КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15 травня 2012 року Справа № 1170/2а-467/12
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Черниш О.А., розглянувши у письмовому провадженні у м. Кіровограді адміністративну справу за позовом Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Кіровоградської області до приватного підприємства "Прогрес-Трєйд" про визнання установчих документів недійсними, припинення юридичної особи, -
В С Т А Н О В И В:
Кіровоградська об'єднана державна податкова інспекція (надалі - Кіровоградська ОДПІ) звернулась до суду з позовом до приватного підприємства "Прогрес-Трейд" (надалі - ПП "Прогрес-Трейд") про визнання установчих документів недійсними та припинення юридичної особи.
Позов мотивовано тим, що ПП "Прогрес-Трєйд" зареєстроване як юридична особа реєстраційною палатою Кіровоградської міської ради на ім'я ОСОБА_1 Однак, з пояснень останньої встановлено, що підприємство зареєстровано нею за грошову винагороду. Підприємницькою діяльністю від імені ПП "Прогрес-Трейд" вона не займалася та нікого на це не уповноважувала, податкову звітність не готувала, не підписувала та не подавала. Стверджуючи, що ПП "Прогрес-Трєйд" має ознаки фіктивності та створене з метою надання послуг по мінімізації податкових зобов'язань реально існуючим суб'єктам господарювання, позивач просить суд визнати установчі документи ПП "Прогрес-Трєйд" недійсними з моменту державної реєстрації на ОСОБА_1 та припинити його юридичну особу.
Ухвалою суду від 15.05.12 замінено позивача у справі - Кіровоградську об'єднану державну податкову інспекцію - її правонаступником - Кіровоградською об'єднаною державною податковою інспекцією Кіровоградської області Державної податкової служби.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві, та надані у справу матеріали і документи.
Представник відповідача ОСОБА_1 у судовому засіданні позовні вимоги визнала.
У судове засідання 15.05.12 особи, які беруть участь у справі, будучи належним чином повідомленими про дату, час і місце судового розгляду, не прибули. Позивач подав заяву про розгляд справи без його участі. У зв'язку з цим суд на підставі ч.6 ст.128 КАС України продовжив розгляд справи у письмовому провадженні.
Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, показання свідка, дослідивши та оцінивши надані докази, суд встановив такі обставини.
Приватне підприємство "Прогрес-Трєйд" (ідентифікаційний код 36978298) зареєстровано як юридична особа державним реєстратором виконавчого комітету Кіровоградської міської ради 22.03.10 та взяте на податковий облік у Кіровоградській ОДПІ.
Частиною 1 статті 24 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" (у редакції, діючій на момент реєстрації відповідача) передбачено, що для проведення державної реєстрації юридичної особи засновник (засновники) або уповноважена ними особа повинні особисто подати державному реєстратору (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення засновників або уповноваженого ними органу про створення юридичної особи у випадках, передбачених законом; два примірники установчих документів; документ, що засвідчує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації юридичної особи.
Порядок проведення державної реєстрації юридичної особи регламентований статтею 25 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців". Так, згідно з частинами 1, 3, 4, 6 вказаної статті (у редакції, діючій на момент реєстрації відповідача) державний реєстратор за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації юридичної особи, без розгляду зобов'язаний перевірити ці документи на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи, які передбачені частиною першою статті 27 цього Закону. За відсутності підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи державний реєстратор повинен внести до реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи ідентифікаційний код відповідно до вимог Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України та внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації юридичної особи на підставі відомостей цієї реєстраційної картки. Дата внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації юридичної особи є датою державної реєстрації юридичної особи. Свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи повинно бути оформлено і видано (надіслано рекомендованим листом за описом вкладення) засновнику або уповноваженій ним особі державним реєстратором не пізніше наступного робочого дня з дати державної реєстрації юридичної особи. Разом із свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи засновнику або уповноваженій ним особі видається (надсилається рекомендованим листом) один примірник оригіналу установчих документів з відміткою державного реєстратора про проведення державної реєстрації юридичної особи.
Як вбачається з матеріалів реєстраційної справи ПП "Прогрес-Трєйд", наданих на запит суду державним реєстратором виконавчого комітету Кіровоградської міської ради, для проведення реєстраційної дії "Державна реєстрація новоутвореної шляхом заснування юридичної особи", державному реєстратору 22.03.10 подано реєстраційну картку форми №1, підписану ОСОБА_1 (а.с. 91, 92-95), рішення №1 від 17.03.10 засновника ОСОБА_1 про створення ПП "Прогрес-Трєйд" (а.с. 105), статут "Прогрес-Трєйд", затверджений рішенням засновника №1 від 17.03.10 (а.с. 97-104). Державним реєстратором 22.03.10 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців внесено запис за №14441020000006966 про проведення державної реєстрації юридичної особи ПП "Прогрес-Трєйд". Засновником та керівником підприємства зареєстрована ОСОБА_1.
Між тим, ОСОБА_1, будучи 06.12.11 допитаною слідчим з ОВС СВ ПМ ДПА у Кіровоградській області в якості свідка у кримінальній справі №90-0035, дала показання, що у березні 2010 року зареєструвала на своє ім'я ПП "Прогрес-Трєйд" на пропозицію знайомого ОСОБА_2 та за умови нарахування їй трудового стажу та виплати грошової винагороди. Підписавши установчі документи, передала їх ОСОБА_2 і їх місцезнаходження їй не відоме. Наміру самостійно здійснювати фінансово-господарську діяльність від імені ПП "Прогрес-Трєйд" не мала і не має. Хто виконував організаційно-розпорядчі функції на підприємстві, їй не відомо. Особисто вона жодних фінансово-господарських документів ПП "Прогрес-Трєйд" не складала, господарську діяльність не вела. (а.с. 7-11).
Посилаючись на вказані пояснення, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Вирішуючи спір, суд виходить з того, що підпунктом 20.1.12 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України органам державної податкової служби надано право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
Згідно з частинами 1, 2 статті 55 Господарського кодексу України суб'єктами господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків, передбачених законодавством. Суб'єктами господарювання є: 1) господарські організації - юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, державні, комунальні та інші підприємства, створені відповідно до цього Кодексу, а також інші юридичні особи, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані в установленому законом порядку; 2) громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані відповідно до закону як підприємці.
Частиною 1 статті 56 Господарського кодексу України передбачено, що суб'єкт господарювання може бути утворений за рішенням власника (власників) майна або уповноваженого ним (ними) органу, а у випадках, спеціально передбачених законодавством, також за рішенням інших органів, організацій і громадян шляхом заснування нового, реорганізації (злиття, приєднання, виділення, поділу, перетворення) діючого (діючих) суб'єкта господарювання з додержанням вимог законодавства.
Згідно з частинами 1, 4 статті 87 Цивільного кодексу України для створення юридичної особи її учасники (засновники) розробляють установчі документи, які викладаються письмово і підписуються всіма учасниками (засновниками), якщо законом не встановлений інший порядок їх затвердження. Юридична особа вважається створеною з дня її державної реєстрації.
Відповідно до частин 1, 2, 4, 5 статті 57 Господарського кодексу України установчими документами суб'єкта господарювання є рішення про його утворення або засновницький договір, а у випадках, передбачених законом, статут (положення) суб'єкта господарювання. В установчих документах повинні бути зазначені найменування суб'єкта господарювання, мета і предмет господарської діяльності, склад і компетенція його органів управління, порядок прийняття ними рішень, порядок формування майна, розподілу прибутків та збитків, умови його реорганізації та ліквідації, якщо інше не передбачено законом. Статут суб'єкта господарювання повинен містити відомості про його найменування, мету і предмет діяльності, розмір і порядок утворення статутного капіталу та інших фондів, порядок розподілу прибутків і збитків, про органи управління і контролю, їх компетенцію, про умови реорганізації та ліквідації суб'єкта господарювання, а також інші відомості, пов'язані з особливостями організаційної форми суб'єкта господарювання, передбачені законодавством. Статут (положення) затверджується власником майна (засновником) суб'єкта господарювання чи його представниками, органами або іншими суб'єктами відповідно до закону.
Частинами 3, 5 статті 8 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" (у редакції, діючій на момент реєстрації відповідача) передбачено, що установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи. Установчі документи юридичної особи, а також зміни до них, викладаються письмово, прошиваються, пронумеровуються та підписуються засновниками (учасниками) або уповноваженими особами, якщо законом не встановлено інший порядок їх затвердження. Справжність підписів засновників (учасників) або уповноважених осіб на установчих документах повинні бути нотаріально засвідчені.
Згідно зі статтею 62 Господарського кодексу України підприємство - самостійний суб'єкт господарювання, створений компетентним органом державної влади або органом місцевого самоврядування, або іншими суб'єктами для задоволення суспільних та особистих потреб шляхом систематичного здійснення виробничої, науково-дослідної, торговельної, іншої господарської діяльності в порядку, передбаченому цим Кодексом та іншими законами. Підприємства можуть створюватись як для здійснення підприємництва, так і для некомерційної господарської діяльності. Підприємство, якщо законом не встановлено інше, діє на основі статуту або модельного статуту. Підприємства незалежно від форми власності, організаційно-правової форми, а також установчих документів, на основі яких вони створені та діють, мають рівні права та обов'язки. Підприємство є юридичною особою, має відокремлене майно, самостійний баланс, рахунки в установах банків, печатку із своїм найменуванням та ідентифікаційним кодом.
Частинами 1 - 5 статті 65 ГК України визначено, що управління підприємством здійснюється відповідно до його установчих документів на основі поєднання прав власника щодо господарського використання свого майна і участі в управлінні трудового колективу. Власник здійснює свої права щодо управління підприємством безпосередньо або через уповноважені ним органи відповідно до статуту підприємства чи інших установчих документів. Для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) або уповноважений ним орган призначає (обирає) керівника підприємства. У разі найму керівника підприємства з ним укладається договір (контракт), в якому визначаються строк найму, права, обов'язки і відповідальність керівника, умови його матеріального забезпечення, умови звільнення його з посади, інші умови найму за погодженням сторін. Керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами.
Згідно зі статтею 113 ГК України приватним підприємством визнається підприємство, що діє на основі приватної власності одного або кількох громадян, іноземців, осіб без громадянства та його (їх) праці чи з використанням найманої праці. Приватним є також підприємство, що діє на основі приватної власності суб'єкта господарювання - юридичної особи. Порядок організації та діяльності приватних підприємств визначається цим Кодексом та іншими законами.
Статтею 55-1 Господарського кодексу України передбачені ознаки фіктивності, що дають підстави для звернення до суду про припинення юридичної особи або припинення діяльності фізичною особою - підприємцем, в тому числі визнання реєстраційних документів недійсними:
- зареєстровано (перереєстровано) на недійсні (втрачені, загублені) та підроблені документи;
- незареєстровано у державних органах, якщо обов'язок реєстрації передбачено законодавством;
- зареєстровано (перереєстровано) у органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління підставним (неіснуючим), померлим, безвісти зниклим особам або таким особам, що не мали наміру провадити фінансово-господарську діяльність або реалізовувати повноваження;
- зареєстровано (перереєстровано) та проваджено фінансово-господарську діяльність без відома та згоди його засновників та призначених у законному порядку керівників.
Відповідно до частини 4 статті 53 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" особи, винні у внесенні до установчих документів або інших документів, які подаються державному реєстратору, завідомо неправдивих відомостей, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, несуть відповідальність, встановлену законом.
Доводячи обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги про визнання недійсними установчих документів ПП "Прогрес-Трєйд", позивач посилається на матеріали кримінальної справи №90-0035, які підтверджують, що підприємство провадило фінансово-господарську діяльність без відома та згоди його засновника.
Судом установлено, що СВ ПМ ДПІ у Шевченківському районі м. Києва наразі розслідується кримінальна справа №90-0035, порушена за фактом створення суб'єктів підприємницької діяльності ПП "Дол-В", ПП "Агроленд-КР", ПП "Агробудівгрупп", ПП "Агро-Буд-Гранд", ПП "Єлисавет-Агро-Світ", ПП "Елітагроцентр", ПП "Агро-Трейд-Інфо", ПП "Тех-Агро-Буд", ПП "Тревел-Ком", ПП "Зерно-Експо-Транс", ПП "Екко-Фарм", ПП "Злагода-М", ПП "Агроексімцентр", ПП "Агро-По", ПП "Трансзерагро", ПП "Чигур", ПП "Енерго-Ліга-Плюс", ПП "Агро-Бізнес-Груп", ПП "Прогрес-Трєйд", ПП "Агро-Бізнес-Консалтинг", ПП "Реал-трейд", ПП "АльянсСпецБудГранд", ПП "Агрокомтехсервіс", ПП "Транс-ВМ", ПП "РВК-Агро", ПП "Корел-Плюс", ПП "Інбудтраст", ПП "Лідер-Трейд" та ПП "Спец-Тех-Агро", з метою прикриття незаконної діяльності, за ознаками злочину, передбаченого ст.28 ч.2, ст. 205 ч.2 КК України. Досудовим слідством установлено, що після державної реєстрації зазначених суб'єктів господарювання у відповідних державних органах влади невстановлені слідством особи, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх протиправних дій, використали реєстраційні, статутні документи та печатки цих юридичних осіб з метою прикриття незаконної діяльності шляхом здійснення фінансових та інших господарських операцій від імені вказаного суб'єкта підприємницької діяльності. Особи, які значаться засновниками та службовими особами вищевказаних підприємств, не мають відношення до їх фінансово-господарської діяльності та отримують грошову винагороду за рахування засновниками та службовими особами. Вказані суб'єкти підприємницької діяльності, які зареєстровані на "підставних осіб", за юридичними адресами не знаходяться. Під час досудового слідства встановлено, що до реєстрації та подальшого фіктивного підприємництва вказаних суб'єктів підприємницької діяльності причетний ОСОБА_2, який під час допиту в якості підозрюваного підтвердив реєстрацію підприємств на осіб, які не мали наміру займатися підприємницькою діяльністю, на пропозицію ОСОБА_3 та ОСОБА_4 (а.с. 118-120).
Суд з метою встановлення наявності в діяльності відповідача ознак фіктивності, передбачених статтею 55-1 Господарського кодексу України, та перевірки достовірності показань ОСОБА_1 від 06.12.11, допитав останню в якості свідка у судовому засіданні 07.03.12. ОСОБА_1 повністю підтвердила свої показання, надані у кримінальній справі №90-0035, додатково пояснивши, що особисто рішення про створення ПП "Прогрес-Трєйд" не приймала, зареєструвала підприємство за умови нарахування їй трудового стажу. За місцем реєстрації, яке є адресою проживання ОСОБА_1, ПП "Прогрес-Трєйд" не знаходиться, фактична його адреса їй не відома. Також зазначила про те, що дозвіл на отримання печатки не надавала, особисте майно та грошові кошти до статутного фонду підприємства не вносила, свідомо статут підприємства не затверджувала, податкову звітність до податкової інспекції не подавала, фінансово - господарську діяльність не вела, а також нікого не уповноважувала від свого імені вести будь-яку фінансово - господарську діяльність, складати та підписувати первинні документи. Особисто вона ніколи не складала ніяких документів та не укладала ніяких договорів, пов'язаних з фінансово-господарською діяльністю ПП "Прогрес-Трєйд". Як засновник, вона нікого не призначала на посаду директора підприємства, нікого на роботу не наймала. Який вид діяльності підприємства згідно з його статутом та чим фактично воно займалося, з якими фінансово-господарськими показниками звітувало до державних установ, їй не відомо. Прибутку від діяльності підприємства вона не отримувала. Банківські рахунки вона не відкривала та ними не користувалася.
За таких обставин, суд погоджується з доводами позивача про наявність ознак фіктивності ПП "Прогрес-Трєйд", оскільки вказана юридична особа зареєстрована та провадила фінансово-господарську діяльність без відома та згоди його засновника та керівника ОСОБА_1 Тому позовні вимоги в частині визнання недійсними установчих документів ПП "Прогрес-Трєйд", а саме рішення №1 від 17.03.10 про створення "Прогрес-Трєйд", статуту "Прогрес-Трєйд", є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Вирішуючи позов у частині припинення юридичної особи ПП "Прогрес-Трейд", суд виходить з того, що підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, відповідно до абзаців 2, 3 частини 2 статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" є: визнання судом недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених законом; провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом.
Згідно з пунктом 67.2 статті 67 ПК України органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Абзацом 12 частини 1 статті 239, частиною 1 статті 247 Господарського кодексу України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовувати до суб'єктів господарювання адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації та ліквідації суб'єкта господарювання. У разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації.
З огляду на визнання недійсними установчих документів ПП "Прогрес-Трєйд", що відповідно до статті 55-1 ГК України дає підстави для звернення до суду про припинення юридичної особи, та зважаючи на підтвердження доводів позивача про залучення цього підприємства до незаконної діяльності, яка суперечить меті і предмету його діяльності, визначеним статутом, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги у частині припинення юридичної особи відповідача також підлягають задоволенню.
Частинами 1, 4 статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" передбачено, що суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення. З дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення щодо припинення юридичної особи застосовуються обмеження, які встановлені законом, зокрема частиною другою статті 35 цього Закону.
Згідно з частинами 5 та 6 статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" суд призначає в рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією комісію з припинення (ліквідаційну комісію) та встановлює строк і порядок її роботи. Державний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру запис про призначення комісії з припинення (ліквідаційної комісії) не пізніше наступного робочого дня з дати надходження відповідного рішення. У разі, якщо в судовому рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією не призначена комісія з припинення (ліквідаційна комісія), державний реєстратор не пізніше трьох робочих днів від дати надходження такого судового рішення вносить до Єдиного державного реєстру запис, в якому вказує як голову комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи керівника органу управління або особу, яка згідно з відомостями, внесеними до Єдиного державного реєстру, має право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності, якщо інше не встановлено судовим рішенням.
Оскільки позивачем до суду не було надано пропозиції щодо складу комісії з припинення відповідача, призначення в судовому рішенні такої комісії є неможливим. У цьому разі обов'язок з визначення голови комісії з припинення юридичної особи ПП "Прогрес-Трєйд" покладається на державного реєстратора.
Судові витрати сторонами у справі не понесені.
Керуючись ст.ст. 11, 71, 86, 94, 158-163, 186, 254 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Кіровоградської області Державної податкової служби задовольнити.
Визнати недійсними установчі документи приватного підприємства "Прогрес-Трєйд" (ідентифікаційний код 36978298).
Припинити юридичну особу приватне підприємство "Прогрес-Трєйд" (ідентифікаційний код 36978298).
Копію постанови суду у день набрання нею законної сили направити державному реєстратору виконавчого комітету Кіровоградської міської ради для виконання вимог ст.ст. 36, 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова суду, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня отримання її копії апеляційної скарги, з одночасним надісланням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду О.А. Черниш
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.05.2012 |
Оприлюднено | 23.08.2012 |
Номер документу | 25530613 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
О.А. Черниш
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні