КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
31 травня 2012 року Справа № 1170/2а-522/12
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Черниш О.А., при секретарі судового засідання Тарасенко О.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Кіровограді адміністративну справу за позовом Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Кіровоградської області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю агрофірми "Берегиня-М" про стягнення податкового боргу, -
В С Т А Н О В И В:
Кіровоградська об'єднана державна податкова інспекція (надалі - Кіровоградська ОДПІ) звернулася до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю агрофірми "Берегиня-М" (надалі - ТОВ АФ "Берегиня-М") про стягнення податкового боргу з податку на додану вартість у розмірі 9 982,26 грн. з рахунків платника у банках, які його обслуговують.
Позов мотивовано тим, що відповідач має узгоджені грошові зобов'язання зі сплати податку на додану вартість, зокрема: 3 430,38 грн. - відсотки, нараховані за користування розстроченням податкового боргу за договором №18 від 31.05.11, укладеним між Кіровоградською ОДПІ та відповідачем, 2 983, 36 грн. - штрафи, визначені податковими повідомленнями-рішеннями №0004701520 від 28.11.11, №0004711520 від 28.11.11. Крім того, відповідачеві нараховано 3 568,52 грн. пені. Зважаючи на те, що ці суми у визначені строки відповідачем не сплачено, тому вони є податковим боргом, який позивач визначив у розмірі 9 982,26 грн. і просить суд стягнути з рахунків відповідача у банках, які його обслуговують.
Ухвалою суду від 31.05.12 замінено позивача у справі - Кіровоградську об'єднану державну податкову інспекцію - її правонаступником - Кіровоградською об'єднаною державною податковою інспекцією Кіровоградської області Державної податкової служби.
У судовому засіданні представник позивача позов підтримала повністю, посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві, та надані у справу матеріали і документи.
Представник відповідача у письмових запереченнях та у судовому засіданні позов не визнала. Заперечуючи наявність у ТОВ АФ "Берегиня-М" податкового боргу, розстроченого відповідним договором, невиконання якого призвело до нарахування відсотків за користування розстрочкою, пені та донарахування податковим органом штрафу, просила суд у позові відмовити.
Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши та оцінивши надані докази, суд встановив такі обставини.
Товариство з обмеженою відповідальністю агрофірма "Берегиня-М", яке є правонаступником дочірнього підприємства відкритого акціонерного товариства "Сільгоспхімія" "Агрофірма "Берегиня", з 01.06.01 зареєстроване як юридична особа Кіровоградською районною державною адміністрацією та з 14.06.01 перебуває на обліку платників податків у Кіровоградській ОДПІ. (а.с. 38- 43, 51, 59).
Встановлено, що 31.05.11 заступником начальника Кіровоградської ОДПІ за результатами розгляду заяви ТОВ АФ "Берегиня-М" прийнято рішення №18 про розстрочення податкового боргу, яким надано розстрочення сплати грошових зобов'язань під проценти за грошовими зобов'язаннями з податку на додану вартість в загальній сумі 90 524, 93 грн. (233 грн. - основний платіж, 85 060, 74 грн. - основний платіж за актом перевірки, 4461, 80 грн. - штрафні (фінансові) санкції, 769, 39 грн. - пеня), на період з 31.05.11 по 29.12.11 шляхом сплати цієї суми рівними частками по 12 932,13 грн. щомісяця до 29.06.11, 28.07.11, 29.08.11, 29.09.11, 29.10.11, 29.11.11, 12 932, 15 грн. - до 29.12.11. (а.с. 10).
Відповідно до вказаного рішення між Кіровоградською ОДПІ та ТОВ агрофірма "Берегиня-М" (платник) укладено договір №18 від 31.05.11 про розстрочення податкового боргу, за умовами якого орган державної податкової служби надає платнику розстрочення сплати податкового боргу на загальну суму 90 524,93 грн. під проценти строком з 31.05.11 по 29.12.11, а платник зобов'язується забезпечити своєчасну сплату розстроченої суми податкового боргу, розрахувати суму процентів на розстрочене грошове зобов'язання (податковий борг) (його частку) та сплачувати його одночасно зі сплатою відстроченої або чергової частини розстроченої суми. (а.с. 11-12).
Встановлено, що на виконання умов вказаного договору відповідачем 28.07.11 сплачено 5 000 грн., 28.10.11 - 10 000 грн. За користування розстроченням податкового боргу за вказаним договором за період з 01.06.11 по 28.10.11 нараховані проценти в сумі 3 430,38 грн. , які ТОВ АФ "Берегиня-М" у встановлений строк не сплачено. (а.с. 78)
Також актом перевірки дотримання граничних строків сплати узгодженого грошового зобов'язання ТОВ АФ "Берегиня-М" №237/1520/31541109 від 08.11.11, складеним Кіровоградською ОДПІ, встановлено факт порушення відповідачем граничних строків сплати узгодженого податкового зобов'язання за рішенням Кіровоградської ОДПІ Кіровоградської області ДПС про розстрочення податкового боргу №18 від 31.05.11, встановлених п.57.3 ст. 57 ПК України (а.с. 13). Вказаний акт 09.11.11 направлений на адресу відповідача рекомендованим листом із зворотнім повідомленням про вручення поштового відправлення, який повернутий поштою у зв'язку з неможливістю вручення. (а.с. 14-16).
На підставі цього акту податковим органом винесено податкове повідомлення-рішення форми "Ш" №0004701520 від 28.11.11, яким відповідачеві на підставі ст.126 ПК України за затримку на 816 календарних днів сплати грошового зобов'язання з ПДВ у розмірі 14 833,55 грн. визначено штраф у сумі 2 966,71 грн. (а.с. 17), та податкове повідомлення-рішення форми "Ш" №0004711520 від 28.11.11, яким відповідачу на підставі ст. 126 ПК України за затримку на 181 календарний день сплати узгодженого податкового зобов'язання з ПДВ в розмірі 166,50 грн. визначено штраф у сумі 16,65 грн. (а.с. 19).Вказані податкові повідомлення-рішення 28.11.11 направлені на адресу відповідача рекомендованими листами із зворотнім повідомленням про вручення поштового відправлення, які 28.12.11 повернуті поштою у зв'язку з неможливістю вручення. (а.с. 21-23). Відповідно до положень п. 58.3 ст. 58 ПК України податкові повідомлення-рішення вважаються врученими 28.12.11. У встановленому порядку вказані рішення відповідачем не оскаржені, а визначені ними суми штрафу не сплачені.
Крім цього, у зв'язку з несвоєчасним погашенням відповідачем узгоджених сум грошових зобов'язань позивачем на підставі пп. 129.1.1 п.129.1 ст.129 ПК України у картці особового рахунку відповідачеві 28.10.11 нарахована пеня у розмірі 3 568, 52 грн. (а.с. 29, 77).
Вирішуючи спір про стягнення вказаних сум з відповідача, суд виходив з того, що відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів врегульовані Податковим кодексом України, який визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до пп. 16.1.4 п.16.1 ст.16 ПК України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно з пп. 17.1.5 п. 17.1 ст.17 ПК України платник податків має право одержувати відстрочення, розстрочення сплати податків або податковий кредит в порядку і на умовах, встановлених цим Кодексом.
Пунктом 100.1 ст. 100 ПК України визначено, що розстроченням, відстроченням грошових зобов'язань або податкового боргу є перенесення строків сплати платником податків його грошових зобов'язань або податкового боргу під проценти, розмір яких дорівнює розміру пені, визначеному пунктом 129.4 статті 129 цього Кодексу. Якщо до складу розстроченої (відстроченої) суми входить пеня, то для розрахунку процентів береться сума за вирахуванням суми пені.
Платник податків має право звернутися до контролюючого органу із заявою про розстрочення та відстрочення грошових зобов'язань або податкового боргу. Платник податків, який звертається до контролюючого органу із заявою про розстрочення, відстрочення грошових зобов'язань, вважається таким, що узгодив суму такого грошового зобов'язання (п. 100.2 ст. 100 ПК України).
Наказом Державної податкової адміністрації України №1036 від 24.12.10, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 30.12.10 за №1431/18726, затверджено Порядок розстрочення (відстрочення) грошових зобов'язань (податкового боргу) платників податків (надалі - Порядок).
Згідно з пунктом 1.4 Порядку розстрочення (відстрочення) грошових зобов'язань (податкового боргу) вважається наданим, якщо на підставі заяви платника податків прийнято відповідне рішення органу державної податкової служби та укладено договір про розстрочення (відстрочення). Визначення сум грошових зобов'язань (податкового боргу), що підлягають розстроченню (відстроченню), здійснюється за даними автоматизованої інформаційної системи, що ведеться органами державної податкової служби.
Відповідно до пункту 1.6 Порядку на суму розстроченого (відстроченого) грошового зобов'язання (податкового боргу) нараховуються проценти за кожний календарний день користування платником розстроченням (відстроченням) грошових зобов'язань (податкового боргу). Сума нарахованих процентів, не сплачена платником податків у строки, визначені договором про розстрочення (відстрочення) грошового зобов'язання (податкового боргу), визнається сумою податкового боргу платника податків. Якщо до складу розстроченої (відстроченої) суми входить пеня, нарахована за несвоєчасну сплату грошового зобов'язання, то для розрахунку процентів береться сума за вирахуванням суми такої пені.
Пунктом 4.2 Порядку передбачено, що нарахування процентів розпочинається від першого дня початку дії розстрочення (відстрочення) та першого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати чергової частки розстроченого (відстроченого) грошового зобов'язання (податкового боргу). Нарахування процентів здійснюється у день фактичного погашення розстроченого (відстроченого) грошового зобов'язання (податкового боргу) (його частини) за весь період користування розстроченням (відстроченням). Розмір процентів дорівнює розміру пені, визначеному пунктом 129.4 статті 129 розділу II Кодексу.
Як визначено підпунктом 14.1.265 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - це плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно з п. 113.1 ст. 113 ПК України строки застосування, сплата, стягнення та оскарження сум штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) здійснюються у порядку, визначеному цим Кодексом для сплати, стягнення та оскарження сум грошових зобов'язань. Суми штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) зараховуються до бюджетів, до яких згідно із законом зараховуються відповідні податки та збори.
Пунктом 116.1 ст. 116 ПК України передбачено, що у разі застосування контролюючими органами до платника податків штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, такому платнику податків надсилаються (вручаються) податкові повідомлення - рішення.
Відповідно до п. 57.3 ст. 57 ПК України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня (п.п.129.1.1 п. 129.1 ст. 129 ПК України).
Відповідно до п.129.4 ст. 129 ПК України пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.
Підпунктом 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 ПК України встановлено, що податкове зобов'язання - це сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
За визначеннями, наданими пп. 14.1.39, 14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України, сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності є грошовим зобов'язанням платника податків. Воднораз, сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання є податковим боргом.
Матеріалами справи підтверджено наявність у відповідача податкового боргу з податку на додану вартість у розмірі 9 982,26 грн. (3 430, 38 грн. + 3 568, 52 грн. + 2 966, 71 грн. + 16, 65 грн.), що узгоджується з даними облікової картки відповідача (а.с. 26-32). У судовому засіданні заперечень щодо правильності арифметичного розрахунку нарахованих процентів, пені та штрафів (а.с. 18, 20, 77, 78) представник відповідача не висловив.
Згідно з пунктами 95.1, 95.2, 95.3 статті 95 ПК України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, які обслуговують такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
З матеріалів справи вбачається, що позивачем 15.09.11 на адресу ТОВ АФ "Берегиня-М" направлено податкову вимогу №97 від 05.09.11 (а.с. 24), яка наразі не скасована та не відкликана.
Судом установлено, що факт наявності податкового боргу, розстроченого договором №18 від 31.05.11, неналежне виконання умов якого відповідачем стало підставою для донарахування процентів, пені та штрафу, заявлених до стягнення у даній справі, був предметом дослідження в адміністративній справі №2а-1244/10/1170 за позовом Кіровоградської ОДПІ до дочірнього підприємства відкритого акціонерного товариства "Сільгоспхімія" "Агрофірма "Берегиня" про стягнення податкового боргу з ПДВ у сумі 92 708, 94 грн. Постановою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 18.06.10 у вказаній справі, залишеною без змін ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 03.04.12, адміністративний позов Кіровоградської ОДПІ задоволено. (а.с. 60-62, 98-101). Вказаними судовими рішеннями підтверджено факт наявності у відповідача податкового боргу з ПДВ у розмірі 92 708, 94 грн. та правомірність його стягнення податковим органом.
Згідно з частиною 1 статті 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Статтею 255 КАС України встановлено, що постанова або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України. Обставини, які були встановлені постановою, що набрала законної сили, в одній адміністративній справі не можуть оспорюватися в іншій судовій справі за участю тих самих сторін.
З огляду на це, суд визнає неспроможними посилання представника відповідача на відсутність у ТОВ АФ "Берегиня-М" податкового боргу, як на підставу для відмови у задоволенні даного адміністративного позову.
Підпунктами 20.1.18, 20.1.28 п.20 ст. 20 ПК України органам державної податкової служби надано право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.
Враховуючи встановлені обставини, суд дійшов до висновку, що вимоги даного адміністративного позову є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 11, 71, 86, 94, 158 - 163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Кіровоградської області Державної податкової служби задовольнити.
Стягнути з рахунків товариства з обмеженою відповідальністю агрофірми "Берегиня-М" (ідентифікаційний код 31541109) у банках, що його обслуговують, на користь держави в особі Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Кіровоградської області Державної податкової служби податковий борг з податку на додану вартість у сумі 9 982, 26 грн. (дев'ять тисяч дев'ятсот вісімдесят дві гривні 26 копійок).
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова суду, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня отримання її копії апеляційної скарги, з одночасним надісланням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду О.А. Черниш
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.05.2012 |
Оприлюднено | 22.08.2012 |
Номер документу | 25530412 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
О.А. Черниш
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні