22/39-08
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
21.05.08р.
Справа № 22/39-08
за позовом Відкритого акціонерного товариства "Запорізький металургійний комбінат "Запоріжсталь", м. Запоріжжя
до 1.Державного підприємства "Придніпровська залізниця", м. Дніпропетровськ
2. Товариства з обмеженою відповідальністю "Вугіллядобуваюче підприємство "Донметпром" Шахта № 4", м. Краматорськ
про стягнення 1083 грн. 95 коп.
Суддя Пуппо Л.Д.
Представники
Від позивача: Лахматова К.Г. - дов. № 20-421 від 28.11.07.
Від відповідача-1:Селяков О.В. - дов. № 62 від 01.01.08.
Від відповідача -2: не з'явився
СУТЬ СПРАВИ
Позивач просить стягнути 1083 грн. 95 коп. шкоди від недостачі антрациту за залізничною накладною № 49535308.
Відповідач-1 позов не визнав, посилаючись на вину відправника, який навантажив вантаж у несправний вагон.
Відповідач-2 в судове засідання не з'явився, був повідомлений належним чином, відзив на подав.
ВСТАНОВЛЕНО
Згідно вказаній накладній на адресу позивача від другого відповідача у вагоні №67177642 прибув антрацит за вагою і навантаженням останнього, в накладній відправником вказана його маса 69000кг.
За положеннями статті 129 Статуту обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці, вантажовідправника, вантажоодержувача ... під час залізничного перевезення, засвідчуються комерційними актами..., які складають станції залізниць. Комерційний акт складається для засвідчення в тому числі невідповідності маси вантажу натурою з даними, зазначеними у транспортних документах.
У доповнення до акту № 14260 станції Запоріжжя Ліве від 25.10.07. щодо поглиблення на тій же станції 25.10.07. складено комерційний акт БН 755234/1248, в якому зазначено, що після зважування у порівнянні з масою, вказаною відправником в накладній, вантажу у вагоні виявилося на 3600 кг менше.
Вагон технічно несправний: по ходу потяга 2 двері „ выжаты за порожек” на 5 см, щілина довжиною 30-40см, закладена дошкою, ганчіркою. Двері, люки зачинені, витікання вантажу немає. Навантаження нижче бортів на 50см, розрівняне, в документі значиться маркування вапном, фактично вантаж не маркований, над 7 люками є поглиблення 150х280х50см. Акт складений у відповідності з Правилами складання актів.
Крім того, доданий акт №38 від 25.10.07р. про технічний стан спірного вагону, в якому зафіксовано, що " по ходу поезда 2-е двери выжаты за порожек на 5 см, зазор 30-40 см, заложенный досками, ветошью снаружи. Причина неисправности в процессе експлуатации, старого происхождения. Грузоотрпавитель видеть мог. Утрата груза возможна.”
Як вбачається із зазначених вище актів вагон був несправний, несправності носили старий характер.
За положеннями статті 31 Статуту залізниця зобов'язана подавати під завантаження справні, придатні до перевезення відповідного вантажу вагони.
Придатність рухомого складу для перевезення вантажу в комерційному відношенні визначається відправником, якщо завантаження здійснюється його засобами, і у разі невідповідності вагону для перевезення вантажу він мав право відмовитися від вагону.
При визначенні справності вагонів встановлюється справність як в технічному, так і в комерційному відношенні. Технічно справні вагони повинні задовольняти вимоги правил технічної експлуатації. Комерційна справність –це такий стан вагонів, який забезпечує збереження вантажів, які перевозяться. Придатність рухомого складу для перевезення даного вантажу в комерційному відношенні означає таку його справність, від якої залежить забезпечення збереження конкретного вантажу.
Враховуючи викладене відповідальність за недостачу вантажу слід покласти пропорційно на першого і другого відповідачів, які порушили вимоги статті 31 Статуту, а саме, перевізник подав під завантаження технічно несправний вагон, а вантажовідправник навантажив вантаж у вагон, не перевіривши його у комерційному відношенні.
Загальні підстави для відповідальності за завдану майнову шкоду встановлені статтею 1166 Цивільного кодексу України. Відповідно до зазначеної норми, майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовуються в повному обсязі особою, яку її завдала. При цьому особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини.
Керуючись статтями 110, 129 Статуту залізниць України, статтею 1166 Цивільного кодексу України, статтями 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ
Позов задовольнити.
Стягнути з Державного підприємства „Придніпровська залізниця”, м. Дніпропетровськ на користь Відкритого акціонерного товариства "Запорізький металургійний комбінат "Запоріжсталь", м. Запоріжжя 541 грн. 80 коп. основної суми, 51грн. державного мита, 59 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, видавши наказ.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Вугіллядобуваюче підприємство "Донметпром" Шахта № 4", м. Краматорськ на користь Відкритого акціонерного товариства "Запорізький металургійний комбінат "Запоріжсталь", м. Запоріжжя 541 грн. 80 коп. основної суми, 51грн. державного мита, 59 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, видавши наказ.
Суддя Л.Д.Пуппо
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 04.12.2008 |
Оприлюднено | 23.12.2008 |
Номер документу | 2551758 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Пуппо Л.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні