Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
06 серпня 2012 р. Справа № 2а/0570/6807/2012
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови:
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Лазарєва В.В.
при секретарі Зикун Ю.В.
за участю:
прокурора Симоняна А.А.,
представника позивача Куроєдова І.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Донецьку адміністративну справу за позовом прокурора м. Дружківки в інтересах держави в особі державної податкової інспекції у м. Дружківка Донецької області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю «Лідер» про припинення юридичної особи,-
В С Т А Н О В И В:
Прокурор м. Дружківки, який діє в інтересах держави в особі державної податкової інспекції у м. Дружківка Донецької області звернувся до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Лідер» про припинення юридичної особи, мотивуючи свої вимоги тим, що зазначена юридична особа зареєстрована і перебуває на обліку в податковій інспекції як платник податків. Більше року відповідачем не подавалася податкова звітність. Заборгованості перед бюджетом відповідач не має. Просив припинити юридичну особу.
В судовому засіданні прокурор та представник позивача підтримали позовні вимоги та просили задовольнити їх у повному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання не прибув. Конверт повернувся з відміткою «за вказаною адресою не знаходиться». Згідно із ч. 11 ст. 35 КАС України розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. За таких обставин, суд приходить до висновку, що відповідач був належним чином повідомлений про розгляд, у зв'язку з чим вважає за можливе розглянути справу за його відсутності на підставі наявних у справі доказів.
Заслухавши пояснення прокурора та представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованим і підлягає задоволенню з наступних підстав.
Згідно з п. 2 ст. 121 Конституції України на органи прокуратури України покладені функції представництва інтересів держави в суді.
Відповідно до статті 36-1 Закону України «Про прокуратуру» представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом.
Прокурор м. Дружківки представляє інтереси держави в особі державної податкової інспекції у м. Дружківка Донецької області Державної податкової служби, оскільки його дії спрямовані на захист інтересів держави шляхом пред'явлення вимог про припинення юридичної особи.
Судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю «Лідер» зареєстроване 07.04.1993 року як юридичична особа, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, наданим Головним управлінням статистики у Донецькій області, даними листа виконавчого комітету Дружківської міської ради, статутом відповідача (а.с. 11-12, 27, 43, 44).
Товариство з обмеженою відповідальністю «Лідер» перебуває на податковому обліку у ДПІ в м. Дружківка, що підтверджується відповідною довідкою (а.с. 6).
Відповідно до ч. 6 ст. 59 Господарського кодексу України суб'єкт господарювання ліквідується, у тому числі, у разі скасування його державної реєстрації у випадках, передбачених законом.
Частиною 2 статті 247 Господарського кодексу України визначено, що скасування державної реєстрації суб'єкта господарювання провадиться за рішенням суду, що є підставою для ліквідації даного суб'єкта господарювання відповідно до статті 59 цього Кодексу.
Крім того, ст. 110 Цивільного кодексу України також передбачена ліквідація юридичної особи за рішенням суду у випадках, встановлених законом.
Згідно із п. 17 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.
Відповідно до п. 3 ст. 10 Закону України „Про державну податкову службу" Державна податкова інспекція у Ленінському районі м. Донецька уповноважена здійснювати контроль за своєчасністю подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів.
Частиною 2 статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" передбачені підстави для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема: неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Отже, з урахуванням наведених норм, органи державної податкової служби у випадку неподання суб'єктом господарювання протягом року податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону мають право звернутись до суду із позовом щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи.
Згідно довідки від 21.05.2012 (а.с. 7), товариство з обмеженою відповідальністю «Лідер» не подає податкову звітність з 20.04.2011 року, тобто більше року.
Як вбачається з довідки від 21.05.2012 року (а.с. 8), відповідач заборгованості з платежів перед бюджетом не має.
Таким чином, оскільки судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю «Лідер» не подає протягом року органам державної податкової служби податкові декларації і інші документи фінансової звітності відповідно до закону, суд приходить до висновку про необхідність припинення цієї юридичної особи.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, судові витрати з відповідача не підлягають стягненню.
Згідно ч. 1 ст. 38 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", суд, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення. Дата надходження відповідного судового рішення вноситься державним реєстратором до журналу обліку реєстраційних дій.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 8 - 11, 158 - 163 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов прокурора м. Дружківки в інтересах держави в особі державної податкової інспекції у м. Дружківка Донецької області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю «Лідер» про припинення юридичної особи, - задовольнити.
Припинити юридичну особу - товариства з обмеженою відповідальністю «Лідер» (код ЄДРПОУ 24063672; юридична адреса: 84200, м. Дружківка, вул. Котляревського, 89).
Копію постанови у день набрання нею законної сили направити державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення.
Постанова постановлена у нарадчій кімнаті та проголошена у судовому засіданні 06 серпня 2012 року.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова набирає законної сили у строк та у порядку, що визначені статтею 254 КАС України, і може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецькій окружний адміністративний суд у порядку, визначеному статтею 186 КАС України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Лазарєв В.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.08.2012 |
Оприлюднено | 23.08.2012 |
Номер документу | 25544594 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Лазарєв В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні