КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 липня 2012 року Справа № 1170/2а-1955/12
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Черниш О.А. розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Кіровоградської області Державної податкової служби до приватного підприємства "Юмтпромпостач Плюс" про стягнення коштів за податковим боргом, -
В С Т А Н О В И В:
Кіровоградська об'єднана державна податкова інспекція Кіровоградської області Державної податкової служби звернулася до суду з позовом до приватного підприємства "Юмтпромпостач Плюс" про стягнення податкового боргу зі сплати податку на додану вартість у розмірі 54 435 грн., визначеного податковими повідомленнями-рішеннями №0004291520/0 від 27.05.09, №0004421520/0 від 04.06.09, №0004431520/0 від 04.06.09, №0004441520/0 від 04.06.09, №0000331520/0 від 05.02.10, №0002981520/0 від 29.04.10, з рахунків платника у банках, які його обслуговують.
Ухвалою суду від 11.06.12 на підставі п. 4 ч. 1 ст. 183 2 КАС України відкрито скорочене провадження у справі за вказаним позовом. Зазначена ухвала направлена судом на адресу відповідача, вказану в позовній заяві, спеціальному витязі з ЄДР, рекомендованим листом із зворотнім повідомленням про вручення поштового відправлення, який 06.07.12 повернутий відділенням зв'язку УДППЗ "Укрпошта" у зв'язку з неможливістю вручення.
Згідно з ч.11 ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Розглянувши справу у порядку скороченого провадження, оцінивши повідомлені позивачем обставини, зважаючи на відсутність заперечень відповідача, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, приватне підприємство "Юмтпромпостач Плюс" зареєстровано як юридична особа та взяте на облік платників податків у Кіровоградській ОДПІ.
Актом невиїзної документальної перевірки №541/15-20 від 27.05.09, складеним ДПІ у м. Кіровограді, встановлено факт неподання ПП "Юмтпромпостач Плюс" податкових декларацій з податку на додану вартість за лютий, березень, квітень 2009 року, чим порушено підпункт 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами".
У зв'язку з цим ДПІ у м. Кіровограді винесено податкове повідомлення-рішення форми "Р" №0004291520/0 від 27.05.09, яким відповідачеві на підставі пп. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" визначено податкове зобов'язання зі сплати ПДВ за штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 510 грн. Вказане податкове повідомлення-рішення розміщене на дошці податкових оголошень, про що ДПІ у м. Кіровограді складено акт №164/15-20/34548133 від 29.05.09, а тому вважається таким, що вручене платнику податків. У встановленому порядку вказане рішення відповідачем не оскаржене, а визначена ним сума штрафу не сплачена.
Актами документальних невиїзних (камеральних) перевірок податкових декларацій з податку на додану вартість №554/15-20/32548133 від 01.06.09, №555/15-20/34548133 від 01.06.09, №556/15-20/34548133 від 01.06.09, складеним ДПІ у м. Кіровограді, встановлено факти заниження відповідачем нарахування сум ПДВ за березень у розмірі 10044,34 грн., за квітень у розмірі 5 632,80 грн., за травень у розмірі 19933,38 грн., чим порушено підпункт 7.3.1 пункту 7.3 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість".
У зв'язку з цим ДПІ у м. Кіровограді винесено податкові повідомлення-рішення форми "Р", якими відповідачеві на підставі пп. "б" п.4.2.2. п.4.2. ст.4, пп. 17.1.3 п. 17.1 ст. 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" визначено податкові зобов'язання зі сплати ПДВ та застосовані штрафні (фінансові) санкції, а саме: податкове повідомлення-рішення №0004421520/0 від 04.06.09 на суму 15 066 грн., податкове повідомлення-рішення №0004431520/0 від 04.06.09 на суму 8 449 грн., податкове повідомлення-рішення №0004441520/0 від 04.06.09 на суму 29 900 грн. Вказані податкові повідомлення-рішення розміщені на дошці податкових оголошень, про що ДПІ у м. Кіровограді складено акт №164/15-20 від 10.06.09, а тому вважаються таким, що вручені платнику податків. У встановленому порядку вказані рішення відповідачем не оскаржені, а визначені ними суми не сплачені.
Актом документальної невиїзної перевірки ДПІ у м. Кіровограді №63/34538133/15-20 від 05.02.10 встановлено факт неповернення ПП "Юмтпромпостач Плюс" свідоцтва платника ПДВ, чим порушено п. 9.8 ст.9 Закону України "Про податок на додану вартість".
У зв'язку з цим ДПІ у м. Кіровограді винесено податкове повідомлення-рішення форми "Р" №0000331520/0 від 05.02.10, яким відповідачеві на підставі пп. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" визначено податкове зобов'язання зі сплати ПДВ за штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 170 грн. Вказане податкове повідомлення-рішення розміщене на дошці податкових оголошень, про що ДПІ у м. Кіровограді складено акт №14/15-20 від 10.02.10. У встановленому порядку вказане рішення відповідачем не оскаржене, а визначена ним сума штрафу не сплачена.
Актом невиїзної документальної (камеральної) перевірки з питання своєчасності подання податкової звітності №401/1520/34548133 від 19.04.10, складеним ДПІ у м. Кіровограді, встановлено факт неподання ПП "Юмтпромпостач Плюс" податкових декларацій з ПДВ за травень та червень 2009 року, чим порушено підпункт 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами".
У зв'язку з цим ДПІ у м. Кіровограді винесено податкове повідомлення-рішення форми "Р" №0002981520/0 від 29.04.10, яким відповідачеві на підставі пп. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" визначено податкове зобов'язання зі сплати ПДВ за штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 340 грн. Вказане податкове повідомлення-рішення розміщене на дошці податкових оголошень, про що ДПІ у м. Кіровограді складено акт №55/1520/34548133 від 06.05.10. У встановленому порядку вказане рішення відповідачем не оскаржене, а визначена ним сума штрафу не сплачена.
Відповідно до пунктів 2, 3 ч.1 ст.9 Закону України "Про систему оподаткування", чинного на момент виникнення спірних відносин, платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів); сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Як визначено п.1.2 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (надалі - Закон), чинного на момент виникнення спірних відносин, податкове зобов'язання - це зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.
Згідно з пп. 5.2.1. п.5.2. ст.5 Закону податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення.
Відповідно до абз. 3 пп. 5.3.1. п.5.3. ст.5 Закону у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.
Підпунктом 5.4.1. п.5.4. ст.5 Закону передбачено, що узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у визначені строки, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Відповідно до пунктів 17.1, 17.3 ст.17 Закону штрафні санкції за порушення податкового законодавства накладаються на платника податків у розмірах, визначених цією статтею. Штрафні санкції накладаються контролюючими органами, а у випадку, передбаченому пунктом 17.2 цієї статті, самостійно нараховуються та сплачуються платником податків. Сплата (стягнення) штрафних санкцій, передбачених цією статтею, прирівнюється до сплати (стягнення) податку та оскарження їх сум.
З 01.01.11 порядок погашення податкового боргу платників податків регулюється Податковим кодексом України.
За визначеннями, наданими пп. 14.1.39, 14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України, сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності є грошовим зобов'язанням платника податків. Воднораз, сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання є податковим боргом.
Матеріалами справи підтверджено наявність у відповідача податкового боргу з податку на додану вартість у розмірі 54 435 грн. (510 грн. + 15 066 грн. + 8 449 грн. + 29 900 грн. + 170 грн. + 340 грн.), що узгоджується з даними облікової картки відповідача.
Згідно з пунктами 95.1, 95.2, 95.3 статті 95 ПК України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, які обслуговують такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Встановлено, що позивачем вживалися заходи з погашення податкового боргу, передбачені, зокрема, п.6.2 ст. 6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" - податковим органом винесено першу податкову вимогу №1/1520 від 19.08.08 та другу податкову вимогу №2/2035 від 10.11.08, які наразі не скасовані та не відкликані.
Підпунктами 20.1.18, 20.1.28 п.20 ст. 20 ПК України органам державної податкової служби надано право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.
За таких обставин суд дійшов висновку, що вимоги даного адміністративного позову про стягнення з відповідача податкового боргу у розмірі 54 435 грн. є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 11, 71, 86, 94, 158 - 162, 1832, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Позов Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Кіровоградської області Державної податкової служби задовольнити.
Стягнути з рахунків приватного підприємства "Юмтпромпостач Плюс" (ідентифікаційний код 34548133) у банках, що його обслуговують, на користь Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Кіровоградської області Державної податкової служби податковий борг у сумі 54 435 грн. (п'ятдесят чотири тисячі чотириста тридцять п'ять гривень).
Постанова суду підлягає негайному виконанню.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова суду, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня отримання її копії апеляційної скарги, з одночасним надісланням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду О.А. Черниш
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.07.2012 |
Оприлюднено | 23.08.2012 |
Номер документу | 25530567 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
О.А. Черниш
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні