Враховуючи неявку представника відповідача в судове засідання 16 липня 2012 року, суд прийшов до висновку про розгляд справи у письмовому провадженні та на основі наявних матеріалів справи.
В обґрунтування наведених вимог позивач посилається на Закон України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», Указ Президента України від 23.11.2011 № 1063/2011 «Про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку», Положення про порядок складання та надання адміністративних даних щодо діяльності торговців цінними паперами, затверджене рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 8 червня 2004 року № 279, Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджені рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 року № 2272, та зазначає, що Товариством з обмеженою відповідальністю «НАВІ ІНВЕСТ БРОКЕР»не подано квартальних адміністративних даних за ІІ квартал 2011 року, в зв'язку з чим відносно відповідача винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 26 грудня 2011 року № 1171-ДМ, якою застосовано штраф у розмірі 17 000 грн.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.
Постановою № 1171-ДМ від 26 грудня 2011 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку за неподання квартальних адміністративних даних за ІІ квартал 2011 року застосувала до торговця цінними паперами Товариства з обмеженою відповідальністю «НАВІ ІНВЕСТ БРОКЕР»санкцію у вигляді штрафу в розмірі 17 000 грн.
Зазначена постанова направлена на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю «НАВІ ІНВЕСТ БРОКЕР»29 грудня 2011 року, згідно реєстру Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 29 грудня 2011 року.
Постанову винесено на підставі акту про правопорушення на ринку цінних паперів № 375-ДМ від 25 жовтня 2011 року, згідно якого торговець цінними паперами Товариство з обмеженою відповідальністю «НАВІ ІНВЕСТ БРОКЕР»порушило вимоги підпункту 1.1 пункту 1 розділу ІІІ Положення про порядок складання та надання адміністративних даних щодо діяльності торговців цінними паперами, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 08.06.2004 № 279, в частині неподання квартальних адміністративних даних за ІІ квартал 2011 року.
У вказаному акті зазначено, що представник юридичної особи на підписання акту не з'явився.
Відповідно до підпункту 1.1 пункту 1 розділу ІІІ Положення про порядок складання та надання адміністративних даних щодо діяльності торговців цінними паперами, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 08.06.2004 № 279 (в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин), торговець цінними паперами надає (надсилає) квартальні адміністративні дані торговця цінними паперами до центрального апарату Комісії не пізніше останнього дня місяця, наступного за звітним.
Квартальні дані надаються (надсилаються) до загального відділу центрального апарату Комісії в паперовій формі та в електронній формі на носії інформації (дискета 3,5 або лазерний диск).
Відповідно до статті 5 Закону України від 30.10.1996 № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»(в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин, далі -Закон № 448/96-ВР) державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів (пункт 14 статті 8 Закону № 448/96-ВР).
Пунктом 7 статті 11 Закону № 448/96-ВР встановлено, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Як вбачається з матеріалів справи, правопорушення в частині неподання квартальних адміністративних даних до Комісії вчинено відповідачем повторно.
Так, постановою № 629-ДМ від 21 липня 2011 року Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку за неподання адміністративних даних за І квартал 2011 року до центрального апарату Комісії застосувала до ТОВ «НАВІ ІНВЕСТ БРОКЕР» санкцію у вигляді штрафу в розмірі 3 400 грн.
Господарським кодексом України передбачено притягнення до господарсько-правової відповідальності учасників господарських відносин за правопорушення у сфері господарювання. Зокрема, статтею 217 Господарського кодексу України до виду господарсько-правової відповідальності законодавцем віднесено застосування адміністративно-господарських санкцій відповідно до встановленого законом порядку уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.
Стаття 218 Господарського кодексу України встановлює підстави господарсько-правової відповідальності. Так, підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. Учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.
За порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків (стаття 238 Господарського кодексу України).
Порядок накладення штрафів за порушення юридичними особами правил діяльності на ринку цінних паперів регулюється статтею 12 Закону № 448/96-ВР.
Так, штрафи, передбачені статтею 11 цього Закону, накладаються Головою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Комісії, начальником відповідного територіального органу або за його письмовим дорученням його заступником після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення.
Про вчинення правопорушення, зазначеного у статті 11, уповноваженою особою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка його виявила, складається акт, який разом з поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та документами, що стосуються справи, протягом трьох робочих днів направляється посадовій особі, яка має право накладати штраф.
Посадова особа Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про накладення штрафу протягом 10 робочих днів після отримання документів, зазначених у частині другій цієї статті. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, на яку накладено штраф, та банківській установі, в якій відкрито поточний рахунок цієї юридичної особи.
Як вбачається з матеріалів справи, Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку дотримано передбачених законодавством вимог при накладенні на відповідача штрафу за порушення правил діяльності на ринку цінних паперів.
Таким чином, Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку винесла постанову № 1171-ДМ від 26 грудня 2011 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів за неподання квартальних адміністративних даних за ІІ квартал 2011 року, якою застосувала до Товариства з обмеженою відповідальністю «НАВІ ІНВЕСТ БРОКЕР» санкцію у вигляді штрафу в розмірі 17 000 грн., правомірно.
При цьому, суд зазначає, що Указом Президента України від 23 листопада 2011 року № 1061/2011 ліквідовано Державну комісію з цінних паперів та фондового ринку, а Указом Президента України від 23 листопада 2011 року № 1063/2011 утворено Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку.
Указом Президента України від 23 листопада 2011 року № 1063/2011 затверджене Положення про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку, відповідно до якого Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України.
Згідно статті 11 Закону № 448/96-ВР (в редакції, яка діяла на час звернення позивача до суду) у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
На момент звернення до суду зазначена сума штрафу товариством не сплачена.
Беручи до уваги те, що суму штрафних санкцій до Державного бюджету у розмірі 17 000 грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив, доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду цього спору не надано, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Керуючись статтями 98, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку задовольнити повністю.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «НАВІ ІНВЕСТ БРОКЕР»(юридична адреса: 01015, м. Київ, вул. Цитадельна, 6/8, код ЄДРПОУ 37193511) штраф у розмірі 17 000 (сімнадцять тисяч) грн. до Державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державного казначейства за балансовим рахунком 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», по коду бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106.
Постанова набирає законної сили в порядку, встановленим статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Суддя М.А.Бояринцева
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 27.07.2012 |
Оприлюднено | 17.08.2012 |
Номер документу | 25497358 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Бояринцева М.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні