Категорія №8.2.6
ПОСТАНОВА
Іменем України
02 серпня 2012 року Справа № 2а/1270/5557/2012
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
судді Ушакова Т.С.,
при секретарі Разіній Н.В.,
за участю:
представника позивача: Хомутянського А.М. (довіреність від 01.08.2012 № 01-08/12),
представників відповідача: Маловічко С.В. (довіреність від 01.08.2012 № 2929/100),
Змієвської А.В. (довіреність від 13.03.2012 № 75/100),
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Малого приватного підприємства «Донсервис» до Державної податкової інспекції у м. Ровеньки Луганської області Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0000202242 від 9 липня 2012 року,-
ВСТАНОВИВ:
19 липня 2012 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Малого приватного підприємства «Донсервис» до Державної податкової інспекції у м. Ровеньки Луганської області Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0000202242 від 9 липня 2012 року.
В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначено, що 20.06.2012 Державною податковою інспекцією у м. Ровеньках було видано наказ № 183-0 «Про проведення документальної позапланової перевірки МПП «Донсервис» код за ЄДРПОУ 31785087 з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість за період з 01.12.2010 по 31.12.2010 по взаємовідносинах з ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж», код за ЄДРПОУ 35554567 та за період з 01.08.2011 по 31.08.2011 по взаємовідносинах з ТОВ «Футурама», код ЄДРПОУ 34564773.
Відповідно до зазначеного наказу відповідачем було проведено документальну позапланову виїзну перевірку МПП «Донсервис» з 20.06.2012 по 21.06.2012, результати якої оформлено актом № 179/22/31785087 від 21.06.2012. Відповідно до висновку акту перевірки, перевіркою встановлено порушення МПП «Донсервіс», що спричинили завищення суми податкового кредиту у періоді, що перевірявся на 145 208,21 грн., а саме: порушення:
1) п.п. 7.4.1, п.п. 7.4.5 п. 7.4, п.п. 7.5.1 п. 7.5 Закону України «Про податок на додану вартість», в результаті чого МПП «Донсервіс» за період з 01.12.2010 по 31.12.2010 завищено податковий кредит з ПДВ по операціях з ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж» м. Луганськ, код ЄДРПОУ 35554567, в сумі 67 381,68 грн.;
2) п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України, в результаті чого МПП «Донсервіс» за період з 01.08.2011 по 31.08.2011 завищено податковий кредит з ПДВ по операціях з ТОВ «Футурама», код ЄДРПОУ 34564773, в сумі 77 826,53 грн.
На підставі зазначеного акту перевірки податковим органом було прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000202242 від 09.07.2012, яким було збільшено суму грошового зобов'язання МПП «Донсервіс» за платежем податок на додану вартість на 145 208,21 грн. та застосовано штрафні санкції у сумі 36 302,05 грн., всього на суму 181 510, 26 грн.
01.12.2010 між МПП «Донсервіс» та ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж» було укладено договір, відповідно до якого Виконавець (ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж») за заявками Замовника (МПП «Донсервіс») надає послуги з виконання робіт з капітального ремонту, тобто з метою використання у своїй господарській діяльності. На підтвердження виконання робіт з капітального ремонту ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж» були оформлені та надані МПП «Донсервіс» акти виконаних робіт ф КБ-2 та КБ-3 та податкові накладні на загальну вартість 404 290,08 грн. у т.ч. ПДВ 67 381,68 грн. В свою чергу МПП «Донсервіс» було частково оплачені виконані робити у сумі 182 484,45 грн., у тому числі ПДВ залишок кредиторської заборгованості склав 258 290,08 грн., у тому числі ПДВ.
17.01.2012 слідчим СУ УМВС України в Луганській області Козловим М.Б. на підставі постанови від 06.01.2012 року всі оригінали первинних документів, що підтверджують здійснення господарської операції з ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж» були вилучені МПП «Донсервіс», у зв'язку з чим МПП «Донсервіс» не має можливості надати їх суду, що підтверджується протоколом обшуку. Але копії вищенаведених первинних документів були надані відповідачу на його запит СУ УМВС України в Луганській області, про що він зазначає на 21 сторінки у акті перевірки № 179/22/31785087 від 21.06.2012 року.
З метою здійснення господарської діяльності та отримання прибутку 01.08.2011 між МПП «Донсервіс» та ТОВ «Футурама» був укладений договір купівлі-продажу № 01-08, відповідно до якого Продавець (ТОВ «Футурама») зобов'язується передати у власність Покупця (МПП «Донсервіс») товарно-матеріальні цінності, а останній зобов'язується їх прийняти та оплатити, найменування, кількість та ціна товарно-матеріальних цінностей вказується у накладних. На підтвердження здійснення господарської операції ТОВ «Футурама» були виписані рахунки-фактури, видаткові накладні та податкові накладні. В свою чергу МПП «Донсервіс» у повному обсязі сплатило за поставлений товар у тому числі ПДВ та станом на 18.07.2012 року немає заборгованості.
В акті перевірки № 179/22/31785087 від 21.06.2012 зазначено, що під час проведення позапланової виїзної перевірки, яка проводилася 30.04.2012 було отримано інформацію про відсутність оригіналів первинних документів у зв'язку з їх вилученням згідно протоколу обшуку від 17.01.2012 слідчим СУ УМВС України в Луганській області Козловим М.Б. на підставі постанови від 06.01.2012.
06.06.2012 відповідачем на адресу МПП «Донсервіс» був направлений запит про надання документів по взаємовідносинах з ТОВ «Футурама», на який було отримано відповідь про те, що запитувані документи знаходяться серед вилучених 17.01.2012.
У зв'язку з цим відповідачем на адресу СУ ГУМВС України в Луганській області було направлено запит № 2080/8/22-109 від 07.06.2012, у відповідь на який СУ ГУМВС України в Луганській області повідомило, що серед вилучених документів 17.01.2012 первинні документи по взаємовідносинам ТОВ «Футурама» та МПП «Донсервіс» відсутні.
Під час процедури оскарження податкового повідомлення-рішення № 0000202242 від 09.07.2012 первинні бухгалтерські документи по взаємовідносинам з ТОВ «Футурама» були відновленні. Тобто, якщо б відповідач надав МПП «Донсервіс» строк для відновлення документів передбачений п. 44.5 ст. 44 Податкового кодексу України, то МПП «Донсервіс» правами передбаченими п. 17.1.6. ст. 17 Податкового кодексу України. У зв'язку з чим відповідачем були порушенні зазначенні права платника податків під час проведення еревірки.
На час здійснення господарських операцій, укладання договору, його виконання, ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж» та ТОВ «Футурама» було зареєстровано в єдиному державному реєстрі, як юридична особа, перебував на обліку як платник податку на додану вартість.
За таких обставин, МПП «Донсервіс» не може нести відповідальність ні за несплату податків ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж» та ТОВ «Футурама», ні за можливу недостовірність відомостей про них, наведених у зазначеному реєстрі, у зв'язку з необізнаністю щодо неї.
Висновки Акту перевірки ґрунтуються на припущеннях, показаннях сторонніх осіб, актах перевірки контрагентів МПП «Донсервіс», які показують та фіксують порушення саме ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж» та ТОВ «Футурама». Однак, ці припущення не можуть бути підставою для висновку про безпідставність формування податкового кредиту та податкових зобов'язань з податку на додану вартість, оскільки вони є недоречними. Предметом оскарження, є правомірність прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення відповідача. В даному випадку не проводиться перевірка діяльності ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж» та ТОВ «Футурама».
Таким чином, всі господарські операції між позивачем та ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж» та ТОВ «Футурама» мають реальний характер з метою використовування в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, що підтверджується належним чином оформленими документами первинного бухгалтерського обліку, а оскаржуване податкове повідомлення-рішення винесене відповідачем з порушенням не тільки норм п. 54.3 ст. 54, ст. 58 Податкового кодексу України, але із порушенням норм цивільного та господарського законодавства, оскільки дані перевірки не свідчать про завищення позивачем податкового кредиту з податку на додану вартість, ґрунтується на висновках, що не відповідають дійсності, зроблені з перевищенням наданої компетенції є нічим іншим як припущеннями відповідача, які нічим не підтверджені, та спростовуються належними доказами про правомірність формування податкового кредиту.
В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги у повному обсязі, підтримав доводи, викладені у позові, просив суд задовольнити позов у повному обсязі.
Представники відповідача в судовому засіданні позов не визнали, просили суд відмовити у задоволенні позовних вимог, надали письмові заперечення на позов, в яких зазначили, що при проведенні позапланової невиїзної перевірки МПП «Донсервіс» з питань дотримання податкового законодавства з ПДВ за період з 01.12.2010 по 31.12.2010 по взаємовідносинах з ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж» та з 01.08.2011 по 31.08.2011 по взаємовідносинах з ТОВ «Футурама» встановлено відсутність у вищезазначених підприємств умов для здійснення господарської діяльності в частині купівлі, продажу, реалізації, зберігання та відвантаження товарно-матеріальних цінностей та надання послуг чи здійснення робіт в силу відсутності відповідного персоналу, транспортних засобів, приміщень та матеріальних ресурсів, що свідчить про відсутність у ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж» та ТОВ «Футурама» адміністративно-господарських можливостей на виконання господарських зобов'язань та відсутність фактичних дій, спрямованих на виконання взятих на себе зобов'язань. Документальна позапланова виїзна перевірка МПП «Донсервіс» з питань дотримання вимог податкового законодавства з ПДВ та податку на прибуток за період з 01.12.2010 по 31.12.2010 по взаємовідносинах з ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж», код за ЄДРПОУ 35554567 та за період з 01.08.2011 по 31.08.2011 по взаємовідносинах з ТОВ «Футурама», код ЄДРПОУ 34564773 проводилась відповідно до п.п. 78.1.11 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України на підставі рішення керівника ДПІ у м. Ровеньках оформленого наказом № 183-0 від 20.06.2012 та направлення про проведення перевірки № 57 від 20.06.2012. Копія і наказу та направлення були вручені під розписку головному бухгалтеру МПП «Донсервіс» Пономарьову О.І.
Підставою для проведення перевірки згідно п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 ПКУ була обставина:
- за наслідками перевірок інших платників або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а сааме: від Ленінської МДПІ у м. отриманий акт № 129/227/35554567 від 17.05.2012 по ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж» (код ЄДРПОУ 35554567) з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість за період з 01.12.10 по 30.09.11, акт ДПІ у Києво-Святошинському районі № 1214/23- 3/34564773 з питань дотримання вимог податкового законодавства за червень 2011 року, липень 2011 року та серпень 2011 року;
- якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальне підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.
Відповідно до Акту від 30.11.2011 № 1214/23-3/34564773 «Про результати документальної невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Футурама» (код за ЄДРПОУ 34564773) з питань дотримання вимог податкового законодавства за червень 2011 року, липень 2011 року та серпень 2011 року» , який надійшов з ДПІ у Києво-Святошинському районі Київської області було встановлено порушення вимог ч.5 ст. 203, ч. 1, 2 ст. 215, ст. 216 ЦК України в частині «ймовірного» недодержання вимог зазначених статей в момент вчинення правочинів, які не спрямовані на реальне настання наслідків, що обумовлені ними в правочинах, здійснених ТОВ «Футурама» при продажу товарів (послуг), а також відсутність об'єктів оподаткування при придбанні та продажу товарів (робіт, послуг) за період червень-серпень 2011 року, які підпадають під визначення ст. 185 Податкового кодексу України від 02.12.2010.
Виходячи з вищенаведеного, ТОВ «Футурама» (код за ЄДРПОУ 34564773) здійснював діяльність спрямовану на «ймовірне» здійснення операцій пов'язаних з наданням податкової вигоди третіх осіб.
ТОВ «Футурама» (код за ЄДРПОУ 34564773) «ймовірно» безпідставно сформовано податкові зобов'язання, (задекларовані в деклараціях з податку на додану вартість за червень 2011 року - серпень 2011 року) за рахунок сум ПДВ по податкових накладних, виписаних на продаж товарів (робіт, послуг) на адресу контрагентів - покупців на загальну суму 11 800 447 грн.
В ході перевірки встановлено відсутність у ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж» та ТОВ «Футурама» необхідних умов для здійснення господарської діяльності в частині купівлі, продажу, реалізації, зберігання та відвантаження товарно-матеріальних цінностей та надання послуг чи здійснення робіт в силу відсутності відповідного персоналу, транспортних засобів, приміщень та матеріальних ресурсів, що свідчить про відсутність у ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж» та ТОВ «Футурама» адміністративно-господарських можливостей на виконання господарських зобов'язань та відсутність фактичних дій, спрямованих на виконання взятих на себе зобов'язань.
Господарські операції між ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж», ТОВ «Футурама» та їх контрагентами не підтверджуються стосовно врахування реального часу здійснення операцій, місцезнаходження майна, наявності необхідних трудових ресурсів, транспортних засобів та іншого майна, які економічно необхідні для здійснення такої діяльності, що свідчить про відсутність необхідних умов для результатів відповідної господарської, економічної діяльності, технічного персоналу, основних фондів і транспортних засобів.
Таким чином, в ході проведення перевірок встановлено:
- неможливість фактичного здійснення ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж» та ТОВ «Футурама» господарських операцій через відсутність майна та інших матеріальних ресурсів, необхідних для здійснення операцій з купівлі-продажу;
- відсутність необхідних умов для досягнення результатів економічної діяльності у зв'язку з відсутністю необхідних трудових ресурсів, основних фондів, складських приміщень, транспортних засобів;
- ненадання (відсутність на момент проведення перевірки) первинних підтверджуючих документів щодо визначення платником податкових зобов'язань.
На підставі викладеного представники відповідача просили відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд прийшов до наступного.
Судом встановлено, що Мале приватне підприємство «Донсервіс» (далі - МПП «Донсервіс») 28.11.2001 зареєстровано виконавчим комітетом Ровеньківської міської ради Луганської області в якості юридичної особи, ідентифікаційний код 31785087.
МПП «Донсервіс» є платником податку на додану вартість, що підтверджується свідоцтвом № 16522382 серії НБ № 192595 про реєстрацію платника податку на додану вартість, копія якого знаходиться в матеріалах справи.
Матеріалами справи підтверджується, що в період з 20.06.2012 по 21.06.2012 на підставі направлення № 57 від 20.06.2012, виданого ДПІ у м. Ровеньках, на підставі п.п. 78.1.1 ст. 78 Податкового кодексу України від 02.12.2010 (із змінами та доповненнями) та відповідно до наказу ДПІ в м. Ровеньки від 20.06.2012 № 183-о, проведено документальну позапланову виїзну перевірку МПП «Донсервіс» з питання дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість по взаємовідносинах з ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж», код ЄДРПОУ 35554567 за період з 01.12.2010 по 31.12.2010 та по взаємовідносинах з ТОВ «Футурама», код за ЄДРПОУ за період з 01.08.2011 по 31.08.2011.
За результатами перевірки складено акт № 179/22/31785087 від 21.06.2012, у висновках якого зазначено, що перевіркою встановлені порушення МПП «Донсервіс», що спричинили завищення суми податкового кредиту у періоді, що перевірявся на 145 208,21 грн. На порушення п.п. 7.4.1, п.п. 7.4.5 п. 7.4, п.п 7.5.1 п. 7.5 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997 (із змінами та доповненнями) МПП «Донсервіс» за період з 01.12.2010 по 31.12.2010 завищено податковий кредит з ПДВ по операціях з ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж», код ЄДРПОУ 35554567, в сумі 67 381,68 грн. На порушення п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 (із змінами та доповненнями) МПП «Донсервіс» за період з 01.08.2011 по 31.08.2011 завищено податковий кредит з ПДВ по операціях з ТОВ «Футурама», код ЄДРПОУ 34564773, в сумі 77 826,53 грн.
На підставі акту перевірки № 179/22/31785087 від 21.06.2012 ДПІ в м. Ровеньках 09.07.2012 винесено податкове повідомлення-рішення № 0000202242, яким МПП «Донсервіс» збільшено суму грошового зобов'язання за платежем «податок на додану вартість» в сумі 181 510,26 грн., з яких: 145 208,21 грн. - за основним платежем, 36 302,05 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями.
Згідно п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться органами державної податкової служби в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на органи державної податкової служби.
Відповідно до п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.
Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.
Статтею 78 Податкового кодексу України визначено порядок проведення документальних позапланових перевірок.
Так, відповідно до п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється, за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.
Згідно п.78.4 ст. 78 Податкового кодексу України про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом.
Правомірність проведення перевірки сторонами не заперечується.
Згідно п. 1.7 ст. 1 Закону України «Про податок на додану вартість» (який діяв до 01.01.2011), податковий кредит - це сума, на яку платник має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визначена з цим Законом.
За нормами п.п. 7.4.1 п.7.4 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» (який діяв до 01.01.2011), податковий кредит звітного періоду складається з сум податків, сплачених (нарахованих) платником в звітному періоді у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг), вартість яких відноситься до складу валових витрат виробництва (обігу).
Згідно п.п. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» (який діяв до 01.01.2011), не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).
У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим підпунктом документами, платник податку несе відповідальність у вигляді фінансових санкцій, установлених законодавством, нарахованих на суму податкового кредиту, не підтверджену зазначеними цим підпунктом документами.
Згідно п.198.1 ст. 198 Податкового кодексу України (який діє з 01.01.2011) право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:
а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;
б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);
в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;
г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Відповідно до п. 198.2 ст. 198 Податкового кодексу України (який діє з 01.01.2011) датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:
дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;
дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Для операцій із ввезення на митну територію України товарів датою виникнення права на віднесення сум податку до податкового кредиту є дата сплати (нарахування) податку за податковими зобов'язаннями згідно з пунктом 187.8 статті 187 цього Кодексу, а
для операцій з постачання послуг нерезидентом на митній території України - дата сплати (нарахування) податку за податковими зобов'язаннями, що були включені отримувачем таких послуг до податкової декларації попереднього періоду.
Датою виникнення права орендаря (лізингоотримувача) на збільшення податкового кредиту для операцій фінансової оренди (лізингу) є дата фактичного отримання об'єкта фінансового лізингу таким орендарем.
Датою виникнення права замовника на віднесення сум до податкового кредиту з договорів (контрактів), визначених довгостроковими відповідно до пункту 187.9 статті 187 цього Кодексу, є дата фактичного отримання замовником результатів робіт (оформлених актами виконаних робіт) за такими договорами (контрактами).
Для товарів/послуг, постачання (придбання) яких контролюється приладами обліку, факт постачання (придбання) таких товарів/послуг засвідчується даними обліку.
Згідно п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:
придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;
придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Відповідно до п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.
У разі якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати виписки податкової накладної.
Платники податку, що застосовували касовий метод до набрання чинності цим Кодексом або застосовують касовий метод, мають право на включення до податкового кредиту сум податку на підставі податкових накладних, отриманих протягом 60 календарних днів з дати списання коштів з банківського рахунка платника податку.
Для банківських установ при одержанні ними права власності на заставне майно з метою подальшого продажу таке право зберігається до моменту продажу такого заставленого майна.
Згідно п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, у якій зазначаються в окремих рядках, такі обов'язкові реквізити:
а) порядковий номер податкової накладної;
б) дата виписування податкової накладної;
в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг;
г) податковий номер платника податку (продавця та покупця);
ґ) місцезнаходження юридичної особи-продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку;
д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг;
е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг;
є) ціна постачання без урахування податку;
ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні;
з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку;
и) вид цивільно-правового договору;
і) код товару згідно з УКТ ЗЕД ( 2371а-14, 2371б-14, 2371в-14, 2371г-14 ) (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України).
Судом встановлено, що 01.12.2010 між МПП «Донсервіс» та ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж» було укладено договір, відповідно до якого Виконавець (ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж») надає Замовнику (МПП «Донсервіс») послуги з виконання робіт з капітального ремонту будівель та споруд, а також надає послуги своїми машинами та механізмами, а Замовник приймає виконану роботу та здійснює оплату.
На підтвердження виконання робіт з капітального ремонту ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж» були оформлені та надані МПП «Донсервіс» акти виконаних робіт ф КБ-2 та КБ-3 та податкові накладні на загальну вартість 404 290,08 грн., у т.ч. ПДВ 67 381,68 грн.
Однак, з акту № 179/22/31785087 від 21.06.2012 вбачається, що відповідно до листа Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Луганській області від 23.12.2011 № 7/12-1647к-вих.11, в період з 19.12.2011 по 23.12.2011 проведено позапланову перевірку дотримання Ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов'язаної зі створенням об'єктів ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж». За результатами перевірки складено акт, відповідно до якого виявлено недостовірність відомостей у документах, наданих ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж»для отримання ліцензії.
Серед об'єктів, за переліком листа Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Луганській області від 27.12.2011 № 7/12-1654к-вих.11, де ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж» виступало в якості підрядної організації, об'єктів відповідно до актів виконаних робіт та форм КБ-3 по замовнику МПП «Донсервіс» не встановлено.
Згідно листа Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Луганській області від 28.03.2012 №7/12-663к-вих. 12, на протокольному засіданні ліцензійної комісії інспекції держархбудконтролю від 24.02.2012 №2 було прийнято рішення погодитись з висновками акту перевірки щодо анулювання ліцензії на провадження господарської діяльності, пов'язаної із створенням об'єктів архітектури ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж» (і.к. 35554567) серії АВ №558208 від 30.07.2010, відповідно до п. 21 Порядку ліцензування господарської діяльності, пов'язаної із створенням об'єктів архітектури, затвердженого постановою КМУ від 05.12.2007 №1396 (зі змінами), у зв'язку зі встановленням фактів достовірних відомостей у документах, поданих суб'єктами будівельної діяльності для отримання ліцензії. Дане рішення закріплено відповідним наказом інспекції держархбудконтролю від 24.02.2012 №3.
Перевіркою встановлено, що ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж» не дотримується ліцензійних умов в зв'язку з відсутністю необхідних умов для здійснення господарської діяльності в частині, купівлі, продажу, реалізації, зберігання та відвантаження товарно-матеріальних цінностей та надання послуг чи здійснення робіт в силу відсутності відповідного персоналу, транспортних засобів, приміщень та матеріальних ресурсів, що свідчить про відсутність у ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж» адміністративно-господарських можливостей на виконання господарських зобов'язань та відсутність фактичних дій, спрямованих на виконання взятих на себе зобов'язань.
Як вбачається з матеріалів справи, за результатами невиїзної документальної перевірки ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж», код за ЄДРПОУ 35554567, з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість за період з 01.12.2010 по 30.09.2011, результати якої оформлено актом від 17.05.2012 № 129/227/35554567, встановлено, що ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж» має стан - 3 (прийнято рішення про припинення (розпочато ліквідаційну процедуру), у зв'язку з чим відповідно до п.п. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України відділом перевірок платників податків управління податкового контролю юридичних осіб Ленінської МДПІ у м. Луганську з метою проведення документальної позапланової виїзної перевірки на підприємство ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж» здійснено вихід, встановлено відсутність підприємства за податковою адресою, про що складено відповідні акти.
ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж» не знаходиться за юридичною адресою, відсутні основні засоби, складські приміщення, виробничі потужності для виконання будь-якого виду діяльності, недостатньо трудових ресурсів для займання господарською діяльністю, здійснюється проведення транзитних потоків, направлених на виконання операцій надання податкової вигоди переважно з контрагентами, які не виконують і свої податкові зобов'язання, зокрема у випадках, коли операції виконуються через посередників з метою штучного формування валових витрат та податкового кредиту, не мають реального товарного характеру, що у сукупності вказує на безтоварність операцій.
Господарські операції між ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж» та контрагентами не підтверджуються стосовно врахування реального часу здійснення операцій, місцезнаходження майна, наявності трудових ресурсів, транспортних засобів та іншого майна, які економічно необхідні для здійснення такої діяльності, що свідчить про відсутність необхідних умов для результатів відповідної господарської, економічної діяльності, технічного персоналу, основних фондів і транспортних засобів.
Матеріалами справи підтверджується, що 01.08.2011 між ТОВ «Футурама» та МПП «Донсервіс» укладено договір купівлі-продажу № 01-08, на умовах якого Продавець (ТОВ «Футурама») зобов'язується передати у власність, а Покупець (МПП «Донсервіс») зобов'язується прийняти та оплатити товарно-матеріальні цінності, найменування, кількість та ціна яких зазначена у накладних. На підтвердження виконання договору позивачем надано суду податкові накладні, видаткові накладні та рахунки-фактури.
Однак, позивачем не надано суду жодної товарно-транспортної накладної в підтвердження перевезення товарно-матеріальних цінносте, придбаних у ТОВ «Футурама».
З акту № 1214/23-3/34564773 від 30.11.2011 про результати документальної невиїзної позапланової перевірки ТОВ «Футурама» (код за ЄДРПОУ 34564773) з питань дотримання вимог податкового законодавства за червень 2011 року, липень 2011 року та серпень 2011 року, слід, що ТОВ «Футурама» «ймовірно» безпідставно сформовано податкові зобов'язання, (задекларовані в деклараціях з податку на додану вартість за червень 2011 року - серпень 2011 року) за рахунок сум ПДВ по податкових накладних, виписаних на продаж товарів (робіт, послуг) на адресу контрагентів-покупців на загальну суму 11 800 447 грн.
Враховуючи результати вищезазначених перевірок, суд дійшов висновку про відсутність у підприємств необхідних умов для здійснення господарської діяльності в частині, купівлі, продажу, реалізації, зберігання та відвантаження товарно-матеріальних цінностей та надання послуг чи здійснення ремонтних робіт в силу відсутності персоналу, транспортних засобів, приміщень та матеріальних ресурсів, що свідчить про відсутність у вищезазначених контрагентів МПП «Донсервіс» адміністративно-господарських можливостей на виконання господарських зобов'язань та відсутність фактичних дій, спрямованих на виконання взятих на себе зобов'язань.
Згідно зі статтею 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» господарською операцією є дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства.
Таким чином, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.
Згідно п. 44.1 ст. 44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Статтями 626 та 629 Цивільного кодексу України передбачено, що договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. При цьому договір є обов'язковим для виконання сторонами.
Відповідно до п.2 ст. 215 Цивільного Кодексу України недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається. Згідно п.1 ст. 215 ЦК України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.
Згідно ст. 203 ЦК України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також моральним засадам суспільства, волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі, правочин має вчинятися у формі, встановленій законом, правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним. За ст. 228 ЦК України правочин вважається таким, що порушує публічний порядок, якщо він був спрямований на порушення конституційних прав і свобод людини і громадянина, знищення, пошкодження майна фізи чної або юридичної особи, держави, Автономної Республіки Крим, територіальної громади, незаконне заволодіння ним.
Згідно ч. 1 ст. 216 ЦК України недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов'язані з його недійсністю. Нікчемний правочин є недійсним в силу закону, а тому також не створює інших наслідків, крім тих, що пов'язані із його недійсністю.
Згідно ч.2 ст. 3 Закону України від 16.07.1999 року №996 "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" на даних бухгалтерського обліку ґрунтуються фінансова, податкова, статистична та інші види звітності. Тобто, первинні документи по відображенню господарських операцій є основою для податкового обліку.
Згідно п.2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Мінфіну України від 24.05.1995 року №88 (зареєстровано в Мінюсті України 05.06.1995 року за № 168/704), первинні документи для надання їм юридичної сили та доказовості повинні мати наступні обов'язкові реквізити: назву підприємства, установи, від імені яких складено документ, назва документа (форми), код форми, дата і місце складання, зміст господарської операції та її вимірники (в натуральному і вартісному виразі), посади, прізвища та підписи осіб, відповідальних за дозвіл і здійснення господарської операції та складання первинного документа.
Пунктом 2.7 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Мінфіну України від 24.05.1995 року №88 (зареєстровано в Мінюсті України 05.06.1995 року за № 168/704), передбачено, що первинні документи складаються на бланках типових форм, затверджених Мінстатом України, а також на бланках спеціалізованих форм, затверджених міністерствами і відомствами України.
Первинна транспортна документація відноситься до первинних документів, на основі яких ведеться бухгалтерський облік. Типові форми єдиної первинної транспортної документації, зокрема товарно-транспортну накладну, затверджено спільним наказом Мінтранспорту України, Мінстату України "Про затвердження типових форм первинного обліку роботи вантажного автомобіля" від 29.12.1995 року № 488/346 (зі змінами та доповненнями) і введено в дію з 1 січня 1996 року. Відповідно до п. 2 зазначеного наказу, ведення зазначених форм первинного обліку всіма суб'єктами господарської діяльності незалежно від форм власності є обов'язковим.
Пунктом 11.2 Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні визначено, що основними документами на перевезення вантажів є товарно-транспортні накладні та дорожні листи вантажного автомобіля.
При перевезенні вантажів автомобільним транспортом оформлення товарно-транспортної накладної є обов'язковим незалежно від умов оплати за роботу автомобіля, умов перевезення вантажів (як на комерційних засадах, так і для власних потреб), а також видів перевезень. Товарно-транспортна накладна додається до подорожнього листа.
Товарно-транспортна накладна відноситься до первинної транспортної документації, ведення форм якої для всіх суб'єктів господарської діяльності незалежно від форм власності є обов'язковим та є основним первинним документом, на підставі якого відбувається списання товарно-матеріальних цінностей у вантажовідправника та оприбуткування їх у вантажоодержувача при перевезенні вантажів у межах України, а також для їх складського, оперативного та бухгалтерського обліку.
Таким чином, враховуючи відсутність у контрагентів позивача необхідних умов для здійснення господарської діяльності в частині, купівлі, продажу, реалізації, зберігання та відвантаження товарно-матеріальних цінностей та надання послуг чи здійснення ремонтних робіт в силу відсутності персоналу, транспортних засобів, приміщень та матеріальних ресурсів, суд вважає висновки акту № 179/22/31785087 від 21.06.2012, на підставі якого прийнято оскаржуване податкове повідомлення-рішення, правомірними.
З викладеного слід, що податкове повідомлення-рішення № 0000202242 від 9 липня 2012 року винесено у відповідності до вимог законодавства України, тому не підлягає скасуванню.
Враховуючи викладене, суд вважає позовні вимоги МПП «Донсервіс» необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
Суд не знаходить підстав для стягнення судових витрат, оскільки позовні вимоги не підлягають задоволенню.
Згідно ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України у судовому засіданні, у якому закінчився розгляд справи, оголошено вступну та резолютивну частини постанови та повідомлено представників сторін про те, що постанову у повному обсязі буде виготовлено 07.08.2012.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 17, 87, 94, 98, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Відмовити у задоволенні адміністративного позову Малого приватного підприємства «Донсервис» до Державної податкової інспекції у м. Ровеньки Луганської області Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0000202242 від 9 липня 2012 року.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Повний текст постанови виготовлено та підписано 7 серпня 2012 року.
Суддя Т.С. Ушаков
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.08.2012 |
Оприлюднено | 23.08.2012 |
Номер документу | 25545259 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.С. Ушаков
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні