Ухвала
від 19.07.2012 по справі к/9991/53895/11-с
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

cpg1251

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"19" липня 2012 р. м. Київ К/9991/53895/11

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:

Головуючого: Маринчак Н.Є.

Суддів: Костенка М.І., Бухтіярової І.О.,

розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м.Луганську

на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 25 травня 2011 року

та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 29 липня 2011 року

по справі №2а-3361/11/1270

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Інвестиційно-промислова група «Трансмашхолдинг»(надалі -ТОВ «Інвестиційно-промислова група «Трансмашхолдинг»)

до Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м.Луганську (надалі -Ленінська МДПІ у м.Луганську)

про визнання протиправними дій та скасування наказу, -

встановив:

У квітні 2011р. позивач звернувся до суду з позовом до Ленінської МДПІ у м.Луганську, в якому просив визнати протиправними дії відповідача по видачі і виконанню наказу №567 від 23.03.2011р. «Про призначення документальної позапланової невиїзної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю «ІПГ «Трансмашхолдинг»28.03.2011р. з питань правомірності нарахування податкових зобов'язань та податкового кредиту декларацій з податку на додану вартість за період з 01.01.2011р. по 31.01.2011р.; та скасувати зазначений наказ.

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 25.05.2011р. залишеною без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 29.07.2011р., позовні вимоги задоволено. Визнано протиправним наказ Ленінської МДПІ у м. Луганську від 25.03.2011р. №567 «Про призначення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Інвестиційно-промислова група «Трансмашхолдинг», ідентифікаційний код 33765937, 28.03.2011 з питань правомірності нарахування податкових зобов'язань та податкового кредиту декларацій з податку на додану вартість за період з 01.01.2011 по 31.01.2011. Визнано протиправними дії Ленінської МДПІ у м.Луганську з проведення позапланової невиїзної документальної перевірки ТОВ «Інвестиційно-промислова група «Трансмашхолдинг», ідентифікаційний код 33765937, 28.03.2011 з питань правомірності нарахування податкових зобов'язань та податкового кредиту декларації з податку на додану вартість за період з 01.01.2011 по 31.01.2011. Стягнуто з Державного бюджету України на користь ТОВ «Інвестиційно-промислова група «Трансмашхолдинг»судові витрати зі сплати судового збору в сумі 3,40грн.

Не погоджуючись з рішеннями попередніх судових інстанцій, Ленінська МДПІ у м.Луганську звернулась із касаційною скаргою до Вищого адміністративного суду України, в якій просить скасувати судові рішення та постановити нове -про відмову у задоволені позовних вимог, посилаючись на неправильне застосування судами попередніх інстанції норм матеріального та порушення норм процесуального права.

Заслухавши доповідь судді, перевіривши матеріали справи та обговоривши доводи наведені у скарзі, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.

Як встановлено судами попередніх інстанції, ТОВ «Інвестиційно-промислова група «Трасмашхолдинг»зареєстровано виконавчим комітетом Луганської міської ради 16.09.2005р. та перебуває на обліку у Ленінській МДПІ у м.Луганську з 29.09.2005р. за №1402.

Відповідно до вимог Закону України «Про податок на додану вартість»ТОВ «ІПГ «Трансмашхолдинг»зареєстроване платником податку на додану вартість.

25.03.2011р. начальником Ленінської МДПІ у м.Луганську на підставі ст.20, п.п.78.1.1, п.п.78.1.4 п.78.1 ст.78, ст.79 ПК України прийнято наказ №567 про проведення 28.03.2011р. документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «ІПГ «Трансмашхолдинг»з питань правомірності нарахування податкових зобов'язань та податкового кредиту декларацій з податку на додану вартість за період з 01.01.2011р. по 31.01.2011р.

Вищевказаний наказ разом з повідомленням №5 про проведення у зазначений термін у приміщенні Ленінської МДПІ у м.Луганську позапланової невиїзної документальної перевірки ТОВ «ІПГ «Трансмашхолдинг»з питань правомірності нарахування податкових зобов'язань та податкового кредиту декларацій з податку на додану вартість за вказаний період направлено позивачу.

Судами встановлено, що наказ про проведення перевірки разом з повідомленням отримано позивачем тільки 30.03.2011р.

Відповідно до наказу Ленінської МДПІ у м.Луганську від 25.03.2011 №567 проведено невиїзну документальне перевірку ТОВ «ІПГ «Трансмашхолдинг з питань правомірності нарахування податкових зобов'язань та податкового кредиту декларацій з податку на додану вартість за період з 01.01.2011 по 31.01.2011, за результатами якої складено акт №170/23/33765937 від 28.03.2011.

Як зазначено у висновках акта перевірки №170/23/33765937 від 28.03.2011, враховуючи те, що у ТОВ «ІПГ «Трансмашхолдинг»відсутні необхідні умови для ведення господарської діяльності, технічний персонал, виробничі потужності, власні складські, торгівельні, виробничі та інші приміщення, підприємство не знаходиться за юридичною адресою, згідно з ч.1, 5 ст.203, п.1, 2 ст.215, ст.228 Цивільного кодексу України угоди з контрагентами за період січень 2011р. мають ознаки нікчемності податкові зобов'язання у сумі 305821,00грн., податковий кредит у сумі 290529,00грн.

На підставі акта перевірки №170/23/33765937 від 28.03.2011 за встановлені перевіркою порушення, Ленінською МДПІ у м.Луганську податкове повідомлення-рішення не приймалось.

Відповідно до п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків в порядку, встановленому цим Кодексом.

Порядок проведення документальних позапланових перевірок визначено ст.78 ПК України.

Так, відповідно до п.78.1 ст.78 ПК України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин:

- за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливість порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обовязковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту (п.п.78.1.1 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України);

- виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язків письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту (п.п.78.1.4 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України).

Відповідно до п.78.4 ст.78 ПК України про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом.

Матеріали справи свідчать, Ленінською МДПІ у м.Луганську було направлено на адресу позивача запит від 18.03.2011р. про надання пояснень та документів щодо здійснення фінансово-господарської діяльності, придбання та реалізації товарів (робіт, послуг) та сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) з наданням первинних документів податкового бухгалтерського обліку та реєстрів за відповідними рахунками. Цим же листом податковий орган роз'яснив позивачу, що у випадку відмови від надання пояснень та документів Ленінська МДПІ у м.Луганську на підставі п.п.78.1.1, п.п.78.1.4 п.78.1 ст.78 Податкового Кодексу України має право на проведення позапланової документальної перевірки фінансово-господарської діяльності ТОВ ««ІПГ «Трансмашхолдинг».

Враховуючи те, що підставою для здійснення позапланової документальної невиїзної перевірки є ненадання платником податків пояснень та їх документального підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту, як про це зазначено у п.78.1 ст.78 ПК України, а також те, що відповідний запит ТОВ «ІПГ «Трансмашхолдинг»було отримано тільки 24.03.2011р. та позивач мав право надати письмові пояснення 04.04.2011р., суди попередніх інстанції цілком правильно та обгрунтовано дійшли висновку про те, що наказ про проведення позапланової невиїзної документальної перевірки №567 від 25.03.2011р. прийнято з порушенням ст.ст.78, 79 ПК України, за відсутності законних підстав для проведення такої перевірки, а відповідно підстав для прийняття цього наказу.

Крім цього, підтверджено матеріалами справи та не оспорюється сторонами, наказ про проведення позапланової документальної невиїзної перевірки №567 від 25.03.2011 разом з повідомленням №5 про проведення перевірки, надісланий позивачу рекомендованим листом, отримано ТОВ «ІРГ «Трансмашхолдинг»тільки 30.03.2011, тобто вже після закінчення перевірки та складення відповідного акта.

Також слід відзначити, що несвоєчасне отримання ТОВ «ІРГ «Трансмашхолдинг»наказу про проведення перевірки та повідомлення проведення перевірки призвело до того, що платник податків був позбавлений можливості надати до податкового органу документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Доводи касаційної скарги не спростовують зазначених висновків суду.

Отже, судами першої та апеляційної інстанцій, виконано всі вимоги процесуального законодавства, всебічно перевірено обставини справи, вирішено справу у відповідності з нормами матеріального права, постановлено обґрунтовані рішення, в яких повно відображені обставини, що мають значення для справи. Висновки суду про встановлені обставини і правові наслідки є вичерпними, відповідають дійсності і підтверджуються доказами, дослідженими у судовому засіданні, а тому підстав для їх перегляду з мотивів, викладених в касаційній скарзі не вбачається.

Керуючись статтями 220, 222, 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, -

ухвалив:

Касаційну скаргу Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м.Луганську -залишити без задоволення.

Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 25 травня 2011 року та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 29 липня 2011 року -залишити без змін.

Ухвала вступає в законну силу з моменту проголошення. Заява про перегляд судового рішення в адміністративній справі Верховним Судом України може бути подана з підстав, в порядку та у строки встановлені ст.ст.236-238 КАС України.

Головуючий:


Н.Є. Маринчак

Судді:


М.І. Костенко


І.О. Бухтіярова

Суддя Н.Є. Маринчак

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення19.07.2012
Оприлюднено16.08.2012
Номер документу25557516
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —к/9991/53895/11-с

Ухвала від 19.07.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 13.07.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні